I vtec vs tsi

Katılım
19 Ara 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
0
Sonuç olarak, turbo ve atmosferik motorlarla ilgili, yakıt tüketiminden motor ömrüne, performans değerlerinden bakım masraflarına kadar birçok konuda süren tartışmalar devam edecek gibi duruyor. Özellikle baş döndürücü hızla gelişen teknolojiler sayesinde, turbo desteğiyle, çok küçük hacimli motorlardan geçmişte hayal bile edilemeyecek güç ve performans değerleri elde edilebilirken; bu durum, aynı zamanda bu motorların dayanıklılıkları, yakıt tüketimleri, ömürleri vs. gibi bir çok konuda yeni tartışmaları da beraberinde getiriyor. 8)Önümüzdeki yıllarda hibrit teknolojisiyle üretilen elektrikli arabalar, güneş enerjisini çok daha verimli kullanabilen araçlar, hidrojen ve bunun gibi birçok alternatif enerji kaynaklarıyla çalışabilen yeni motorlar da hayatımıza girdikçe çok daha yeni gündemler bizi bekliyor gibi duruyor…

yakıt olayı da önermli ben Turbonun atmosferikten az yaktığına inanmıyorum Hatta Atmosferik motorun değerlerinin daha güncel olduğuna inananlardanım Herxzaman gerçekleri paylaşmak lazım Kullanım veya Tanıtım kılavuzuna cancanlı bir şekilde yazan çokkk turbo araçların reelde yazılanların 2 katı yaktığını herkes biliyor şöyle ki ;araçların katalog ve broşürlerinde yazan tüketim verileri kıyaslandığında atmosferik motorların çok daha gerçekçi rakamlar ortaya koyduğudur. Çok genel bir şekilde belirtmek gerekirse, atmosferik motorlarda turbo gibi bir mekanizma olmadığı için yakıt tüketim değerleri çok daha tahmin edilebilir şekilde ilerlemekte ve yakıt tüketimi grafikleri daha düzgün eğriler izleyebilmektedir. Ancak turbo motorlarda özellikle sürücülerin, motoru performanslı ve ani hızlanma – devirlenme periyotları şeklinde kullanmaları çok daha keskin yakıt tüketimi grafikleri oluşmasına ve bu nedenle de tahminlerin daha düşük yüzdeyle gerçekleşmesine neden olmaktadır. Ancak iki aracın da benzer şekilde sakin, ideal ve stabil devirlerde kullanıldıkları farz edilirse (ki turbo motorların bu şekilde kullanılabileceğinin ne kadar inandırıcı ve makul olduğu değerlendirmesini size bırakıyorum) turbo motorların yakıt tüketimine olumlu katkı yapma ihtimalleri daha yüksek görünmektedir. Şöyle ki; atmosferik motorlarda sürücü gaz pedalına fazla bastığında yakıt pompası yardımıyla yanma odasına yüksek oranda yakıt gönderilmekte, ancak yanma odasına giren havanın basıncı ve oksijen oranı sabit kaldığı için daha verimsiz ve ideal olmayan bir karışım oranı ortaya çıkmakta ve bu da doğal olarak yakıt tüketimini olumsuz etkileyebilmektedir. Fakat turbo motorlarda aynı durumda, yani sürücü gaz pedalına fazla bastığında (belli bir süre gecikmeyle olsa da) turbo motoru devreye girmekte ve daha yüksek basınçlı ve oksijenli hava yanma odasına gitmekte ve daha verimli bir yanma sağlanabilmektedir. Tabii bu durum teorikte bu şekilde olsa da özellikle turbo motor tercih eden sürücülerin sürüş karakterleri, turbo motorların çok az sürücü tarafından yukarıda bahsettiğimiz şekilde kullanması nedeniyle realitede pek bu şekilde sonuçlanmamaktadır. Yine yukarıda da belirttiğimiz gibi bu konuyla ilgili otomobil dünyasında da çok ciddi tartışmalar ve fikir ayrılıkları mevcut ve yakıt tüketim farklılıkları aslında sadece motor mekanizmaları nedeniyle değil (turbo – atmosferik) üreticilerin kullandığı yeni teknolojiler, şanzıman farklılıkları ve daha birçok değişkenden etkilenebilmektedir.
* kağıt üzerinde daha güçlü gözükseler de genel kullanımda daha kötü performans sunuyorlar.
*Maksimum gücü aynı (ama turbosuz) motora sahip araçların daha dengeli hızlandığı ve daha fazla sürüş keyfi verdiğini test sonuçlarında belirtilmiş.
*performana degil de dayaniklilikla ilgili suphelerim de yok değil
SADECE ŞUNU SORMAK İSTERİM BANA BİR TSİ MOTOR GÖSTERİN 250 BİN KM Yİ GEÇMİŞ...... Arkadaşlar araçlarımızı hafife almayalım derim.İddia ediyorum Türkiye 'de Turbo araçların çok satılmasının sebebi sadece Düşük vergi...gene iddia ediyorum tarafik açıksa veya uzun yolda hacimli motorlar daha az yakıyor,
Diyelim ki Ben de 2011 model 320 i var x kişisinde de 2012 model 328 i var Atmosferik araçtan zevk alan ben genelde 3500 devri geçerim.Şu önemli 2.0 ve üzeri atmosferik motorları 1.0 ve 1.2 gibi motorla kıyaslamamak lazım.Kıyaslama yapacaksan 2.0 atmosferik ve 2.0 turbo benzinli motorları kıyasla bak bakalım tadından yenmez..:ok:
Eray arkadasimiz konuyu ozetlemis
 

ebayir

0
Katılım
25 Eyl 2014
Mesajlar
263
Çözümler
1
Tepki puanı
10
Yaş
2023
Evet güzel bir paylaşım olmuş bizim araclarimiz sorunsuz önemli olan bu bence varsın biraz güçsüz olsun
 
Katılım
17 Haz 2016
Mesajlar
430
Tepki puanı
4
Aracınız
2010 fd6 otomatik lpg'li ile , çipli scirocco'yu yediğini söyleyenler var :)
 

Wordls

0
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
631
Tepki puanı
2
Yaş
2023
Konum
İstanbul tarabya
Arac guvu rollingde belli olur. Ben gectim sen gectin o gecmis laflari verileri belirlemez.
Atmosferik ve turbo kiyaslanmaz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Bir iki cümlede ben yazayım :)

Arkadaşlar ticaretin her dalında olduğu gibi otomotivde arz talep ilişkisiyle dönmektedir.
Honda'nın en büyük pazarı Amerikadır, Honda araçlarını bu pazara göre dizayn etmektedir.
Amerika müşterisinin beklentileri ise şu yöndedir;
Araç problemsiz olmalıdır, kullanıcıya masraf çıkarmamalıdır, zira yedek parça ve hizmet (servis) bu ülkede çok pahalıdır.Benzinin ucuz oluşu ve alım gücünün yüksek olmasından dolayı, yüksek motor hacmiyle yüksek güç üreteren motorlar tercih edilir, ne olursa olsun motor sorun çıkarmamalıdır bu yüzden tsi motor olmasa da olur.
Alınan araç emniyetli olmalıdır, çarpışma testlerinde çıkan sonuçlar Amerikalılar için çok önemlidir, ülkemizin düşünce yapısında olduğu gibi kaza sonrası araç dağılıyorsa araç beş para etmez mantığıyla değil, kaza sonrası sürücü kabinin de sürücünün göreceği zararlara bakılır. Daha öncede forumda konusu geçmişti çarpışma testlerinde vw ler civic fb7 lerin çok gerisinde kalmaktadır.
Beğenmediğimiz su bazlı boyaların mantığı da araç yok edilirken çevreye mümkün olduğu kadar az zarar vermesidir, bu da Amerika için önemlidir.

Şu an aklıma gelmeyen bir çok nedenden dolayı, Honda ve diğer Japon markaları Amerika da milyonlarca araç satmaktadır.
Bu açıdan bakınca Honda'nın aslında müşterilerinin isteklerini karşıladığını görmüş olacaksınız.
Ortalama yılda 15k-20k araç sattığı bir ülke için bile fabrika kurarak jestin en büyüğünü yaptığını düşünüyorum ;)
Yılda 100k araç satarak o ülkeye yatırım yapmayıp, müşterilerini zora sokan bir markayı tercih etmektense, çok az araç satıyor olsa da o ülkeye ve insanlarına değer veren HONDA markasını tercih ederim.

Saygılar...

Kesinlikle.. Yıllardır yok satıyor VW markası ona rağmen 5 kuruş yatırım yapmıyor bu ülke için... Benden uzak olsun, kafam atarsa En kral R ler GTI lar ABT ler gelsin 2 de önce 117 koyar sonra piyasadan siler, akşam eve gitmek için bilet bulamazlar. Her şeyiyle oynarım arabanın tipini bile değiştiririm... Ufak ufak CıVıc işlerine hazırlanıyorum zaten, ilk fikirlerimden biri FB6 arka stoplar. Uyuz oluyorum şu VW arabalarına ya yol bile vermiyorum siz düşünün... Köprü ortasında vites kutusu dağıtan arabadan iş çıkmaz... On rağmen hala alıyorlar. Konforu malzeme kalitesi eksik olsun...
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
626
Tepki puanı
9
Yaş
42
Konum
İzmir
Kesinlikle.. Yıllardır yok satıyor VW markası ona rağmen 5 kuruş yatırım yapmıyor bu ülke için... Benden uzak olsun, kafam atarsa En kral R ler GTI lar ABT ler gelsin 2 de önce 117 koyar sonra piyasadan siler, akşam eve gitmek için bilet bulamazlar. Her şeyiyle oynarım arabanın tipini bile değiştiririm... Ufak ufak CıVıc işlerine hazırlanıyorum zaten, ilk fikirlerimden biri FB6 arka stoplar. Uyuz oluyorum şu VW arabalarına ya yol bile vermiyorum siz düşünün... Köprü ortasında vites kutusu dağıtan arabadan iş çıkmaz... On rağmen hala alıyorlar. Konforu malzeme kalitesi eksik olsun...
Cok iddiali sozler

Sevmiyorum diye yol vermemek kismini siddetle kiniyorum. Yollar kimsenin mali mulku degil. Allah korusun acelesi vardir acil bir durum vardir... lutfen bu konuda duyarli olalim.

CivicTR Mobile App
 
Katılım
17 Haz 2016
Mesajlar
430
Tepki puanı
4
Aracınız
Kesinlikle.. Yıllardır yok satıyor VW markası ona rağmen 5 kuruş yatırım yapmıyor bu ülke için... Benden uzak olsun, kafam atarsa En kral R ler GTI lar ABT ler gelsin 2 de önce 117 koyar sonra piyasadan siler, akşam eve gitmek için bilet bulamazlar. Her şeyiyle oynarım arabanın tipini bile değiştiririm... Ufak ufak CıVıc işlerine hazırlanıyorum zaten, ilk fikirlerimden biri FB6 arka stoplar. Uyuz oluyorum şu VW arabalarına ya yol bile vermiyorum siz düşünün... Köprü ortasında vites kutusu dağıtan arabadan iş çıkmaz... On rağmen hala alıyorlar. Konforu malzeme kalitesi eksik olsun...

kimine silah çekiyorsun kimine yol vermiyorsun , mesajların hep bu atarlarla dolu. sakin olmakta fayda var , güzel bir ülke için önce kendimizi düzeltelim.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
kimine silah çekiyorsun kimine yol vermiyorsun , mesajların hep bu atarlarla dolu. sakin olmakta fayda var , güzel bir ülke için önce kendimizi düzeltelim.
Doğru söylüyorsunuz, fakat insan olanın başımın üzerinde yeri vardir, yapmayacağım fedakarlık yoktur inanın. Bazen insanların anladığı dilden konuşmak gerekiyor maalesef.. Kız arkadaşım bu konuda iyilikle halledemedigini kötülükle hiç halledemezsin demişti. Öyle değil insanlar ya sizden nefret ediyor ya da korktukları için bulaşmak istemiyorlar. Türkiye'de insanların birbirlerine saygilari yok, saygının da bittiği yerde şiddet başlar biliyorsunuz...

Discovery cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst