Tuhaf bir şanzıman yağı değişim hikayem..

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
200
Konum
Kocaeli, Körfez
Merhaba bilirsiniz 128bin km civarinda haziran sonu civic 2015 otomatik bir arac almistim arac hala garantili ve tum bakimlari yetkili serviste yapilmis.buraya kadar hersey guzel..
Tatile gidecektim, dedimki bakimlarini yaptirayim oyle tatile cikayim yani 130 bin bakimini.yetkili servis fahis fiyat ve cok ileri tatihe gun verince bi an gafletle ve acelelikle oze serviste 130 bin bakim+ sanziman yagi(eneos) ve filtresini (orj degil) cok hizli bi kararla yaptirdim.sonrasi ise husran
Sanziman da vuruntu basladi ozellikle 1den 2 ye , 2den 1e ve arac dururken r-p-d-n komutlari cok sarsintili olmaya basladi ki ilk bunu farkettim. Aha dedim işi bulduk neyse tatile gittim geldim 1200km yaptim biraz duzeldi fakat o aldigim halinden eser yok hemen koyuldum ise biliyorsunuz bayram arefesi bayram civari derken heryer kapali letgodan sanziman yagi arastirdim ve cevremden buldum hemen aldim ve biladerle bes dakikada yagi orijinali ile degistim 2900ml yag koydum neredeyse 3 litrede sanzimandan geldi.
Kendi yaptigim degisim sonrasi ilk izlenimim harika vites gecisleri ve ozellikle araba hareket etmezken prdn gecisleri vuruntusuz . Enterensandir cikan yag kotu durumdaydi hic begenmedik kahverengi olmus gibi bu kadar kisa surede nasil oldu anlamak zor. Bir gariplik var; yagin sahte olma ihtimalini dusunmek bile istemiyorum.
Sonuc; orijinal sanziman yagi gercegini birkez daha anladim.
Motor yagini bilmem ama sanziman yagini orj kullanmakta fayda var enazindan ben tecrube ettim
Buda yagi degisirken cektigim bikac foto
Soru olursa alirim. Bu arada surekli fikirleriyle istisare yaptigimi @m2hamid mustafa arkadasimada bol bol tesekkur.
Keyifli forumlar


Burasi rampamiz(kuzenimin yeri)
d412b796c302a3d1cfb256eafdc7890d.jpg


00aa0c3c9c8508bf863cec65c599fc03.jpg

e6947adfe34eeaae96be76d4d5b0ce50.jpg

0993ab5957d70ac3f2667eb8e8a02ee2.jpg



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildii
c5a6bcf321fad8aafd5ab36486ae8782.jpg

00ba2f6addafc8d3e747826b146f6960.jpg

330442fd4c4abdc2ddae0013d1a615d4.jpg

3ee63da8157d4117c85ff62d272e15e3.jpg

87ff6416ed5f8a5dbb151d8043a154d6.jpg

39b83911a8a0015839729498b6b85910.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
vallahi çok güzel elinize sağlık. Asıl maksat zaten bu olmalı, yetkili serviste bakım yapılmıyorsa dışarda aynı kalitede veya daha iyi kalitede bakım yapılabilirse daha güzel olur.
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
200
Konum
Kocaeli, Körfez
vallahi çok güzel elinize sağlık. Asıl maksat zaten bu olmalı, yetkili serviste bakım yapılmıyorsa dışarda aynı kalitede veya daha iyi kalitede bakım yapılabilirse daha güzel olur.

Valla hocam inan 30dk surmedi yagin suzulmesini bekledik hepsi o:) simdi bir 2 hafta sonra sanziman yagini bir daha filtre ile degisecegim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Geçmiş olsun hocam vites geçişlerinin düzelmesine sevindim :)
Şanzıman için orjinal yağın önemini tekrardan anlamış olduk (y)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Valla hocam inan 30dk surmedi yagin suzulmesini bekledik hepsi o:) simdi bir 2 hafta sonra sanziman yagini bir daha filtre ile degisecegim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
sıcakken değiştirildi ise tekrar değiştirmeye gerek yok aslında, şanzıman yağı sıcakken değiştirmek iyidir diyorlar sadece değiştiren kişinin yağ ile temas ettiğinde yanma tehlikesi açısından riskli, sıcak yağ içerideki tortu ve kalıntıların daha kolay boşalmasını sağlıyor, hortum veya soğutucu vs sökerek şanzımanı döndürerek falan asla tam değişim yapmayın yaptırmayın önermem, tork konvertör türbini içinde veya yağ geçişi olan valflerin aralarında yağ kanallarında hava boşluğu yapma riski olduğu için şanzıman açısından tehlikeliymiş öyle diyorlar,

serviste de yarım değişim yapılıyor, yani tapayı açıp süzdürme sonra tapayı kapatıp süzülen kadar üstten ilave ve sırasıyla P-R-D-L-N sonra eksik kaldı ise seviyeyi tamamlama eğer yeterli yağ dolduruldu ise seviye tamamlama yapmaya da lüzum yok zaten.

titreme vurma gibi sorunlar düzeldi ise aslında içinde eneos kalıntısı kalmıştır evhamı ile kısa aralıklarla tekrar tekrar yağ değiştirmeye gerek yok bence, sadece bir sonraki yağ değiştirme aralığını biraz daha kısa tutarsınız belki. Zaten kullanmaya bağlı belli bir zaman sonra simsiyah renkte bir değişik hal alıp kendinden geçiyor otomatik şanzıman yağı:)

filtre konusunda da değişik yorumlar var, tıkandığı zaman geç tepki verme geç oran değiştirme geç vites atma gibi benzeri tepkileri olabiliyormuş araştırmak gerekiyor tam bilmiyorum, ancak zamanı geldiyse muhakkak değişmesi gerekir onu da yine orjinal kullanmak en iyisi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Geçmiş olsun hocam vites geçişlerinin düzelmesine sevindim :)
Şanzıman için orjinal yağın önemini tekrardan anlamış olduk (y)
bu konuda bahsedilen model Civic değil ama FC5 ve FK7 modellerinin CVT şanzıman yağını değiştirmeye pek çok özel servis ve oto tamircisi artık asla yanaşmıyor servise git diyorlarmış. Tahmin ediyorum ki bu yeni modellerde dışarda yapılan şanzıman yağı değişimlerinin sık sık bu mevzudan şikayetlere sebep olduğu ve şanzımanda ciddi maddi hasara sebep olduğundan şüpheleniyorum, bazı özel servisler sadece HCF-2 yi al gel bakarız şeklinde yönlendiriyor. Eneos vs. multivehicle cvt aman aman çok çok tehlikeli.

Civic FB7 nin otomatik şanzımanı galiba planet dişli sistemli? o en sorunsuzu yine. CVT çok tehlikeli.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Serviste kampanya olduğunda dışarıda yaptırdığınız ile aynı fiyata geliyor nerdeyse. O yüzden orijinal yağdan farklı bir yağ kullanmak hiç mantıklı değil. Ben biraz takıntılıyım belli bir süre kullandıktan sonra sizinde dediğiniz gibi yağı tekrar değiştirirdim.
 
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
164
Tepki puanı
64
Konum
Bursa
Aracınız
Bende Liqui Moly kullandım bir sorun yaşamadım. Eneos kullanıp sorun yaşamadığını söyleyen çok kişi var fakat sahtesi de çökmüş size öyle denk gelmiştir diye düşünüyorum. O kadar kısa sürede yağ bayağı kötü duruma gelmiş.
 
Geri
Üst