Sony XM-N1004 Anfi, Alpine SPG-17C serisi hoparlörler, SWE-815 aktif subwoofer

Katılım
12 Eyl 2015
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Aracınız
bende bas bağlamadan sadece hoparlörleri güclendirmek istiyorum orta bass sesi verse yeter. bagajı kapatmak istemiyoru woofer ile evde 1200 lük jbl woofer da var eski arabamdan kalma ama bagajı cok kapatıyor o yüzden woofersız ses kalitesi iyi olan birseyler istiyorum araca

ustam sizin durumunuzda ise infinity yüksek ve orta sesleri gerçekten güzel verir özellikle tizleri hsk 165 ten de iyi diyeni duydum fakat biraz bass alim derseniz beklentinizi karşılamayabilir onun için kapının tam bir kabin görevi görmesi gerekir boyut alan vs ve izolasyonun olması gerekir. Daha bass ağırlıklı ama bir tık aşağı kalite de ses almak için oval öneririm çünkü alt frekanslara inebiliyor.
 
Katılım
12 Eyl 2015
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Aracınız
Akünün kapasitesi, araba çalışmıyorken ne kadar süre dinleyebileceğinizi etkiler. Yoksa o güçleri kaldırmada sorun yaşanmaz. 45 Ah değeri, akü 45 A yük altında 20 saat güç sağlayabilecek demektir. Yüksek akımlarda süre kısalır, düşük güçlerde uzar.
Pratik olarak 1000 Watt güce kadar sorun yaşanmaz. Bendeki aşırı olmayan güçlerde sorun çıkmadan dinleyebiliyorum.

Tornavida konusunda çok da muhafazakar olmayı uygun görmüyorum. Küçük bir cesaret ve uygun bir ustanın desteği ile her şey yapılabilir. Elektronik takviyenin yanında yalıtım desteğinin önemini hala anlatamadık. Sesini açamadığınız, açtığınızda kaportadan ve döşemeden gelen zırıltı ve zangırtıların bütün keyfi gidereceği bir yatırım çok daha öncelikli bir sorun. Bunun için de mutlaka hoparlör değişimi için zaten çıkarılacak döşemelere de el atılması şart.

Yoksa kulak zevkine hitap eden ekipmanların kullanılmasında ne sakınca olacak ki?



Sanırım sizin sorununuz psikolojik. Motor sesini bastırmak zorunda kalan kulaklar aradaki müzik sistemi şiddeti farkı azaldığı için kısılma gibi hissediyorsunuz. Tabi, kaliteden bahsederken ses yüksekliği ve şiddeti olarak söylediğinizi varsayıyorum. Benzer şekilde, yüksek hızlarda motor-yol-rüzgar sesleri artınca yine ses zayıf gelir, ama konsantrasyon yüksek hızlarda yola yöneldiği için bu zayıflama dikkat çekmez. Yine de ses sistemlerinde hıza duyarlı olarak ses yükseltme ayarı vardır. Orijinal tesisatta bu ayar varken Navili sistemlerde olmayabilir.

Kasnak da olabilir, benim yaptığım gibi hoparlörün orijinal yerine ekstradan bir vida deliği açarak da olabilir. Takacağınız hoparlörün çapına ve derinliğine göre değişen bir çözüm gerekecek sonuçta.

Her anfi iş görür. Ancak ciddi bir güç artışı olmayacaksa, sadece yüksek volume değerlerinde sesin çatlamasının önüne geçilmiş olur, biraz da detaylardaki kalite artar.
İnsan kulağı ses artışlarını logaritmik olarak algıladığı için, sesin iki kat şiddetli gelmesi için gücün 10 kat artması gerekir. Ona göre beklentilerinizi şekillendirmeniz uygun olur.

bahsettiğiniz 1000 watt güç rms ise ben 45 ah lık bir aküde tam verim alınamayacağını düşünüyorum benim şimdiki sistemim 900 watt rms ve akü eski aracımda 68 ah idi ve ona rağmen yüksek ses ve bass ta voltaj 14.4 ten 11 10 lara kadar düşüyordu ve bu da bana anlık far kısılmaları anlık iç lamba kısılmaları gösterge kısılması ve yığılma olarak geri dönüyordu. civic için iyi sistem tek bir amfi ile 1 takım mid ve ya oval ayrıca 1 tane da sub şeklinde olacaktır eğer akü takviyesi yok ise. sizin sistem de civic için gayet uygun duruyor 2x70 mid 2x60 coax 260 rms ki anlık akım çekmeye fazla etkisi yok ayrıca 150 rms subwoofer gayet uygun. bir de dediklerinize göre izolasyon yaptırmış gibisiniz tam verim alınıyordur sistemden. fakat ben jbl 1200.1 gibi bir amfiyi civic a kapasitör veya ek akü olmadan bağlarsam tam verim alamam diye düşünüyorum
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
341
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
bahsettiğiniz 1000 watt güç rms ise ben 45 ah lık bir aküde tam verim alınamayacağını düşünüyorum benim şimdiki sistemim 900 watt rms ve akü eski aracımda 68 ah idi ve ona rağmen yüksek ses ve bass ta voltaj 14.4 ten 11 10 lara kadar düşüyordu ve bu da bana anlık far kısılmaları anlık iç lamba kısılmaları gösterge kısılması ve yığılma olarak geri dönüyordu. civic için iyi sistem tek bir amfi ile 1 takım mid ve ya oval ayrıca 1 tane da sub şeklinde olacaktır eğer akü takviyesi yok ise. sizin sistem de civic için gayet uygun duruyor 2x70 mid 2x60 coax 260 rms ki anlık akım çekmeye fazla etkisi yok ayrıca 150 rms subwoofer gayet uygun. bir de dediklerinize göre izolasyon yaptırmış gibisiniz tam verim alınıyordur sistemden. fakat ben jbl 1200.1 gibi bir amfiyi civic a kapasitör veya ek akü olmadan bağlarsam tam verim alamam diye düşünüyorum

Verimi %100 alalım:
900W için 14,4V (maksimum gerilim) tam şarjlı akü ile 62,5 Amper akım çekilmesini gerektirir. Anfiler isei B sınıflarında %78 verimi aşamaz, D sınıfları biraz farklı mantıkla çalışır. Olsun, %100 alalım yine de. Şimdi eski aracınızda diyelim ki 85 Amper akü olsaydı bile, başka hiç bir şey çalışmazsa bile dayanamıyor olmalıydı, ama dayanır. Kaldı ki araba çalışmıyorken akü voltajı daha aşağıdadır ve o güç hiç verilemez.

Kafayı karıştırmadan söyleyeyim: Eğer motor çalışmıyorken müzik dinlemeyi 900W seviyesinde arıyorsanız, evet, akü lazım. Sadece ani bass vuruşlarda iş görsün diyorsanız bir kondansatör ilave edilmeli.

Bence yatırım yapmadan önce ve daha öncelikli olarak, tesisata bakılmalı. Kablolarınızın kalınlığı az ise yüksek seslerde çatlama veya çıkışta kesme yapar. Eğer yanlış yerden bağlanmışsa aracın diğer aksamında düşük gerilim, lambalarda kısılma gibi sorunlar çıkarır. Motor çalışıyorken dahi bu sorunlar varsa, akü neredeyse devre dışı olduğu için, hem malzeme kalitesi hem bağlantı tekniği açısından tesisata bakılmalı.
 

ysf55

0
Katılım
27 Ağu 2015
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Aracınız
ustam sizin durumunuzda ise infinity yüksek ve orta sesleri gerçekten güzel verir özellikle tizleri hsk 165 ten de iyi diyeni duydum fakat biraz bass alim derseniz beklentinizi karşılamayabilir onun için kapının tam bir kabin görevi görmesi gerekir boyut alan vs ve izolasyonun olması gerekir. Daha bass ağırlıklı ama bir tık aşağı kalite de ses almak için oval öneririm çünkü alt frekanslara inebiliyor.

oval yapmak için kesme biçme işi olması gerekiyor sanırım. amfim var jbl 60.4 cok iyide değil kötüde değil bunu bağlamak istiyorum bakalım
 
Katılım
12 Eyl 2015
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Aracınız
Verimi %100 alalım:
900W için 14,4V (maksimum gerilim) tam şarjlı akü ile 62,5 Amper akım çekilmesini gerektirir. Anfiler isei B sınıflarında %78 verimi aşamaz, D sınıfları biraz farklı mantıkla çalışır. Olsun, %100 alalım yine de. Şimdi eski aracınızda diyelim ki 85 Amper akü olsaydı bile, başka hiç bir şey çalışmazsa bile dayanamıyor olmalıydı, ama dayanır. Kaldı ki araba çalışmıyorken akü voltajı daha aşağıdadır ve o güç hiç verilemez.

Kafayı karıştırmadan söyleyeyim: Eğer motor çalışmıyorken müzik dinlemeyi 900W seviyesinde arıyorsanız, evet, akü lazım. Sadece ani bass vuruşlarda iş görsün diyorsanız bir kondansatör ilave edilmeli.

Bence yatırım yapmadan önce ve daha öncelikli olarak, tesisata bakılmalı. Kablolarınızın kalınlığı az ise yüksek seslerde çatlama veya çıkışta kesme yapar. Eğer yanlış yerden bağlanmışsa aracın diğer aksamında düşük gerilim, lambalarda kısılma gibi sorunlar çıkarır. Motor çalışıyorken dahi bu sorunlar varsa, akü neredeyse devre dışı olduğu için, hem malzeme kalitesi hem bağlantı tekniği açısından tesisata bakılmalı.

aslında altyapım da sağlamdı 2.5 faradlık bir kapasitörüm vardı şase ve güç kablom ise a.s.s nin 0 awg güç kablosuydu rca lar biraz daha kalitesiz idi. fakat yine de araba çalışıyorken ses seviyesi max 36 ben 28 30 civarına getirdiğimde farlarda kısılma meydana geliyordu sizce neden olur bu? ayrıca bu sistemi titiz bir usta bulsam civic e bağlamamı tavsiye edermisiniz?
 
Katılım
12 Eyl 2015
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Aracınız
oval yapmak için kesme biçme işi olması gerekiyor sanırım. amfim var jbl 60.4 cok iyide değil kötüde değil bunu bağlamak istiyorum bakalım

pandizot yapımı nasıl ne gerektiriyor inanın hiç bilmiyorum. ben sizin yerinizde olsam o amfiye öne o infinityleri bağlarım yalnız 6500cx değil de 6030 bulursanız çok daha iyi olur çünkü biri 3 ohm biri 2 ohm 2 ohm beslemesi daha kolay olur sizin amfi besler gibi gibi. arkaya da kapalı kutu re audio rex12 bağlarım ki tam amfinizin gücünde bir sub kaliteli de kapalı kutuya koyarsanız fazla yer de kaplamaz fazla profesyonel olmasa da keyif verici bir sistem olur.
 

ysf55

0
Katılım
27 Ağu 2015
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Aracınız
pandizot yapımı nasıl ne gerektiriyor inanın hiç bilmiyorum. ben sizin yerinizde olsam o amfiye öne o infinityleri bağlarım yalnız 6500cx değil de 6030 bulursanız çok daha iyi olur çünkü biri 3 ohm biri 2 ohm 2 ohm beslemesi daha kolay olur sizin amfi besler gibi gibi. arkaya da kapalı kutu re audio rex12 bağlarım ki tam amfinizin gücünde bir sub kaliteli de kapalı kutuya koyarsanız fazla yer de kaplamaz fazla profesyonel olmasa da keyif verici bir sistem olur.

aslında wooferım var 30luk jbl tekrar woofer almak istemiyorum. 6030 bakayım o zaman tşk ederim yardımınız için
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
341
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
oval yapmak için kesme biçme işi olması gerekiyor sanırım. amfim var jbl 60.4 cok iyide değil kötüde değil bunu bağlamak istiyorum bakalım
Kesme konusunu ben de düşünmüştüm.

Arkadaki hazır yerlere konabilecek hoparlör ebadı sınırlı. Bendeki Alpine hoparlörleri bile tam oturmadı. Alta kasnak yapsak üstteki kapaklar oturmayacaktı. Ben de alttaki sacı biraz kıvırdım.

Siz ovalden bahsediyorsunuz. 16cm için kıvırdıysak, 20cm oval için kesme şart. Yanlız arabanın o bölmesindeki sac çok sert ve ben bükerken ustamla iyi ter döktüm. Kesme ve bükme konusunda haberiniz olsun. Bir Cruze ve sanırım Elantra da Oval için yer sağlıyor.

Eliizdeki anfi için de konuşursak, ben Sony aldım. Neden? Aşırı yüklenme ve ısınma hallerinde çoğu anfi çıkışı kapatırken Sony çıkışı düşürüyor, ses azalıyor ama kesilme olmuyor. Bence konuya bir de bu yönden bakın.
 

ysf55

0
Katılım
27 Ağu 2015
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Aracınız
Kesme konusunu ben de düşünmüştüm.

Arkadaki hazır yerlere konabilecek hoparlör ebadı sınırlı. Bendeki Alpine hoparlörleri bile tam oturmadı. Alta kasnak yapsak üstteki kapaklar oturmayacaktı. Ben de alttaki sacı biraz kıvırdım.

Siz ovalden bahsediyorsunuz. 16cm için kıvırdıysak, 20cm oval için kesme şart. Yanlız arabanın o bölmesindeki sac çok sert ve ben bükerken ustamla iyi ter döktüm. Kesme ve bükme konusunda haberiniz olsun. Bir Cruze ve sanırım Elantra da Oval için yer sağlıyor.

Eliizdeki anfi için de konuşursak, ben Sony aldım. Neden? Aşırı yüklenme ve ısınma hallerinde çoğu anfi çıkışı kapatırken Sony çıkışı düşürüyor, ses azalıyor ama kesilme olmuyor. Bence konuya bir de bu yönden bakın.

16cm içinde işlem gerekiyorsa yandık valla :) acaba üzerindeki hoparlörler amfiyi kaldırmaz mı ? ben cok yüksek dinlemiyorum elimdede jbl 60.4 var bunuda değerlendirmek istiyorum. sonuçta şuanki sesten iyi ses alabileceğimi düşünüyorum.
 
Katılım
12 Eyl 2015
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Aracınız
üstadlar mdf den ek pandizot yapılabiliyor mu bu araca ? eğer öyleyse 100 150 tl arası bir pandizot yapılsa daha iyi olmaz mı?
 
Geri
Üst