kısa mesafe gitmeyi pek sevmiyor her sabah rampa çıkıp trafiğe girip 12km sonra kontak kapatıyorum bu yüzden 100km de 9-10 litre ortalamam var. Uzun yolda dur kalk olmadan 100km de 5-6 litre yakıyor, 182 beygir motor için bence mükemmel değerler, yağmur sensörü çoğunda bozuk kafasına göre gereksiz hızlı yada yavaş siliyor silecekler servis çare bulabilmiş değil, fabrika çıkışı birçok FK7 ye takılan michelin prymacy 3 lastikler çok karışık bir kullanıcı memnuniyeti düzeyine sahip, o yüzden bu otomobil için yetersiz olabiliyor aslında michelin pilot sport gibi yada bridgestone potenza gibi bir lastik istiyor conti sport contact da olur. Kabindeki plastik cam parçalar ve piano black parçalar çok kolay çiziliyor dikkatli temizlik istiyor. Sportif karakterli biraz sert süspansiyon bozuk yolda trim sesine yol açabiliyor bu tip bir otomobilde biraz sert süspansiyon ile doğal şeyler bunlar kafaya takılcak şey değil aslında lakin 235 taban lastikler de epey hışırtı yapıyor ama bu sürüş geribildirimi açısından iyi çünki kaymalar ve yol hissiyatını tam anlatamayan konforu yüksek tutulmuş elektrikli direksiyon sistemi ile anca bu şekilde lastik hışırtı sesinin hıza ve direksiyon komutlarına göre değişmesi ile viraj hakimiyeti hissedilebiliyor, bunu konfor olarak kötü görenler var. Lastikler orjinal ebat 235 45 R17 olunca lastik ve jantlara zarar vermemek adına kaldırıma çıkma ve derin çukur gibi şeylerden şiddetle kaçınmak gerekiyor.
direksiyonu tamamen bırakıp gazı kökleseniz de frene abansanızda direksiyon milim kıpırdamıyor stabilite adına çok iyi, yüksek hızda tır sollarken bile istifini bozmaz mükemmel bir aerodinamik yapısı var havayı delip geçerken ne yan rüzgar ne de başka araçların hava akımından etkilenmiyor, tam tur dönüş yapmak için diğer otomobillerdeki gibi direksiyonu bir buçuk-iki tur çevirmeye gerek yok kısa turlu direksiyon ile bir tur çevirmek direksiyonu kilitten kilide tam tur dönüş yaptırıyor buna hemen alışamayan benim gibiler yavaş hızlarda direksiyonu fazla çevirip sıklıkla önden kaydırıyor yada yolcuların kafalarını birbirine çarptırıyor.
Turbo lu motor biraz özenli kullanım istiyor uzun yol sonrası hemen stop etmemek yada soğuk çalıştıktan hemen sonra ani gazlamalar yapmamak önemli. Ve çok güçlü frenleri var.
Sürücü oturma pozisyonu ve görüş mesafesi mükemmel derecede iyi. 90 ların otomobilleri gibi kaput ucu görülürken alçak oturmak ta güzel, bu ergonomi birçok avrupa modelinde yok. Arka camları orjinalinde simsiyah renkli cam, kararan dikiz aynasına hiç gerek kalmıyor.
Sınıfının yani C segmentinin en irilerinden aks mesafesi de epey uzun, dar sokaklarda pek te hızlı gitmek olanaklı değil ama otobanda gitmek yolcu uçağı hissi ve konforunda.
Body kiti, arka ve ön difüzörü, çift spoileri, karartılmış arka camları, köpek balığı anteni, çift uçlu eksozu, biraz büyükçe koyu renk jantları ve fabrika çıkışı üzerinde orjinal hazır olarak gelen birçok dış ekipmanı ile tam bir serseri genç işi makina görünümü var
halbuki öyle birşey yok hepsi orjinal ekipmanıdır kendiliğinden böyle bu
bunu bilmeyen yoldaki diğer küçük sınıf ve ekonomi modellerine karşı bazen psikolojik baskı yaratıyor haliyle caddeci modifiyeci sanabiliyorlar ve bu otomobille bu dış görünüm itibariyle otobanda önünüze atlayan üzerinize süren sıkıştıran yada arkadan selektör yapan pek olmuyor ancak audiler ve bmw lere çatmayınız, önünüzdekini sollamak için zorlamanıza işaret vermenize gerek kalmıyor yol veriyorlar genelde çünki FK7 için önünüzdekinin dikiz aynasında tam olarak ne gördüğünü hemen anlaması zor
ferrari? maserati? jaguar mı ki?
type-r olmasın? falan filan
çatma geçsin gitsin derler. Şehir içinde biraz sıkıntı içine düşecek gibi bakanlar var özellikle lise çağındaki gençler, Allah sizlere de nasip eder inşallah deyip geçiniz