benimde elimde bir sürü malzeme olmasına rağmen araca tornavida değdirmek istemiyorum elimde hertz esk 165 2 takım jbl 1004 amfi var ayrıca jbl 1200.1 ve 2 adet alpine sbg 1244 var bunları eski aracın aküsüne güvenerek kurmuştum ve aşırı memnundum şimdi fb7 45 amperlik aküyle geliyor sadece mid takımı ve amfiyi bağlayım desem bu sefer bass eksik oluyor orjinalden kötü oluyor bass bağlasamda aküden dolayı verim alamam şimdi bu sistemden de hondanın orjinal sistemine düşünce hayal kırıklığı yaratır mı bilmiyorum inşallah tornavida değdirmeye değmeyecek iyi bir orjinal sistemi vardır hondanın. size de sadece mid takımını subwoofersız tavsiye etmiyorum
Akünün kapasitesi, araba çalışmıyorken ne kadar süre dinleyebileceğinizi etkiler. Yoksa o güçleri kaldırmada sorun yaşanmaz. 45 Ah değeri, akü 45 A yük altında 20 saat güç sağlayabilecek demektir. Yüksek akımlarda süre kısalır, düşük güçlerde uzar.
Pratik olarak 1000 Watt güce kadar sorun yaşanmaz. Bendeki aşırı olmayan güçlerde sorun çıkmadan dinleyebiliyorum.
Tornavida konusunda çok da muhafazakar olmayı uygun görmüyorum. Küçük bir cesaret ve uygun bir ustanın desteği ile her şey yapılabilir. Elektronik takviyenin yanında yalıtım desteğinin önemini hala anlatamadık. Sesini açamadığınız, açtığınızda kaportadan ve döşemeden gelen zırıltı ve zangırtıların bütün keyfi gidereceği bir yatırım çok daha öncelikli bir sorun. Bunun için de mutlaka hoparlör değişimi için zaten çıkarılacak döşemelere de el atılması şart.
Yoksa kulak zevkine hitap eden ekipmanların kullanılmasında ne sakınca olacak ki?
mrb bir kaç sorum olacaktı
1.) orijinal hoparlör sisteminde araç çalışırken seste düşme oluyor mu sizdede. park halindeyken yüksek seslerde ses daha güzel veriyor fakat aracı çalıştırınca ses kaliteside gidiyor.
2.) yeni takabilecek hoparlorler kasnaksız takılmıyor mu ?
3.) infinty 650cx sizce nasıl elimde jbl 60.4 amfi var eski arabamdan kalma bu amfiyle iş görürmü
şimdiden tşkler cvplar için
@
Mesudum
Sanırım sizin sorununuz psikolojik. Motor sesini bastırmak zorunda kalan kulaklar aradaki müzik sistemi şiddeti farkı azaldığı için kısılma gibi hissediyorsunuz. Tabi, kaliteden bahsederken ses yüksekliği ve şiddeti olarak söylediğinizi varsayıyorum. Benzer şekilde, yüksek hızlarda motor-yol-rüzgar sesleri artınca yine ses zayıf gelir, ama konsantrasyon yüksek hızlarda yola yöneldiği için bu zayıflama dikkat çekmez. Yine de ses sistemlerinde hıza duyarlı olarak ses yükseltme ayarı vardır. Orijinal tesisatta bu ayar varken Navili sistemlerde olmayabilir.
Kasnak da olabilir, benim yaptığım gibi hoparlörün orijinal yerine ekstradan bir vida deliği açarak da olabilir. Takacağınız hoparlörün çapına ve derinliğine göre değişen bir çözüm gerekecek sonuçta.
Her anfi iş görür. Ancak ciddi bir güç artışı olmayacaksa, sadece yüksek volume değerlerinde sesin çatlamasının önüne geçilmiş olur, biraz da detaylardaki kalite artar.
İnsan kulağı ses artışlarını logaritmik olarak algıladığı için, sesin iki kat şiddetli gelmesi için gücün 10 kat artması gerekir. Ona göre beklentilerinizi şekillendirmeniz uygun olur.