FK7 1.5T Sport Plus alacağım...

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Sipariş geçtik, inşallah sorunsuzca bineriz.

7lt gayet güzel rakam, sorun yok.

Sağolun arkadaşlar.

Hayırlı olsun hangi rengi tercih ettiniz? Bir de Honda resmi sitesinde 2019 modeller arasına fiyat listesine konulmamış. Özel sipariş ile mi getirtiyorlar aracı?
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Memnun kalırsınız genele vurulduğunda araç güzel hayırlısı olsun.
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
29
Tepki puanı
39
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Beyaz renk aldım, 2018 model, 2019'lar gelmemiş ve geldiğinde fiyat farkı oluşacağından tercih etmedim. Temmuz sonu Ağustos gibi gelecekmiş 2019'lar.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Hayırlı olsun ne kadara aldınız ?
 
Katılım
13 Nis 2019
Mesajlar
113
Tepki puanı
65
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2019
3 depo bitirdim 8.5 un altına inmedi henüz. Cvt şanzımanını, iç mekan kalitesi ve izolasyonunu başarısız buluyorum (eski arabam golf 7 onunla kıyaslayarak söylüyorum). Ama genel ortalama olarak fiyat performans ile başarılı bir araba. Tasarımı performansı ortalama kalitesi donanım standartları olarak.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
kısa mesafe gitmeyi pek sevmiyor her sabah rampa çıkıp trafiğe girip 12km sonra kontak kapatıyorum bu yüzden 100km de 9-10 litre ortalamam var. Uzun yolda dur kalk olmadan 100km de 5-6 litre yakıyor, 182 beygir motor için bence mükemmel değerler, yağmur sensörü çoğunda bozuk kafasına göre gereksiz hızlı yada yavaş siliyor silecekler servis çare bulabilmiş değil, fabrika çıkışı birçok FK7 ye takılan michelin prymacy 3 lastikler çok karışık bir kullanıcı memnuniyeti düzeyine sahip, o yüzden bu otomobil için yetersiz olabiliyor aslında michelin pilot sport gibi yada bridgestone potenza gibi bir lastik istiyor conti sport contact da olur. Kabindeki plastik cam parçalar ve piano black parçalar çok kolay çiziliyor dikkatli temizlik istiyor. Sportif karakterli biraz sert süspansiyon bozuk yolda trim sesine yol açabiliyor bu tip bir otomobilde biraz sert süspansiyon ile doğal şeyler bunlar kafaya takılcak şey değil aslında lakin 235 taban lastikler de epey hışırtı yapıyor ama bu sürüş geribildirimi açısından iyi çünki kaymalar ve yol hissiyatını tam anlatamayan konforu yüksek tutulmuş elektrikli direksiyon sistemi ile anca bu şekilde lastik hışırtı sesinin hıza ve direksiyon komutlarına göre değişmesi ile viraj hakimiyeti hissedilebiliyor, bunu konfor olarak kötü görenler var. Lastikler orjinal ebat 235 45 R17 olunca lastik ve jantlara zarar vermemek adına kaldırıma çıkma ve derin çukur gibi şeylerden şiddetle kaçınmak gerekiyor.

direksiyonu tamamen bırakıp gazı kökleseniz de frene abansanızda direksiyon milim kıpırdamıyor stabilite adına çok iyi, yüksek hızda tır sollarken bile istifini bozmaz mükemmel bir aerodinamik yapısı var havayı delip geçerken ne yan rüzgar ne de başka araçların hava akımından etkilenmiyor, tam tur dönüş yapmak için diğer otomobillerdeki gibi direksiyonu bir buçuk-iki tur çevirmeye gerek yok kısa turlu direksiyon ile bir tur çevirmek direksiyonu kilitten kilide tam tur dönüş yaptırıyor buna hemen alışamayan benim gibiler yavaş hızlarda direksiyonu fazla çevirip sıklıkla önden kaydırıyor yada yolcuların kafalarını birbirine çarptırıyor.

Turbo lu motor biraz özenli kullanım istiyor uzun yol sonrası hemen stop etmemek yada soğuk çalıştıktan hemen sonra ani gazlamalar yapmamak önemli. Ve çok güçlü frenleri var.

Sürücü oturma pozisyonu ve görüş mesafesi mükemmel derecede iyi. 90 ların otomobilleri gibi kaput ucu görülürken alçak oturmak ta güzel, bu ergonomi birçok avrupa modelinde yok. Arka camları orjinalinde simsiyah renkli cam, kararan dikiz aynasına hiç gerek kalmıyor.

Sınıfının yani C segmentinin en irilerinden aks mesafesi de epey uzun, dar sokaklarda pek te hızlı gitmek olanaklı değil ama otobanda gitmek yolcu uçağı hissi ve konforunda.

Body kiti, arka ve ön difüzörü, çift spoileri, karartılmış arka camları, köpek balığı anteni, çift uçlu eksozu, biraz büyükçe koyu renk jantları ve fabrika çıkışı üzerinde orjinal hazır olarak gelen birçok dış ekipmanı ile tam bir serseri genç işi makina görünümü var:) halbuki öyle birşey yok hepsi orjinal ekipmanıdır kendiliğinden böyle bu:) bunu bilmeyen yoldaki diğer küçük sınıf ve ekonomi modellerine karşı bazen psikolojik baskı yaratıyor haliyle caddeci modifiyeci sanabiliyorlar ve bu otomobille bu dış görünüm itibariyle otobanda önünüze atlayan üzerinize süren sıkıştıran yada arkadan selektör yapan pek olmuyor ancak audiler ve bmw lere çatmayınız, önünüzdekini sollamak için zorlamanıza işaret vermenize gerek kalmıyor yol veriyorlar genelde çünki FK7 için önünüzdekinin dikiz aynasında tam olarak ne gördüğünü hemen anlaması zor:) ferrari? maserati? jaguar mı ki?:) type-r olmasın? falan filan:D çatma geçsin gitsin derler. Şehir içinde biraz sıkıntı içine düşecek gibi bakanlar var özellikle lise çağındaki gençler, Allah sizlere de nasip eder inşallah deyip geçiniz:)
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
20
Tepki puanı
2
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
erenuzel41Yeni sport plus sahibi olarak yaziniz muthis olmus.Aracin bir cok seyi hakkinda bilgi sahibi oldum ve dediginiz bir cok seyi gozlemledim.Manuel vitesten otomatige ilk defa gectim.CVT acemisi olarak tavsiyeleriniz varsa paylasirsaniz sevinirim.?Iyi bayramlar(Tek korkum yaga benzin karismasi)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
erenuzel41Yeni sport plus sahibi olarak yaziniz muthis olmus.Aracin bir cok seyi hakkinda bilgi sahibi oldum ve dediginiz bir cok seyi gozlemledim.Manuel vitesten otomatige ilk defa gectim.CVT acemisi olarak tavsiyeleriniz varsa paylasirsaniz sevinirim.?Iyi bayramlar(Tek korkum yaga benzin karismasi)
ben manuel vites hyundai getz den sonra gidip bunu aldım ne oturuş pozisyonu ne direksiyonu ne pedalları asla yadırgatmadı ultra ergonomik ve kullanıcı dostu yapıda bir makina civic, benimki plus ta değil normal HB civic sport,

eğer civic sıfır km yani yeni ise ilk 3000km boyunca sert gazlamalar ve ani frenler yapmamak gerekiyor eco modunu da bu esnada çok uzun süre kullanmayın, bütün parçalar motor frenler şanzıman hepsi ilk 3000km içinde yavaş biçimde alışacak sonra herşey serbest, CVT şanzıman performansı törpülese de yapısı gereği pürüzsüz bir hızlanma ve düşük hızda sürerken yakıt tasarrufu sağlıyor, kulakçıklar ile vites küçülterek yokuş inerken 3000-4000 deviri geçmeyecek biçimde yavaşlayabilirsiniz devir çok artarsa azıcık frene basılır olur biter bu sayede fren balatalarınız 40000km değilde 60-70000km de biter honda nın otomatik şanzımanına da kolay kolay bir halt olmaz zaten yüksek devir koruması var bütün uzakdoğu şanzımanları gibi civic in otomatik şanzımanı epey sağlamdır, motor devri çok artarsa alt vitese geçmiyor veya manuel viteste iken gaza basarken kesiciye girmez.

S moduna alırsanız şanzımanın motorun turbonun hepsinin doğası değişir çabuk tepkiler verir motoru sürekli üst devirlerde tutar S modunda paddle shift ile manuele geçer D ye takana kadar otomatiğe tekrar geçmez D modunda ise yine paddle shift yani kulakçık kullanabilirsiniz ancak D modunda vites manuel de iken civic gereksiz gördüğü hallerde kendi kendine otomatik D ye geçer.

Sabah yada soğuk motoru ilk çalıştırmalardan sonra gazlamadan evvel bir 30 saniye beklemek ve sonra gazlamaya başlamak turbonun ömrünü arttırır yine uzun yol yada hızlı sürüş yaparsanız durduğunuz zaman motoru birden kapatmayın bir 2 dakika rölantide çalışsın sonra stop edin. Soğuk motorda yada uzun süre park halinde kalmış ise kalkıştan hemen önce vitesi D ye alıp bir 3-5 saniye bekleyin daha sonra yürüyün bu da şanzımanı zinde tutar. Park ederken önce el freni çekin ayağı frenden kaldırıp arabayı arka tekerlek üzerine oturtup salın daha sonra P ye alın.

Brake hold ve park freninden tam verim almak ve tehlikesiz biçimde bu sistemleri kullanmak için emniyet kemerini uygun biçimde kullanmayı unutmayın.
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
20
Tepki puanı
2
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
erenuzel41Vallaha parmaklariniza saglik cok guzel bilgiler verdiniz.Itina ile tekrar okuyup okuyup uygulayacagimmm??
Manuel vitesi simdiden ozledim sanki??
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
29
Tepki puanı
39
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Aracım 2500'ü geçti. Cam tavanda tıkırtı sorununu serviste belirttim, düzelttiler ancak yeniden başladı bir 500 km sonra. Gıcırtı değil, tıkırtı. Düz yolda değil ama kasis gibi düzensizliklerde yapıyor. Plastik cama vuruyor gibi. Bir de sanırım sağ yolcu A sütunu kaymış gibi duruyor ve kaldırım yolda aşırı tırıltı yapıyor. A sütunşarını 2019'da hala neden plastik yaparlar anlamak mümkün değil.

Daha önce Golf Mk7 kullandım, sonra 308, sonra Qashqai ve bu. İçlerinde açık ara en keyifli araba bu. Şanzuman kendine has, alışınca ve kulakçıkların varlığını sindirince şahane oluyor. Hepsinde kabinde tıkırtı çıtırtı cızırtı ve ses vardı, şaşıracaksınız en sessizi 308 idi. Bu araba tırnaklı yol hiç sevmiyor rezonansta ses çok artıyor kabinde de.

Bu arabada en garipsediğim şey yolcu airbag açma kapama düğmesinin olduğu sağ konsol yanağı ile lastik şasi çerçevesi arasındaki ince parmak girecek seviyedeki boşluğu farketmem oldu. Ön konsol bu şekilde oturtulabilir tamam ama araya bir kaplama vs koyarsın. İçerideki kablolar görünüyor ışık tutunca.

Neyse bir servis ziyareti daha görünüyor. A sütunları, ortadaki ışık sensörü yalıtılacak. Cam tavana baktırıcam, Honda Genel merkeze de şikayet kaydı açtırdım. Bu sorunu olup da çözdürebilen varsa nerde çözdürdüyse haber versin lütfen. Ben Ataşehir Damla Oto'da Turan Usta'ya baktırdım çok ilgili ve ayrıntıcı birisi ama sorun tekrarladı.
 
Geri
Üst