Göçük sorunu ile ilgili yaptığınız işlemler ve son durum

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan rmys
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Alp92

0
Katılım
28 Mar 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
33
Konum
Ankara
Aracınız
Bana servisde söylenen göçük olan araçlara sıktıkları köpükten kaputun belli bir bölümüne sıkarak dalgalanmayı kesiyorlarmış


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
12 Nis 2018
Mesajlar
38
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Aracınız
Tüketici olarak haklarınız

Tüketici olarak haklarınız

Herkese merhaba,

Aşağıda linkini verdiğimiz makale üzerinden veya başkaca kaynaklardan tarafımıza ulaşan ve araçlarında bu göçük problemini yaşayan kişiler için, konu hakkında yargıya taşımız olduğumuz bir dosya bulunduğunu ve bu dosyaya sunulacak raporun beklenmesi gerektiğini ifade ediyorduk. Dosyamıza makine yüksek mühendisi tarafından bilirkişi raporu sunulmuş olup, raporda özetle, göçüklerin dış etken veya kullanımdan kaynaklı olmadığı, sebebinin C sütununu oluşturan karoser parçasının iç yapısının destek noktalarının birleştirilmesi işleminin üstteki sac tarafından mukavim edilememesi ve sac kalınlığının bu tür çekmeler dikkate alınmaksızın ince seçilmesinden meydana geldiği bunun ise kabul edilebilir olmadığı ve bu ayıbın araçta 10.000-TL değer kaybı yaratacağı belirtilmiştir.

Bu rapor, bir müvekkilimizin, aracında karşılaştığı göçük problemi üzerine, mahkeme kanalıyla yaptırılan inceleme sonucunda düzenlenmiş bilirkişi raporudur.

Burada, şu hususu da belirtmemizin de yararlı olacağı kanaatindeyiz. Bizlere ulaşan bazı kişilerde, konu hakkında Honda'nın Bakanlık düzeyinde bir inceleme yaptırdığı ve araçlarda bir problem olmadığı şeklinde görüş aldığı gibi bir bilgi bulunmaktadır. Fakat bize ulaşan cevapta aynen şöyle denilmektedir: "şikâyet sahiplerinin ekonomik mağduriyetlerinin devam etmesi halinde mağduriyetlerinin giderilebilmesi için satıcı firma ile aralarında düzenlenen belgeler (fatura, sözleşme, ihtiyari garanti belgesi, vs.) doğrultusunda 6502 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun", 6098 sayılı “Türk Borçlar Kanunu” ile 6102 sayılı “Türk Ticaret Kanunu” hükümleri uyarınca hak arama yoluna başvurulmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir."

Buradan sizlere ulaşmaktaki amacımız ise, siz tüketicilerin, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümlerine göre talep edebileceğiniz haklarınız konusunda bilgi sahibi olmanız amacıyladır. Maalesef ülkemizde tüketiciler, yeterince bilinçli olmadıkları için, haklarını bilmemektedir.

Kısaca özetlemek gerekirse, Honda marka araçlarda görülen bu göçük problemi, hukuk dilinde "ayıp" olarak nitelendirilmekte olup, aracında bu şekilde sorunla (ayıpla) karşılaşan kişiler, Tüketicinin Korunması Hk. Kanun hükümleri gereğince bir takım haklara sahiptir. Her ne kadar yorumlarda, bu sorun karşısında onarım hakkının kullanımına dair ifadeler yer almakta ise de, tüketicilerin, değişim veya bedel iadesi gibi hakları da bulunmaktadır. Bu haklar tüketiciye tanınmış haklar olup, tamamen tüketicinin tercihine bırakılmıştır, satıcı veya ithalatçıya değil. Tüketici, dilerse ücretsiz onarım, dilerse değişim dilerse de bedel iadesi gibi başka haklarını kullanabilir.

Hemen belirtmek gerekir ki, TÜKETİCİ, ÜCRETSİZ ONARIM HAKKINI DAHİ KULLANSA, BU ONARIMDAN SONRA ARAÇTAKİ DEĞER KAYBINI DA TALEP EDEBİLİR. Bu konuda verilmiş mahkeme kararlarına da linkteki makalemizden ulaşabilirsiniz.

https://www.akahukuk.com.tr/2017/10/21/sifir-kilometre-arac-satin-alan-tuketicilerin-haklari/

Saygılarımızla.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
60
Tepki puanı
15
Konum
Düzce
Aracınız
Civic FC5 2017
Merhaba arkadaşlar hayırlı cumalar. Benim gibi Honda seven ve yoluna Honda’yla devam etmek isteyen arkadaşları aydınlatmak adına konuyla ilgili deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. Şubat ayında fb7 elegance aracımı iyi bir fiyata satıp servisin yönlendirmesiyle 2018 elegance aldım. Çok beğendiğim, istediğim hayalini kurduğum aracı sıfır olarak 14 şubatta teslim aldım.( ilk kez sıfır araç aldım mutluyum tabiiki) Göçük muhabbeti çok canımı sıktığı için erteliyordum fakat sıfır faiz+ servisin artık göçük işi çözüldü şikayet almadık olmuyor vb ifadeleri üzerine aldım. İlk başta her şey çok güzel, fb7 ye göre daha sessiz daha geniş daha konforlu vs. Mutluluğum bir ay sürdü 900 km yaptığım aracım c sütunundan göçmeye başladı. Bin bakımına gittiğimde Benimle birlikte bakıma gelen 3 araçta da aynı noktadan dalgalanma başlamıştı ve daha kötüsü sahiplerinin haberi yok! Şimdi şikayet az deniyor bence sebebi bu, yani çoğu göremiyor ama benim gibi titizseniz çok rahat farkedersiniz. Yazı yazıldı “onarın” yanıtı gelmiş onarılacak durumda olmadığı içim beklemedeyim. Şimdi sorun şu 90 bine ikinci elini alacağım aracı göçüksüz olsun diye 105e aldığıma mı yanayım, yaşadığım hayal kırıklığına mı, edeceğim zarara mı, elimdeki her geçen gün değeri artan 2015 ekstrası olan aracı çıkarttığıma mı, gittikçe psikolojimi sarsan kandırılmışlık ve aptal yerine koyuluşuma mı yanayım bilemiyorum.

Merhaba.. Aracınızın muayene tarihi ne zaman başladı. Yada ne zaman bitiyor merak ettim. 2017 den kalma bir araç olabilir mi?
 

arda-o

0
Katılım
25 Tem 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
konya
Aracınız
Herkese merhaba,

Aşağıda linkini verdiğimiz makale üzerinden veya başkaca kaynaklardan tarafımıza ulaşan ve araçlarında bu göçük problemini yaşayan kişiler için, konu hakkında yargıya taşımız olduğumuz bir dosya bulunduğunu ve bu dosyaya sunulacak raporun beklenmesi gerektiğini ifade ediyorduk. Dosyamıza makine yüksek mühendisi tarafından bilirkişi raporu sunulmuş olup, raporda özetle, göçüklerin dış etken veya kullanımdan kaynaklı olmadığı, sebebinin C sütununu oluşturan karoser parçasının iç yapısının destek noktalarının birleştirilmesi işleminin üstteki sac tarafından mukavim edilememesi ve sac kalınlığının bu tür çekmeler dikkate alınmaksızın ince seçilmesinden meydana geldiği bunun ise kabul edilebilir olmadığı ve bu ayıbın araçta 10.000-TL değer kaybı yaratacağı belirtilmiştir.

Bu rapor, bir müvekkilimizin, aracında karşılaştığı göçük problemi üzerine, mahkeme kanalıyla yaptırılan inceleme sonucunda düzenlenmiş bilirkişi raporudur.

Burada, şu hususu da belirtmemizin de yararlı olacağı kanaatindeyiz. Bizlere ulaşan bazı kişilerde, konu hakkında Honda'nın Bakanlık düzeyinde bir inceleme yaptırdığı ve araçlarda bir problem olmadığı şeklinde görüş aldığı gibi bir bilgi bulunmaktadır. Fakat bize ulaşan cevapta aynen şöyle denilmektedir: "şikâyet sahiplerinin ekonomik mağduriyetlerinin devam etmesi halinde mağduriyetlerinin giderilebilmesi için satıcı firma ile aralarında düzenlenen belgeler (fatura, sözleşme, ihtiyari garanti belgesi, vs.) doğrultusunda 6502 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun", 6098 sayılı “Türk Borçlar Kanunu” ile 6102 sayılı “Türk Ticaret Kanunu” hükümleri uyarınca hak arama yoluna başvurulmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir."

Buradan sizlere ulaşmaktaki amacımız ise, siz tüketicilerin, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümlerine göre talep edebileceğiniz haklarınız konusunda bilgi sahibi olmanız amacıyladır. Maalesef ülkemizde tüketiciler, yeterince bilinçli olmadıkları için, haklarını bilmemektedir.

Kısaca özetlemek gerekirse, Honda marka araçlarda görülen bu göçük problemi, hukuk dilinde "ayıp" olarak nitelendirilmekte olup, aracında bu şekilde sorunla (ayıpla) karşılaşan kişiler, Tüketicinin Korunması Hk. Kanun hükümleri gereğince bir takım haklara sahiptir. Her ne kadar yorumlarda, bu sorun karşısında onarım hakkının kullanımına dair ifadeler yer almakta ise de, tüketicilerin, değişim veya bedel iadesi gibi hakları da bulunmaktadır. Bu haklar tüketiciye tanınmış haklar olup, tamamen tüketicinin tercihine bırakılmıştır, satıcı veya ithalatçıya değil. Tüketici, dilerse ücretsiz onarım, dilerse değişim dilerse de bedel iadesi gibi başka haklarını kullanabilir.

Hemen belirtmek gerekir ki, TÜKETİCİ, ÜCRETSİZ ONARIM HAKKINI DAHİ KULLANSA, BU ONARIMDAN SONRA ARAÇTAKİ DEĞER KAYBINI DA TALEP EDEBİLİR. Bu konuda verilmiş mahkeme kararlarına da linkteki makalemizden ulaşabilirsiniz.

https://www.akahukuk.com.tr/2017/10/21/sifir-kilometre-arac-satin-alan-tuketicilerin-haklari/

Saygılarımızla.

Merhabalar,
Bahsettiğiniz bilirkişi raporuna nasıl ulaşabilirim? Yardımcı olabilir misiniz?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

arda-o

0
Katılım
25 Tem 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
konya
Aracınız
Ne için istiyorsunuz bu raporu? Nasıl kullanacaksınız?

Fc5 kasa aracım var ve malesef göçük sorunu benim aracımda da mevcut. Avukat arkadaşım ihtar çekelim dedi, bende sizin yazınızı gönderdim, bilirkişi raporuyla beraber ihtar çekelim sonra gerekirse dava açarız dedi. Bu yüzden istemiştim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,538
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
[MENTION=13232]akahukuk[/MENTION] Merhaba, öncelikle vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.

Konuyla ilgili sizin müdahil olduğunuz bir dava var mı?
 
Katılım
12 Nis 2018
Mesajlar
38
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Aracınız
Fc5 kasa aracım var ve malesef göçük sorunu benim aracımda da mevcut. Avukat arkadaşım ihtar çekelim dedi, bende sizin yazınızı gönderdim, bilirkişi raporuyla beraber ihtar çekelim sonra gerekirse dava açarız dedi. Bu yüzden istemiştim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Avukat meslektaşımın ihtarname için rapor örneğine ihtiyacı bulunmamaktadır. Kaldı ki ihtarname sadece ayıpsız misli ile değişim talebi açısından gereklidir.

Saygılarımızla.
 
Katılım
12 Nis 2018
Mesajlar
38
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Aracınız
[MENTION=13232]akahukuk[/MENTION] Merhaba, öncelikle vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.

Konuyla ilgili sizin müdahil olduğunuz bir dava var mı?

Evet, bizim, ödenen araç bedelinin iadesi talebi ile ikame etmiş olduğumuz davamız bulunmaktadır. Sırası gelmişken şunu da belirtmek isteriz: Bedel iadesi talebinin yanı sıra tüketiciler, diğer zararlarını da talep edebilirler. Çünkü çoğu kez, fatura bedelinin iadesi tüketicinin tüm zararını karşılamaz. Örneğin, noter giderlerinden, araç tescil/plaka giderlerine, yeniden böyle bir araç satın alabilmek için ödenmesi gereken bedel ile fatura bedeli arasındaki farka kadar diğer tüm zararlarınızı da talep etmelisiniz.
 
Geri
Üst