Rampa Aşağı Giderken Cruze Control

Katılım
6 Haz 2016
Mesajlar
306
Tepki puanı
132
Aracınız
Arkadaşlar merak ettiğim bir konu var. Şimdi normal koşullarda yakıt tasarrufunun minimize etmek için rampa aşağı giderken viteste gaza basmadan ineriz . Fakat cruze control de durum nedir bilmiyorum . Yani diyelim ki hızımız cruze ile 120 km rampa aşağı iniyoruz . Rampa aşağı durumda gazi normal kullanım gibi keser mi ? Şimdiden teşekkür ederim
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@RS23 Elinize sağlık çok güzel açıklamışsınız ?
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Cruze devrede hocam 120 ile yokuşu çıkıp aşağı muhteşem bir eğime geldin 120 de gidiyorsun yokuş aşağı gazi tamamen kesip klasik motor freni yapıyor mu ?
Biraz kafayi yorsaniz kestigini kendinizde bulacaksiniz aslinda. Rampa yukari 120 ile giden araca ayni gazi verirseniz rampa asagi 160 lari dahi gorursunuz tabiki gerektigi yerde gazi kesip gerekligi yerde verecekki hiz sabitleme sistemi adi ustunde..
 
Katılım
6 Haz 2016
Mesajlar
306
Tepki puanı
132
Aracınız
Biraz kafayi yorsaniz kestigini kendinizde bulacaksiniz aslinda. Rampa yukari 120 ile giden araca ayni gazi verirseniz rampa asagi 160 lari dahi gorursunuz tabiki gerektigi yerde gazi kesip gerekligi yerde verecekki hiz sabitleme sistemi adi ustunde..
Eyvallah hocam kafamız o kadar dolu ki onu anlayamadım ben

SM-G935F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam tüm açıklamalarınız için teşekkürler bayağı uğraşmışsınız emeğinize sağlık
Rs tabiki güzel ama şehir içinde yorar onun yakıtı bizi

Fb7 güzel araç ama iç malzeme sırf sert plastik, yeni corolla nın iç malzemesi kaliteli geldi bana ayrıca lpg li binilenilecek bir araç
Dizel araç hiç almadım düşünmüyorum da


2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
Hocam yeni Corolla’da da ön gögüs kısmı harici Passion donanım almayacaksanız her yer sert plastik malzeme :unsure: ayrıca FB7 eco’lar ilk çıktığındaki benzin göstergesi düşme sorunu bu Corolla’da yeni ortaya çıkmış ve daha buna çözüm üretecek modüller mevcut değilmiş, Corolla forumlarında Honda modülleri bizim araçlara olur mu diye tartışıyorlardı en son göz attığımda :unsure:
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Siz araç alacağınız zamana kadar sorunsuz, kullanışlı ve düşük vergili hybrid ve elektrikli seçenekler çıkar inşaALLAH.

Toyota ülkemizde en çok satılan Japon otomobil markası ve 2018’de en çok satılan 6. otomobil markası olmuş internet haberlerine göre.

Toyota marka araçları yaklaşık 250.000 km boyunca kullandım. Land Cruiser Prado, RAV 4, Hilux, Avensis, Corolla. Bu araçlarla ilgili bir takım tecrübelerim var ama konumuzdakinden farklı sınıf araçlar oldukları için onlarla ilgili detaylara girmiyorum.

O dönem ülkemizdeki otomobil seçenekleri içinde çevikliği ve yolda sanki su gibi akarcasına gidişiyle 1996 model manuel Corolla 1.6’yı çok beğenmiştim. 1998-2000 yıllarında Ankara’da bir süre kullandım. 3.vitese geçerken bile lastikler patinaj çekiyordu:) Trafik ışıklarından kalkışlarda BMW’leri bile gözüme kestirip hatta arada geçtiğimi hatırlıyorum. Bu araçla Ankara-Antalya arası çok hızlı bir uzun yol tecrübem de oldu. C kasa bir Mercedes’le tatlı bir rekabet içinde Konya’ya kadar yüksek hızlarda yol aldık. O seyahatimde 4-4,5 saat arasında Manavgat’a ulaşdığımızı hatırlıyorum. Yıllar sonra tekrar kullandım aynı araçtan. Yine beğendim. Sürüş keyfi olan bir araçtı bana göre. Ancak bir gün yolda aynı aracın kaza yapmışına rastladım ve aracın o halini görünce korktum. O yıllarda genel olarak otomobillerin çarpışma dayanıklılıkları şimdiki gibi ön planda değildi. Ve o günün beklenti ve şartlarına göre yapılmıştı anlaşılan.

Yeni kasa dizel otomatik Corolla’yı hem uzun yolda hem de şehir içinde kullandım. Motor sesi çok sevimsiz. Vites geçişleri oldukça sert. İç mekanı dış görünüşüne bakarak ferah. Malzeme kalitesi ve iç dizaynı kötü değil. Yol tutuşu iyi. Yakıt tüketimi başarılı. Ancak dış görünüşünü FC5 ile kıyaslamak mümkün değil benim görüşüm.

Yeni kasa 1.6 benzinli otomatik modelini kullanmadım. Motor sesi ve vites geçişleri daha iyidir muhtemelen dizel olanından.

Gelelim seçimlerde maalesef üst sıralarda yer alan ekonomik olma şartını diğer tercihlerle harmanladığımız zaman ortaya çıkan sonuçlara:)
Kendim bu durumu yaşadım bu nedenle otomatik araç almak gibi bir şartı olan ve güçlü otomobil seven birisinin seçim yaparken işinin çok daha zor olduğunu düşünüyorum. Şöyleki;
Aracım 2013 model manuel 1.6 TDI 105 hp 250 nm Seat Leon’du. Ve bir arkadaşımın ısrarıyla aracı ona sattım. Satmadan önce bir daha araç alırsam otomatik şanzımanlı olmalı kararını vermiştim. Gözüme kestirdiğim bir araç da vardı aslında ancak 1.6 dizel otomatik seçeneği yoktu maalesef. Otomatik şanzıman seçeneği 2.0 dizel motor seçeneğinde mevcuttu. MTV, 1.6’ya oranla şehir içi tüketim fazlası ve satış yavaşlığını da göze alıp 2.0 dizel otomatik seçeneğini almaya karar verdim. Ancak yaptığım araştırmalar neticesinde gönlüme göre ne yeni kasa ne eski kasa 2.0 dizel Ford Mondeo bulamadım.

1.6 dizel otomatik Skoda Supeb test sürüşü yaptım ve performansını Leon’dan sonra beğenmedim. Ayrıca fiyatına göre ses izolasyonunu da beğenmedim. D sınıfı 2016 model 50.000 km’de bir araca 150.000 TL ödeyip tavandan gelen uğultuyu duymak çok can sıkıcı olacaktı.

BMW 320 ied ve Mercedes C 180’ yeni kasa araçları takibe aldım. İstediğim donanım özelliklerinde olanları bütçeyi zorladı. Daha düşük donanımlı, model yılı eski yada km’si yüksek bir araç da almak istemedim. Ayrıca bu araçların iç mekan ferahlıkları Leon’dan sonra kayda değecek oranda iyi değildi. Tüketim ortalamaları da RS’den daha yüksekti yaptığım araştırmalara göre. Özetle bunlardan birisini aldığım zaman bir takım şeylerden feragat etmem gerekecek veya borçlanacaktım. Vazgeçtim.

Alacağım araçta olmasını istediğim özellikler şöyleydi;
-1.6 TDI Leon’dan performanslı yada çok razı değildim ama en azından denk olmalıydı.
-Daha geniş iç hacmi ve bagajı olmalıydı.
-Dış görünüşünü ve iç dizaynını beğenmeliydim.
-Sorunsuz ve akıllı bir otomatik şanzımanı olmalıydı.
-Yakıt tüketimi, mtv ve kasko giderleri Leon’dan çok farklı olmamalıydı.
-Yol tutuş ve sürüş konforunu çok beğenmeliydim.
-Maksimum da 130-145 bin TL vermeliydim.

Volvo S60, Alfa Romeo Guiletta, Golf, BMW 1, Lancia Delta, Megane, Clio, Superb, Mondeo v.b. araçların 1.6 dizel versiyonlarını kullandım ve performanslarını kıyasladığım zaman Leon çoğundan daha performanslı yada denkti.

Demek istediğim 1.6 dizel ve otomatik alacağım bir araç güç beklentimi en çok Leon kadar karşılayacaktı. Buna rağmen eğer Ford Mondeo’nun 1.6 dizel otomatiği olsa alacaktım. Çünkü sürüş keyfinin çok yüksek olduğunu düşünüyorum. Yeni kasanın boyutlarına göre arka koltuk ferahlığı yetersiz ve sedan kasada bagaj yükleme ergonomisi kötü olmasına rağmen Mondeo ikinci elde diğer araçlara göre fiyatını daha çok hakediyor benim fikrim. Eski kasadan 2012 model Babam’a aldık 2017 yazında. Arka koltuk yeni kasaya göre daha ferah ve yol tutuşu harika bir araç. Bence nokta atışı bir seçim oldu. 

Velhasıl bir arkadaşımın önerisiyle RS ile test sürüşü yaptım ve aldım:)

Yılda 20-25 bin km üzeri ve çoğunu şehir içinde yapıyor olsaydım muhtemelen almazdım. Bunun yerine ya otomatik vitesten vazgeçip 1.6 dizel Mondeo alırdım yada km’si yüksek de olsa 2.0 dizel Mondeo alırdım. Bir ihtimal de lpg ile sorunsuz çalışan(varsa) güçlü bir BMW yada Mercedes alırdım.

Lpg ile sorunsuz çalışan 1.6 atmosferik benzinli araçlar;
Güç beklentisi olmayan yada bundan feragat edebilenlerin ve otomatik şanzıman şartı olanların yapabileceği optimum seçim galiba...?

Toyota Corolla yeni kasa mı Honda Civic FC5 mi mukayesesi ile benim görüşüm şöyle;
Fb7 kullanmadım ancak Fd6 kullandım. Süspansiyon salınımı alışıldık Japon otomobilleriyle uyumlu, sürüş keyfi olan, üst devirlerde güzel motor sesi veren ve teknik verilerine göre daha performanslı hissettiren bir araçtı. Bir dönem 143 hp E46 BMW 318 i’m varken bir Fd6 ile çok virajlı ve rampalı bir yolda kapıştık. Geçmem öyle kolay olmadı.
Dış görünüşünü çok beğendiğimi söyleyemem ancak Fb7’ye göre ölçüleri daha büyük görünen ve daha özgün bir tasarıma sahip olduğunu düşünüyorum. Bir arkadaşım sıfır km Fb7 almıştı. Yakıt tüketiminin iyi olduğunu ve sürüşünün çok keyifli olduğunu söylemişti. Fb7 ile ilgili sizin tecrübelerinizi merak ediyorum.

FC5’i detaylı inceleyip kullandınız mı bilmiyorum...?
-FC5, D sınıfı araçların yanında C sınıfı olduğunu pek belli etmeyecek kadar heybetli duruyor.
-Tasarımı sıra dışı olmakla birlikte spor otomobilleri anımsatıyor.
-İç dizaynı ve sürücü koltuğu pozisyonu bir BMW’yi anımsatıyor ve oldukça rahat.
-Yol tutma kabiliyeti ile ilgili olarak moose testinde gösterdiği başarısı bir çok lüks marka aracı kıskandıracak ve utandıracak kadar iyi HB kasada. Sedan da yine testin başarılı araçlarından.
-Bu kısım RS’ye özel; Sürüş keyfi yüksek. Ayrıca RS’ye rakip olabilecek bir C sınıfı sedan yok benzer fiyata alınabilecek benim bildiğim. Passat, Passat CC ve Süperb’in 150 hp TSİ motor otomatik seçenekleri, İnsignia’nın 170 hp benzinli otomatik seçeneği, Mondeo’nun 160 hp benzinli otomatik seçeneği var. Bunların bir kısmının fiyatları RS’den yüksek ve Süperb örneğinde belirttiğim gibi fiyatlarına ve sınıflarına yakıştırmadığım eksileri var. Bir kısmının da yakıt tüketimleri RS’den yüksek. Dikkat ederseniz almayı düşündüğüm araçların hepsi D sınıfı ve aldığım araç RS:)

Zevkler elbette tartışılmaz ve insanların otomobilden beklentileri farklı olabilir. Ben belki bir faydam olur ve sizin tecrübelerinizden de bir şeyler öğrenirim düşüncesiyle naçizane görüşlerimi paylaşmak istedim.

ALLAH gönlünüze göre nasip etsin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
FB7 ile ilgili sorunuzu ben cevaplayabilirim, rutinde 2 aracı da kullanıyorum diyebilirim :)
FB7, FD6nın daha konforlu, daha yerden yüksek, daha donanımlı ve kronik sorunlarının çözülmeye çalışılmış hali gibi, çok az da optimizasyonların etkisi ile daha hızlı gidebiliyor :)
Özgünlük açısında FD6 Honda’nın 2005 yılında C sınıfına damga vuran aracıdır bence, o döneme göre gerçekten harika ve ciddi özgün bir dizaynı var. Elimdeki FD6nın duruşu bana hiç bir zaman modası geçmiş görünümü vermiyor diyebilirim.
FD6 daha sportif ve yolla iletişim halinde bir araç. Sürüş hissi olarak FB7 özellikle direksiyonunun da etkisi ile FD6dan yola daha izole, sürüş keyfinden ziyade sürüş konforuna odaklanılmış. Sürüş konforu olarak birçok koşulda çok pürüzsüz hissettiriyor diyebilirim ancak direksiyon tepkisi FD6ya göre hissiz ve hızlı sürüşlerde tepkisinin geç olduğunu farkebiliyorsunuz, FD6 kadar aşırı güven vermiyor. Ama FD6daki direksiyon mili tıkırtı sorunu da pek yok gibi şimdilik. Dönüş çapı da biraz fazla, bu sorunu da FC5te düzeltmişler. Gaz pedalı FD6da mercedes stili ancak FB7de klasik tipte FC5 gibi.
Bunlar dışında merak ettiğiniz spesifik bir husus varsa cevaplandırabilirim :)
 
S

Silinen üye 20336

Guest
FB7 ile ilgili sorunuzu ben cevaplayabilirim, rutinde 2 aracı da kullanıyorum diyebilirim :)
FB7, FD6nın daha konforlu, daha yerden yüksek, daha donanımlı ve kronik sorunlarının çözülmeye çalışılmış hali gibi, çok az da optimizasyonların etkisi ile daha hızlı gidebiliyor :)
Özgünlük açısında FD6 Honda’nın 2005 yılında C sınıfına damga vuran aracıdır bence, o döneme göre gerçekten harika ve ciddi özgün bir dizaynı var. Elimdeki FD6nın duruşu bana hiç bir zaman modası geçmiş görünümü vermiyor diyebilirim.
FD6 daha sportif ve yolla iletişim halinde bir araç. Sürüş hissi olarak FB7 özellikle direksiyonunun da etkisi ile FD6dan yola daha izole, sürüş keyfinden ziyade sürüş konforuna odaklanılmış. Sürüş konforu olarak birçok koşulda çok pürüzsüz hissettiriyor diyebilirim ancak direksiyon tepkisi FD6ya göre hissiz ve hızlı sürüşlerde tepkisinin geç olduğunu farkebiliyorsunuz, FD6 kadar aşırı güven vermiyor. Ama FD6daki direksiyon mili tıkırtı sorunu da pek yok gibi şimdilik. Dönüş çapı da biraz fazla, bu sorunu da FC5te düzeltmişler. Gaz pedalı FD6da mercedes stili ancak FB7de klasik tipte FC5 gibi.
Bunlar dışında merak ettiğiniz spesifik bir husus varsa cevaplandırabilirim :)

:)??
FD6 ve FB7’yle ilgili mukayeseli bilgilendirmeler için teşekkür ederim.

FB7’nin FD6’ya göre performansı ne şekilde iyileştirilmiş? Ağırlık mı azaltılmış yoksa motorda ve/veya aktarmada mı müdahale var?
Performans iyileştirmesi FC5’te de var mı?

FD6-FB7 ve FC5’in lpg ile sorunsuz çalışabilmeleri ve uyumluluklarıyla ilgili farklar var mı?

FC5 ile tecrübeleriniz varsa FB7 ile mukayesesini sizden öğrenmek isterim aslında.

Araya sıkıştırayım;
Daha önce bir RS kullanıcısından duymuş ama bu denli tecrübe etmemiştim. FC5 RS’nin frenleri dikkat çekici şekilde etkiliymiş dün tecrübe ettim Hızlanmasından daha başarılı:)

Acaba RS ile RS olmayan FC5’lerin fren sistemleri ve performansları aynımı?

Ayrıca;
İyiki varsınız bu forumda...


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
:)??
FD6 ve FB7’yle ilgili mukayeseli bilgilendirmeler için teşekkür ederim.

FB7’nin FD6’ya göre performansı ne şekilde iyileştirilmiş? Ağırlık mı azaltılmış yoksa motorda ve/veya aktarmada mı müdahale var?
Performans iyileştirmesi FC5’te de var mı?

FD6-FB7 ve FC5’in lpg ile sorunsuz çalışabilmeleri ve uyumluluklarıyla ilgili farklar var mı?

FC5 ile tecrübeleriniz varsa FB7 ile mukayesesini sizden öğrenmek isterim aslında.

Araya sıkıştırayım;
Daha önce bir RS kullanıcısından duymuş ama bu denli tecrübe etmemiştim. FC5 RS’nin frenleri dikkat çekici şekilde etkiliymiş dün tecrübe ettim
emoji1319.png
Hızlanmasından daha başarılı:)

Acaba RS ile RS olmayan FC5’lerin fren sistemleri ve performansları aynımı?

Ayrıca;
İyiki varsınız bu forumda...
emoji1317.png



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Estağfirullah hocam, önceki mesajlardaki anlatımınıza göre araç tecrübeniz ve geçmişiniz benden fazla fazla :) Sizlerin katkıları için benim teşekkür etmem gerek.

Konuya gelecek olursam,
Arkadaşımın FC5 1.6 Eco versiyonu uzun süre kullandım, 1.5 Turboları test harici uzun süre kullanmadım. Tespitlerim FC5 için 1.6 Eco üzerinedir.

FD6da R16A2, FB7de R16B1 motor mevcut, FC5te R16B2.
Yani aynı blok üstünde sürekli revizyon yapılmış.
Her yeni modelde aktarma organlarında sürtünmeleri azaltıcı revizyonlar yapıldığını düşünüyorum, ayrıca motor içi sürtünmeleri azaltacak şekilde iyileştirmelerde yapılmış, buji ve bobinlerde FD6nınki farklı, FB7 ile FC5inkiler ise aynı.
Ancak kağıt üstünde performans verileri ile ağırlıklar aynı görünüyor.
FC5 ise önceki kasalardan nerdeyse 100 kg civarı daha ağır.
FD6yı ikinci el aldığım için 5w30 yağ kullanıyorum, FB7 ve FC5lerde 0w20 yağ kullanılıyor, ayrıca benim FD6 nerdeyse 170bin km.ye gelmek üzere, bu faktörlerde FD6 için ek olarak performansı törpülüyor olabilir.
Bu husuları belirttikten sonra izlenimim olarak ara hızlanma ve rutin kullanımlarımda FB7 FD6dan bariz akıcı geliyor ve hızlanma değeri olarak aynı miktarda gaza yüklendiğimde FB7 hep daha önde oluyor. Rutin yol güzargahımda kırmızı ışık sonrası spesifik olarak hızıma baktığım noktaya geldiğimde FD6 50-55 arası ise FB7 55 üstü hızlarda oluyor, FC5 kullanımımda da 55 üstü diye hatırlıyorum. Ama gaza yüklenme koşulunda FC5 daha yavaş hızlanıyormuş hissiyatı verse de CVT şanzıman deviri sürekli 6000 üstü tuttuğu için farkı rahatça açabiliyor. Düz yolda FB7 ile FC5 arasında hızlanma hissiyatı pek farklı değil gibi, CVT şanzıman ağırlık farkının yaratacağı dezavantajı çok iyi örtüyor.

LPG uyumları ile ilgili FD6nın R16A2 motorunun herhangi bir özel LPG hazırlığı yok ama blok farklı oktanlardaki yakıtlara oldukça dayanımlı üretildiği için LPG ile uyum problemi pek yok. Bildiğim kadarı ile 250binde açılan bir motorda sadece egzos subaplarında hafif aşınma mevcuttu diye hatırlıyorum, FB7 ve FC5 Ecolarda zaten Honda Türkiye motordaki bu şekilde özellikle aşınma gösteren bölgelerde iyileştirme yaptı.

FD6 fren konusunda başarılıdır diyemem, geçmişte titreme sorunlarından çok şikayet vardı. FB7nin daha güçlü frenajı var ama dozlamada ilk basma hissiyatı alışkın olmayanlara için fren tutmuyor gibi hissettiriyor ama yüklenince gayet yeterli olduğunu anlıyorsunuz. FC5 ise 292 mmlik fren diskleri ile ilk frene dokunmadan itibaren bence gayet güçlü frenlere sahip, kullanıcısını üzmüyor, hatta verdiği güvenle spor kullanıma bile teşvik ediyor. FC5lerin süspansiyon, alt takım ve fren sistemleri turbo olsun olmasın sedan kasa için aynı olarak biliyorum, yetkili servistekiler bu şekilde belirtmişti. Her halikarda fazlasıyla tatmin edici bence.

FC5 için genel olarak birçok konuda tüketici taleplerine cevap verme amacıyla önceki Civiclere göre fazlasıyla geliştirme mevcut. Konfor, yalıtım, iç mekan genişliği, iç malzeme kalitesi gibi konularda ilerleme var. Bu iyileştirmeleri maliyet kalemini pek bozmadan düzenlemeye çalışmışlar ve fiyat/performans olarak bence başarılı diyebilirim(y)
Yol tutuş olarakta bir mesajda uzun uzun deneyimlerimi paylaşmıştım, onunda linkini ayrıca ekleyeceğim.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Estağfirullah hocam, önceki mesajlardaki anlatımınıza göre araç tecrübeniz ve geçmişiniz benden fazla fazla :) Sizlerin katkıları için benim teşekkür etmem gerek.

Konuya gelecek olursam,
Arkadaşımın FC5 1.6 Eco versiyonu uzun süre kullandım, 1.5 Turboları test harici uzun süre kullanmadım. Tespitlerim FC5 için 1.6 Eco üzerinedir.

FD6da R16A2, FB7de R16B1 motor mevcut, FC5te R16B2.
Yani aynı blok üstünde sürekli revizyon yapılmış.
Her yeni modelde aktarma organlarında sürtünmeleri azaltıcı revizyonlar yapıldığını düşünüyorum, ayrıca motor içi sürtünmeleri azaltacak şekilde iyileştirmelerde yapılmış, buji ve bobinlerde FD6nınki farklı, FB7 ile FC5inkiler ise aynı.
Ancak kağıt üstünde performans verileri ile ağırlıklar aynı görünüyor.
FC5 ise önceki kasalardan nerdeyse 100 kg civarı daha ağır.
FD6yı ikinci el aldığım için 5w30 yağ kullanıyorum, FB7 ve FC5lerde 0w20 yağ kullanılıyor, ayrıca benim FD6 nerdeyse 170bin km.ye gelmek üzere, bu faktörlerde FD6 için ek olarak performansı törpülüyor olabilir.
Bu husuları belirttikten sonra izlenimim olarak ara hızlanma ve rutin kullanımlarımda FB7 FD6dan bariz akıcı geliyor ve hızlanma değeri olarak aynı miktarda gaza yüklendiğimde FB7 hep daha önde oluyor. Rutin yol güzargahımda kırmızı ışık sonrası spesifik olarak hızıma baktığım noktaya geldiğimde FD6 50-55 arası ise FB7 55 üstü hızlarda oluyor, FC5 kullanımımda da 55 üstü diye hatırlıyorum. Ama gaza yüklenme koşulunda FC5 daha yavaş hızlanıyormuş hissiyatı verse de CVT şanzıman deviri sürekli 6000 üstü tuttuğu için farkı rahatça açabiliyor. Düz yolda FB7 ile FC5 arasında hızlanma hissiyatı pek farklı değil gibi, CVT şanzıman ağırlık farkının yaratacağı dezavantajı çok iyi örtüyor.

LPG uyumları ile ilgili FD6nın R16A2 motorunun herhangi bir özel LPG hazırlığı yok ama blok farklı oktanlardaki yakıtlara oldukça dayanımlı üretildiği için LPG ile uyum problemi pek yok. Bildiğim kadarı ile 250binde açılan bir motorda sadece egzos subaplarında hafif aşınma mevcuttu diye hatırlıyorum, FB7 ve FC5 Ecolarda zaten Honda Türkiye motordaki bu şekilde özellikle aşınma gösteren bölgelerde iyileştirme yaptı.

FD6 fren konusunda başarılıdır diyemem, geçmişte titreme sorunlarından çok şikayet vardı. FB7nin daha güçlü frenajı var ama dozlamada ilk basma hissiyatı alışkın olmayanlara için fren tutmuyor gibi hissettiriyor ama yüklenince gayet yeterli olduğunu anlıyorsunuz. FC5 ise 292 mmlik fren diskleri ile ilk frene dokunmadan itibaren bence gayet güçlü frenlere sahip, kullanıcısını üzmüyor, hatta verdiği güvenle spor kullanıma bile teşvik ediyor. FC5lerin süspansiyon, alt takım ve fren sistemleri turbo olsun olmasın sedan kasa için aynı olarak biliyorum, yetkili servistekiler bu şekilde belirtmişti. Her halikarda fazlasıyla tatmin edici bence.

FC5 için genel olarak birçok konuda tüketici taleplerine cevap verme amacıyla önceki Civiclere göre fazlasıyla geliştirme mevcut. Konfor, yalıtım, iç mekan genişliği, iç malzeme kalitesi gibi konularda ilerleme var. Bu iyileştirmeleri maliyet kalemini pek bozmadan düzenlemeye çalışmışlar ve fiyat/performans olarak bence başarılı diyebilirim(y)
Yol tutuş olarakta bir mesajda uzun uzun deneyimlerimi paylaşmıştım, onunda linkini ayrıca ekleyeceğim.

Estağfirullah...

Çok değerli deneyim ve bilgiler bunlar... Bir yerde yazmaz. Servise sorsan bir çoğuna cevap alamazsın. Ustaya sorulabilecek olanları ya bilir ya bilmez...

Teşekkür ederim
Katkı sağlamak bu bence

Yol tutuşla ilgili yorumları merak ediyorum.

Esenlikler dilerim.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Estağfirullah...

Çok değerli deneyim ve bilgiler bunlar... Bir yerde yazmaz. Servise sorsan bir çoğuna cevap alamazsın. Ustaya sorulabilecek olanları ya bilir ya bilmez...

Teşekkür ederim
Katkı sağlamak bu bence

Yol tutuşla ilgili yorumları merak ediyorum.

Esenlikler dilerim.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam yol tutuşla ilgili son kasa için izlenimlerimi paylaştığım mesajlarım bunlar,

Kısaca yol tutuşu karakterini hissiyat ile birlikte değerlendirecek olursam genel kanı olarak FC5>FD6>FB7 diyebilirim.
Aslında FD6 daha alçak yapısı ve net direksiyon tepkisi ile hissiyat olarak bence en güzeli ama FC5 daha güçlü frenleri, daha bütün olarak hareket eden rijit şasisi ve haliyle yeni teknolojilerden yaralanmış süspansiyonu ile daha trenvari ve güçlü bir yol tutuşa sahip (y)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Estağfirullah...

Çok değerli deneyim ve bilgiler bunlar... Bir yerde yazmaz. Servise sorsan bir çoğuna cevap alamazsın. Ustaya sorulabilecek olanları ya bilir ya bilmez...

Teşekkür ederim
Katkı sağlamak bu bence

Yol tutuşla ilgili yorumları merak ediyorum.

Esenlikler dilerim.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Esasen ben estağfirullah demeliyim :)
Bir aracı en iyi rutinde kullanan kişi bilir, bu yönü ile bu tip bilgileri öğrenebilmenin en kolay yolu bu tip modele özgü platformlar :)
Sizlerin katkıları ile bu platform daha da büyüyor, teşekkürler (y)
 
Geri
Üst