arif0668
0
- Katılım
- 13 Haz 2016
- Mesajlar
- 1,448
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 1,276
- Aracınız
Ben yarı otomatik araçtan honda tam otomatiğe geçtim 5 yıl oldu. Tövbe birdaha yarı otomatik tarzı arabaya geçmem hocam. Uzun yolda mahvetmişti beni tatilimi, keyfimi berbat etmişti.Honda 182 beygirlik güzelim motora yazık ediyor. Bu motorla beraber çift kavramalı (DSG, EDC, DCT vb.) veya tork konvertörlü (ZF, EAT8 vb) şanzıman kullansa, güç tırpanlanmaz ve çok iyi bir sürüş zevki yakalanabilirdi. Neredeyse tüm Japon otomobil üreticileri CVT şanjımana takmış durumdalar. Allah aşkına, CVT şanzıman kullanan bir tane Alman otomobil üreticisi var mı? Ya Alman‘lar bilmiyor bu işi, ya da Japon‘lar!
Kafa karışır geriye geçemez, program atılır sert geçiş yapar, bol bol yarı baskı yapar baskıyı, kavramayı hemen bitirir. Saatli bomba resmen.
Ama tam otomatik ZF tipleri için bende size katılıyorum. En azından eldeki 5 ileri tork konvertörlüyü geliştirip 7-8 ileri yapılsa daha iyi olurdu.
Ben sırf şanzuman için Hondadayım şuan. Özellikle tam otomatik için. Yoksa sanayide tanıdık çoğalır vallahi.
Tabiki herkesin kendi tercihi birşey diyemem.
Selamlar.
SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.