Civic FC5 Geç çalışma!

Katılım
16 May 2017
Mesajlar
43
Tepki puanı
4
Yaş
35
Konum
Ankara
Herkese mrb ;
Aracım yeni kasa honda lpg yi dışarıda prince taktırdım bazen sabahları araçım geç çalışıyor neden olabilir yardımcı olursanız sevinirim yetkiliye gittim kontak aç kap yap dediker ama. Olmadı


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
7 Ağu 2020
Mesajlar
13
Tepki puanı
10
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
2020 elegans aracımda da geç çalışma sorunu var. sabah çalıştırıyorum 1sn ye de çalışıyor motor. öğle arası tekrar çalıştırmak istediğimde 2 3 sn uzatıyor. anahtarı kapatıp tekrar basıyorum yine 2 3 sn gibi bi zamanda marş alıyor. araç daha sıfır
Selamlar aynı sorunu yaşıyorum temmuz teslim 2020 eco elagance servis araba yolda kalırsa gel diyor siz bir çözüm üretebildinizmi acaba.
 
Katılım
7 Ağu 2020
Mesajlar
13
Tepki puanı
10
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Hocam araci kısa mesafe mi kullanıyorsunuz?
günlük rutinim 10km sabah 10km akşam dur kalk trafik ankara mesai trafiği diyeyim şöyle uzun ve keyifle kullanma fırsatım olmadı araç 3000km de henüz. ilginçtir 2 defa falan marş hiç almadı mesela anahtarı çeviriyorum kontakta gidiyor geri geliyor çıkarıp takınca düzeldi. 1 kerede anahtar hiç kumanda etmedi kapıyı manuel açınca düzeldi alarm falan girdi devreye önce sonra normale döndü. 10 senedir araba kullanırım böyle saçma arızalar görmedim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
lpg regülatörü araç durduğu yerde manifolta gaz sızdırıyorsa araç yattıktan sonra ilk soğuk çalışmada yakıt fazlalığı sebebiyle motor boğulur çalışmaz. Test etmek için stop etmeden önce bagajdan motora giden lpg tankı borularının vanasını kapatacaksınız ertesi gün gelip tekrar çalıştırmayı deneyeceksiniz eğer ilk marşta çalışırsa lpg regülatör diyaframı bozuktur.

eğer lpg yoksa yada lpg den veya aküden olmayan bir sebeple ilk çalışmada sıkıntı oluyorsa, anahtarı tak çıkar yaparak düzeliyorsa anahtardaki immobilizer çipi kontak göbeğindeki immobilizer anteni bobinini okumuyordur, ya kontak göbeğini yada anahtarı kontrol etmekte fayda var. Direksiyon kolonu içerisiden erişmek zordur ancak kontak göbeğindeki immobilizer anten soketini tak çıkar yaparak temizleyerek yada anahtarı değiştirerek düzelebilir, aşırı soğukta ve aşırı sıcakta immobilizer düzgün çalışmaz.

Krank mili yada egzantrik mili sensörü kısmen sıkıntılı biçimde bozuksa ilk çalışmada geç marş almaya sebebiyet verebilir. Her zaman arıza lambası yakmayabilir.

Akü zayıf ise ilk soğuk marşta marş motoru yavaş döner sesten anlaşılır, sonraki kısa süreli stop edip tekrar çalıştırınca marş motoru daha canlı döndürüyorsa akü zayıftır, yazın daha iyi anlaşılır çünki kışın soğukta motor yağı kıvamı yüzünden de ilk marş cansız olabiliyor.
 
Katılım
7 Ağu 2020
Mesajlar
13
Tepki puanı
10
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Teşekkür ederim ilginize hocam ama garip bişey 3 gün soğukta yatıyor araba 1 sn de alıyor marşı ama kontağı kapatıyosun yarım saat sonra yapabiliyor bazende soğuk marşta yapıyor belli düzeni ve sürekliliği yok en son 20 gün önce yapmıştı yedek anahtarı deneyim dedim 20 gündür sorun yoktu bugün yine yaptı. Akü diycem 4 aylık araba arıza lambası yakmıyor keşke akü olsa değiştirip rahat ederim ama servis bakmıyor bile nerden bilelim diyolar arıza sürekliliği olmadığı için. böyle biniyoruz şimdilik ama takılıyo insan. Belliki benzer sorun yaşayanlar var çözüm bulabilen olursa herkes rahat etcek.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Teşekkür ederim ilginize hocam ama garip bişey 3 gün soğukta yatıyor araba 1 sn de alıyor marşı ama kontağı kapatıyosun yarım saat sonra yapabiliyor bazende soğuk marşta yapıyor belli düzeni ve sürekliliği yok en son 20 gün önce yapmıştı yedek anahtarı deneyim dedim 20 gündür sorun yoktu bugün yine yaptı. Akü diycem 4 aylık araba arıza lambası yakmıyor keşke akü olsa değiştirip rahat ederim ama servis bakmıyor bile nerden bilelim diyolar arıza sürekliliği olmadığı için. böyle biniyoruz şimdilik ama takılıyo insan. Belliki benzer sorun yaşayanlar var çözüm bulabilen olursa herkes rahat etcek.
teoride bu anlattığınız problem immobilizer problemine çok benziyor eğer immobilizer okumuyorsa marş motoru döner ama ateşleme olmaz ve yakıt basmaz haliyle motor çalışmaz. ne zaman nerde bu sıkıntıyı yapacağı da belli olmaz. Çalışmadığı zamanlar marşa basarken dikkat edin ekranda anahtar işareti çıkmıyorsa immobilizer okumuyor demektir. Kontağı ilk açtığınızda anahtar logosu çıkıyorsa immobilizer okuyordur ve o durumda çalışması lazım.

Kontak anahtarında çip vardır ve kontak göbeğinde de içeride o çipi okuyan bir anten olur HGS etiketi gibi düşünün onu, anahtarı taktığınız zaman ECU ya buradan okunan eşsiz bir elektronik şifre gider anahtarı çevirdiğinizde ECU motorun çalışmasına böylece izin verir. Eğer çipi okuyamazsa taktığınız anahtarı tornavida yada başka bir anahtar takıldı buraya herhalde zanneder, yani hırsızlık korumasıdır. Sistemde problem olunca anahtardaki çipi okumaz. Genelde basit şeylerden kaynaklanır, antenin soketi gevşektir, sokette oksitlenme olabilir, anahtarı düşürdüyseniz içindeki çip yerinden kaymıştır vs. vs.

Bunları eski tecrübelerimden teorik bilgiler olarak yazıyorum problemin kaynağı hakkında tam emin olmak elbette zor, daha önce immobilizer sıkıntıları yaşayan araçlar gördüm. Netice olarak bu sorunu yaşayanlarda gereksiz yere iş bilmez tamirciler yüzünden kompresyon testine sokmaya motor açtırmaya kadar abuk sabuk çözüm önerileri duyduğum oldu:)
 
Katılım
7 Ağu 2020
Mesajlar
13
Tepki puanı
10
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
teoride bu anlattığınız problem immobilizer problemine çok benziyor eğer immobilizer okumuyorsa marş motoru döner ama ateşleme olmaz ve yakıt basmaz haliyle motor çalışmaz. ne zaman nerde bu sıkıntıyı yapacağı da belli olmaz. Çalışmadığı zamanlar marşa basarken dikkat edin ekranda anahtar işareti çıkmıyorsa immobilizer okumuyor demektir. Kontağı ilk açtığınızda anahtar logosu çıkıyorsa immobilizer okuyordur ve o durumda çalışması lazım.

Kontak anahtarında çip vardır ve kontak göbeğinde de içeride o çipi okuyan bir anten olur HGS etiketi gibi düşünün onu, anahtarı taktığınız zaman ECU ya buradan okunan eşsiz bir elektronik şifre gider anahtarı çevirdiğinizde ECU motorun çalışmasına böylece izin verir. Eğer çipi okuyamazsa taktığınız anahtarı tornavida yada başka bir anahtar takıldı buraya herhalde zanneder, yani hırsızlık korumasıdır. Sistemde problem olunca anahtardaki çipi okumaz. Genelde basit şeylerden kaynaklanır, antenin soketi gevşektir, sokette oksitlenme olabilir, anahtarı düşürdüyseniz içindeki çip yerinden kaymıştır vs. vs.

Bunları eski tecrübelerimden teorik bilgiler olarak yazıyorum problemin kaynağı hakkında tam emin olmak elbette zor, daha önce immobilizer sıkıntıları yaşayan araçlar gördüm. Netice olarak bu sorunu yaşayanlarda gereksiz yere iş bilmez tamirciler yüzünden kompresyon testine sokmaya motor açtırmaya kadar abuk sabuk çözüm önerileri duyduğum.
hocam teşekkür ederim servise uğruycam yeniden bahsederim onlarada artık uğraşcaklarını sanmıyorum gerçi. araç garanti kapsamında olunca uğraşmıyorlar.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
30 May 2020
Mesajlar
365
Tepki puanı
203
Konum
elazığ
Aracınız
Civic FC5 2020
Teşekkür ederim ilginize hocam ama garip bişey 3 gün soğukta yatıyor araba 1 sn de alıyor marşı ama kontağı kapatıyosun yarım saat sonra yapabiliyor bazende soğuk marşta yapıyor belli düzeni ve sürekliliği yok en son 20 gün önce yapmıştı yedek anahtarı deneyim dedim 20 gündür sorun yoktu bugün yine yaptı. Akü diycem 4 aylık araba arıza lambası yakmıyor keşke akü olsa değiştirip rahat ederim ama servis bakmıyor bile nerden bilelim diyolar arıza sürekliliği olmadığı için. böyle biniyoruz şimdilik ama takılıyo insan. Belliki benzer sorun yaşayanlar var çözüm bulabilen olursa herkes rahat etcek.
Yedek anahtarla da 20 gün sonra aynı sorunu yaptı doğrumu? Yedek anahtarı kullanmaya devam et lütfen devam edecek mi bakalım. İmmo gibi duruyor fakat anahtarda değilde araç taki immoyu okuyan bölümlere bakılmalı. Anahtarı okumama durumunda göstergeyi dikkatle takip et bakalım. Pilleri değiştir bir de kumandanın. Araç çalışmadığı zaman sonra çalışırken tık diye tek marşta çalışıyormu yoksa boğularak mı çalışıyor? İmmo hatasında boğulma olmaz hiçbirşey olmamış gibi çalışır birden.
Yani servis aracın kutup başlarını şase kablolarını kontrol etsin gevşek kalmış olabilir üretim sürecinde.

Mate 20 pro cihazımdan gönderildi
 
Katılım
30 May 2020
Mesajlar
365
Tepki puanı
203
Konum
elazığ
Aracınız
Civic FC5 2020
Benzin pompasından da emin olunmalı.elektrik gidiyormu pompaya düzenli olarak teyit edilmeli.her kontak açılışında ses gelir pompadan tiz bir ses.

Mate 20 pro cihazımdan gönderildi
 
Geri
Üst