Civic FE1 Yeni Honda Civic FE Kasa

Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
596
Tepki puanı
291
Konum
izmir
Aracınız
Sizce 125 hp den 129 hp 180nm tork a geçmeye değermi? Performans anlamında büyük fark hisseder miyim?

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
F p olarak kesinlikle değmez. Bir de önceki motor lpgde kendini ispatlamıştı. Bu motor versiyonu bizim dışımızda sadece yüz ölçümü Kuzey Kıbrıs'tan küçük Singapur'da benzinli olarak kullanılıyor. Tamamen risk lpg uyumu konusunda

1.5 129 hp turbo motoru yazılımla 150 beygir 220 nm tork filan yaparsın hocam. Bence değer. LPG li olacak diye motoru iyice kısmışlar.
Yazılımla uğraşacağınıza direkt benzinli alıp lpg taktırsanız daha mantıklı bence

Fiyat politikası tam bir fiyasko corolla başlangıç paketi ile 140 bin lira fark var ???
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Yalın Gülmez’in anlatımından anladığım kadarıyla LPG versiyonda sadece motor kısılmamış, daha eski nesil bir CVT şanzıman kullanılmış (videoda 1.6 atmosferikteki eski CVT olduğu belirtilmiş). Benzinli versiyonda kullanılan yeni nesil CVTnin tork aktarımının daha başarılı olduğu ve bu sayede bir önceki kasadan daha canlı hissettirdiğini belirtmiş. Ayrıca Bridgestone Turanza ER33 olmasına rağmen yalıtım eskiye göre daha iyi olduğu belirtilmiş.

 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,175
Tepki puanı
541
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Yalın Gülmez’in anlatımından anladığım kadarıyla LPG versiyonda sadece motor kısılmamış, daha eski nesil bir CVT şanzıman kullanılmış (videoda 1.6 atmosferikteki eski CVT olduğu belirtilmiş). Benzinli versiyonda kullanılan yeni nesil CVTnin tork aktarımının daha başarılı olduğu ve bu sayede bir önceki kasadan daha canlı hissettirdiğini belirtmiş. Ayrıca Bridgestone Turanza ER33 olmasına rağmen yalıtım eskiye göre daha iyi olduğu belirtilmiş.

Evet farklı bu gün Honda servisindeki ustada aynısını söyledi LPG lilerde şuan kullandığımız şanzıman var benzinlide yeni nesil cvt var

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Honda kullanıcısından Honda testi. Şafak Soysal güzel detaylı bir test yapmış. ?️ :cool:

Videoyu sonuna kadar izledim, cvt nin güçlendirilmesi kesinlikle lpg versiyonunu diskalifiye etmiş benim gözümde, keza günümüzde lpg ile benzin arasındaki fiyat farkı ortada ve 1 litre benzinin 1 litre LPG ye göre daha fazla yol yaptığını da düşünürsek 129 beygir yerine 182 beygir mantıklı
Harici olarak harbiden de içi çok iyi olmuş


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Genel olarak videolara göre artıları ve eksileri derlersek:

Artıları:
+ Yol sesi sonunda halledilmiş. Bridgestone Turanzalara rağmen iyi deniyorsa gerçekten iyidir. Daha sessiz lastiklerle premium segment gibi olur.
+ Konforu arttırılmış. Arka Süspansiyon sesleri gitmiş ve daha konforlu bir sürüş hakim.
+ CVT şanzıman 240Nm torku kaldıracak şekilde revize edilmiş. Eskiden 220Nm tork ile sınırlıydı otomatik vitesli civicler şimdi 240Nm.
+ Yarı otonom sürüş, sağ sinayal verildiğinde sağ aynadaki kamera ile sağ tarafı ekranda görebiliyorsunuz.
+ İç hacim genişlemiş. Aracın boyutları uzamış ve az genişlemiş bu da iç hacme etki etmiş.
+ Kaporta aynı gibi duruyor denebilir ancak kaporta ve boya kalitesinin artığını düşünüyorum (bu kendi yorumum teyit gerektirir).
+ Rakiplerine kıyasla daha güçlü, nispeten daha uygun fiyatla daha fazla donanım alınmış oluyor. Opsiyonlarla rakipleri 500bini geçebiliyor.
+ Accord ile aralırında pek fark yok.

Eksileri:
- Rüzgar sesi eski nesle göre gerilemiş. Camların ince olmasından kaynaklı deniyor.
- Direksiyon hissi nispeten kaybolmuş.
- Yol tutuşundan feragat edilmiş konfor için.
- Bridgestone Turanza ER33 Lastiklerle gelmesi bence bir eksi. ER33 mü tam emin değilim ama eskisi öyleydi.
- Küçük torpido, bagajın 8lt kadar ufalması, arkada usb çıkışlarının olmaması, sol aynada da kamera olmaması ve kör nokta uyarı sisteminin kaldırılması...

Tasarım konusuna eksi ya da artı olarak değinmedim genel olarak herkesin zevki farklı olabileceği için.

Amortisörlü kaput ve bagaj vs. yapmak bence ufak ama genel olarak kullanıcıların gözünde iyi izlenim bırakan şeyler. Bunları da eksi olarak yazmadım.

Bazı ufak şeyleri yapsa honda çoğu insanda premium sınıf hissini çok rahat uyandırabilirdi. Eksiler listesindeki son satırdakiler misal. Bunlara arka kapılardaki plastiklerin iyileştirilmesi de eklenebilir.

Bunun dışında Executive+ harici jantlar kötü görünüyor. Başka şeyler varsa dikkatinizi çeken ekleyebilirsiniz.
 
Geri
Üst