Farklı marka model araçların bu durumla ilgili davranışları değişebiliyor şöyleki;
Ayarladığınız hız 120 km/s ve inmekte olduğunuz rampa aracı 150 km/s’ ye bile rahat çıkaracak eğimde olsun.
Markadan modele değişiklik gösterebilen ve aracın hız sabitleyiciden ayarlanmış olan hızının üzerine çıkabileceği oranlar programlanmış. Bazısında %10 bazısında %20 aşabiliyor sabitlenen hızı.
BMW 318, Land Cruiser, Civic RS, Rav4, L200, Duster v.b. araçların hangilerinin oranı aynıydı hatırımda kalmadı ancak hepsinin belirlenen hızı aşma oranı aynı değildi hatırladığım kadarıyla. Bu farkları net olarak görmek için eğimlerin de aynı olması gerek tabi. Araçları farklı yerlerde kullandığım için yanılsamalarım da olmuş olabilir.
Gaz kesme elbette var. Eğim aracı belirtilen hıza çıkarmaya yetiyorsa tüketim sıfır oluyor. Yetmiyorsa da düz yolda 120 km/s’ ye çıkmak için tüketeceği yakıttan daha az tüketiyor.
Hız sabitleyicilerin el gazı mantığıyla kullanılması durumunda farkettiğim şeylerden bir tanesi de yine markadan markaya değişen bir reaksiyon hızı olması. Civic RS’de hız sabitleyici ile sürüş halindeyken hızı artırınca sakin bir şekilde tüketimi şişirmeden hızını yükseltirken Seat Leon TDI motorda ve Dacia Duster dizel motorda anında tepki verip hızlanıyor araçlar.
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.