Uzun Yolda Yakıt Ekonomisi

Uzun Yolda Yakıt Ekonomisi için

  • Hız sabitleme kullanırım

  • Hız sabitlemem kullanmam

  • Econ mod açık giderim

  • Econ modu ara ara açarım

  • Econ modu hiç açmam


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Ya gençler kasmayın bu kadar... Araclar LPG li zaten.

Bırakın hesap kitap olayını keyfini sürün...

A/T LPG li civic cok kasarsan 7 litre görürsün. 6 litre veya 5 litre edebiyatlarini boş verin. (Arada bi inip iteklemeden veyahut sürekli baş aşağı sürmeden ortalama 7 nin altına DÜŞMEZ !)

Keyfini sürersen 9 litre. Ana cok basmayın radar vs arti emniyet sart 8 litre iste .

1000 km yolda 10 litre 35 lira fazla yaksin stres yapmaya gerek yok .... bence ...
 
Ya gençler kasmayın bu kadar... Araclar LPG li zaten.

Bırakın hesap kitap olayını keyfini sürün...

A/T LPG li civic cok kasarsan 7 litre görürsün. 6 litre veya 5 litre edebiyatlarini boş verin. (Arada bi inip iteklemeden veyahut sürekli baş aşağı sürmeden ortalama 7 nin altına DÜŞMEZ !)

Keyfini sürersen 9 litre. Ana cok basmayın radar vs arti emniyet sart 8 litre iste .

1000 km yolda 10 litre 35 lira fazla yaksin stres yapmaya gerek yok .... bence ...
Benzin olunca arada kasıyorsun :)
 
Ya gençler kasmayın bu kadar... Araclar LPG li zaten.

Bırakın hesap kitap olayını keyfini sürün...

A/T LPG li civic cok kasarsan 7 litre görürsün. 6 litre veya 5 litre edebiyatlarini boş verin. (Arada bi inip iteklemeden veyahut sürekli baş aşağı sürmeden ortalama 7 nin altına DÜŞMEZ !)

Keyfini sürersen 9 litre. Ana cok basmayın radar vs arti emniyet sart 8 litre iste .

1000 km yolda 10 litre 35 lira fazla yaksin stres yapmaya gerek yok .... bence ...
7 lt.nin altına düşüyor ama :)
Araçta aile olunca zaten atraksiyon yapmak pek mümkün değil, bende aileyle sakin yolculukları seviyorum, özellikle yakıt için kasmıyorum :)
Ama cruise ile yolculuklarda belirli bir süre sonra uyku geliyor, bu açıdan yokuş öncesi hızlanma yavaşlama, vitesle oynama gibi hareketler faydalı oluyor (y)
 
> Aslında bilgi açısından güzel bir konu olmuş. Genel anlamda ortak noktalar söz konusu diğer bir husus kullandığımız aracı iyi tanımaktan geçiyor.
> Uzun yol üzerine bir kaç kelam edelim.
> Araç bakım zamanı takip edilir. Yağ, su, cam suyu, lastik havaları kontol edilir. İlk yardım çantası, yangın söndürme tüpü, lastik köpüğü olsa güzel olur. (Stepnesi olanlar için basınç takibi yapılmalı. Genelde unutulur.)
> Münkünse güzergah ana yollar tercih edilmeli. Yakıt alma ve dinlenme yerleri belirlenmeli. Yolda acıkanlar için çay, meyve, çerez gibi aparatiflerde alınabilir. En önemlisi sürücü uykusunu iyi almış olmalı! Mümkün ise gündüz yolculuk yapın.
> Sürüş için ani hızlanmadan ziyade yavaş ivmelenme ile hareket edilmeli. Sakin ve rahat kullanım. Yolcular için bu çok önemlidir. Belli hıza kadar ağırlık yakıt tüketimini etkilerken, belli hızdan sonra aerodinamik etki başlar. Bu yüzden sonradan takılan modifiye parçaları önem arzeder.
> Hız olarak 90 uygun görülüyor. Kısa mesafeler için uygulanabilir. Fakat uzun yolda sürücü çok yorulur. Bu yüzden bölünmüş yollarda 110, otobanda 120 diyorum. 1000 kilometre gibi yol yapılacak ise iki sürücü olmalı. Bilmediğiniz yolda ise daima temkinli olun.
> Düz yolda uyku problemi hariç pek sıkıntı olmaz. Asıl adrenalin bozuk zemin ve kıvrımlı dağ iniş çıkışlarındadır. Uykun varsada gider. Hız düşer devir artar. Turbolu araçlar torkları sayesinde problem çekmezler. Fakat atmosferik motorlarda max. tork yüksek devirde oluşur. Vites düşür torku yakala aynı tempoda devam et. Bu genel çıkış uygulamasıdır. Daha zoru ise inişlerde motor freni ile aracın çok hızlanmasına izin vermeden inilir. Virajlara gelmeden önce hız azaltılıp öyle girilir. Her aracın viraj kabiliyeti farklıdır. Sürücü aracın limitlerini iyi bilip öyle kullanmalıdır. Devamlı frene basılmaz ara ara basılır böylelikle balataların hemen ısınmasını önlemiş oluruz.
> Düz rampalarda önümüzü gördüğümüz için hızlı giriş yaparsak zirveye rahat çıkarız. Turbolu araçlar için ise buna gerek yok.
> Aracın iç ısısı sıcak olursa uyku getirir. Uykusu gelen sakız çiğnerse faydası olur.
> Yazın kilma autoya alınır. (22)
> Kışın yaza göre tüketim daha fazla olur.
> Yakıtı etkileyen diğer faktörler (kar, yağmur, sis, sert rüzgarlar, trafik vs.)
> Yüksek hız ise risktir. Önce kendisine sonra çevresindekilere zarar verebilir. Yer ile bağlantımız, dört acuç içi kadar bir alanda gerçekleşiyor. Yani hata affetmez.
> Uzun yol yakıt tüketim değerim. Genelde 110 sabit giderim. Tek iken 7 litre, 5 kişi bagaj dolu iken 7,5 -8 litre arası yola göre değişiyor. (Lpg değerleri)
> Keyifli sürüşler dilerim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:
Açıkçası uzun yolda yakıtı pek düşünmem. Yolun durumuna göre cruise controlü açıp kapatırım. Eco modu hiç kullanmam.
 
İzmir Adana arası yılda en az 3 defa gidip gelirim 6.yıl oldu radar yerlerini bile ezberledim artık :) Yaz kış klima kullanıyorum cam açmayı hiç sevmiyorum klimayı da 21-23 derece de ve her zaman otomatik modda kullanıyorum. Atmosferik motor lpg ile gayet ekonomik bölünmüş yolda 120 km altına otoyolda 130 km altına inmem ama fırsat buldukça 200 km hızları da denerim kimseyi tehlikeye atmayacak şekilde. Ortalama 2.5 depo lpg harcıyorum bu şekilde ve fc5'in lpg tankı 36-37 litre lpg alıyor.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Kars'tan İzmir'e gidiyorum. Takriben 1800 km. İlk etapta yakıt ekonomisine önem vererek başlasam da yol belli bir km.den sonra kabir azabına dönüyor. Sonrasında ne radar ne yakıt ekonomisi hiçbirsey gözüme gelmiyor :LOL:
 
Herkes böyle deneyimlerini paylaşınca uzun yol yapmayı özlediğimi farkettim :)
Şu corona illeti cidden hayatın seyrini ne kadar etkiledi :(
 
Bir yorum da ben yapayım.

ECO mode açıksa Cruise control kullanımı benim için çok keyifli oluyor (otomadik FB7) Çünkü hafif rampa geldiğinde CC açıkken ayarladığıniz hızdan 4-5 km aşağısına kadar tolerans tanıyor vites düşürmeden önce. Ben bu durumda farkı maksimum 4-5 tutacak şekilde ayarladigim hızı kademe kademe düşünüyorum, ve en büyük viteste maksimum ekonomi ve yine ayağımı gaza koymadan cikiyorum. Aynı zamanda atraksiyon oluyor, dikkat dağılmasını engelliyor :)

ECO mode kapalı ise CC çok daha agresif çalışıyor, ayarladığıniz hızın altına düşer düşmez vites düşürüp aracı orada tutmaya çalışıyor. Kazancınız kısa bir rampada 2-3 saniye bile değilken kaybınız daha fazla yakıt oluyor.

"Yakıtı düşünme, bak keyfine" diyen arkadaşlar için ise tek diyebileceğim benim keyfim bu. Yoksa tasarruf ettiğim 20 TL ile zaten yolda iki kahve alıyorum gidiyor, ama bunu hesaplamak hem arabayı tanımama, suyuna gitmeme hem de ayık kalmama yardımcı oluyor. Ayrıca çok çok daha güvenli bir sürüş oluyor, hanımdan laf isitmiyoruz, çocukla beraber maksimum emniyetle seyahat ediyoruz vs...

Teşekkürler.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Sakarya - Manisa güzergahını otoyolu kullanmadan geldim bugün. Yolculuğun 1 saati Gölcük ve Karamürselde sıkışık trafikte geçti, 3 senedir geçiyoruz, ne hikmetse hala bitmedi ama yılmadım, kullanmayacam o Osmangazi Köprüsünü. 45 kg bagaj, 140 kg 2 kişi, Riken marka orijinal ölçülerde kışlık lastikler takılı idi(sessizliği süpere yakın, tavsiye ederim). Kalabalık sebebiyle Cruise Control kullan(a)madım, rampalarda bastım, inişleri motor freni ile yaptım. 3 tane premium markayla kalkış ve rollde kapıştım, haklarından geldim, yalnız Susurlukta 2000 model Rover 75ten şamar üstüne şamar yedim, plakayı ezberletti.

Yolculuk 450 km
Yakıt sarfiyatı 5.4L/100km
Genel hız ortalaması 75 km/sa

Harcanan yakıt fiyatı 177 TL

Selametle.



CIVIC 2017 FC5 RS

LEON 2009 MK2 1.4 TSI
 
Son düzenleme:
Geri
Üst