Herkese merhaba,
Aşağıda linkini verdiğimiz makale üzerinden veya başkaca kaynaklardan tarafımıza ulaşan ve araçlarında bu göçük problemini yaşayan kişiler için, konu hakkında yargıya taşıdığımız bir dosya bulunduğunu ve bu dosyaya sunulacak raporun beklenmesi gerektiğini ifade ediyorduk. Dosyamıza makine yüksek mühendisi tarafından bilirkişi raporu sunulmuş olup, raporda özetle, göçüklerin dış etken veya kullanımdan kaynaklı olmadığı, sebebinin C sütununu oluşturan karoser parçasının iç yapısının destek noktalarının birleştirilmesi işleminin üstteki sac tarafından mukavim edilememesi ve sac kalınlığının bu tür çekmeler dikkate alınmaksızın ince seçilmesinden meydana geldiği bunun ise günümüz teknolojisinde kabul edilebilir olmadığı ve bu ayıbın araçta 10.000-TL değer kaybı yaratacağı belirtilmiştir.
Bu rapor, bir müvekkilimizin, aracında karşılaştığı göçük problemi üzerine, mahkeme kanalıyla yaptırılan inceleme sonucunda düzenlenmiş bilirkişi raporudur.
Burada, şu hususu da belirtmemizin de yararlı olacağı kanaatindeyiz. Bizlere ulaşan bazı kişilerde, konu hakkında malum markanın Bakanlık düzeyinde bir inceleme yaptırdığı ve araçlarda bir problem olmadığı şeklinde görüş aldığı gibi bir bilgi bulunmaktadır. Fakat bize ulaşan cevapta aynen şöyle denilmektedir: "şikâyet sahiplerinin ekonomik mağduriyetlerinin devam etmesi halinde mağduriyetlerinin giderilebilmesi için satıcı firma ile aralarında düzenlenen belgeler (fatura, sözleşme, ihtiyari garanti belgesi, vs.) doğrultusunda 6502 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun", 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu ile 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümleri uyarınca hak arama yoluna başvurulmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir."
Buradan sizlere ulaşmaktaki amacımız ise, siz tüketicilerin, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümlerine göre talep edebileceğiniz haklarınız konusunda bilgi sahibi olmanız amacıyladır. Maalesef ülkemizde tüketiciler, yeterince bilinçli olmadıkları için, haklarını bilmemektedir.
Kısaca özetlemek gerekirse, araçlarda görülen bu göçük problemi, hukuk dilinde "ayıp" olarak nitelendirilmekte olup, aracında bu şekilde sorunla (ayıpla) karşılaşan kişiler, Tüketicinin Korunması Hk. Kanun hükümleri gereğince bir takım haklara sahiptir. Her ne kadar yorumlarda, bu sorun karşısında onarım hakkının kullanımına dair ifadeler yer almakta ise de, tüketicilerin, değişim veya bedel iadesi gibi hakları da bulunmaktadır. Bu haklar tüketiciye tanınmış haklar olup, tamamen tüketicinin tercihine bırakılmıştır, satıcı veya ithalatçıya değil. Tüketici, dilerse ücretsiz onarım, dilerse değişim dilerse de bedel iadesi gibi başka haklarını kullanabilir.
Hemen belirtmek gerekir ki, TÜKETİCİ, ÜCRETSİZ ONARIM HAKKINI KULLANSIN YA DA KULLANMASIN ARACINDA MEYDANA GELEN DEĞER KAYBINI TALEP EDEBİLİR. Bu konuda verilmiş mahkeme kararlarına da linkteki makalemizden ulaşabilirsiniz.
https://www.akahukuk.com.tr/2017/10/21/sifir-kilometre-arac-satin-alan-tuketicilerin-haklari/
Saygılarımızla.