160 ve üzeri hızlarda giderken kaput sanki üzerinize gelecek gibi dalgalanıyor maalesef
RNE-L01 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
RNE-L01 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhaba arkadaşlar hayırlı cumalar. Benim gibi Honda seven ve yoluna Hondayla devam etmek isteyen arkadaşları aydınlatmak adına konuyla ilgili deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. Şubat ayında fb7 elegance aracımı iyi bir fiyata satıp servisin yönlendirmesiyle 2018 elegance aldım. Çok beğendiğim, istediğim hayalini kurduğum aracı sıfır olarak 14 şubatta teslim aldım.( ilk kez sıfır araç aldım mutluyum tabiiki) Göçük muhabbeti çok canımı sıktığı için erteliyordum fakat sıfır faiz+ servisin artık göçük işi çözüldü şikayet almadık olmuyor vb ifadeleri üzerine aldım. İlk başta her şey çok güzel, fb7 ye göre daha sessiz daha geniş daha konforlu vs. Mutluluğum bir ay sürdü 900 km yaptığım aracım c sütunundan göçmeye başladı. Bin bakımına gittiğimde Benimle birlikte bakıma gelen 3 araçta da aynı noktadan dalgalanma başlamıştı ve daha kötüsü sahiplerinin haberi yok! Şimdi şikayet az deniyor bence sebebi bu, yani çoğu göremiyor ama benim gibi titizseniz çok rahat farkedersiniz. Yazı yazıldı onarın yanıtı gelmiş onarılacak durumda olmadığı içim beklemedeyim. Şimdi sorun şu 90 bine ikinci elini alacağım aracı göçüksüz olsun diye 105e aldığıma mı yanayım, yaşadığım hayal kırıklığına mı, edeceğim zarara mı, elimdeki her geçen gün değeri artan 2015 ekstrası olan aracı çıkarttığıma mı, gittikçe psikolojimi sarsan kandırılmışlık ve aptal yerine koyuluşuma mı yanayım bilemiyorum.
Herkese merhaba,
Aşağıda linkini verdiğimiz makale üzerinden veya başkaca kaynaklardan tarafımıza ulaşan ve araçlarında bu göçük problemini yaşayan kişiler için, konu hakkında yargıya taşımız olduğumuz bir dosya bulunduğunu ve bu dosyaya sunulacak raporun beklenmesi gerektiğini ifade ediyorduk. Dosyamıza makine yüksek mühendisi tarafından bilirkişi raporu sunulmuş olup, raporda özetle, göçüklerin dış etken veya kullanımdan kaynaklı olmadığı, sebebinin C sütununu oluşturan karoser parçasının iç yapısının destek noktalarının birleştirilmesi işleminin üstteki sac tarafından mukavim edilememesi ve sac kalınlığının bu tür çekmeler dikkate alınmaksızın ince seçilmesinden meydana geldiği bunun ise kabul edilebilir olmadığı ve bu ayıbın araçta 10.000-TL değer kaybı yaratacağı belirtilmiştir.
Bu rapor, bir müvekkilimizin, aracında karşılaştığı göçük problemi üzerine, mahkeme kanalıyla yaptırılan inceleme sonucunda düzenlenmiş bilirkişi raporudur.
Burada, şu hususu da belirtmemizin de yararlı olacağı kanaatindeyiz. Bizlere ulaşan bazı kişilerde, konu hakkında Honda'nın Bakanlık düzeyinde bir inceleme yaptırdığı ve araçlarda bir problem olmadığı şeklinde görüş aldığı gibi bir bilgi bulunmaktadır. Fakat bize ulaşan cevapta aynen şöyle denilmektedir: "şikâyet sahiplerinin ekonomik mağduriyetlerinin devam etmesi halinde mağduriyetlerinin giderilebilmesi için satıcı firma ile aralarında düzenlenen belgeler (fatura, sözleşme, ihtiyari garanti belgesi, vs.) doğrultusunda 6502 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun", 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu ile 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümleri uyarınca hak arama yoluna başvurulmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir."
Buradan sizlere ulaşmaktaki amacımız ise, siz tüketicilerin, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümlerine göre talep edebileceğiniz haklarınız konusunda bilgi sahibi olmanız amacıyladır. Maalesef ülkemizde tüketiciler, yeterince bilinçli olmadıkları için, haklarını bilmemektedir.
Kısaca özetlemek gerekirse, Honda marka araçlarda görülen bu göçük problemi, hukuk dilinde "ayıp" olarak nitelendirilmekte olup, aracında bu şekilde sorunla (ayıpla) karşılaşan kişiler, Tüketicinin Korunması Hk. Kanun hükümleri gereğince bir takım haklara sahiptir. Her ne kadar yorumlarda, bu sorun karşısında onarım hakkının kullanımına dair ifadeler yer almakta ise de, tüketicilerin, değişim veya bedel iadesi gibi hakları da bulunmaktadır. Bu haklar tüketiciye tanınmış haklar olup, tamamen tüketicinin tercihine bırakılmıştır, satıcı veya ithalatçıya değil. Tüketici, dilerse ücretsiz onarım, dilerse değişim dilerse de bedel iadesi gibi başka haklarını kullanabilir.
Hemen belirtmek gerekir ki, TÜKETİCİ, ÜCRETSİZ ONARIM HAKKINI DAHİ KULLANSA, BU ONARIMDAN SONRA ARAÇTAKİ DEĞER KAYBINI DA TALEP EDEBİLİR. Bu konuda verilmiş mahkeme kararlarına da linkteki makalemizden ulaşabilirsiniz.
https://www.akahukuk.com.tr/2017/10/21/sifir-kilometre-arac-satin-alan-tuketicilerin-haklari/
Saygılarımızla.
Merhabalar,
Bahsettiğiniz bilirkişi raporuna nasıl ulaşabilirim? Yardımcı olabilir misiniz?
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ne için istiyorsunuz bu raporu? Nasıl kullanacaksınız?
Fc5 kasa aracım var ve malesef göçük sorunu benim aracımda da mevcut. Avukat arkadaşım ihtar çekelim dedi, bende sizin yazınızı gönderdim, bilirkişi raporuyla beraber ihtar çekelim sonra gerekirse dava açarız dedi. Bu yüzden istemiştim.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
[MENTION=13232]akahukuk[/MENTION] Merhaba, öncelikle vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.
Konuyla ilgili sizin müdahil olduğunuz bir dava var mı?