Civic FB7 Kalorifer sorunu

Katılım
31 Ocak 2018
Mesajlar
225
Tepki puanı
80
Konum
Giresun
Arkadaşlar merhaba. Aracım 2014 civic. Problem klima kapalı kolorifer açık 28 derecede çok ılık üflüyor ancak bir üst kademe olan en sıcak moda alınca çok aşırı sıcak oluyor yani derece derece ayarlayamıyorum. Bunun sebebi ve çözümü hakkında bir bilgisi olan var mı acaba. Daha önce başına böyle bir şey gelen var mı?

SM-G610F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
199
Tepki puanı
64
Yaş
41
Hocam bendede aynı sorun var çözüm buldunuzmu acaba


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Aynı problem bende de var. Boru bağlantılarını kontrol ettim sıkıntı yok. Anlayamadığım bir düzensizlik var. Kalorifer sadece en yüksek ayarda ısıtıyor. Ve fanı da kendisi en yüksek seviyeye getiriyordu. Daha sonra ise fan ayarını yükseltmemeye başladı.Ancak sonraki denemelerimde kaloriferi en düşük ayara aldığımda fanı en yüksek seviyeye getirdiğini farkettim. Problem sensörde olsa gerek diye tahmin ediyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
31 Ocak 2018
Mesajlar
225
Tepki puanı
80
Konum
Giresun
Aynı problem bende de var. Boru bağlantılarını kontrol ettim sıkıntı yok. Anlayamadığım bir düzensizlik var. Kalorifer sadece en yüksek ayarda ısıtıyor. Ve fanı da kendisi en yüksek seviyeye getiriyordu. Daha sonra ise fan ayarını yükseltmemeye başladı.Ancak sonraki denemelerimde kaloriferi en düşük ayara aldığımda fanı en yüksek seviyeye getirdiğini farkettim. Problem sensörde olsa gerek diye tahmin ediyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Sensör dediğiniz ısı sensörü mü acaba . Arabanın içinin sıcaklığını ölçen diyorsunuz.

SM-M515F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
199
Tepki puanı
64
Yaş
41
Sensör dediğiniz ısı sensörü mü acaba . Arabanın içinin sıcaklığını ölçen diyorsunuz.

SM-M515F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Evet. Olmadı servise gideceğim artık. En azından problemi teşhis edip bilgi verirler. Artık sonrasında duruma göre hareket etmeyi düşünüyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
31 Ocak 2018
Mesajlar
225
Tepki puanı
80
Konum
Giresun
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
199
Tepki puanı
64
Yaş
41
Tamamdır teşekkürler. Siz çözüm bulursanız yazın lütfen bende yazarım buraya

SM-M515F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bir diğer husus klima kontrol ünitesinden şüpheleniyorum. Komutları doğru aktarmıyor olabilir. Kontrol panelinden komut verdiğinizde direksiyon kutusunun altında bir motor var. Onu çalıştırıyor. Verilen komutlara motorun düzensiz tepki verdiğini farkettim. Motoru söktüm ve inceledim. Basit bir motor ve dişlilerden oluşuyor. Arıza söz konusu değil.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
199
Tepki puanı
64
Yaş
41
Ustanın tavsiyesi üzerine petek temizlemesi yaptırmak üzere başka bir ustaya gittim. Usta kalorifer en yüksek ayarda sıcak üflüyorsa sıkıntı petekte değil dedi. Kalorifer sisteminin bu şekilde çalışması sistem yazılımı ile alakalı bir durum dedi.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
199
Tepki puanı
64
Yaş
41
Klima kontrol ünitesinin kendi kendine teşhis işlevi vardır.

Kendi kendine teşhis işlevini çalıştırmak için aşağıdakileri yapın:
1. Kontak anahtarını LOCK (0) konumuna ve ardından tekrar ON (II) konumuna getirin.
2. AÇMA/KAPAMA düğmesine basın ve basılı tutun, ardından 10 saniye içinde ARKA CAM BUĞUCU/AYNA BUĞUCU düğmesine basın ve beş kere bırakın. sonrasında AÇMA/KAPAMA düğmesine de basmayı bırakın.
3. TÜM LCD segmentleri 2 saniye yanar, ardından kendi kendine teşhis işlevi başlar.

NOT: Fan motoru, panelin neyi gösterdiğinden bağımsız olarak çeşitli hızlarda çalışacaktır.
Sistemde herhangi bir sorun varsa, sıcaklık göstergesi 88 yanıp söner. DTC'leri kontrol etmeye bakın.
Birden fazla DTC varsa, bunlar sırayla görüntülenir ve ardından DTC'ler arasında bir duraklama (tüm ekran gösterge segmentleri yanar) gelir. Herhangi bir sorun tespit edilmezse, sistem HAYIR yanıp sönecektir.

4. Kendi kendine teşhis fonksiyonunu iptal etmek için kontak anahtarını LOCK (0) konumuna çevirin. Onarım çalışmasını tamamladıktan sonra, başka DTC olmadığından emin olmak için kendi kendine teşhis işlevini tekrar çalıştırın.

Geçmiş DTC'ler nasıl kontrol edilir
Klima kontrol ünitesi geçmişteki arızaların DTC'lerini kaydedebilir. Geçmiş DTC'nin nasıl okunacağı aşağıdaki gibidir.

1. Kontak anahtarını LOCK (0) konumuna ve ardından tekrar ON (II) konumuna getirin.
2. AUTO ve AÇMA/KAPAMA düğmelerini basılı tutun.
3. AUTO ve AÇMA/KAPAMA düğmelerini basılı tutarken, geçmiş sorun gösterilir.

NOT:
Sistemde herhangi bir sorun varsa, sıcaklık göstergesi 88 yanıp söner. DTC'leri kontrol etmeye bakın.
Birden fazla DTC varsa, bir duraklamanın ardından sırayla birer birer görüntülenirler (tüm ekran göstergesi segmentleri
Herhangi bir sorun algılanmazsa, sistem hayır yanıp söner.

Geçmiş DTC'ler Nasıl Silinir:

1. Kontak anahtarını LOCK (0) konumuna çevirin.
2. OTOMATİK ve ÖN CAM BUZ ÇÖZÜCÜ düğmelerini basılı tutun, ardından kontağı AÇIK (II) konumuna getirin.
3. Yaklaşık 5 saniye sonra ön cam buz çözücü göstergesi yanıp sönmeye başlar, düğmeleri bırakın.
4. DTC'lerin silindiğini doğrulamak için Geçmiş DTC'ler Nasıl Kontrol Edilir'i yapın.


Sensör Girişi Görüntüleme Modunu çalıştırın:

1. OTOMATİK ve DEVİRDAİM düğmelerini basılı tutun, ardından motoru çalıştırın.
2. Motor çalıştıktan sonra her iki düğmeyi de bırakın. Klima kontrol ünitesi, sensör numarasını ve ardından o sensörün değerini yanıp sönecektir. Kayıt görüntülenen değer.
3. Bir sonraki sensöre ilerlemek için, ARKA CAM BUĞUCU/AYNA BUĞUCUSU düğmesine basın.
4. Sensör girişi görüntüleme modunu iptal etmek için AUTO düğmesine basın veya kontak anahtarını LOCK (0) konumuna çevirin.

NOT:
Sensör değerleri, Santigrat derece (°C) veya alfanümerik bir kod olarak görüntülenecektir. Değeri dereceye dönüştürmek için grafiği kullanın
Fahrenhayt (°F).
Sensör değeri “Er” gösteriyorsa, devrede veya sensörde açık veya kısa devre olduğunu gösterir. HDS'yi kullanarak DTC'leri kontrol edin veya
klima kontrolü kendi kendine teşhis işlevi.
Gerekirse, sensör giriş ekranını aynı test koşulları altında iyi durumda olduğu bilinen bir araçla karşılaştırın.
Sensörün görüntülenen değeri normal aralığın dışındaysa, sensör testine bakın veya iyi durumda olduğu bilinen bir sensörü değiştirin ve tekrar kontrol edin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst