Volkswagen den Honda Civic HB Sport Plus geçişi.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan kpeksen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
885
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Hocam CVT de kesinlikle zorlanmazsınız. Aynen eski aracınızdaki gibi ayağınızı frenden çektiğinizde hiç geri kaçırma olmadan yola devam edersiniz.
CVT diğer otomatikler gibi vites geçişi yok. Öyle bir his olmaz. Kasnak sistemiyle (otomatik vites scooter tarzı motorsiklet gibi) çalışır. Youtube da videolar var, çok güzel anlatmışlar? Belli bir devirde araç hızlanır, sizin gaz tepkiniz göre aynı zamanda sabit de gider. Düşündüğünüz aracın motoru çok performanslı ve ekonomik. Gayet güzel seçim. bunu kullandıkça anlayıp alışacaksınız ki çok konforludur. Boyut konusunda zorlanmazsınız, ilk başta farklı gelebilir ama bir kaç sürüş sonrası araca alışacağınız için artık kolay gelmeye başlar. Sonuçta 10 - 15 cm fark eder. Ben de sizin gibi emanet araçta kendimi rahat hissedemem. Küçük büyük hiç fark etmez, hep tedirginlik yaşarım.

Hocam yarım metre fark var iki araç arasında ?
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
885
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba.
Teşekkürler.
Biraz içimi rahatlatan bir yazı oldu bu, yani daha çok teşvik edici gibi.
Herkesin tecrübe ettiği şey farklılık gösterdiği için, yorumlarda da farklılıkların olması normal.
Araç Kullanırken 15 cm fark büyük müş gibi geliyor insana, yada bilemiyorum, hep küçük araç kullanıp büyüğüne geçtiğimde sadece ben hissediyorumdur bu farkı.
Yokuş durumunu belirttiğiniz için teşekkürler, bu yorumunuz yaşadığım yerdeki yokuşlarda sorun yaşamayacağımı gösteren bir sonuç doğuruyor.
Şu aşamada aklıma takılan 2. Büyük kararım, Sıfır mı almalıyım ? yoksa az kullanılmış, kazasız, değişensiz 2020 yada 2021 olan bir HB SP mı ?
Bu konuda herkesin görüşü farklılık gösterecektir eminim, ancak sanki 2. el almak şimdi daha mantıklıymış gibi geliyor bana, Şimdi sitesinden baktım, bu aracın sıfır KM ücreti 374.600 TL
Oysa piyasada iyi durumda olan çok düşük Km li araçlar 310.000 TL ile 345.000 TL arasında, Sıfırı ile 2. el aralarında 30.000 TL ila 60.000 TL fark oluyor.
Bu Farkları, Honda Civic HB SP nin o meşhur aksesuarlarına harcamayı tercih ederim işin doğrusu.
Birde Eğer 2. el alacak olursam, bu da benim için bir ilk olacak zira ben hep VW ve Sıfır aldım.
Not : eklediğiniz video yu da şimdi izleyeceğim.
Saygılarımla.

E yenisi gelmek üzere hocam Türkiye'ye. Eğer sıfır alma imkanınız varsa yeni kasayı da tercih edebilirsiniz. Tabi siz FK7 kasaya vurulmuşsanız orası başka :)
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,668
Tepki puanı
1,419
Konum
Ankara
Merhaba.
Teşekkürler.
Biraz içimi rahatlatan bir yazı oldu bu, yani daha çok teşvik edici gibi.
Herkesin tecrübe ettiği şey farklılık gösterdiği için, yorumlarda da farklılıkların olması normal.
Araç Kullanırken 15 cm fark büyük müş gibi geliyor insana, yada bilemiyorum, hep küçük araç kullanıp büyüğüne geçtiğimde sadece ben hissediyorumdur bu farkı.
Yokuş durumunu belirttiğiniz için teşekkürler, bu yorumunuz yaşadığım yerdeki yokuşlarda sorun yaşamayacağımı gösteren bir sonuç doğuruyor.
Şu aşamada aklıma takılan 2. Büyük kararım, Sıfır mı almalıyım ? yoksa az kullanılmış, kazasız, değişensiz 2020 yada 2021 olan bir HB SP mı ?
Bu konuda herkesin görüşü farklılık gösterecektir eminim, ancak sanki 2. el almak şimdi daha mantıklıymış gibi geliyor bana, Şimdi sitesinden baktım, bu aracın sıfır KM ücreti 374.600 TL
Oysa piyasada iyi durumda olan çok düşük Km li araçlar 310.000 TL ile 345.000 TL arasında, Sıfırı ile 2. el aralarında 30.000 TL ila 60.000 TL fark oluyor.
Bu Farkları, Honda Civic HB SP nin o meşhur aksesuarlarına harcamayı tercih ederim işin doğrusu.
Birde Eğer 2. el alacak olursam, bu da benim için bir ilk olacak zira ben hep VW ve Sıfır aldım.
Not : eklediğiniz video yu da şimdi izleyeceğim.
Saygılarımla.
Estağfurullah, rica ederim. Aklınıza takılanları biraz da olsa aydınlattıysak ne mutlu.
Hocam önceki aracım scenic 2 idi. Görüş alanı ve oturma pozisyonu olarak aracın her yerine hakimdim.civicte (benimki sedan) ilk hafta biraz zorlandım ama sonrası sıkıntı çekmedim. Ama park yeri vs konusunda daha seçici oluyoruz?
Şu an alacak olsam, hiç düşünmem az kullanılmış, km düşük ikinci el alırım. Hem fiyat hem de bayilerin "araç yok" safsatasını çekmemek için. Sıfır araç için ilerleyen aylara gün veriyorlar ve fiyat konusunda da net değiller. O tarihte ne olur bilmem, mantığı var. Okulda bir arkadaş da alacak bu sıralar ve ortak görüş düşük km'li ikinci el araçlar. Sıfır almanın cazibesi kalmadı, bir iki ay sonrasına gün veriyorlar, insanın hevesi kaçıyor. Şöyle de bir durum var, her geçen gün fiyatlar artıyor ?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu forumdan kime sorsanız size Cİvic HB sport hakkında her zaman çok iyi şeylerden bahsedecektir, eğer VW i tamamiyle unutacak iseniz Civic Hatchback sport u alın kullanın derim.

Kabin gürültüsü Hondacılar için yoldan gelen işitsel geri bildirim olarak kabul edilir, konforsuzluk olarak değerlendirilmez, Civic birçok avrupalı rakibine göre kabine daha fazla çevresel gürültü alır bunu bilmeniz önemli.
Lastik sesi de zira öyledir yoldan geri bildirim olarak sportif sürüşünüze katkı sunar.

CVT şanzıman tam otomatiktir en büyük avantajı tork konvertörlü ve çelik kayış tahrikli olduğu için sıkışık trafikte saatlerce dur kalk yapsanız dahi ısınmaz yıpranmaz yada yorulmaz sadece yakıt tüketiminize etki eder, ancak Civic in bu modellerinde CVT otomatik şanzıman yağı sadece yetkili servisten temin edilerek yada serviste değiştirilmek sureti ile 2 yıl yada 20000km de bir değiştirilmesi gerekir ücreti de yaklaşık 800 liradır, çift kavramalı şanzımanların ısınıp kaldığı kavramasından koku geldiği zorlu şartlarda tam otomatik şanzımanlar problemsiz ilerler.

Bütün uzakdoğu üretimi Japon ve Güney koreli otomobillerde olduğu gibi yan sanayi yedek parça piyasanız oldukça kalitesiz ve dar olur ancak modifiye parça imkanınız anormal seviyede geniştir. Orjinal yedek parça kullanmanız uzakdoğu markalarının avrupalı markalara göre çok daha kötü kalitede üretilen yan üretim yedek parçalardan sizi koruyacaktır bu durum Vw grubunda yada BMW Audi gibi markalarda yan sanayi parça da kullansanız büyük sorunlar yaşatmaz iken japon markalarında yan sanayi parçalar genelde kötüdür ve bu otomobiller orjinal yedek parçaları sever, lakin fabrika çıkışı sıfır km bir Honda Civic ile motor yağı lastik buji filtre gibi şeyleri periyodik aralıklarda bakımlarda değiştirmekten başka mekanik aksama zarar verecek herhangi bir kaza yapmadıkça yedek parça ihtiyacı yada mekanik arıza yaşama ihtimaliniz minimumdan daha azdır Civic yıllara ve yollara meydan okur.

Civic HB sport modelleri her ne kadar 182hp lik motora ve oldukça başarılı hızlanma özelliklerine sahip olsa da aslında gerçekte spor hothatch bir otomobil değil sadece sürüş keyfi sıradan binek araçlara göre biraz daha arttırılmış sakin ruha sahip bir touring modelidir. Yol tutuşu hızlanma kabiliyetinden daha çok cezbeder.

Ben aks mesafesi 2400mm olan Hyundai Getz ten Civic HB e geçtim Civic HB 2699mm aks mesafesine sahip oldukça uzun ve ebatları D segmentine yakın ancak direksiyonu geleneksel otomobiller gibi 1.5 tur sağ-sol değil, bir tur çevirme ile tam sağ ve tam sol yapacak biçimde tasarlanmıştır kullanmadıysanız teoride bunu anlatmak çok zor, bu tasarım şehir içinde kolaylık sunarken ideal rijitlikteki şasiyi destekleyen sert yayları, kazık gibi viraj demirleri ve yumuşak amortisörlere sahip süspansiyonu sanki bir Fiat Uno kadar ufak hatta bir Go kart kullanıyormuş kadar rijit ve kolay anlaşılır tepkiler verir boyutları sürüş zorluğu problemi yaratmaz yan ve ön görüş açısı çok çok iyidir. Yine teoride ne kadar anlatsak zor en iyisi imkanınız varsa bayiye gidip test sürüşüne çıkın

Vw modellerinden sonra kaporta ve boyada kalite gibi şeyleri Honda da aramamanız gerekir, Honda yı tercih edenler motor şanzıman mekanik parçalar ve yürür aksamın tamamının ideal performansta ve üstün sorunsuzlukta olması sebebiyle tercih ederler ancak Honda yı tercih ettiğiniz zaman cam çerçeve kaput tavan gibi otomobilin elbisesi olan parçaların fazla üstüne düşmemelisiniz.

Geçenlerde başıma kaza geldi kapı çamurluk boyattık, tramer e işlemesidir boyanmasıdır ikinci el değeridir vs. gibi hususlara hiç üzülmedim tek canımı sıkan şey Civic ten birkaç gün uzak kalmam olmuştu bana sorsalar en az 20 sene kadar Civic Hatchback i kullanmayı planlıyorum inşallah başıma bir dert gelmez ise tabi. Civic HB e sahip olmak ve onu kullanmak bence bu dünyada dünya gözüyle ölmeden önce yaşanması gereken en büyük zevklerden birisi. Ancak renkler ve zevkler her zaman görecelidir.

Stock yani modifiyesiz motora sahip bir 182hp lik turbo benzinli CVT şanzımanlı Civic 0-100km arasını 8.2-8.5 saniyede tamamlar 0-200km arası hızlanma ise yaklaşık 34-35 saniyedir 200km de limitöre sahip daha ötesi ise yazılımla elde edilebiliyor. Bu verileri yakalayacağınız bu fiyatlarda ve bu niteliklerde başka bir otomobil bulmak şu anda oldukça zor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Benim fikrime göre motorsporlarının en büyük bütçeli ve en çok izlenen en meşhur organizasyonu olan Formula 1 de 1965 li yıllardan beri motor tedarikçisi veya takım olarak iştirak etmesi bile Honda sahibi olmak için bir sebep.

Günümüzün Honda motorları büyük üstad Ayrton Senna nın 90lı yıllarda Honda motorlu Mclaren ile elde ettiği başarılarıyla gelen gelişiminin izlerini halen üzerinde taşıyor.

Önyargılı düşünenler yıllardır aynı 125hp lik 1.6 litrelik motoru Honda nın sürekli evire çevire bize ittirdiğini söylerler. Ben buna katılmak istemem.

Civic bence "bana az yakan araba lazım", "bana sert kaportalı kapısı tok kapanan araba lazım", "bana üç sene içinde zarar ettirmeden elden kolay çıkarabileceğim ikinci elde katlanarak değer kazanan bir araba lazım" demeyenlerin otomobilidir.

Genç işi gösterişli sivri hatlara sahip tasarım, virajdan viraja akmak, gaza sonuna kadar basarken "acaba motora birşey olur mu?" diye düşünmemek, 500.000km yi devirse dahi motorun yada şanzımanın halen gençliğinin baharında olduğunu bilmek Honda yı tercih edeceklerin sebebidir.
 
Katılım
7 Eki 2021
Mesajlar
47
Tepki puanı
54
Yaş
51
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2021
Bu arada ben de 2016 Polo 1.2 TSI Comfortline'dan geçmiştim Civic HB Sport Plus'a :)

Park konusunda seçeneklerinizi azaltacağı kesin. Öyle Polo kullanırkenki gibi her boşluğa giremiyorsunuz. Ben de ilk geçtiğimde biraz garip gelmişti bu durum bana. Daha fazla park yeri arar olmuştum. Özellikle ilk aldığım dönemde Cihangir'e çok gidip geliyordum. Polo zamanında otoparka hiç para vermezken Civic'e geçince otoparka bırakmak zorunda kalmıştım çoğu kez :) Aracın genişliğine alışana kadar da jantları bir kaç kez sürttüm kaldırıma. Hatta bunu geçen gün fark ettim ki Cihangir'e gidip geldiğim o dönemden beridir hiç jantlarımı temas ettirmedim kaldırıma veya başka bir yere. Ayrıca geri manevra yaparken de biraz aracın burnuna dikkat etmelisiniz. Polo'ya göre çok uzun kalıyor ön kısım.

Aracın dar alanda manevra kabiliyeti biraz kısıtlı. Sport Plus direksiyon ayarından ötürü sanıyorum. Çok geniş bir dönüş çapı var. Araç hızını alıp hareket halindeyken bu size çok konforlu bir kullanım sunarken dediğim gibi dar alanlarda manevra yaparken de dezavantajınıza oluyor.

Yokuş olayına gelince ise nasıl bir yokuştan bahsediyorsunuz bilmiyorum ama örneğin benim çıktığım Sarıyer/Maden yokuşlarında hiç bir aracın gaza basmadan ilerleyebileceğini sanmıyorum :) Ayrıca bu pek sağlıklı değildir şanzıman sağlığı açısından. Yokuşta fizik kuralları gereği araç aşağı doğru hareket etmek isterken aracın ağırlığını şanzımana yüklememek lazım. Şanzıman ömrünü kısaltacaktır. Civic'te araçta gaza dokunduğunuzda el freni otomatik olarak devre dışı kalır (emniyet kemeri takılı olması lazım tabi) ve araç ileri doğru kendini atar. Böylece çok düşük hızlarda seyrederken ya da ileri geri hafif hareketler yaparken gaza basmak zorunda kalmazsınız ve daha iyi ayarlarsınız mesafeleri. Civic HB'te kullanılan CVT şanzıman ile çok dik yokuşlar dahil hiç bir zorluk çekmezsiniz. Hatta ben bu konuda çok net en iyisi olduğunu düşünüyorum. Şanzıman çok dik yokuşlarda dahi hiç kararsızlık yaşamıyor, her zaman en optimum devirde doğru miktarda gücü aktarıyor. Sık sık 2018 Audi A5 de kullanıyorum. Ondaki DSG de kötü değil ama düşük hızlarda, kalkışlarda, ağır trafıkte kararsızlık yaşadığı oluyor. Kısacası şanzımandan hiç korkunuz olmasın. Sizi çok memnun edeceğine emin olabilirsiniz.
Merhaba.
Park konusunda tabii ki seçenekler azalacaktır, onu zaten öncesinde ön görmüştüm, ancak işte kullanmadan da ne kadarlık bir fark yaratacak onu bilemiyorum.
Ben Her hafta sonu aracımı AVM otoparkına bırakıyorum, Polo ile bu çok kolay oluyor, ancak bilirsiniz AVM otoparkları dar çizgilere sahip 2 yada 3 aracı yan yana alan boyutlara sahip, işte asıl oralarda anlayacağım dediğiniz farkları, neyse ki geri görüş kamerası ile sensörleri var, sensörleri kullanma konusunda tecrübeliyim, kamera da bana fazladan avantaj sağlayacaktır, yaşayıp göreceğiz her halde.
Aracın burun kısmı herhalde benim için en zor alışacağım taraf olacaktır ( Tahmin tabii sadece ), bu sebep ile aklıma ilk Honda aracımı 2. el almam konusunda beni teşvik ediyor. ( Daha önce 2. el araç ta almadım aslında, hep Sıfır ve VW aldım )
Yokuş konusu şu, Sarıyerdeki madenler yokuşunu biliyorum, benim bahsettiğim yokuşun sadece küçük bir kısmı o kadar dik, ancak sadece 50 Mt kadarı, sonrasında dikeylik azalıyor, diğer yokuş zaten biraz daha yatay.
Şanzumana güç bindirme konusunda haklısınız, ben üşengeçliğimden aracımı öyle kullanıyordum, aslında bende frene basıp sonra kalkış yapabilirim ama sürekli araçların arasında mesafe bırakıp rölantide gitmesine izin veriyordum aracımın, tabii her zaman değil.
Birde HB SP Civic te otomatik Auto Hold ( Break Hold olarak geçiyor ) diye bir özellik var diye duydum, bu yokuşlarda yada düzlükte ayağımızı frenden çektiğimizde kendisi frenlemeye devam ediyormuş diye duymuştum.
DSG şanzumanda bu bahsettiğiniz kararsızlıkları çok arada olsa da bende bazen yaşıyorum, bu konuda haklısınız, bazen benim istemediğim tepkileri verebiliyor.
Saygılar.
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,668
Tepki puanı
1,419
Konum
Ankara
Merhaba.
Park konusunda tabii ki seçenekler azalacaktır, onu zaten öncesinde ön görmüştüm, ancak işte kullanmadan da ne kadarlık bir fark yaratacak onu bilemiyorum.
Ben Her hafta sonu aracımı AVM otoparkına bırakıyorum, Polo ile bu çok kolay oluyor, ancak bilirsiniz AVM otoparkları dar çizgilere sahip 2 yada 3 aracı yan yana alan boyutlara sahip, işte asıl oralarda anlayacağım dediğiniz farkları, neyse ki geri görüş kamerası ile sensörleri var, sensörleri kullanma konusunda tecrübeliyim, kamera da bana fazladan avantaj sağlayacaktır, yaşayıp göreceğiz her halde.
Aracın burun kısmı herhalde benim için en zor alışacağım taraf olacaktır ( Tahmin tabii sadece ), bu sebep ile aklıma ilk Honda aracımı 2. el almam konusunda beni teşvik ediyor. ( Daha önce 2. el araç ta almadım aslında, hep Sıfır ve VW aldım )
Yokuş konusu şu, Sarıyerdeki madenler yokuşunu biliyorum, benim bahsettiğim yokuşun sadece küçük bir kısmı o kadar dik, ancak sadece 50 Mt kadarı, sonrasında dikeylik azalıyor, diğer yokuş zaten biraz daha yatay.
Şanzumana güç bindirme konusunda haklısınız, ben üşengeçliğimden aracımı öyle kullanıyordum, aslında bende frene basıp sonra kalkış yapabilirim ama sürekli araçların arasında mesafe bırakıp rölantide gitmesine izin veriyordum aracımın, tabii her zaman değil.
Birde HB SP Civic te otomatik Auto Hold ( Break Hold olarak geçiyor ) diye bir özellik var diye duydum, bu yokuşlarda yada düzlükte ayağımızı frenden çektiğimizde kendisi frenlemeye devam ediyormuş diye duymuştum.
DSG şanzumanda bu bahsettiğiniz kararsızlıkları çok arada olsa da bende bazen yaşıyorum, bu konuda haklısınız, bazen benim istemediğim tepkileri verebiliyor.
Saygılar.
Hocam sadece park konusunda şöyle örnek vereyim, eşime getz aldık geçen yıl. Ufacık araç. Civic i onun kadar kolay park ediyorum. Boyutu sığdığı her yere gayet kolay sığdırıyorum. Aynalar büyük, geri görüş kamerası var ve dönüş açısı çok yeterli. Arkadaşta Seat toledo var, Benim araçtan daha kısa ama dönüş açısı daha fazla. Tek hamlede döndüğüm yerden o iki hamlede dönüyor. Hiçbir avm de park konusunda zorlanmadım.
 
Katılım
7 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
56
Konum
İstanbul
Aracınız
Selam Kardeşler.
Şimdiye Kadar hiç, Honda Marka araç kullanmadım ve satın almadım.
Ben bir Volkswagen Polo Lounge hayranıydım ( En dolu paketi ), Yaşım 48, Bu hayranlıktan dolayı hep Polo nun değişik yıllarda, değişik modellerini kullandım, ancak şimdi bende bir Honda Civic Hatchback Sport Plus hayranlığı başladı.
Siz bilgili Kardeşlere sormak istediğim, Polo dan Civic HB SP a geçiş yapsam, alışkanlık konusunda zorluk çeker miyim ? DSG den CVT ye geçişte, Boyutlarının büyüklüğü konusunda, aralarında çok fark var, ben bu aracı Polo dan sora rahat kullanabilir miyim ?
Dikkat etmem gereken bir şey var mı ?
Bilgilendirirseniz çok sevinirim, ayrıca benim bile bilmediğim bir karşılaştırma türü varsa, sizlerde ekleyebilirsiniz.
Bu yıl bitmeden 2020 yada 2021 bir Honda Civic HB SP almak istiyorum, tabii şimdiki Polo mu da satacağım, üstelik Polo henüz 26.000 KM de.
Yardım ve görüşlerinizi bekliyor ve rica ediyorum.
İyi Forumlar.
Öncelikle çok farklı sikletlerde araçlar ve çok farklı mantıkla üretilmiş durumdalar... Aynı anda hem 2013 golf7, hem de 2018 civic rs sahibi olmuş biri olarak eşimin sözleriyle "golf insan sürsün diye yapılmış, rs ise kendi başına bir hayvan" :)
Genel olarak vw araçların direksyonundan sinyal koluna kadar her yeri yumuşak ve hafiflik üzerine... Civic bu konularda daha ağır yada sert... Hani alışkanlık farkı diyeyim...
Bunun dışında civic oturum olarak ya yere daha yakın, ya da o hissi veriyor... Bu da kişisel tercih... Ama sırf boyutlarından ötürü ilk başta bir kültür şoku yaşanabiliyor... Aletin nerede başlayıp bittiğini anlamak zor oluyor ilk gün ama her yanında sensör var :)

Cvt-dsg meselesinde, cvt konfor ve çok garip bir sürekli çekiş veriyor... Yani adamı tekmelemiyor ama kopup gidiyor... Dsg ise zaten bilinen, hızlı otomatik sistemlerden... Yokuşta zaten araçta hillholder olduğu için kaymıyor :) brake hold ile hill holder farklı sistemler bu arada... Vw'lerde de brake hold var, oradan bilirsiniz belki... Ben sevmiyorum kullanmayı :)

En akla gelmeyip sürüşü etkileyen şey turbo devreye girmeden verilebilen güç meselesi... Bu yokuşta yada düzlükte kalkış olayını çok etkiliyor ve civic'e alışınca 1.0 yada 1.2 motorlu araca geçmek çok hissedilir bir fark yaratıyor...

Tüm saydıklarım temelde alışkanlıklar gibi aslında... Bir süre sonra hepsine alışılıyor... Bazen gün içinde birinden inip diğerine binince bir şok oluyor tabi ama kafa rahat olsun bence :)
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
885
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Bu forumdan kime sorsanız size Cİvic HB sport hakkında her zaman çok iyi şeylerden bahsedecektir, eğer VW i tamamiyle unutacak iseniz Civic Hatchback sport u alın kullanın derim.

Kabin gürültüsü Hondacılar için yoldan gelen işitsel geri bildirim olarak kabul edilir, konforsuzluk olarak değerlendirilmez, Civic birçok avrupalı rakibine göre kabine daha fazla çevresel gürültü alır bunu bilmeniz önemli.
Lastik sesi de zira öyledir yoldan geri bildirim olarak sportif sürüşünüze katkı sunar.

CVT şanzıman tam otomatiktir en büyük avantajı tork konvertörlü ve çelik kayış tahrikli olduğu için sıkışık trafikte saatlerce dur kalk yapsanız dahi ısınmaz yıpranmaz yada yorulmaz sadece yakıt tüketiminize etki eder, ancak Civic in bu modellerinde CVT otomatik şanzıman yağı sadece yetkili servisten temin edilerek yada serviste değiştirilmek sureti ile 2 yıl yada 20000km de bir değiştirilmesi gerekir ücreti de yaklaşık 800 liradır, çift kavramalı şanzımanların ısınıp kaldığı kavramasından koku geldiği zorlu şartlarda tam otomatik şanzımanlar problemsiz ilerler.

Bütün uzakdoğu üretimi Japon ve Güney koreli otomobillerde olduğu gibi yan sanayi yedek parça piyasanız oldukça kalitesiz ve dar olur ancak modifiye parça imkanınız anormal seviyede geniştir. Orjinal yedek parça kullanmanız uzakdoğu markalarının avrupalı markalara göre çok daha kötü kalitede üretilen yan üretim yedek parçalardan sizi koruyacaktır bu durum Vw grubunda yada BMW Audi gibi markalarda yan sanayi parça da kullansanız büyük sorunlar yaşatmaz iken japon markalarında yan sanayi parçalar genelde kötüdür ve bu otomobiller orjinal yedek parçaları sever, lakin fabrika çıkışı sıfır km bir Honda Civic ile motor yağı lastik buji filtre gibi şeyleri periyodik aralıklarda bakımlarda değiştirmekten başka mekanik aksama zarar verecek herhangi bir kaza yapmadıkça yedek parça ihtiyacı yada mekanik arıza yaşama ihtimaliniz minimumdan daha azdır Civic yıllara ve yollara meydan okur.

Civic HB sport modelleri her ne kadar 182hp lik motora ve oldukça başarılı hızlanma özelliklerine sahip olsa da aslında gerçekte spor hothatch bir otomobil değil sadece sürüş keyfi sıradan binek araçlara göre biraz daha arttırılmış sakin ruha sahip bir touring modelidir. Yol tutuşu hızlanma kabiliyetinden daha çok cezbeder.

Ben aks mesafesi 2400mm olan Hyundai Getz ten Civic HB e geçtim Civic HB 2699mm aks mesafesine sahip oldukça uzun ve ebatları D segmentine yakın ancak direksiyonu geleneksel otomobiller gibi 1.5 tur sağ-sol değil, bir tur çevirme ile tam sağ ve tam sol yapacak biçimde tasarlanmıştır kullanmadıysanız teoride bunu anlatmak çok zor, bu tasarım şehir içinde kolaylık sunarken ideal rijitlikteki şasiyi destekleyen sert yayları, kazık gibi viraj demirleri ve yumuşak amortisörlere sahip süspansiyonu sanki bir Fiat Uno kadar ufak hatta bir Go kart kullanıyormuş kadar rijit ve kolay anlaşılır tepkiler verir boyutları sürüş zorluğu problemi yaratmaz yan ve ön görüş açısı çok çok iyidir. Yine teoride ne kadar anlatsak zor en iyisi imkanınız varsa bayiye gidip test sürüşüne çıkın

Vw modellerinden sonra kaporta ve boyada kalite gibi şeyleri Honda da aramamanız gerekir, Honda yı tercih edenler motor şanzıman mekanik parçalar ve yürür aksamın tamamının ideal performansta ve üstün sorunsuzlukta olması sebebiyle tercih ederler ancak Honda yı tercih ettiğiniz zaman cam çerçeve kaput tavan gibi otomobilin elbisesi olan parçaların fazla üstüne düşmemelisiniz.

Geçenlerde başıma kaza geldi kapı çamurluk boyattık, tramer e işlemesidir boyanmasıdır ikinci el değeridir vs. gibi hususlara hiç üzülmedim tek canımı sıkan şey Civic ten birkaç gün uzak kalmam olmuştu bana sorsalar en az 20 sene kadar Civic Hatchback i kullanmayı planlıyorum inşallah başıma bir dert gelmez ise tabi. Civic HB e sahip olmak ve onu kullanmak bence bu dünyada dünya gözüyle ölmeden önce yaşanması gereken en büyük zevklerden birisi. Ancak renkler ve zevkler her zaman görecelidir.

Stock yani modifiyesiz motora sahip bir 182hp lik turbo benzinli CVT şanzımanlı Civic 0-100km arasını 8.2-8.5 saniyede tamamlar 0-200km arası hızlanma ise yaklaşık 34-35 saniyedir 200km de limitöre sahip daha ötesi ise yazılımla elde edilebiliyor. Bu verileri yakalayacağınız bu fiyatlarda ve bu niteliklerde başka bir otomobil bulmak şu anda oldukça zor.

Hocam yine döktürmüş, eline ağzına sağlık.

Sadece şanzıman yağı değişim aralığını düzeltmek lazım hocam. 2 yıl ya da 40000 km olarak.
 
Geri
Üst