Ben konsol icinden sanki ekranin arkasindan gelen bir ziriltiyi halen cozemedim bunu cozen varsa lutfen banada anlatsin. Ses bazen puruzlu asfaltta geliyor bazen hafif rampalarda arac 1900 devirde geliyor bazen gunlerce gelmiyor.
kısa mesafe gitmeyi pek sevmiyor her sabah rampa çıkıp trafiğe girip 12km sonra kontak kapatıyorum bu yüzden 100km de 9-10 litre ortalamam var. Uzun yolda dur kalk olmadan 100km de 5-6 litre yakıyor, 182 beygir motor için bence mükemmel değerler, yağmur sensörü çoğunda bozuk kafasına göre gereksiz hızlı yada yavaş siliyor silecekler servis çare bulabilmiş değil, fabrika çıkışı birçok FK7 ye takılan michelin prymacy 3 lastikler çok karışık bir kullanıcı memnuniyeti düzeyine sahip, o yüzden bu otomobil için yetersiz olabiliyor aslında michelin pilot sport gibi yada bridgestone potenza gibi bir lastik istiyor conti sport contact da olur. Kabindeki plastik cam parçalar ve piano black parçalar çok kolay çiziliyor dikkatli temizlik istiyor. Sportif karakterli biraz sert süspansiyon bozuk yolda trim sesine yol açabiliyor bu tip bir otomobilde biraz sert süspansiyon ile doğal şeyler bunlar kafaya takılcak şey değil aslında lakin 235 taban lastikler de epey hışırtı yapıyor ama bu sürüş geribildirimi açısından iyi çünki kaymalar ve yol hissiyatını tam anlatamayan konforu yüksek tutulmuş elektrikli direksiyon sistemi ile anca bu şekilde lastik hışırtı sesinin hıza ve direksiyon komutlarına göre değişmesi ile viraj hakimiyeti hissedilebiliyor, bunu konfor olarak kötü görenler var. Lastikler orjinal ebat 235 45 R17 olunca lastik ve jantlara zarar vermemek adına kaldırıma çıkma ve derin çukur gibi şeylerden şiddetle kaçınmak gerekiyor.
direksiyonu tamamen bırakıp gazı kökleseniz de frene abansanızda direksiyon milim kıpırdamıyor stabilite adına çok iyi, yüksek hızda tır sollarken bile istifini bozmaz mükemmel bir aerodinamik yapısı var havayı delip geçerken ne yan rüzgar ne de başka araçların hava akımından etkilenmiyor, tam tur dönüş yapmak için diğer otomobillerdeki gibi direksiyonu bir buçuk-iki tur çevirmeye gerek yok kısa turlu direksiyon ile bir tur çevirmek direksiyonu kilitten kilide tam tur dönüş yaptırıyor buna hemen alışamayan benim gibiler yavaş hızlarda direksiyonu fazla çevirip sıklıkla önden kaydırıyor yada yolcuların kafalarını birbirine çarptırıyor.
Turbo lu motor biraz özenli kullanım istiyor uzun yol sonrası hemen stop etmemek yada soğuk çalıştıktan hemen sonra ani gazlamalar yapmamak önemli. Ve çok güçlü frenleri var.
Sürücü oturma pozisyonu ve görüş mesafesi mükemmel derecede iyi. 90 ların otomobilleri gibi kaput ucu görülürken alçak oturmak ta güzel, bu ergonomi birçok avrupa modelinde yok. Arka camları orjinalinde simsiyah renkli cam, kararan dikiz aynasına hiç gerek kalmıyor.
Sınıfının yani C segmentinin en irilerinden aks mesafesi de epey uzun, dar sokaklarda pek te hızlı gitmek olanaklı değil ama otobanda gitmek yolcu uçağı hissi ve konforunda.
Body kiti, arka ve ön difüzörü, çift spoileri, karartılmış arka camları, köpek balığı anteni, çift uçlu eksozu, biraz büyükçe koyu renk jantları ve fabrika çıkışı üzerinde orjinal hazır olarak gelen birçok dış ekipmanı ile tam bir serseri genç işi makina görünümü var halbuki öyle birşey yok hepsi orjinal ekipmanıdır kendiliğinden böyle bu bunu bilmeyen yoldaki diğer küçük sınıf ve ekonomi modellerine karşı bazen psikolojik baskı yaratıyor haliyle caddeci modifiyeci sanabiliyorlar ve bu otomobille bu dış görünüm itibariyle otobanda önünüze atlayan üzerinize süren sıkıştıran yada arkadan selektör yapan pek olmuyor ancak audiler ve bmw lere çatmayınız, önünüzdekini sollamak için zorlamanıza işaret vermenize gerek kalmıyor yol veriyorlar genelde çünki FK7 için önünüzdekinin dikiz aynasında tam olarak ne gördüğünü hemen anlaması zor ferrari? maserati? jaguar mı ki? type-r olmasın? falan filan çatma geçsin gitsin derler. Şehir içinde biraz sıkıntı içine düşecek gibi bakanlar var özellikle lise çağındaki gençler, Allah sizlere de nasip eder inşallah deyip geçiniz
Yine döktürmüşsün hocam eline sağlık, keyifle okudum.Gebze - Balıkesir yaptım bu hafta toplam 640km yol gittim git-gel şeklinde, E-5 te 70-80km hızlarda konfor oldukça iyi, sadece 3 şeritli geniş otobanda yol boş iken kısa süreli 5-10 saniyeliğine 190-195km hızları çok rahat gördüm 120 ile giderken 10-15 saniye gazı köklüyorsunuz anında maksimum hızlara çıkıyor vites ister D olsun ister S üst hızlara ulaşma kabiliyeti açısından çok farketmiyor, bol miktarda yan rüzgar yedim ancak yan rüzgardan eski kullandığım otomobiller kadar etkilenmiyor, hız sabitleyicinin adaptif olmaması büyük eksik, sürekli hızı ayarlamak istiyor haliyle hız sabitleyici yerine gaz pedalını daha sık kullandım, uzun yolda yakıt tasarrufuna çok dikkat etmeden klima hep açık gittim 100km de 7 litre yaktı sanırım ancak 380-400 liralık benzin harcadım o şekilde hesaplarsak tam olarak 100km/ 7 litre olmuyor tabi ben hariç 200kg kadar da yük vardı arabada. 6 litre / 100km ortalamanın altına indirmek epey zor ama 5,8 leri görüyor.
110km hızı geçtiğimde gösterge ekranı asla yeşil olmadı hep beyaz göstermeye başladı, demekki 110 dan sonra ekonomik bitiyor
motor sesi yok denecek kadar az ancak rüzgar sesi çok fazla geliyordu bir orta derece de lastik sesi var, rüzgar sesi bir bakıma iyi oluyor civic bir yerlerden şiddetli rüzgar aldığı zaman bende sağa sola kaçmasın diye önlem alıyorum.
arka fren diskleri önlere göre çok geç soğuyor, bu yüzden sık fren yaparsanız arka tarafta az bir fren gücü kaybı oluyor,
120-140km hızlarda giderken direksiyona sürekli iki elle sarılmaya gerekte yok genellikle iki elle ve parmak ucuyla hafif dürterek kullanılabiliyor
ECO modunu hiç açmadım yağ uyarısı ile alakası var diyorlardı ve bu şartlarda yağ seviye uyarısı 640km boyunca dipgaz 160-180, 60-70-80km gibi çok değişken hızlarda hiç yanmadı, bir kere hatalı olarak TPMS uyarısı verdi onda da patlak lastik ile karşılaşmadım.
yağ seviyesinde ve soğutma suyunda en ufak bir azalma dahi yok, japon işi motordan beklendiği gibi.
direksiyon simidi düz yolda çok hafif belki 1 1,5 derece kadar sola dönük duruyor rot ayarı yaptırmayı düşünüyorum belki toe de dışa açık yada içe kapalı olabilir sağa sola çekme yok, yamuk duran direksiyon uzun yolda epey dikkatimi bozdu. Servis biraz uzak bana, acaba bulunduğum yerdeki rotçulara gidip ayarlatsam sorun olurmu? bilemedim.