Çok büyütmemek gerek 160 hp tamam ama sonuç olarak 0-100 ü manuel 125 hp civic ile aynı ...Ve kimse 120-140 dan sonra araçların aerodinamiğini hesaba katmamış..
Bir yanda 150 den sonra rüzgara direnci zayıflayan tiguan diğer tarafta 150 den sonra açılan bir ivtec motor.Yere daha yakın rüzgarla başa çıkması daha kolay ve daha hafif.
Benim kafamda canlanan senaryo şu şekilde.
Civiğin avantajları
5 vites oluşu ve biraz daha hafif olması.
Farkettinizmi videoda tsi 3. vitese attığında nasılda bir anda nefesi kesilip 1 kaç saniye zaman kaybediyor.
6 vites demek daha fazla vites değiştirmek ve daha fazla zaman kaybı demek.
Pilotları eşit sayarsak
100 e iki araçta aynı anda çıkar.Manuel civicte tiguan da 9 saniyede çıkıyor bunda hemfikiriz.
Şimdi 100 den sonra ise durum 150 -160 a kadar yine çok değişmez kafa kafaya gidersiniz tiguan beygirini kullanarak arayı biraz açabilir.
150-160 kmh dan sonra ise tahminen ;
gücünü alt devirlerde kullanan ,yüksek devir çevirmeyi sevmeyen turbolu tiguan rüzgarada daha fazla dayanamayarak
atmosferik motorlu yüksek devir çevirmeyi seven ve ölümcül 4. vitesi olan civic ,tiguanın yanından uzar gider.
1.6 motor 160 dan sonra avantajını kullanır.
Tiguan dsg olsaydı civicin şansı yoktu.DSG ler mübarek makinalı tüfek gibi.
Sonuç olarak hocam uzun menzilde kapışacaksanız benim tahminim 200-210 arası tiguanın önünde olursunuz.
kısa mesafede ise muhtemelen tiguan yarım boy önünüz de olur..