Spontane gelişen bazı kapışmalar

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Ben simdi gordum boyle bir konuyu. Valla siz iyi cesaret ediyosunuz kapisma isine. Benim hic gozum almıyor bu arabayla kapismayi. Hele bazen yokuslarda utaniyorum. Gaza bassam devir 5bin oluyo . Basmasam dusuyo. Arabadakiler napiyon baba cok hizli gidiyon diyolar ama ibre 73 74 75 diye 1er 1er kalkiyo. Ben kapismayi goze alamıyorum valla.

.
Zaten güç asıl 5000 devirden sonra geliyor, 6800e kadar devri çevirince "işte bu ya" diyorsunuz :)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Sizce buradaki Civic 1.6 motormudur yoksa 1.5 Turbomudur? Videodaki kullanımları onaylamıyorum ama genele göre oldukça efendi bir kapışma olmuş gibi geldi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,934
Çözümler
9
Tepki puanı
8,931
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Sizce buradaki Civic 1.6 motormudur yoksa 1.5 Turbomudur? Videodaki kullanımları onaylamıyorum ama genele göre oldukça efendi bir kapışma olmuş gibi geldi.
Araç 1.6 jantlar makyajsız kasaya ait. Turbo olsa Rs jantı olur. Başka dersen araç benzinde. Daha başka dersen rampada bayıldı. Turbo rampada bayılmaz. :)
Audi sürücüsünü pek beğenmedim. Rüzgar tünelinde gidiyor. Müsait yerde geçip fark açabilseydi eh hakkını vermiş derdim.
Era bana denk gemedi. Modelli bir dizel golf denk geldi. Dsg 110 hp olmalı. Başa baş gidiyorduk. Araçta tek başıma değildim. Sol şerit boşalmayınca sağdan geçmiştim.
Rampada dizelleri kışkırttığım olmuştur. Fakat araçta tek başıma olmam lazım.
1.6 multijet egea 120 hp ile düzde denedik. Onlada başa baş yürüdük. İhtiyar delikanlı modelli teknolojik araçlara kafa tutuyor. Daha ne olsun. :)
 

gkhnbkkl

+300hp
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
2,014
Tepki puanı
2,294
Yaş
33
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
33
Aracınız
Civic FC5 2017
Sizce buradaki Civic 1.6 motormudur yoksa 1.5 Turbomudur? Videodaki kullanımları onaylamıyorum ama genele göre oldukça efendi bir kapışma olmuş gibi geldi.
1.6 motor janttan ve gidişinden belli :) ama Civicci işi biliyor virajları keserek alıyor.
Hızlı şerit değiştirme var ama ara makas yok sanki, keyifli olmuş :)
sondaki i10 un aklı çıktı :)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
1.6 atmosferik motor ise bence 1.6 turbodizelle çok iyi rekabet edebilmiş, FD6-FB7 otomatik bu şekilde devam edemezdi çünkü 170den sonra şanzıman oranları yüzünden 4. vitese geçince ani devir kaybı aracın hızlanmasını çok kesiyor, FC5te ise CVTnin devri sürekli 6000 üstünde tutması yüksek hızda gücünü korumasını sağlıyor. CVT şanzımanı normalde sevmem ama 1.6 motorla klasik tip 5 ileri şanzımandan çok daha uyumlu çalışıyor.

@h.k_Ahmed hocam eğer hızlanma istiyorsan Civiclerde manuel gerçekten keyifli oluyor :) hem şanzımandan dolayı tekere giden güç kaybın pek yok, hemde manuelin vites oranları otomatiğe göre çok daha motorla ayarlanmış, senin araç motor gücü daha zayıf gözükmesine rağmen FD6-FB7 otomatiklerin hepsini zorlanmadan geçer :D Tabi benzer durum FD6-FB7 kasa manuel Civiclerde de mevcut, manuel Civicler otomatikleri fark ata ata geçiyor :)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,934
Çözümler
9
Tepki puanı
8,931
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
1.6 atmosferik motor ise bence 1.6 turbodizelle çok iyi rekabet edebilmiş, FD6-FB7 otomatik bu şekilde devam edemezdi çünkü 170den sonra şanzıman oranları yüzünden 4. vitese geçince ani devir kaybı aracın hızlanmasını çok kesiyor, FC5te ise CVTnin devri sürekli 6000 üstünde tutması yüksek hızda gücünü korumasını sağlıyor. CVT şanzımanı normalde sevmem ama 1.6 motorla klasik tip 5 ileri şanzımandan çok daha uyumlu çalışıyor.

@h.k_Ahmed hocam eğer hızlanma istiyorsan Civiclerde manuel gerçekten keyifli oluyor :) hem şanzımandan dolayı tekere giden güç kaybın pek yok, hemde manuelin vites oranları otomatiğe göre çok daha motorla ayarlanmış, senin araç motor gücü daha zayıf gözükmesine rağmen FD6-FB7 otomatiklerin hepsini zorlanmadan geçer :D Tabi benzer durum FD6-FB7 kasa manuel Civiclerde de mevcut, manuel Civicler otomatikleri fark ata ata geçiyor :)
Evet cvt şanzıman alt kasa civiclerden daha iyi gidiyor diye deneyenlerden duymuştum.
Dizellerin gücü kısa devir aralığında oluyor. Onu ancak çok vites ile telafi edebilirsin.
Manuele gelince. Fd6 neysede Fb7'nin vites aralığı çok uzun. Es7'de ise 4 ileri kısa çok iyi güç alabiliyorsun. Ama 5. viteste güç bitiyor. Şöyle kısa aralıklı 7 ileri manuel şanzıman olacak gidişat çok daha farklı olurdu. Uzun yolda hep fazla vites aramışlığım vardır. :)
 
Geri
Üst