Civic FB7 Yeni Muhteşem Civic Otomatik Bagaj Açma Projesi

Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
186
Tepki puanı
163
Konum
Ankara
Arkadaşlar iyi akşamlar.fd6 ya otomatik bagaj kapağı açma mekanızması için hangisi daha mantıklı sizce yay sisteminde bi süre sonra esneme olur diye düşünüyorum.amartisör daha mantıklı geliyor.fikirlerinizi almak istiyorum.iki durumu da paylasıyorum bakabilirsiniz.




İSMAİL BEGİT
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,619
Tepki puanı
1,391
Konum
Ankara
Arkadaşlar iyi akşamlar.fd6 ya otomatik bagaj kapağı açma mekanızması için hangisi daha mantıklı sizce yay sisteminde bi süre sonra esneme olur diye düşünüyorum.amartisör daha mantıklı geliyor.fikirlerinizi almak istiyorum.iki durumu da paylasıyorum bakabilirsiniz.




İSMAİL BEGİT

Hocam yay bana daha mantıklı geldi. Bagaj içinde yay, takıldığı metal kısımlara fazla baskı yapmaz, esner. Ama bagaj amortisörü esnemeyeceği için monte edildiği sac kısmı esnetebilir. O kısımların ne denli dayanıklı olduğunu bilmediğim için şu an tamamen tahmin ediyorum. Selamlar
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar iyi akşamlar.fd6 ya otomatik bagaj kapağı açma mekanızması için hangisi daha mantıklı sizce yay sisteminde bi süre sonra esneme olur diye düşünüyorum.amartisör daha mantıklı geliyor.fikirlerinizi almak istiyorum.iki durumu da paylasıyorum bakabilirsiniz.




İSMAİL BEGİT


Yay montajı gayet basit ve ucuz. Buna karşın performansı biraz düşük. Düşük oluşu tam açılmasını istersen buna göre yayı ayarladığında kapağın en son pozisyonda birkaç defa sekmesi. (Menteşe merkezlerini üzebilir). Takriben %70 açılacak kadar ayarladım 2 seneyi geckindir aynı performansta kullanıyorum.

Pistonlu sistem sonuna kadar açar, uygun basınçtaki piston sorun çıkarmayabilir belki. Ama montaj işçiliği daha fazla. ( Pistona mı gecsem acaba diye şimdi tekrar heveslendim ?)
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
186
Tepki puanı
163
Konum
Ankara
Yay montajı gayet basit ve ucuz. Buna karşın performansı biraz düşük. Düşük oluşu tam açılmasını istersen buna göre yayı ayarladığında kapağın en son pozisyonda birkaç defa sekmesi. (Menteşe merkezlerini üzebilir). Takriben %70 açılacak kadar ayarladım 2 seneyi geckindir aynı performansta kullanıyorum.

Pistonlu sistem sonuna kadar açar, uygun basınçtaki piston sorun çıkarmayabilir belki. Ama montaj işçiliği daha fazla. ( Pistona mı gecsem acaba diye şimdi tekrar heveslendim )

150N luk piston açık hali 33 cm uzunluğunda yazmışlar. Bu hafta içi amörtisor mağazasında deneyerek daha doğru değerlere ulaşırım diye düşünüyorum.pistonun saca zarar vermemesi için kapak tam açıldığında sert vurmaması için kauçuk parçaları koyup yavaşlatmayı düşünüyorum.80N dan başlayıp 150N a kadar dogru pistonu da deneyerek bulurum diye düşünüyorum.


İSMAİL BEGİT
 

Tarık

0
Katılım
30 Ağu 2015
Mesajlar
76
Tepki puanı
12
Konum
Ankara
Aracınız
150N luk piston açık hali 33 cm uzunluğunda yazmışlar. Bu hafta içi amörtisor mağazasında deneyerek daha doğru değerlere ulaşırım diye düşünüyorum.pistonun saca zarar vermemesi için kapak tam açıldığında sert vurmaması için kauçuk parçaları koyup yavaşlatmayı düşünüyorum.80N dan başlayıp 150N a kadar dogru pistonu da deneyerek bulurum diye düşünüyorum.


İSMAİL BEGİT
Hocam sonucunu yapınca paylaşırmisin bende piston düşünüyor fb7 ye
 
Katılım
3 Ara 2017
Mesajlar
78
Tepki puanı
79
Konum
Ankara
Merhaba arkadaşlar #FC5 #FB7 #FD6 kasalar için otomatik bagaj açma kaldırma #hobays adını verdiğim uygulamayı daha önce size aktarmıştım.

Aradan geçen 2 yıllık sürede birçok araca benim kayıtlarıma göre (1350 araç) uyguladım uygulattım mutlaka aranızda da kullananlar olmuştur.

Yapmış olduğum uygulamada olumlu olumsuz geri dönüşlere göre bazı değişiklikler yaptım.

* * Fitilin altındaki “saca” takılan metal plakanın yayın gerginliği sonucunda orada azda olsa eğilme yaptığı

* * Sacın eğilmesi ve fitili kaldırması sonucu aracını elle tasla su dökerek veya çok şiddetli yağmurlarda metal plakanın takılı olan yerden bagaj içerisine su aldığı eleştirilerini aldım

Bu eleştiriler doğrultusunda Mayıs ayından beri kullanmış olduğum METAL PLAKA da değişiklik olarak fazladan 2 delik açtırdım (resimlerde mevcut) o deliklere 5 cm (FC5) veya 2 cm (FB7-FD6) uzunluğunda metrik vida-somun ile bagajdaki yayın baskısını azaltarak sacda eğilme sonrasında su alma problemini tamamen ortadan kaldırdım.

Mayıs ayından beri uygulama yaptığım araçlarda bu sorunun tamamen çözüldüğünü gördüm. Herhangi olumsuz bir eleştiri ve şikayet gelmedi.

Bu konuda sizleri bilgilendirmek istedim.

Herkese iyi forumlar...


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst