Yan sanayi sağ motor takozu

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,136
Çözümler
4
Tepki puanı
3,267
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Aynen haklısınız herkes istediği yerden istediği ürünü, parçayı alıyor zaten. Benim gayret ettiğim taraf işin bu tarafı değil, her yan sanayi kötü değildir, özellikle yurdumuzda üretilenler başta olmak üzere içlerinden iyilerini uygun maliyetle satın almaya çalışalım. Fahiş fiyata ithal mala bağımlı, Plâza sahiplerini zengin eder pozisyona sokmayalım kendimizi. Bu forumların amacı da bilgi,tecrübe, maliyet, fayda paylaşmak değil mi zaten. Adam tutturmuş aman orjinal parça alın diyor, e kardeşim nereden biliyorsun servisten alınan parçanın, değiştirilen yağın, filtrenin orjinal olduğunu veya orjinalin yan sanayıden daha kaliteli olduğuna dair bir iddian, tecrüben mi var ? ben bunu anlıyamıyorum. Ha diyorsanız ki " forumlar plazalar tarafından destekleniyor, reklam geliri, fiyat indirimi sağlanıyor, yan sanayiyi burada konuşmayalım" bu da kabulümdür.
Elbette orjinal kalitede veya buna yakın alternatif ürünler vardır. Yoktur demiyorum. Ama bunlardan ne derece emin olabiliyoruz. 555, blueprint gibi markalar kaliteli olarak biliniyor. Bunlar gerçekten bu markanın orjinali mi. Bundan emin olmak lazım.
 

Edinew

0
Katılım
6 Haz 2016
Mesajlar
130
Tepki puanı
23
Ad Soyad
Edi New
Yaş
48
Aracınız
Civic FD6 2008
benim orjinal bujiler 68.000 km gitmişti. Porseleninde sararma vardı. Daha sonra 68.000 ve 98.000 de Çin bujileri ile değiştirdim. Ali express'ten kullanıcı yorumlarını da inceleyerek, riski göze alarak satın aldım. Şu an 108.000 deyim. 128.000 de kimseye bakmam tekrar değiştiririm. Elimde fazla 1 takım var zaten, bagajda taşıyorum. her bakımda kontrol ederim. diş aralığında, porseleninde sorun varsa dikkat eder değiştirmek isterim.
 

Edinew

0
Katılım
6 Haz 2016
Mesajlar
130
Tepki puanı
23
Ad Soyad
Edi New
Yaş
48
Aracınız
Civic FD6 2008
Yağlı motor takozu konusunda da ustam 400 civarı bir para istemişti ve yan sanayinin iyi olmadığı için tavsiye etmediğini belirtmişti. Serviste'de zannediyorum 1000 TL civarı idi o gün için. Parçacıya gittim, Yerli malı 120 TL ye yağlı motor kulağı olduğunu ama tavsiye etmediğini, müşterilerinin pek memnun olmadığını söyledi ve 170 TL'ye Tayvan mal ıyan sanayi elinde olduğunu belirtti ve onu önerdi. Ben de 170 TL ye satın alıp, 50 TL de işçilik vererek benden 400 isteyen özel servisteki ustaya monte ettirdim. 10 dk sürmedi. o gün bugündür de malum ülke şartlarında her türlü yolda dağ,bayır, çukur kullanıyorum, daha tık yok. Ha derseniz ki Tayvan malı şu markadır, bundan da memnun olmayanlar çoktur, o da kabulümdür. Ben memnunum arkadaşlar. hiç tereddüt etmem yine aynısını satın alır kullanırım. Çok açık ve netim bu konuda. Eyvallah.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,136
Çözümler
4
Tepki puanı
3,267
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
benim orjinal bujiler 68.000 km gitmişti. Porseleninde sararma vardı. Daha sonra 68.000 ve 98.000 de Çin bujileri ile değiştirdim. Ali express'ten kullanıcı yorumlarını da inceleyerek, riski göze alarak satın aldım. Şu an 108.000 deyim. 128.000 de kimseye bakmam tekrar değiştiririm. Elimde fazla 1 takım var zaten, bagajda taşıyorum. her bakımda kontrol ederim. diş aralığında, porseleninde sorun varsa dikkat eder değiştirmek isterim.
Sahtenin de sahtesi var. Herkes sizin gibi buji konusunda o kadar şanslı olmayabilir. 15-20 binde elektrotları eriyen bujiler var :)
Nacizane tavsiyem @İsmail Beşiroğlu hocamın da belirttiği gibi insanlar forumlardaki yorumlar doğrultusunda parça tercihi yapıyor. Niyetinizi iyi olarak görüyorum. Ucuza alinabilirligini belirtmek istediğinizin farkındayım. Sizin belirttikleriniz parça arayışında olanları piyasadaki çakal sahteci esnaflara yem haline getirebilir hocam.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Şu an binilen araçlar 300bin TL civarlarında ve bujilerle verilebilecek zararlar yine orjinal - sahte arasındaki fiyat ve kullanım süresi farkına değmeyeceğinden, Bujiler orijinal NGK-Denso dışında tercih edilmemesi gereken parçaların başında geliyor.
 

Edinew

0
Katılım
6 Haz 2016
Mesajlar
130
Tepki puanı
23
Ad Soyad
Edi New
Yaş
48
Aracınız
Civic FD6 2008
Sahtenin de sahtesi var. Herkes sizin gibi buji konusunda o kadar şanslı olmayabilir. 15-20 binde elektrotları eriyen bujiler var :)
Nacizane tavsiyem @İsmail Beşiroğlu hocamın da belirttiği gibi insanlar forumlardaki yorumlar doğrultusunda parça tercihi yapıyor. Sizin belirttikleriniz parça arayışında olanları piyasadaki çakal sahteci esnaflara yem haline getirebilir hocam.
Tecrübemi paylaşıyorum, başkalarının tecrübelerini de öğrenmeye çalışıyorum. Tavsiye ve yönlendirme yapmıyorum. Dediğiniz riskler her daim olacaktır. Haklı olduğunuzu da kabul ediyor, ayrıca teşekkür ediyorum. Ben bazı konularda riski göze alabiliyorum, başkası alamayabilir, kendi şartlarına göre karar vermelidir, bunu unutmamak lâzım gelir.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@Emirbey26 ve @İsmail Beşiroğlu hocalarım neden orjinale yöneldiğimiz hususunda fazlasıyla doyurucu cevap yazmışlar ve bana yazacak birşey bırakmamışlar, teşekkürler :)

Konu güzel bir noktaya geldi. Acaba aracın hangi parçalarının gerçek manası ile orjinal yani kendi fabrikasında üretildiğini öğrenebilir miyiz? Aklıma ilk olarak motor, şanzıman ve kaporta geliyor. Civic için durum nedir acaba?
Sarf malzemelerin üretimi üretildiği pazara yönelik değişir, Avrupa pazarında filtre grupları yıllara göre değişmekle birlikte Purflux ve Filtech'e, Asya ve Japonya pazarı için Toyo Roki ve Filtech, Amerika pazarında Filtech veya Honeywell'e üretim yaptırılmaktaydı.
Motor kısmında rulman, conta, buji ve bobin ve elektrik kısmı harici ana parçaların tamamı, şanzımanın ve kaporta parçalarının büyük kısmı Honda'nın kendi üretimleridir (iç parçalarda başka üreticilerin malzemeleri kullanılabilir ama ana yapı ve son montajı hep kendi yapıyor, komple hazır paket almıyor) . Yağlı motor kulağı ve diğer motor kulakları ve şanzıman kulakları Honda'nın kendi üretimleridir (iç parçalarda başka üreticilerin malzemeleri kullanılabilir ama ana yapı ve son montajı hep kendi yapıyor, komple hazır paket almıyor).
Kauçuk esaslı parçalarda (conta ve alt takımın körük parçalarında) genelde NBK çıkıyor.
Rulman grubunda modele göre değişmekle birlikte NSK, NTN ve KOYO markaları ile karşılaşılır.
Mesela eski FD6mın ön teker rulmanları NSK çıkarken arka rulmanlar NTN çıkmıştı.
Fren parçaları kasalara göre değişmekle birlikte Nissinbo, NBK ve ATE markalarına ürettirilir.
İç trim ve döşeme kısımlarını da muhtemelen ek bir yan firma kurarak veya kurmayarak kendi üretiyor ama yüksek ihtimal kendine ait ek bir marka kurarak üretimini yaptırıyor (pazara göre değişebilir), mesela Türkiye'de de Toyota Fabrikası "Toyota Boshuku" isimli yan bir firma oluşturarak (https://www.toyota-boshokutr.com) iç trim ve döşeme parçalarını ona ürettirmektedir.
Bildiğim kadarı ile parça üretimleri genel hatları ile böyle.
Ek olarak silecek lastikleri Mitsuba marka, V kayışı Bando, V kayış gergisi Ina marka üretimi olduğu forumda zaten çokça paylaşıldı.
Ama bu üretici markaların piyasaya verdikleri parçalar ile fabrikasyon takılan parçalar birebir aynı kalite olmayabiliyor.
Parça üreticileri öncelikle otomobil üreten Fabrikaya verebilecekleri en kaliteli ürünü temin etmeye çalışıyorlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
@Emirbey26 ve @İsmail Beşiroğlu hocalarım neden orjinale yöneldiğimiz hususunda fazlasıyla doyurucu cevap yazmışlar ve bana yazacak birşey bırakmamışlar, teşekkürler :)


Sarf malzemelerin üretimi üretildiği pazara yönelik değişir, Avrupa pazarında filtre grupları yıllara göre değişmekle birlikte Purflux ve Filtech'e, Asya ve Japonya pazarı için Toyo Roki ve Filtech, Amerika pazarında Filtech veya Honeywell'e üretim yaptırılmaktaydı.
Motor kısmında rulman, conta, buji ve bobin ve elektrik kısmı harici ana parçaların tamamı, şanzımanın ve kaporta parçalarının büyük kısmı Honda'nın kendi üretimleridir (iç parçalarda başka üreticilerin malzemeleri kullanılabilir ama ana yapı ve son montajı hep kendi yapıyor, komple hazır paket almıyor) . Yağlı motor kulağı ve diğer motor kulakları ve şanzıman kulakları Honda'nın kendi üretimleridir (iç parçalarda başka üreticilerin malzemeleri kullanılabilir ama ana yapı ve son montajı hep kendi yapıyor, komple hazır paket almıyor).
Kauçuk esaslı parçalarda (conta ve alt takımın körük parçalarında) genelde NBK çıkıyor.
Rulman grubunda modele göre değişmekle birlikte NSK, NTN ve KOYO markaları ile karşılaşılır.
Mesela eski FD6mın ön rulmanları NSK çıkarken arka rulmanlar NTN çıkmıştı.
Fren parçaları kasalara göre değişmekle birlikte Nissinbo, NBK ve ATE markalarına ürettirilir.
İç trim ve döşeme kısımlarını da muhtemelen ek bir yan firma kurarak veya kurmayarak kendi üretiyor ama yüksek ihtimal kendine ait ek bir marka kurarak üretimini yaptırıyor (pazara göre değişebilir), mesela Türkiye'de de Toyota Fabrikası "Toyota Boshuku" isimli yan bir firma oluşturarak (https://www.toyota-boshokutr.com) iç trim ve döşeme parçalarını ona ürettirmektedir.
Bildiğim kadarı ile parça üretimleri genel hatları ile böyle.
Ek olarak silecek lastikleri Mitsuba marka, V kayışı Bando, V kayış gergisi Ina marka üretimi olduğu forumda zaten çokça paylaşıldı.
Ama bu markalarını piyasaya verdikleri parçalar ile fabrikasyon parçalarda birebir aynı kalite olmayabiliyor.
Parça üreticileri öncelikle otomobil üreten Fabrikaya verebilecekleri en kaliteli ürünü temin etmeye çalışıyorlar.
Bir ek yapayım. Fabrikası Gebze'de olan Bando V kayışını servisten alırsanız sırtı örgülü ama piyasadan alırsanız düz olduğunu görüyorsunuz. Belki de servisteki yerli üretim değil ve Japonya'dan ithal. Orijinal markası olduğu için Bando almıştım ama sonra keşke Continental alsaymışım demiştim, Continental in de sırtı örgülü. Fiyat fayda hesabı yapılırken kulaktan duyma bilgilere göre ve hislere dayanarak değil de realiteye uygun davranmak gerekiyor.
 
Geri
Üst