Hocam her kullanıcı farklı, kimi devirli kullanıyor kimi sakin, kimi Kars'ta kullanıyor kimi Adana'da. Kimisi 10binde bir değişiyor şehiriçi trafikte kimisi uzun yolda 10bin değişirim diyor. Kimisinin araç 10 yaşında 70bin km yapmıştır kimi de, 2 senede buna ulaşmıştır... Kimisi geçmişte ustaya hep 10w40 koydurmuştur kimisi yetkilide hep 0w20... Kimisi orjinal fitre kullanır iyi yağ alır kimisi hepsinde ucuza kaçar, kimisi de sadece yağı önemser....
Bu sebeple kendinizi ve aracınızı, araç kullanımınızı tanıtmanız lazım en iyisi için. En iyisi de neye göre en iyi derseniz, size gidip racing serisi yağ önerecek değiliz elbette. İkliminize yağ değişim periyodunuza göre 0w20 - 0w40 aralığında bir viskozitede lpg'li ya da lpg'li olmamasına göre bir yağ önerilebilir.
Bizim Honda RB16 motorlu atmosferik araçların yağı bana göre Motul 5w30 Eco lite'dır standart. Sık yağ değiştirenlere ve ekonomik isteyenlere ben motul 5w30 eco energy önermekteyim. Sıcak iklimlerde ve performanslı + LPG'li kullananlara da Motul 0w40 X-max ya da shell 0w40 önermekteyim. 0w20 yeni araca sahip, garanti kapsamındaki kullanacılara önermekteyim. İyi filtrelerle zamanında değiştirilen 0w20 - 0w40 aralığındaki heme hemen her yağı kullanabilirsiniz araçlarınızda low saps olmaması kaydıyla.Low saps nedir diye soracak olursanız düşük kül oranına sahip yağlardır, genelde dpf filtreli araçlar için özel imal edilen. Bunların datasheetlerine bakmanız gerekiyor genelde ancak örnek olarak Motul 5w30 eco Clean+... 0w30 Eco clean mid saps iken, 5w30 eco clean+ low saps'tır. Daha da ayrıntıya girersek bu saps (sülfatlanmış kül) genelde TBN (total baz sayısını) değerini arttıran bir katkıdır, bu değer arttıkça yağın asitide olma süresi uzar. Bu uzadıkça aşınmadan korunma artar. Biz dizel gibi kül, partikül, sülfürik asit vb. atıklar oluşturan bir yakıt kullanmadığımız için bu oranın çok düşmesini istemeyiz.