FD6 Subap ayarı (yetkili servis 400tl- eski usta 50tl)

Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
642
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Ben bu ustaya buji, motor yağı, motor yağ filtre ve şanzıman yağ değişimini yaptırmıştım ve işçilik 60 tl almıştı (malzemeler bendedi ki zaten satmıyor), aynı işe başkası 150 tl istemişti. Yaparken de izledim sorun yoktu. Biraz da muahbbet sonrası adamın bu işlerde tok olduğuna kanaat getirmiştim, 40 seneden beri kendi dükkanında kendi halinde takılıyor. Daha çok eskilerin ustasına benziyor, dükkanda milattan kalma bir cihaz var (uzay yolu filmindeki gibi bir kumanda panosu), eskiden arızalara onun ile bakarmış, tabi şimdi antika. Forumlarda bizim arabanın şanzıman yağ değişiminde hemen sonrasında ilk başta geri vitese alıp bekletmeyi okumuştum. Adam da bana aynısını yaptırmıştı, sanırım tam sirkülasyon için.

Bunlar çerçevesinde ustalığında sıkıntı yoktur düşünüyorum, tabi her markanın kendine ait tripleri vardır o konuda eksiği olsa bile hoşgörürüm.

Şimdi aklıma geldi, onu subap ayarı için aradığımda, gerekliliği konusunda egzosdan rölantide patırtı geliyor mu diye sormuştu, geliyorsa gerekli demişti. (ki bende de geliyor)
Kayseri'de mi gittiğiniz usta? Eğer Kayseri ise hangi ustalara gidiyorsunuz?
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Kayseri'de mi gittiğiniz usta? Eğer Kayseri ise hangi ustalara gidiyorsunuz?

Kırşehirde götürüyorum, ki isim vermeye gerek yok bence çünkü burası küçük bir şehir ve tek bir markada branşlaşmış birilerini bulmak çok zor. Arıza tespitinden çok parça değişimi odaklılar genelde.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu hafta sonu supab ayarını kendim yapmaya niyetliyim ancak araştımalarım sırasında iki konu aklıma takıldır.

1- Asıl ayar değerlerinin 18 ve 23 olduğunu ancak bu değerlerde sentil olmadığından 20 25 yapıldığı.
2-Boğaz kelebeği temizliğinin de bu işlem sonrası yapılması gerektiği ve akabinde adaptasyon ayarı..

Yorumlarınızı rica edeceğim.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,137
Çözümler
4
Tepki puanı
3,268
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Bu hafta sonu supab ayarını kendim yapmaya niyetliyim ancak araştımalarım sırasında iki konu aklıma takıldır.

1- Asıl ayar değerlerinin 18 ve 23 olduğunu ancak bu değerlerde sentil olmadığından 20 25 yapıldığı.
2-Boğaz kelebeği temizliğinin de bu işlem sonrası yapılması gerektiği ve akabinde adaptasyon ayarı..

Yorumlarınızı rica edeceğim.
Asıl ayar evet 18-23 ama bu sentil heryerde bulunmadığından 20-25 olarak yapılıyor. Bence bu değer daha ideal ve çabuk bozulma olayınında önüne geçiyor diye düşünüyorum. Subapların sıkı olmasındansa 0.2 mm daha gevşek olması iyidir. Subap ayarı sonrası boğaz kelebeği temizliği şart diye birşey yok. Sonradan da yaptırabilirsiniz. Ya da kendiniz de yapabilirsiniz. Ben kendim yaptım ve adaptasyonu özel serviste cihaza bağlatarak yaptırdım. Asagidaki video yaptığım temizliğe ait.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
285
Tepki puanı
452
Konum
Karabük
Bu hafta sonu supab ayarını kendim yapmaya niyetliyim ancak araştımalarım sırasında iki konu aklıma takıldır.

1- Asıl ayar değerlerinin 18 ve 23 olduğunu ancak bu değerlerde sentil olmadığından 20 25 yapıldığı.
2-Boğaz kelebeği temizliğinin de bu işlem sonrası yapılması gerektiği ve akabinde adaptasyon ayarı..

Yorumlarınızı rica edeceğim.

Boğaz kelebeği temizliği ile subap ayarının bir bağlantısı yok. Yani ikisi aynı anda yapılması şart değil. Fd6 için konuşacak isek boğaz keşebeği temizlik sonrası mutlaka obd den bağlanıp boğaz kelebek pozisyon sıfırlama yapılması şart. Youtube da vs yazılan aracı 3000 devira fan açana ladar çalıştır sonra 10 dk çalışsın vs hiçbir işe yaramıyor. Tarafımca denenmiştir.

Subap ayarı piyasadaki sentil çakıları ile yapılıyor. Fd6 subap ölçüleri emme=0.20. - egzoz=0.25 dir. Piyasadaki çakılar 0.05 ile 1 mm yani sorun yok.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Haz 2019
Mesajlar
31
Tepki puanı
15
Konum
şanliurfa
Dostum adaptasyon şart mı.ben eski aracimda temizleyip yerine taktim.adaptasyon yaptirmadim.kontak açınca devir saatinde bir ileri bir geri gidip gelmişti sonra hop cillop olmuştu. Bizim araçlarda da zaten boğaz kelebeginin pozisyonunu ecu ayarlıyor diye gerek olmadığını düşünüyorum. ? Aydınlatan arkadaşlar olursa seviniriz
Asıl ayar evet 18-23 ama bu sentil heryerde bulunmadığından 20-25 olarak yapılıyor. Bence bu değer daha ideal ve çabuk bozulma olayınında önüne geçiyor diye düşünüyorum. Subapların sıkı olmasındansa 0.2 mm daha gevşek olması iyidir. Subap ayarı sonrası boğaz kelebeği temizliği şart diye birşey yok. Sonradan da yaptırabilirsiniz. Ya da kendiniz de yapabilirsiniz. Ben kendim yaptım ve adaptasyonu özel serviste cihaza bağlatarak yaptırdım. Asagidaki video yaptığım temizliğe ait.

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,137
Çözümler
4
Tepki puanı
3,268
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Dostum adaptasyon şart mı.ben eski aracimda temizleyip yerine taktim.adaptasyon yaptirmadim.kontak açınca devir saatinde bir ileri bir geri gidip gelmişti sonra hop cillop olmuştu. Bizim araçlarda da zaten boğaz kelebeginin pozisyonunu ecu ayarlıyor diye gerek olmadığını düşünüyorum. ? Aydınlatan arkadaşlar olursa seviniriz

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Gerek var. Ayarlamazsanız devir yüksek kalıyor. Arac otomatikse vitesi gec atiyor. Vuruntu yapiyor.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar operasyon şimdi bitti, ayarı kendim yaptım. Tüm supaplar aşırı kapanmıştı, 0,15 sentil bile girmiyordu. Sıvı contanın kuruması için ne kadar beklemeliyiz. Ekstradan sıvı conta sürmem gerekti. Resimde işaretli cıvata sardı ve kopup icerde kaldı. Ben de bu civatadan komşu cıvatalara kadar sıvı conta takviyesi yaptım. Umarım kurtarır.
Subap ayarı sonucunu da kuruduktan sonra deneyecegim. Kuruması için ne kadar beklemeliyiz, üzerinde yazmıyor (404 kırmızı sıvı conta, +300 dereceye kadar)IMG_20190824_193412.jpg
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,137
Çözümler
4
Tepki puanı
3,268
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar operasyon şimdi bitti, ayarı kendim yaptım. Tüm supaplar aşırı kapanmıştı, 0,15 sentil bile girmiyordu. Sıvı contanın kuruması için ne kadar beklemeliyiz. Ekstradan sıvı conta sürmem gerekti. Resimde işaretli cıvata sardı ve kopup icerde kaldı. Ben de bu civatadan komşu cıvatalara kadar sıvı conta takviyesi yaptım. Umarım kurtarır.
Subap ayarı sonucunu da kuruduktan sonra deneyecegim. Kuruması için ne kadar beklemeliyiz, üzerinde yazmıyor (404 kırmızı sıvı conta, +300 dereceye kadar)Ekli dosyayı görüntüle 253958
4-5 saat aracı çalıştırmayın.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
1,133
Tepki puanı
1,463
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Arkadaşlar operasyon şimdi bitti, ayarı kendim yaptım. Tüm supaplar aşırı kapanmıştı, 0,15 sentil bile girmiyordu. Sıvı contanın kuruması için ne kadar beklemeliyiz. Ekstradan sıvı conta sürmem gerekti. Resimde işaretli cıvata sardı ve kopup icerde kaldı. Ben de bu civatadan komşu cıvatalara kadar sıvı conta takviyesi yaptım. Umarım kurtarır.
Subap ayarı sonucunu da kuruduktan sonra deneyecegim. Kuruması için ne kadar beklemeliyiz, üzerinde yazmıyor (404 kırmızı sıvı conta, +300 dereceye kadar)Ekli dosyayı görüntüle 253958


bence çok sıkıntılı bir duruma sokmuşsunuz motoru, orada civatanın olmaması demek, araç çok ısındığı zaman artık o conta oradaki basınca dayanamayıp kaçırmaya başlayacaktır. CIVATASIZ OLMAZ
 
Geri
Üst