Formula 1 Muhabbeti - Ana Konu

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
694
Tepki puanı
846
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Tadı damağımızda kalan bu sezondan sonra şimdi 14 hafta yarışsız geçecek. 2022'de yeni regülasyonlar çerçevesinde otomobiller resmen baştan yaratılacak. Bu geçtiğimiz döneme göre en büyük fark ise araçların birbirini daha yakından takip edebileceği bir dönem olacak. Geçmiş dönemde iki araç arasındaki fark 1 saniye civarına indiğinde arkadan takip eden araçta %60a yakın downforce kaybı oluşuyordu. Şimdi yeni regülasyona göre yapılan tasarımlarla bu kaybın %10 civarına çekilmesi ve birbirini daha yakından takip edebilen araçlar yani kısacası daha rekabetçi ve mücadeleci bir grid hedefleniyor. Umarım motor teknolojileri de birbirine yakın olur ve daha çok marka ve pilotun galibiyet mücadelesini izleriz.

Bakalım merakla bekliyor olacağım. Bir Tifosi olarak kırmızıların tekrar şampiyonluk mücadelesi vermesini çok istiyorum. Leclerc Ferrari'deki ilk sezonunda beni çok etkilerken bu sezon ise çok hata yaptı ve özellikle sezonun ikinci yarısında Sainz tarafından mağlup edildiğini düşünüyorum ki zaten Sainz da sezonu 5. tamamlayarak "geri kalanların en iyisi" oldu. Umarım Ferrari ikisine de yarış kazanabilecek bir araç sunar da bu iki pilotun da gerçek potansiyellerini görmüş oluruz. McLaren tarafında ise eskiden beri sempati duyduğum fakat McLaren'da bence beklentilerin altında kalan Ricciardo ve genç yıldız Norris var. Ricciardo'nun Redbull döneminden biliyoruz ki altında yarış kazanabilecek bir araç olduğunda çıkıp yarışlar kazanabiliyor. Norris'in rekabetçi bir araçla yarış kazanabileceğini düşünüyorum. Kısacası eğer bu 4 takım; Mercedes, Redbull, Ferrari ve McLaren rekabetçi ve birbirine yakın araçlarla sezona başlarlarsa çok keyifli bir sezonun daha bizi beklediğini düşünüyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
971
Tepki puanı
2,133
Yaş
38
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Tadı damağımızda kalan bu sezondan sonra şimdi 14 hafta yarışsız geçecek. 2022'de yeni regülasyonlar çerçevesinde otomobiller resmen baştan yaratılacak. Bu geçtiğimiz döneme göre en büyük fark ise araçların birbirini daha yakından takip edebileceği bir dönem olacak. Geçmiş dönemde iki araç arasındaki fark 1 saniye civarına indiğinde arkadan takip eden araçta %60a yakın downforce kaybı oluşuyordu. Şimdi yeni regülasyona göre yapılan tasarımlarla bu kaybın %10 civarına çekilmesi ve birbirini daha yakından takip edebilen araçlar yani kısacası daha rekabetçi ve mücadeleci bir grid hedefleniyor. Umarım motor teknolojileri de birbirine yakın olur ve daha çok marka ve pilotun galibiyet mücadelesini izleriz.

Bakalım merakla bekliyor olacağım. Bir Tifosi olarak kırmızıların tekrar şampiyonluk mücadelesi vermesini çok istiyorum. Leclerc Ferrari'deki ilk sezonunda beni çok etkilerken bu sezon ise çok hata yaptı ve özellikle sezonun ikinci yarısında Sainz tarafından mağlup edildiğini düşünüyorum ki zaten Sainz da sezonu 5. tamamlayarak "geri kalanların en iyisi" oldu. Umarım Ferrari ikisine de yarış kazanabilecek bir araç sunar da bu iki pilotun da gerçek potansiyellerini görmüş oluruz. McLaren tarafında ise eskiden beri sempati duyduğum fakat McLaren'da bence beklentilerin altında kalan Ricciardo ve genç yıldız Norris var. Ricciardo'nun Redbull döneminden biliyoruz ki altında yarış kazanabilecek bir araç olduğunda çıkıp yarışlar kazanabiliyor. Norris'in rekabetçi bir araçla yarış kazanabileceğini düşünüyorum. Kısacası eğer bu 4 takım; Mercedes, Redbull, Ferrari ve McLaren rekabetçi ve birbirine yakın araçlarla sezona başlarlarsa çok keyifli bir sezonun daha bizi beklediğini düşünüyorum.
evet 2022 sezonunu beklemek çok zor olacak, sezon öncesi testleri dört gözle bekliyorum, ne olacağı az çok belli oluyor o testlerde,

2022 kurallarında MGU-H nin kaldırılması planlanıyordu, Porsche, Aston Martin gibi firmaları motor tedarikçisi olarak F1 e gelme planları var, MGU-H oldukça zor ve maliyetli bir teknoloji olmasından ötürü Porsche turbodan elde edilen elektrik enerjisini komple kaldırırlarsa motor verebileceğini söylemişti daha önce.

Ricciardo nun sürüş stili geç fren yapma temeline dayalı bir stil, Mclaren de en çok zorlandığı bu oldu, Adrian Newey tasarımı Redbull uzun zamandır en iyi yere basan otomobile sahip. Mclaren de yol tutuş ve frenleme gücüne fazla güvenemediği için tam performans alamadığını söylemişti.

Leclerc tipik İtalyan bir pilot, İtalyan pilotlar her zaman saç baş yolduran kazaları ile ünlüdür, Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella, Antonio Giovanazzi ve Charles Leclerc bu genellemeyi her zaman tutturmuştur.

Sainz babası gibi değil çok ağırbaşlı sakin bir sürücü, Fernando Alonso nun kariyerini taklit ediyor, belki şampiyon olamayacak ama en iyiler arasına girecek. Toro Rosso yıllarında Verstappen ile yarışan bu ikiliye Çete lakabı takmışlardı. Arka sıralarda başlayıp her yarışta en az 10 sollama yapıyorlar ve puan alıyorlardı.

Perez hakkında "Meksika Savunma Bakanı" şeklinde paylaşımlar vardı:) gülmekten ölüyorum, Masi nin dönek kararlarına "yılın travest ödülü sahibi" yorumu yapılmış elbette yabancı kaynaklarda.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
971
Tepki puanı
2,133
Yaş
38
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Muazzam yarıştı max çoktan bitirirdi şampiyon olurdu
Ama hamilton ve toto çok ağladı bu yarışa kadar hileli motor ve kanatla geldiler

neyse ki max açtı vtec i
Sapladı hamiltona unutulmaz kısmı 24 yaşında hamilton gibi
İlk şampiyon olduğu yaşta en genç
Şampiyon pilotların arasına girdi max hakketi ve aldı helal
Olsun
Önemli olan son 8 yılın art arda şampiyonu olan takımı ve 7 şampiyonluğu 103 galibiyeti olan bir İngiliz in devrilmesi ve 17 milyon nüfuslu küçük bir ülkenin ilk F1 sürücüler şampiyonuna kavuşması oldu. Kraliçe Elizabeth geçtiğimiz yıl Sir ünvanı verdiği Hamilton a bu sefer galiba Şövalye lik ünvanı vermiş. Verstappen ise evine gidip Redbull yudumlayarak PC de yarış simülatörü oynamaya devam etmiştir, mütevazilik iyidir, son yarıştan önce de her zaman nasıl yarışıyorsam öyle yarışacağım şampiyon olmak beni değiştirmeyecek demişti. Padok alanına gelirken giydikleri kıyafetler bile bizlere Hamilton için "yeter artık bu kadar serserilik" dedirten tarzda idi. Bu kadar kibirin sonu bu oldu, siyahi bir sürücü hem Say No Racism kampanyasının başını çekiyor, hem takımın aracını kapkara siyah renge boyanmasını istiyor, hem kaskında LGBT renkleri taşıyor hem de her an aklından ne geçiyorsa öyle davranıyor yani bu işte bir yerlerde bir tutarsızlık vardı ama neyse, önceki yıllarda gri araç tur bindirmelerde öndeki tur yiyen aracın aynasında daha iyi gözüküyordu bu bile pistte vakit kaybettiren bir detaydır kırmızılı Schumacher yıllarından biliyoruz bunu. Şampiyonluğu erkenden elde ettiği yıllarda Hamilton un Snapchat kullanması kız arkadaşı ile gezmesi dahi yasaklanmıştı, kendine çok güvendiğinden sezon boyunca fabrikada simülatör dahi çalışmadı son üç yarış başladı çalışmaya. Bu sezon pistte hiç hata yapmadı ama F1 de herşey pist üzerindeki sürüş değildir. Bir nevi İlyas Salman ın futbolcu olduğu filmdeki senaryo gerçek oldu. Bunun hesabını Mercedes takımına ve taraftarlarına verecek tek kişi bence Hamilton un kendisi. Bunlardan ders almasına gerek te yok, Seneye gelecek baştan aşağı değişen kurallar zaten onu 103 galibiyetli bir sürücü olarak sabitleyecektir:)

Japonya Honda genel merkezinde bayram var bugünlerde kapının önünde Redbull aracı ve güzel hazırlanmış bir banner sergileniyor.
 
Katılım
9 Nis 2022
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Ad Soyad
günaydın
Yaş
24
Aracınız
Civic FC5 2020
Yarışı izliyorum, büyüleyici, hız ve yarış oyunları konusunda çok tutkuluyum
 
Son düzenleme:

gkhnbkkl

Özel Üye
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,811
Tepki puanı
2,067
Yaş
31
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Yarışı izliyorum, büyüleyici, hız ve yarış oyunları konusunda çok tutkuluyum
yarışı henüz tamamlamadıysanız aşağıdaki yorumlarım spoiler içeriyor olabilir :)

son yarışın son 20 turu baya heyecanlıydı. Redbull bence pitstopta strateji hatası yapsa da Verstappen mükemmel ve hatasız sürüş ile geçiş imkanı vermedi Sainz'a
Hamilton' ı sevmiyorum ama onun da hızlanarak yarış heyecanına katılması güzel olur.
Leclerc yeni motorun avantajıyla çok hızlı yükseldi ama sonlarda trafiğe de takıldığı için istediği sıralara çıkamadı bence.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
776
Konum
istanbul
Ferrari pit ekibi hatası trafiğe kaldı leclerc e çok üzülüyorum her yarış vers ile bize heyecan katabilecek gerçekten becerikli bir sürücü. Çoğu kişi son yarışta Ferrari daha hızlıydı diyor ama ben katılmıyorum lastik + drs avantajına rağmen redbull u geçebilecek hızları yoktu. Redbull sadece drs ile 33 km daha hızlı iken onlar 12 km lerde kalıyor. Honda motoru gerçekten inanılmaz bir iş yaparak ilk yarıştan son yarışa aşınma emaresi göstermiyor. Ben Honda nin bu konuda zirveye gelmişken her an bir fabrika takımı ile f1 e donebimecegini düşünüyorum
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
694
Tepki puanı
846
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Sezonun ve son yılların en iyi yarışını izledik Silverstone'da. Tadı damağımızda kaldı be :)
 

gkhnbkkl

Özel Üye
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,811
Tepki puanı
2,067
Yaş
31
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Sezonun ve son yılların en iyi yarışını izledik Silverstone'da. Tadı damağımızda kaldı be :)
aynen çok güzel yarıştı, geçişe ve rekabete doyduk :)
kazaların da ciddi yaralanmasız ve ölümsüz sonuçlanması sevindirdi.
 

m2hamid

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
9,930
Çözümler
10
Tepki puanı
12,565
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Evet son güvenlik aracı sonrası Leclerc-Hamilton-Perez mücadelesi gerçekten çok heyacan kattı :) Mücadele bekledigimden de çok temiz sonuçlandı.
Formula severlere Mercedes'in katı dominasyonundan sonra bu rekabet çok iyi geldi (y)
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
776
Konum
istanbul
Keske vers in araci zarar gormeseydi tum bunlara ek sainz ve vers muvadelesi de izleyecektik. Ama kaza sonrası tekrar dahi verilmeyince kotu bir durum var sandim neyseki herkes iyi oalarak atlatti.
 
Üst