Sonuç olarak, turbo ve atmosferik motorlarla ilgili, yakıt tüketiminden motor ömrüne, performans değerlerinden bakım masraflarına kadar birçok konuda süren tartışmalar devam edecek gibi duruyor. Özellikle baş döndürücü hızla gelişen teknolojiler sayesinde, turbo desteğiyle, çok küçük hacimli motorlardan geçmişte hayal bile edilemeyecek güç ve performans değerleri elde edilebilirken; bu durum,
aynı zamanda bu motorların dayanıklılıkları, yakıt tüketimleri, ömürleri vs. gibi bir çok konuda yeni tartışmaları da beraberinde getiriyor. 8)Önümüzdeki yıllarda hibrit teknolojisiyle üretilen elektrikli arabalar, güneş enerjisini çok daha verimli kullanabilen araçlar, hidrojen ve bunun gibi birçok alternatif enerji kaynaklarıyla çalışabilen yeni motorlar da hayatımıza girdikçe çok daha yeni gündemler bizi bekliyor gibi duruyor
yakıt olayı da önermli ben Turbonun atmosferikten az yaktığına inanmıyorum Hatta Atmosferik motorun değerlerinin daha güncel olduğuna inananlardanım Herxzaman gerçekleri paylaşmak lazım Kullanım veya Tanıtım kılavuzuna cancanlı bir şekilde yazan çokkk turbo araçların reelde yazılanların 2 katı yaktığını herkes biliyor şöyle ki ;araçların katalog ve broşürlerinde yazan tüketim verileri kıyaslandığında atmosferik motorların çok daha gerçekçi rakamlar ortaya koyduğudur. Çok genel bir şekilde belirtmek gerekirse, atmosferik motorlarda turbo gibi bir mekanizma olmadığı için yakıt tüketim değerleri çok daha tahmin edilebilir şekilde ilerlemekte ve yakıt tüketimi grafikleri daha düzgün eğriler izleyebilmektedir. Ancak turbo motorlarda özellikle sürücülerin, motoru performanslı ve ani hızlanma devirlenme periyotları şeklinde kullanmaları çok daha keskin yakıt tüketimi grafikleri oluşmasına ve bu nedenle de tahminlerin daha düşük yüzdeyle gerçekleşmesine neden olmaktadır. Ancak iki aracın da benzer şekilde sakin, ideal ve stabil devirlerde kullanıldıkları farz edilirse (ki turbo motorların bu şekilde kullanılabileceğinin ne kadar inandırıcı ve makul olduğu değerlendirmesini size bırakıyorum) turbo motorların yakıt tüketimine olumlu katkı yapma ihtimalleri daha yüksek görünmektedir. Şöyle ki; atmosferik motorlarda sürücü gaz pedalına fazla bastığında yakıt pompası yardımıyla yanma odasına yüksek oranda yakıt gönderilmekte, ancak yanma odasına giren havanın basıncı ve oksijen oranı sabit kaldığı için daha verimsiz ve ideal olmayan bir karışım oranı ortaya çıkmakta ve bu da doğal olarak yakıt tüketimini olumsuz etkileyebilmektedir. Fakat turbo motorlarda aynı durumda, yani sürücü gaz pedalına fazla bastığında (belli bir süre gecikmeyle olsa da) turbo motoru devreye girmekte ve daha yüksek basınçlı ve oksijenli hava yanma odasına gitmekte ve daha verimli bir yanma sağlanabilmektedir. Tabii bu durum teorikte bu şekilde olsa da özellikle turbo motor tercih eden sürücülerin sürüş karakterleri, turbo motorların çok az sürücü tarafından yukarıda bahsettiğimiz şekilde kullanması nedeniyle realitede pek bu şekilde sonuçlanmamaktadır. Yine yukarıda da belirttiğimiz gibi bu konuyla ilgili otomobil dünyasında da çok ciddi tartışmalar ve fikir ayrılıkları mevcut ve yakıt tüketim farklılıkları aslında sadece motor mekanizmaları nedeniyle değil (turbo atmosferik) üreticilerin kullandığı yeni teknolojiler, şanzıman farklılıkları ve daha birçok değişkenden etkilenebilmektedir.
* kağıt üzerinde daha güçlü gözükseler de genel kullanımda daha kötü performans sunuyorlar.
*Maksimum gücü aynı (ama turbosuz) motora sahip araçların daha dengeli hızlandığı ve daha fazla sürüş keyfi verdiğini test sonuçlarında belirtilmiş.
*performana degil de dayaniklilikla ilgili suphelerim de yok değil
SADECE ŞUNU SORMAK İSTERİM BANA BİR TSİ MOTOR GÖSTERİN 250 BİN KM Yİ GEÇMİŞ...... Arkadaşlar araçlarımızı hafife almayalım derim.İddia ediyorum Türkiye 'de Turbo araçların çok satılmasının sebebi sadece Düşük vergi...gene iddia ediyorum tarafik açıksa veya uzun yolda hacimli motorlar daha az yakıyor,
Diyelim ki Ben de 2011 model 320 i var x kişisinde de 2012 model 328 i var Atmosferik araçtan zevk alan ben genelde 3500 devri geçerim.Şu önemli 2.0 ve üzeri atmosferik motorları 1.0 ve 1.2 gibi motorla kıyaslamamak lazım.Kıyaslama yapacaksan 2.0 atmosferik ve 2.0 turbo benzinli motorları kıyasla bak bakalım tadından yenmez..
k: