şöyle diyim arkadaşlar bir balatanın iyisini kötüsünü sanırım en iyi seçebilecek arkadaşlarımız time attack,track day gibi sporları özelliklde düzlükleri yüksek hızlara müsade eden ama akabinde bolca dönüşleri olan pistlerde katılım gösteren arkadaşlarımız yorumlayacaktır.
bu gibi kullanımlarda (veya caddelerde terör estiren arkadaşlarımız
) atıyorum sıkça 180kmhdan 80kmhlere düşüş yaptığınızda birden balataların sokak ağızı ile şişti dediği brake fading hatta brake glazing denilen hadise gerçekleşir.
bu durumu yaşatmayan,performanstan ödün vermeden vede sıradan sokak kullanımında bizi üzmeyen ses vb şikayetler yaratmayan balatalar gerçekten iyidir bunlar benim gözümde türkiye şartları için ve bizim Honda araçlarımıza ürün üreten marka modeller arasında kesinlikle Ate,Akebono ve başta Ferodo Premier.
FE 182lik EXE Plus aracımın üzerinde gelen OEM Akebonoları yakmam (brake glazing) sadece 2000km istedi biraz sıradan sürüş ile üzerinde yanık kısmı 2000-3000km kibar kullanım ile traşlanıp altındaki temiz kısmı ile idare edebildim ama birazcık bile performanslı kullanımda tekrardan ısınınca önde tutmayan, kafadan titreyen (hayır disk değil merak etmeyin
) iğrenç bir performans oluşuyordu.
Ferodo Premier taktım ve 16bin kmdir ne kadar abartsam bile tek bir kez üzmediler ve çok abartı olmasada daha iyi durduklarını fark edebiliyorsunuz normal kullanımda,performanslı kullanımda fark çok ciddi biri ısınıp çöp olurken diğeri gayet iyi dayanım gösteriyor.