garanti şartlarını iyice okumanızı öneririm
multimedya gibi elektronik parçaların garantisi 2 yada 3 yıl, komple arabanın garantisi de 3 yıl ancak 3+3 şeklinde zorlanarak ıkınarak diyebildikleri bir garanti var 6 yıl ediyor ama zorla
fren balatası, diskler, kayışlar, ön düzen, amortisör, camlar, farların ampülleri gibi parçaların bir çoğu garantiye girmiyor.
Altı yıl garantiye giren tek şey motor bloğu, silindir, piston, kapak vs. ve şanzıman dişlileri ile şanzımanın mekanik demir parçaları
bujiler kayışlar ve motor takozu gibi parçalar da motor parçası ama garantiye girmez. Vites kolundan kilometre sensörüne şanzıman takozuna kadar hepsi şanzımanın parçalarıdır ama bunlarda tahminimce garantiye girmez.
garantiye girmesi için bu parçaların serviste tamir görüp hatalı onarıma maruz kalması gerekir. Mesela far ampülünü serviste değiştirdiniz ama bozuk çıktı yanmadı yada kayışı servis taktı ama marşa basar basmaz kayış koparsa garantiye anca girer
öteki türlü siz koparırsanız garanti yok kullanıcı hatası
bence bu kadar kafa yorana kadar motor yağı ve şanzıman yağını bujilerini fren balatalarını vs. garajda kendi imkanlarıyla değiştirmeye kalkışanlar kendi bakımını kendisi yapan yada dışarıda yaptıranlar bu işi başaracaklardır atla deve değil aslında kolay. Bu işlemleri kendileri yapanlar detaylıca forumda paylaşıp herkese iletirse gideriz servisten filtreleri şanzıman yağını 0w-20 type 2 motor yağını mazot filtresini ne lazımsa kılavuzda yazıyor servisten en orjinalini perakende alırız polen filtresidir silecektir onlar zaten sanayiden aftermarket alınır sonra ya kendimiz ya imkan olan yerde arabanın başında dura dura ustaya anlatarak halledilebilir. Böyle bir bakımı ben eski kullandığım otomobilde hep yaptım. Babam da eski arabasına hep aynısını yapardı önemli parçaları yağ filtresi hava filtresi mazot veya benzin filtresi servisten orjinal alırdık ama polen filtresi ve motor yağını sanayiden alırdık pahalı kıyak yağlardan motul, valvoline, shell helix ultra vs. ustaya verip laflaya laflaya çayımızı içe içe güle oynaya bakım yaptırır çıkardık. Parası önemli değil mesela yetkili servise 1000 lira verecek olsak dışarda 700-800 liraya gelirdi bu bakımlar yan sanayi parçalar ile 400-500 liraya kadar iner
ama çok tehlikeli, birde bu bakımlarda acaba usta bizi düdükledimi diye gözümüz arkada kalmazdı hem orjinal parçaya güvenirdik hemde garanti işinin bir halta yaramadığını eskiden de bilirdik
otomobil özünde sorunsuz ve sağlam bir marka ve model ise garantiden çıkmak çok birşey değiştirmez ama şimdiki yeni otomobillerin hiçbirisi 10-15 sene önce üretilen eskileri kadar sorunsuz değiller. Detay çok o yüzden arıza çok, bu durumda dışarıda bakım yapacak isek öğrenmemiz bilmemiz gereken şey çok ama imkansız değil.
Şu otomatik şanzıman yağını değiştirmeyi bir öğrensem iş kolay olacak serviste bakım yaparken arabaya yaklaştırmıyor adamlar bakalım bu sefer nasıl olacak önümüzdeki günlerde gideceğim. İlk bakımda mutluhan a gittim ama bu sefer Sakarya daki sandıkçı yı denesemmi ? bilemiyorum. mutluhan da müşteri çok şikayet çok sandıkçı da müşteri az şikayet az belli bir oranlama yapamıyorum yani garantiyi devam ettirme değil de hizmet kalitesi olarak yetkili servis tercih etmeye kalksam internet ortamındaki şikayetlere baktığımda yine bu servislerin ikisi de beni tatmin etmeyebilir gibi duruyorlar.