Yeni Honda Civic FE Kasa

Genelde konuşulan asıl konu ve dile getirilen problem yeni Civic'in pahalı gelmesi değil de , bayilerin satış politikası ...Misal Honda aksesuar dayanmasını piyasaya sürene kadar hiç bir markada bunu duymamıştım,şimdi bazı diğer markalarda buna başladı ama yine de Honda gibi araç bedelinin yüzde 10 'una varan bir fiyat değil bu. Şuan 1.5 turbo araçları 410 ve 440 bine alabiliyor olsaydık ,aracını verirsen öncelik senin gibi bir duruma maruz kalmasaydık belki de araçla ilgili sohbetler daha yoğun olurdu.Malesef bayilerin satış politikası ;aracı konuşturmak yerine bu nahoş sohbete meyletti bizleri...
 
Genelde konuşulan asıl konu ve dile getirilen problem yeni Civic'in pahalı gelmesi değil de , bayilerin satış politikası ...Misal Honda aksesuar dayanmasını piyasaya sürene kadar hiç bir markada bunu duymamıştım,şimdi bazı diğer markalarda buna başladı ama yine de Honda gibi araç bedelinin yüzde 10 'una varan bir fiyat değil bu. Şuan 1.5 turbo araçları 410 ve 440 bine alabiliyor olsaydık ,aracını verirsen öncelik senin gibi bir duruma maruz kalmasaydık belki de araçla ilgili sohbetler daha yoğun olurdu.Malesef bayilerin satış politikası ;aracı konuşturmak yerine bu nahoş sohbete meyletti bizleri...

Geçen cuma Bodrum Skoda bayisini aradım, ellerinde Octavia 1.0 elit olduğunu ancak opsiyonlu olduğunu söyledi, araca 420000 istediler, internet sitesinde 389000 olduğunu söyleyip araca eklenen birşey mi var dediğimde günümüz piyasasına göre aracımızın değeri 420000 üzerinde ekli birşey yok dediler.

Araca hiçbirşey eklemeden 30000 fiyat ekleyen markalar da varmış


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Honda lansmanda bu modelde (en azından bana) hiç bir aksesuar dayatmadı. Ne aksesuar, ne de boya koruma vs. Liste fiyatı neyse o. Önümüzdeki aylarda dayatır mı, onu bilemem.
 
- Yeni Civic beklenene göre pahalı geldi algısı var. Kur bu kadar artmışken beklenen fiyat neydi bilmiyorum. Yeni Civic Executive+ 435K iken eski kasa Executive+ 400K, arada 35K fark var. Aradaki fark yeni bir model için normal bence.
- B segmenti bir otomobil olan VW Polo Style 1.0 TSi 95 hp DSG cam tavan ve metalik boya ile olmuş 400K.
- Rakipleri Megane 1.3 TCE EDC Icon baz fiyatı 439K. Civic Executive+'da standart olan donanımları (cam tavan, deri, güvenlik, vs) ilave ederseniz 500K üzerine çıkıyor. Ha keza Octavia'da durum aynı. Evet Civic pahalı ama rakipleri daha pahalı. Keşke kur buralarda, vergiler de bu kadar yüksek olmasa.
- İkinci el otomobil fiyatlarına neredeyse yaklaşılmıyor. 1-2 yaşındaki araçlar sıfır fiyatlarıyla yarışıyor.
Pahalı geldi algısı aslında alt donanım paketi ile sunulmamasından kaynaklı. Üst paketleri, diğer markaların üst donanım paketleri ile kıyaslıyoruz ama benim gibi bunlara önem vermeyen adamlar da fazlaca var. Diğerlerinde 500bin liralar konuşuluyor diye civiclerin de bu banda gelmesi normalleştirilmemeli bence. Geçen sene 360 bin liralık bir arabadan(peugeot) bayi 50bin lira kar yapıyordu. Arkadaşım araya tanıdık soktu ve 15 bin lira fiyat düşürüldü, ona rağmen bayi 35 bin lira kazandığını söylemiş.

Ayrıca, fabrika kapatılırken Honda Türkiye'nin açıklamasında yüzde 10 ekstra vergi durumunun fiyatlara olumsuz yansımayacağı Tayland'da daha ucuza mal edecekleri söylenmişti ama şimdiki yüksek fiyat için yüzde 10 ekstra vergi var diye savunma yapılıyor.

Milletin aklıyla alay ediliyor bu ülkede ve bunu sadece Honda değil, diğer markalar da yapıyor. Sıkıntı, insanların bunu sorgulamaması ve kabullenmiş olması.
 
Tüm marka ve modeller pahalı ise, sorun Honda‘nın fiyatlama politikasında değil. Polo 400K ise Honda C segmentinde olan aracını niye daha ucuza satsın. Pahalılığın nedenini başka yerlerde aramak lazım. 3 ay önce bir arkadaşım 430K fiyata Passat aldı. Bugün aynı araç sarı sitede en ucuz 565K fiyattan başlıyor.
 
Tüm marka ve modeller pahalı ise, sorun Honda‘nın fiyatlama politikasında değil. Polo 400K ise Honda C segmentinde olan aracını niye daha ucuza satsın. Pahalılığın nedenini başka yerlerde aramak lazım. 3 ay önce bir arkadaşım 430K fiyata Passat aldı. Bugün aynı araç sarı sitede en ucuz 565K fiyattan başlıyor.
Bu mantıkta her marka diğer markaların satışlarına göre fiyatını ayarlayacak, rekabet etme ihtiyacı duymayacak demektir. Honda tüketicisi Civic serisini rekabetçi fiyat/performans kriterini sağlamasıyla birlikte düşük sorun potansiyeli nedeniyle tercih ediyordu, fiyat konusunda rekabetten vazgeçip piyasaya ayak uyduruyorsa asıl sadık kullanıcı kitlesini kaybetmeye başlar (kaybetmeye de çoktan başladı aslında).
 
Geri
Üst