Civic FC5 Fren Balata Tavsiyesi

Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
8
Konum
Kırıkkale
Aracınız
Civic FC5 2019
Evet, ıslık sesi devam ediyor, ama bazen de ses çıkarmıyor. Diskler değişmedi, eski tornalı diskler takılı, frenler eskisine göre daha iyi tutuyor.
Bende blueprint balata taktırdım ve diskleri tornalattım. Geri viteste park ederken 0-5 km hızlarındayken ıslık sesi geliyor sürekli. Sürüş esnasında sorun yok. İllallah ettirdi beni bu ses birdahaki değişimde kesinlikle diskleri de değiştireceğim
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
99
Tepki puanı
35
Konum
Tekirdağ
Ad Soyad
Erhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2019
Bende blueprint balata taktırdım ve diskleri tornalattım. Geri viteste park ederken 0-5 km hızlarındayken ıslık sesi geliyor sürekli. Sürüş esnasında sorun yok. İllallah ettirdi beni bu ses birdahaki değişimde kesinlikle diskleri de değiştireceğim
Sadece geri giderken ötüyorsa arka balatalardan olabilir; ben geri yanaşırken herhangi bir ses çıkmıyor.
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
323
Tepki puanı
337
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Arkadaşlar çokça kez paylaştık ama olurda birinin işine yararsa diye tekrar paylaşmak istiyorum.

1) Orijinaller ortaya karışık markalar, Ate' de orijinal , Akebono'da ve modeline göre birkaç marka model daha
2) Orijinallerde kullanılan modellerde GENELDE (UK Üretimi Hatchbackler,Type R lar vs hariç) R90 homologasyon bulunmuyor
3) Orijinallerde çok ama çok daha fazla organik madde bulunuyor karışım oranı olarak = daha az ses sorunu ama daha düşük performans
4) Orijinaller markaların (Ate,Akebono) Honda servisi dışı sıradan mağaza ürününü alırsanız orijinal olması kaydı ile genelde OEM Honda ürününden daha üstündür çünkü daha çok Avrupa pazarlarıda gözetilerek performans ön planda organik karışımı bir tık daha düşük metal oranı bir miktar daha yüksek balatalardır= daha iyi performans sergilerler

5) ASLA ama ASLA internetden bilmediğiniz mağazalardan ürün almayın derim gidin alacağınız markanın Türkiye distiribütörünü bulun ve direkt oradan alınki orijinal olduğuna emin olun.
6) yine ASLA 2inci,3üncü sınıf marka balatalar almayın derim ATE,Akebono,Ferodo belki TRW (oda onun orijinal olduğuna eminseniz) alın ama Blueprintmiş,Boschmuş bunlardan gerçekten uzak durun çok ama çok basit ürünler bunlar

7) balata değişiminde her daim ya diski tornalatın yada sıfır disk takın onunda beraberinde ilk 100kmsinde rodaj kısmını yaptığına emin olun (alıştırma) rodajı yapılmamış balata,disk seste çıkaracaktır iyide tutunmayacaktırda

8) her daim iyi bir usta tarafından montajı yaptırın ve balatanın arkasının,balatanın kaliperde oturacağı yerin,kaliper pistonlarının fren gres yağı ile yağlandığından emin olun ve diskin sökülüp diskin oturacağı ayna kısmının pastan temizlenip arındırıldığına emin olun.

bunlar yapılmaz ise maalesef gerçekten sonuç genelde hüsran oluyor emin olun serviste dışarıdaki ustadan tek yaptıkları fark orijinal ürün kullanmak, doğru noktaları temizleyip yağlamak = 20dk alacak işlemler ama ne yazıki cahil ve/veya aceleci yan sanayi ustaları bu adımı hep atlıyor bu ustalara orijinal balatada götürseniz bu adımları atlar ise yine aynı sonuçlar ortaya çıkabilir.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,304
Çözümler
9
Tepki puanı
13,159
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar çokça kez paylaştık ama olurda birinin işine yararsa diye tekrar paylaşmak istiyorum.

1) Orijinaller ortaya karışık markalar, Ate' de orijinal , Akebono'da ve modeline göre birkaç marka model daha
2) Orijinallerde kullanılan modellerde GENELDE (UK Üretimi Hatchbackler,Type R lar vs hariç) R90 homologasyon bulunmuyor
3) Orijinallerde çok ama çok daha fazla organik madde bulunuyor karışım oranı olarak = daha az ses sorunu ama daha düşük performans
4) Orijinaller markaların (Ate,Akebono) Honda servisi dışı sıradan mağaza ürününü alırsanız orijinal olması kaydı ile genelde OEM Honda ürününden daha üstündür çünkü daha çok Avrupa pazarlarıda gözetilerek performans ön planda organik karışımı bir tık daha düşük metal oranı bir miktar daha yüksek balatalardır= daha iyi performans sergilerler

5) ASLA ama ASLA internetden bilmediğiniz mağazalardan ürün almayın derim gidin alacağınız markanın Türkiye distiribütörünü bulun ve direkt oradan alınki orijinal olduğuna emin olun.
6) yine ASLA 2inci,3üncü sınıf marka balatalar almayın derim ATE,Akebono,Ferodo belki TRW (oda onun orijinal olduğuna eminseniz) alın ama Blueprintmiş,Boschmuş bunlardan gerçekten uzak durun çok ama çok basit ürünler bunlar

7) balata değişiminde her daim ya diski tornalatın yada sıfır disk takın onunda beraberinde ilk 100kmsinde rodaj kısmını yaptığına emin olun (alıştırma) rodajı yapılmamış balata,disk seste çıkaracaktır iyide tutunmayacaktırda

8) her daim iyi bir usta tarafından montajı yaptırın ve balatanın arkasının,balatanın kaliperde oturacağı yerin,kaliper pistonlarının fren gres yağı ile yağlandığından emin olun ve diskin sökülüp diskin oturacağı ayna kısmının pastan temizlenip arındırıldığına emin olun.

bunlar yapılmaz ise maalesef gerçekten sonuç genelde hüsran oluyor emin olun serviste dışarıdaki ustadan tek yaptıkları fark orijinal ürün kullanmak, doğru noktaları temizleyip yağlamak = 20dk alacak işlemler ama ne yazıki cahil ve/veya aceleci yan sanayi ustaları bu adımı hep atlıyor bu ustalara orijinal balatada götürseniz bu adımları atlar ise yine aynı sonuçlar ortaya çıkabilir.
Paylaşım için teşekkürler, genel olarak katılıyorum, sadece Blueprint konusunda bir şerhim var, FC5 için değil ama FD6-FB7 grubu için Blueprint balata ve disklerin fiyatına göre kabul edilebilir kalitede olduğunu düşünüyorum. Kendim 2 araçta Blueprint balata eskittim, km.sinin az gitmesi hariç frenaj ve sessizlik konusunda gayet memnundum.
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
323
Tepki puanı
337
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Paylaşım için teşekkürler, genel olarak katılıyorum, sadece Blueprint konusunda bir şerhim var, FC5 için değil ama FD6-FB7 grubu için Blueprint balata ve disklerin fiyatına göre kabul edilebilir kalitede olduğunu düşünüyorum. Kendim 2 araçta Blueprint balata eskittim, km.sinin az gitmesi hariç frenaj ve sessizlik konusunda gayet memnundum.

güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim.

arkadaşlar balatalar son derece ilkel ve içinde adeta sıfır teknoloji barındıran kaba parçalardır ,balatanın performansını

1) ebadı (disk ile temas eden yüzey alanı)
2) kullanılan materyalin kompozisyonu ,ne kadarı organik ne kadarı metal,metal olan bileşenlerin kendi içindeki dağılımı metalmi,seramikmi gibi
3) basit tasarım farkları, mesela dümdüz yekpare yüzeymi? = olumlusu en yüksek yüzey alanı ama olumsuzu toz tutacak alan olmayışı= toz birikimi halinde düşen performans yoksa dümdüz yekpara tasarım yerine ortasında 1 veya 2 çizginin oluşumu= daha düşük basma yüzeyi ama tozlanma halinde tozu hapsebilecek boşluk/alan gibi gibi

Blueprint genelde OEMler gibi çok yüksek oranda organik bileşen ile üretilen bir balata= daha uygun ve dahası kullanılan metal bileşenleri daha basit bu sebeblerden dolayı ortaya biraz vasat bir performans çıkıyor

emin olun orijinalliğinden emin olduğunuz bir Ferodo premier yada OEM (yetkili servislerin sattığı) olmayan yani direkt kendilerinin satığı mesela ATE Ceramic modeli gibi model/serilerden balata olsa performansını daha çok beğeneceksinizdir ,tabi doğru ellerde takılması halinde
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
323
Tepki puanı
337
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
şöyle diyim arkadaşlar bir balatanın iyisini kötüsünü sanırım en iyi seçebilecek arkadaşlarımız time attack,track day gibi sporları özelliklde düzlükleri yüksek hızlara müsade eden ama akabinde bolca dönüşleri olan pistlerde katılım gösteren arkadaşlarımız yorumlayacaktır.

bu gibi kullanımlarda (veya caddelerde terör estiren arkadaşlarımız :) ) atıyorum sıkça 180kmhdan 80kmhlere düşüş yaptığınızda birden balataların sokak ağızı ile şişti dediği brake fading hatta brake glazing denilen hadise gerçekleşir.

bu durumu yaşatmayan,performanstan ödün vermeden vede sıradan sokak kullanımında bizi üzmeyen ses vb şikayetler yaratmayan balatalar gerçekten iyidir bunlar benim gözümde türkiye şartları için ve bizim Honda araçlarımıza ürün üreten marka modeller arasında kesinlikle Ate,Akebono ve başta Ferodo Premier.

FE 182lik EXE Plus aracımın üzerinde gelen OEM Akebonoları yakmam (brake glazing) sadece 2000km istedi biraz sıradan sürüş ile üzerinde yanık kısmı 2000-3000km kibar kullanım ile traşlanıp altındaki temiz kısmı ile idare edebildim ama birazcık bile performanslı kullanımda tekrardan ısınınca önde tutmayan, kafadan titreyen (hayır disk değil merak etmeyin :) ) iğrenç bir performans oluşuyordu.

Ferodo Premier taktım ve 16bin kmdir ne kadar abartsam bile tek bir kez üzmediler ve çok abartı olmasada daha iyi durduklarını fark edebiliyorsunuz normal kullanımda,performanslı kullanımda fark çok ciddi biri ısınıp çöp olurken diğeri gayet iyi dayanım gösteriyor.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,304
Çözümler
9
Tepki puanı
13,159
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim.

arkadaşlar balatalar son derece ilkel ve içinde adeta sıfır teknoloji barındıran kaba parçalardır ,balatanın performansını

1) ebadı (disk ile temas eden yüzey alanı)
2) kullanılan materyalin kompozisyonu ,ne kadarı organik ne kadarı metal,metal olan bileşenlerin kendi içindeki dağılımı metalmi,seramikmi gibi
3) basit tasarım farkları, mesela dümdüz yekpare yüzeymi? = olumlusu en yüksek yüzey alanı ama olumsuzu toz tutacak alan olmayışı= toz birikimi halinde düşen performans yoksa dümdüz yekpara tasarım yerine ortasında 1 veya 2 çizginin oluşumu= daha düşük basma yüzeyi ama tozlanma halinde tozu hapsebilecek boşluk/alan gibi gibi

Blueprint genelde OEMler gibi çok yüksek oranda organik bileşen ile üretilen bir balata= daha uygun ve dahası kullanılan metal bileşenleri daha basit bu sebeblerden dolayı ortaya biraz vasat bir performans çıkıyor

emin olun orijinalliğinden emin olduğunuz bir Ferodo premier yada OEM (yetkili servislerin sattığı) olmayan yani direkt kendilerinin satığı mesela ATE Ceramic modeli gibi model/serilerden balata olsa performansını daha çok beğeneceksinizdir ,tabi doğru ellerde takılması halinde
Ben teşekkür ederim :)
Bahsettiğiniz kaliteli seramik balata hissiyatıni iyi biliyorum :) eski FB7mde önler için Amazon Amerika'dan uyguna denk getirdiğim seramik içerikli Stoptech Sport serisi balataları yaklaşık 2 yıldan uzun kullandım ve o balatalardaki güveni Türkiye'de satın aldığım hiçbir balatada bulamadım. En ağır yokuş inişlerinde defalarca frenleme yapmama rağmen bana mısın demiyordu. Stoptech sport disk+balata serisi getirme imkanım olsa hiç durmam ama şu anki 27 dolarlık gümrük kısıtlamaları sonrası artık hayal oldu 😞

 
Katılım
25 Eyl 2023
Mesajlar
43
Tepki puanı
4
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Mecid Topal
Yaş
26
Aracınız
Civic FB7 2013
şöyle diyim arkadaşlar bir balatanın iyisini kötüsünü sanırım en iyi seçebilecek arkadaşlarımız time attack,track day gibi sporları özelliklde düzlükleri yüksek hızlara müsade eden ama akabinde bolca dönüşleri olan pistlerde katılım gösteren arkadaşlarımız yorumlayacaktır.

bu gibi kullanımlarda (veya caddelerde terör estiren arkadaşlarımız :) ) atıyorum sıkça 180kmhdan 80kmhlere düşüş yaptığınızda birden balataların sokak ağızı ile şişti dediği brake fading hatta brake glazing denilen hadise gerçekleşir.

bu durumu yaşatmayan,performanstan ödün vermeden vede sıradan sokak kullanımında bizi üzmeyen ses vb şikayetler yaratmayan balatalar gerçekten iyidir bunlar benim gözümde türkiye şartları için ve bizim Honda araçlarımıza ürün üreten marka modeller arasında kesinlikle Ate,Akebono ve başta Ferodo Premier.

FE 182lik EXE Plus aracımın üzerinde gelen OEM Akebonoları yakmam (brake glazing) sadece 2000km istedi biraz sıradan sürüş ile üzerinde yanık kısmı 2000-3000km kibar kullanım ile traşlanıp altındaki temiz kısmı ile idare edebildim ama birazcık bile performanslı kullanımda tekrardan ısınınca önde tutmayan, kafadan titreyen (hayır disk değil merak etmeyin :) ) iğrenç bir performans oluşuyordu.

Ferodo Premier taktım ve 16bin kmdir ne kadar abartsam bile tek bir kez üzmediler ve çok abartı olmasada daha iyi durduklarını fark edebiliyorsunuz normal kullanımda,performanslı kullanımda fark çok ciddi biri ısınıp çöp olurken diğeri gayet iyi dayanım gösteriyor.
Hocam ilginizi takdir ediyorum 10ar dakika aralarla uzun uzun bilgiler paylaşmışsınız. Merak ettiğim bir konu var onu sormak istiyorum. 80-100 km üzeri hızlarda frene bastığımızda oluşan bir titreme var fren disk ve balata 15 bin km önce değişti. İlk değiştiği zamanda titreme yoktu. Lastikler değişti 2 kere balansa girdi titreme için, rot ayarı yapıldı. Sizce bu titreme neden kaynaklanıyor olabilir ? Diskler sıcakken yıkamaya da sokmadım arabayı, eğilme söz konusu olabilir mi onu da bilmiyorum. Yorumlarınızı merak ediyorum
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
323
Tepki puanı
337
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Hocam ilginizi takdir ediyorum 10ar dakika aralarla uzun uzun bilgiler paylaşmışsınız. Merak ettiğim bir konu var onu sormak istiyorum. 80-100 km üzeri hızlarda frene bastığımızda oluşan bir titreme var fren disk ve balata 15 bin km önce değişti. İlk değiştiği zamanda titreme yoktu. Lastikler değişti 2 kere balansa girdi titreme için, rot ayarı yapıldı. Sizce bu titreme neden kaynaklanıyor olabilir ? Diskler sıcakken yıkamaya da sokmadım arabayı, eğilme söz konusu olabilir mi onu da bilmiyorum. Yorumlarınızı merak ediyorum

hocam anlatımınızdan yola çıkarak büyük bir olasılıkla diskinizdir sorun derim, yeteri kadar kalınlığı kalmış ise tornalatabilirsiniz yada sıfır disk alabilirsiniz ama bunu yaptığınızdada balatanında değişimi şart ki balatada diskte dümdüz olsun ve güzelce alışsınlar birbirine aksi takdirde sadece diski tornalatır eski balata ile devam ederseniz balatadaki pürüzlere göre diskte yuvalar açılana kadar birbirine iyi alışamayacaklar ve problemin tekrarlaması olası olur o sebeble hem balatayı hem diski iyi bir marka ve orijinal olduğunu bildiğiniz bir ürün ile değiştirirseniz iyi olur ama tabi burada web üzerinden sadece fikir alın en doğrusu yinede bir ustaya göstermek.
 
Geri
Üst