teoride bu anlattığınız problem immobilizer problemine çok benziyor eğer immobilizer okumuyorsa marş motoru döner ama ateşleme olmaz ve yakıt basmaz haliyle motor çalışmaz. ne zaman nerde bu sıkıntıyı yapacağı da belli olmaz. Çalışmadığı zamanlar marşa basarken dikkat edin ekranda anahtar işareti çıkmıyorsa immobilizer okumuyor demektir. Kontağı ilk açtığınızda anahtar logosu çıkıyorsa immobilizer okuyordur ve o durumda çalışması lazım.
Kontak anahtarında çip vardır ve kontak göbeğinde de içeride o çipi okuyan bir anten olur HGS etiketi gibi düşünün onu, anahtarı taktığınız zaman ECU ya buradan okunan eşsiz bir elektronik şifre gider anahtarı çevirdiğinizde ECU motorun çalışmasına böylece izin verir. Eğer çipi okuyamazsa taktığınız anahtarı tornavida yada başka bir anahtar takıldı buraya herhalde zanneder, yani hırsızlık korumasıdır. Sistemde problem olunca anahtardaki çipi okumaz. Genelde basit şeylerden kaynaklanır, antenin soketi gevşektir, sokette oksitlenme olabilir, anahtarı düşürdüyseniz içindeki çip yerinden kaymıştır vs. vs.
Bunları eski tecrübelerimden teorik bilgiler olarak yazıyorum problemin kaynağı hakkında tam emin olmak elbette zor, daha önce immobilizer sıkıntıları yaşayan araçlar gördüm. Netice olarak bu sorunu yaşayanlarda gereksiz yere iş bilmez tamirciler yüzünden kompresyon testine sokmaya motor açtırmaya kadar abuk sabuk çözüm önerileri duyduğum.