Yetkili Serviste Bakım Skandalı (Motoru Yağsız Çalıştırıp Hareket Ettirme)

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
yetkili serviste staj yaptım ben, birçok yetkili servisi gezdim gördüm, öğrenim gördüğüm eğitim sebebiyle bu konularda çevremdeki arkadaşlarıma bu konuda epeyce teknik destek ve yardımda bulunuyorum ve hyundai forumunda da yıllardır üyeyim hep okuyoruz ediyoruz sizin bu yaşadığınız türden olaylar yetkili servislerde günlük sıradan olaylar, kaldı ki motora gerçekten yağ koymadan motoru çalıştıran ustaları da gördüm duydum bizzat ben yağsız çalıştırılan motor çok aşırı ciddi ses çıkartır cayır cayır öter yani illa ki insanı uyarır, hatta servislere bazen motoru komple bitik yatak sarmış vs. araba getirirler ve bu türden bir araç en az bir ay yatacaktır ve bu arabadan her önüne gelen usta bir parça söker götürür mesela fan müşürü lazım olur depoda olmaz giderler yatan araçtan sökerler sonra motoru bitik aracı topladıkları zaman gidip ona yenisini takarlar veya çıkma takarlar haberleri olmazsa uyarı falan vermez öylece teslim edilir müşteriye eksik haliyle, dışarıdan teyp getirir müşteri al bunu tak diye verir servise maksat garantili olsun diye ama teybi takarken çıkışlarını yakarlar sonra gidip çarşıdan aynı teypten başka bir tane daha yeni alıp onu dikkat ederler yakmadan takarlar falan filan, beyaz renkli bir kazalı araç getirirler mesela ve sadece arka tamponu kırıktır giderler perte ayrılmış yeşil renkte aynı başka bir araçtan sağlam kalmış arka tamponu söküp yıkayıp çamurlarını akıtıp yeşil boyanın üzerine beyaz boyayı basarlar direkt ve sizin kazalı arabanıza takarlar sıfır tampon taktık derler verirler sonra zamanla beyaz boya kalkıp alttan yeşil yeşil boya çıkar:) usta debriyajı sökerken sökemez küfür eder sonra baskı bilyasını bozar gidip hurdalıktan bir tane bitik debriyajın üzerinden sadece baskı rulmanını söker sizin aracınıza takar sonra sıfır debriyaj taktım der yetkili servis parasını alır. Eğer servisten uzaktaysanız telefon açarlar fren balatalarınız bitmiş derler ama bitmemiştir giderler azıcık aşınmış olan sağlam balatalarınızı sökerler yenisini takarlar ve sizin aracınızdan çıkan bitik balatalar bunlar diyerek servisin hurdalığından aldıkları aynı modele ait dibine kadar bitik balataları poşete koyup bagaja bırakırlar bakın frenleriniz bitmiş diyerek parasını çatır çatır alırlar.

Bunlar yetkili servis olayları gündelik şeyler. Hepsi duyduğum gördüğüm şeyler.

arabanızı yetkili servise verdikten sonra çay içmeye gidecekseniz öğlen molası yada çay saatini bekleyin onun dışında araç başından ayrılmamanız şiddetle önerilir gerekirse bakım yapıldığı süre boyunca başında bekleyin, eğer servis alanına sokmuyorlar ise kavga ediniz ama karakolluk olacak derecede çok ileri gitmeyiniz mümkün oldukça otomobilinizi izleyebileceğiniz yetkili servisleri tercih edebilirsiniz ama ilk öncelik seçtiğiniz servisin müşteri memnuniyetidir.

Yani bunun yanında işte efendim kapı ses yapıyormuş ta direksiyon kılıfı soyulmuş ta garantiye girmiyormuş falan filan bunlar bunların yanında birşey değil yani.

sadece bir yada birkaç marka değil otomobil markalarının çoğu hatta hepsi bu tür yetkili servis fiyaskosu skandal olayları yapmaktalar. Öyle mercedes e bmw ye volvo ya kaçarak biraz zor kurtulursunuz onu da söyleyeyim:) Önemli olan hangi markayı tercih ettiğiniz değil hangi yetkili servise gittiğinizdir, hangi marka olursa olsun aynı markanın berbat iş yapan servisleri de mükemmel çalışan servisleri de vardır. Arayıp iyisini bulmaya gayret ediniz:)
 
Katılım
5 Ocak 2019
Mesajlar
19
Tepki puanı
13
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FC5 2017
Öyle mercedes e bmw ye volvo ya kaçarak biraz zor kurtulursunuz onu da söyleyeyim:)

Kesinlikle katılıyorum. Mercedes aracım da vardı bi ara, servis inanılmaz amatörce çalışıyordu. (yalan doğru bilemem : Ustaları gidip özel servis açmış, çözemedikleri problemleri ona götürüyorlarmış)
 

mertk

0
Katılım
18 Nis 2016
Mesajlar
117
Tepki puanı
46
Aracınız
Yapılan terbiyesizliğin dışında, İşin içinde adli suçta var.

1 - kameranız hasar aldığı için. Mala zarar verme.
2 - Özel görüntülerinizi aldıkları için özel hayatın gizliliği.
İyi bir avukatla Dava açsanız uğraştırırsınız.
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
238
Tepki puanı
174
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Ben de sd karttaki görüntülere neden müdahale edilmiş anlamış değilim. Servis müdürü size kayıtları izletmiş fakat günümüzde video montajlamak çok basit. Yukarıda arkadaş gördüğü olayları yazmış zaten.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
arabanızı yetkili servise verdikten sonra çay içmeye gidecekseniz öğlen molası yada çay saatini bekleyin onun dışında araç başından ayrılmamanız şiddetle önerilir gerekirse bakım yapıldığı süre boyunca başında bekleyin, eğer servis alanına sokmuyorlar ise kavga ediniz ama karakolluk olacak derecede çok ileri gitmeyiniz mümkün oldukça otomobilinizi izleyebileceğiniz yetkili servisleri tercih edebilirsiniz ama ilk öncelik seçtiğiniz servisin müşteri memnuniyetidir.

Yani bunun yanında işte efendim kapı ses yapıyormuş ta direksiyon kılıfı soyulmuş ta garantiye girmiyormuş falan filan bunlar bunların yanında birşey değil yani.

sadece bir yada birkaç marka değil otomobil markalarının çoğu hatta hepsi bu tür yetkili servis fiyaskosu skandal olayları yapmaktalar. Öyle mercedes e bmw ye volvo ya kaçarak biraz zor kurtulursunuz onu da söyleyeyim:) Önemli olan hangi markayı tercih ettiğiniz değil hangi yetkili servise gittiğinizdir, hangi marka olursa olsun aynı markanın berbat iş yapan servisleri de mükemmel çalışan servisleri de vardır. Arayıp iyisini bulmaya gayret ediniz:)

+10000000000000000 (y) (y) (y) (y) (y) (y)
 
Katılım
30 Haz 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Tokat
Öncelikle Çok geçmiş olsun . Merzifondaki Peugeot servisinin şanzıman yağı değişimi nedeniyle bu şekilde şikayetle kapatıldığı söylemişlerdi. Bence de şikayet edin hakkınızı arayın yağsız çalışan motor birçok parçaya zarar vermiş olabilir. Televizyonlarin WhatsApp ihbar hatlarınida kullanabilirsiniz . Daha sonra onlar sizin peşinizde dolaşacaklardir.
Merhaba Değerli Dostlar, 2018 Model FC5 Dizel Aracımı, ilk bakım olan 10.000 Km bakımı için yetkili servise götürdüğümde karşılaştıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Sabah saat 09:00 gibi aracı teslim ettim. Öğleden sonra saat 16:00 dan sonra teslim edebileceklerini söylediler. Normalde 18:00 de kapatıyorlar. Saat 19:15 de aracım teslim edildi.
Buraya kadar her şey, normal bir gecikme gibi görünüyor. Ancak aracıma binip kontağı çevirdiğimde araç içinde takılı olan kameramdan SD kart takılı değil sesli uyarısını aldım..
Normalde hiç bakmam, zaten aynanın arkasında ön cama yapışık vaziyette duruyor. Ancak kameraya baktığımda tabiri caizse kameramla adeta savaşıldığını görüyorum.
Servis yetkilisine durumu sorduğumda, kayıtları sildiklerini söylüyorlar.
Dediğim gibi normalde Allah göstermesin herhangi bir kaza vb. durum olmadıkça bakmam ama bu deformasyonu görünce kayıtlara bir bakayım dedim.
Kayıtları silmeye çalışmışlar, sanıyorum SD karttan da silmişler ancak, telefonumla wi-fi ile kameraya bağlandığımda kayıtlar silinmemiş ve izlenebiliyordu.
Kayıtlardan gördüğüm kadarıyla aracımı saat 16:00 da bakıma yeni alıyorlar. 18:00 de de bakım bitiyor. Kalan 1 saatte de kamera ile boğuşarak kayıtları silmekle uğraşıyorlar herhalde.
Beni üzen en önemli konu, teknisyenin biri arabayı çalıştırıyor ve hareket etmeye başlayınca, bir diğer teknisyen arabayı çalıştıranı "Arabada yağ yok, yağ." diye bağırarak uyarıyor.
Bunun üzerine az bir duraksama sonrası "Yağsız da gider bu araba" diyerek hareketine devam ediyor.
Daha sonra yanındaki teknisyen kamerayı fark ederek telaşlı bir şekilde, "Şu şeyi ver abi, hadi çıkart çıkart çıkart çıkart" diyor, hareket eden teknisyen de "Kontak açık kalsın mı" diyor öteki de "Kapat" diyor.
1. Aracın bakıma geç alındığı görülmüştür.
2. Kamera kayıtlarını silmeye hiç uğraşmayabilirlerdi. Çakmak soketini çıkarıp kameranın beslemesini kesselerdi zaten kamera kayıt yapmayacaktı.
3. Kamera kayıtlarını silmek için SD kartı aldıklarında, aynı zamanda benim özel kayıtlarım olan 10 günlük bir kayda da erişmiş bulunmaktalar.
4. Kamerayı bayağı deforme etmişler. Eskisi gibi sıkı sabitlenmiyor, gevşetmişler.
5. En önemlisi, bildiğiniz gibi yetkili servise aracın anahtarı teslim edildiğinde, o dakikadan sonra aracınıza siz bile dokunamazsınız. Konusunda uzman ve tek yetkili olan bu kurumlarda, hem kullanım manuelinde hem de bakım manuelinde, oldukça büyük ve kalın puntolarla "YAĞSIZ ÇALIŞTIRMA" uyarısı olmasına rağmen, motorun yağsız çalıştırılması imajı zedeleyen büyük bir skandaldır.

Konuyu Honda Türkiye'ye bildirdiğimde, müşteri temsilcileri, aracınızda oluşan bir hasar var mı kısmına yoğunlaşmış, yapılan uygunsuz müdahale için bir görüş bildirilmemiştir.
Ben de bölge müdürünün benimle irtibata geçmesi talebimi ilettim. Ancak müşteri temsilcisi bu şekilde bir süreç ilerleyişinin olmadığını sıkıntıyı bayiye ileteceklerini söylediler.
Ben de bayinin/servisin uygunsuz tutumunu, bölge müdürüyle görüşmek istediğimi tekrar belirttim.
Bunun mümkün olmadığını söyleyince, o zaman görüntü kayıtları ile birlikte sosyal medyadan konuyu hep beraber takip edelim dedim. Tamam dediler.

Hepinize Kazasız günler dileyerek, skandalı yorumlarınıza sunuyorum...

GM 8 d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

memspe

0
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
385
Tepki puanı
671
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FC5 2018
Gerçek bir olay: Amerika'da bir servis 4x4 SUV'nin motor yağ kapağını takmadan teslim etmiş. Müşteri o şekilde gitmiş ve saatler sonra her nedense kaputu açmış ve kapağın olmadığını görüp servise geri gitmiş. Servis motor yağ kapağını bulamamış ve sipariş vermek zorunda kalmış. Parçayı beklerken uyduruk bir kapak takmak zorunda kalmışlar.

Maalesef servis hataları bilerek yada bilmeyerek dünyanın her yerinde ve her marka araç servisinde oluyor.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
yetkili serviste staj yaptım ben, birçok yetkili servisi gezdim gördüm, öğrenim gördüğüm eğitim sebebiyle bu konularda çevremdeki arkadaşlarıma bu konuda epeyce teknik destek ve yardımda bulunuyorum ve hyundai forumunda da yıllardır üyeyim hep okuyoruz ediyoruz sizin bu yaşadığınız türden olaylar yetkili servislerde günlük sıradan olaylar, kaldı ki motora gerçekten yağ koymadan motoru çalıştıran ustaları da gördüm duydum bizzat ben yağsız çalıştırılan motor çok aşırı ciddi ses çıkartır cayır cayır öter yani illa ki insanı uyarır, hatta servislere bazen motoru komple bitik yatak sarmış vs. araba getirirler ve bu türden bir araç en az bir ay yatacaktır ve bu arabadan her önüne gelen usta bir parça söker götürür mesela fan müşürü lazım olur depoda olmaz giderler yatan araçtan sökerler sonra motoru bitik aracı topladıkları zaman gidip ona yenisini takarlar veya çıkma takarlar haberleri olmazsa uyarı falan vermez öylece teslim edilir müşteriye eksik haliyle, dışarıdan teyp getirir müşteri al bunu tak diye verir servise maksat garantili olsun diye ama teybi takarken çıkışlarını yakarlar sonra gidip çarşıdan aynı teypten başka bir tane daha yeni alıp onu dikkat ederler yakmadan takarlar falan filan, beyaz renkli bir kazalı araç getirirler mesela ve sadece arka tamponu kırıktır giderler perte ayrılmış yeşil renkte aynı başka bir araçtan sağlam kalmış arka tamponu söküp yıkayıp çamurlarını akıtıp yeşil boyanın üzerine beyaz boyayı basarlar direkt ve sizin kazalı arabanıza takarlar sıfır tampon taktık derler verirler sonra zamanla beyaz boya kalkıp alttan yeşil yeşil boya çıkar:) usta debriyajı sökerken sökemez küfür eder sonra baskı bilyasını bozar gidip hurdalıktan bir tane bitik debriyajın üzerinden sadece baskı rulmanını söker sizin aracınıza takar sonra sıfır debriyaj taktım der yetkili servis parasını alır. Eğer servisten uzaktaysanız telefon açarlar fren balatalarınız bitmiş derler ama bitmemiştir giderler azıcık aşınmış olan sağlam balatalarınızı sökerler yenisini takarlar ve sizin aracınızdan çıkan bitik balatalar bunlar diyerek servisin hurdalığından aldıkları aynı modele ait dibine kadar bitik balataları poşete koyup bagaja bırakırlar bakın frenleriniz bitmiş diyerek parasını çatır çatır alırlar.

Bunlar yetkili servis olayları gündelik şeyler. Hepsi duyduğum gördüğüm şeyler.

arabanızı yetkili servise verdikten sonra çay içmeye gidecekseniz öğlen molası yada çay saatini bekleyin onun dışında araç başından ayrılmamanız şiddetle önerilir gerekirse bakım yapıldığı süre boyunca başında bekleyin, eğer servis alanına sokmuyorlar ise kavga ediniz ama karakolluk olacak derecede çok ileri gitmeyiniz mümkün oldukça otomobilinizi izleyebileceğiniz yetkili servisleri tercih edebilirsiniz ama ilk öncelik seçtiğiniz servisin müşteri memnuniyetidir.

Yani bunun yanında işte efendim kapı ses yapıyormuş ta direksiyon kılıfı soyulmuş ta garantiye girmiyormuş falan filan bunlar bunların yanında birşey değil yani.

sadece bir yada birkaç marka değil otomobil markalarının çoğu hatta hepsi bu tür yetkili servis fiyaskosu skandal olayları yapmaktalar. Öyle mercedes e bmw ye volvo ya kaçarak biraz zor kurtulursunuz onu da söyleyeyim:) Önemli olan hangi markayı tercih ettiğiniz değil hangi yetkili servise gittiğinizdir, hangi marka olursa olsun aynı markanın berbat iş yapan servisleri de mükemmel çalışan servisleri de vardır. Arayıp iyisini bulmaya gayret ediniz:)
Kesinlikle katiliyorum ve tekrar tekrar yetkili servislere boşa para vermeyin diyorum. Vites kutusu yagini dışarıda değiştirin çok basit. Ben arastiramam belki aracima zarar verir diyorsaniz yetkili servisten alın parça ve malzemeleri ama o servise sokmayin arabalarinizi bende otomotiv sektorundeyim bırakın servis kayitli olmasın çok onemli değil ben aracimin yakıt ve otopark fislerini dahi atmam dosya icindedir ona ait her şey, künyesi gibidir. 2. El kısmını düşünmeyin. O kadar takintili kişiye zaten satilacak araba yoktur gitsin sifirini alsın.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Kesinlikle katiliyorum ve tekrar tekrar yetkili servislere boşa para vermeyin diyorum. Vites kutusu yagini dışarıda değiştirin çok basit. Ben arastiramam belki aracima zarar verir diyorsaniz yetkili servisten alın parça ve malzemeleri ama o servise sokmayin arabalarinizi bende otomotiv sektorundeyim bırakın servis kayitli olmasın çok onemli değil ben aracimin yakıt ve otopark fislerini dahi atmam dosya icindedir ona ait her şey, künyesi gibidir. 2. El kısmını düşünmeyin. O kadar takintili kişiye zaten satilacak araba yoktur gitsin sifirini alsın.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
evet öyle, eski arabamın da 5 yıl garantisi vardı sıfır almama rağmen yetkili serviste sadece bir kere bakım gördü, geri kalan bakımların 9 yıl boyunca hepsini ben yetkili servisten perakende olarak aldığım orjinal yedek parçalar ile sanayiden aldığım kaliteli pahalı motor yağlarını kullanarak dışarıda yaptırdım, piyasa malı bakır champion ve ngk marka buji kullanırdı, vites zaten manuel idi 120000km 10 sene şanzımanı yağ istemez, bakım onarımların çoğunu da kendim hallederdim hava ve polen filtresini kendim değiştirirdim çatlayan fitilleri değiştirdim teybi söktüm taktım, kalorifer fanını söküp temizledim falan filan. Eski arabam oldukça kolay bakım yapılan bir otomobildi birde neslinin son örneklerindendi yani eskiden tanıdığım aşina olduğum şeyleri barındıran bir otomobildi sabit egzantrikli bir motor, 16 valfli, çok noktalı port enjeksiyon, burulma kirişli arka süspansiyon. tek parça elektronik ateşleme bobini geri kalanı bujiye giden kablolar, manuel klima, hassas ama klasik bir abs sistemi, yağlı tip klasik hidrolik direksiyon, hidrolik debriyaj pedalı, spiral telli kablolu eski sistem gaz kelebeği, karter koruma muhafazası yok yağ filtresini sökmek 1 dakika alıyor, tapasını da 1 dakikada sökebiliyorsunuz hava filtresi klipsi 4 tane klips var böyle elle çat diye açılıyor kapanıyor tornavida istemiyor 10 saniyede hava filtresi değiştiriliyordu, polen filtresini zaten yolda giderken arabayı babama verip o arabayı kullanırken ben değiştiriyordum nerdeyse o derece komik ve pratik, böyle motor havuzu içinde uğraşması filan çok kolaydı

Honda da daha çok yeniyim, otomatik şanzıman için de durum öyle, otomatik şanzıman konusunda da daha epey yeni sayılırım tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlarda yağ soğutucu hortumunu söküp şanzıman yağı makine ile komple tam değişim yapılırsa şanzıman yağı içerde hava yapıyormuş ve sorunlar çıkartır diyorlar, konvertör patlaması solenoid arızası vs gibi, en iyisi şanzıman yağını alttan boşaltıp üstten doldurarak yapılan tazeleme yöntemi diyorlar o zamanda şanzımanın içinde 1-2 litre eski yağ kalıyor kısa aralıklar ile birkaç kez üst üste değişim gerekebiliyor diyorlar. tabi bu tam değişimin zararlı olduğunu falan yeni öğrendim. Şanzıman yağı filtresi varmı yokmu? geçen soru sordum kimseden cevap gelmedi bazı şanzımanda iki tane filtre oluyor yada iki çeşit şanzıman yağ filtresi var birisi karter açılmadan değiştirilemiyor şanzıman karterini indirmek gerekiyor birde dış filtre var onu değiştirmek kolay FC5 veya FK7 de şanzıman yağı filtresi nasıl? bilmiyorum, yağı elde etmesi kolay giderim servisten alır gelirim ne olacak. Ama özel servise öylece teslim edemem ne yapacaklar bilemiyorum. Kendim bunları bilmem takip etmem lazım madem özel servise bakıma vereceksem.

Honda da acemilikten öğrenecek çok fazla şey görüyorum kendim için, hem FC5 hemde FK7 kasa daha piyasada çok yeni sayılırlar mesela sol alt salıncak üzerine bağlı küçücük bir z rot parçası var aynı parça sağ tarafta yok, acaba bu ne işe yarıyor? viraj demiri z rotundan bahsetmiyorum o başka onu biliyorum, yedek soğutma suyu kabı üzerinde daha önce kaputunu açtığım hiçbir otomobilde olmayan basınç çekvalfli kapak var bu kapak sadece radyatörde oluyordu eskiden. Sol ön çamurluk ön tarafında tamponun iç kısımda bir tane ufak radyatör var yağmurlu havalarda üzeri ıslanınca buram buram buhar çıkartıyor acaba bu nedir? şanzıman yağı soğutucusu mu? yoksa klimanın dış peteği mi? şanzıman yağı tam değişimi için ön tamponu mu indiriyoruz ki? bir yağ filtresine ulaşmak için alüminyum karter muhafazası sökülecek en az 6 tane vida var orada, yağ tapasını zaten 2 yıldır halen görebilmiş değilim:) hava filtresini sökmek hepten dert illa ki 10 veya 12 numara anahtar istiyor birde epey kalın bir hava emiş hortumu var onu azcık çekiştirmek lazım, sanırım birde hava kutusunun vidaları aşağıda duruyor bunu sökmek için kullanılan takım mıknatıslı olmak zorunda:( illa ki düşürürüz motorun içine o vidaları:) Buji değiştirsem her bujinin kafasına ayrı ayrı bobin seti takmışlar bunları asılıp elle mi çıkartsam ? yoksa takım mı lazım? neyse ki platin buji imiş 100000km götürür diyorlar. Ama zaman gelecek sökmek lazım olacak

klima kompresörünün yerini daha yeni keşfettim turbo nun altına motorun önüne koymuşlar ve klima açıkken sürekli dönüyor eski kullandığım araçlarda klima açık bile olsa sıcaklık yeterli seviyeye düştüğü zaman kompresör kavraması devreden çıkıp motoru rahatlatırdı ara ara devreye girip çıkardı hemde kompresörün ömrü uzun oluyordu sürekli çalışmadığı için, ama honda da kompresör sürekli çalışıyor. Kontrol ederken moralim bozuldu:) bu olay normal mi değil mi onu da bilmiyorum yetkili servis zaten hiç bilmiyordur. Ancak bozulursa yenisiyle değiştirmeyi biliyor

1.5 turbo motorun triger kayışı yada zinciri motorun içinde değişim gerektirmiyor bu çok güzel.

Ancak bu kadar bilgi biliyorum dahasını öğrenmem için kendi imkanlarıyla dışarıda bakım yaptıranlardan güzel detaylı konular bekliyorum lakin FC5 ve FK7 sahipleri yetkili servis furyasına kapılmış ve dışarıda bakım yaptıranı belki 100 kişiden 1-2 kişi olunca bilgisiz ve bu konuda epeyce geri kalıyorum.

Yani FB7 FD6 kasa sahibi olupta dışarıda bakım yaptır demesi kolay:) ben diyorum ki zaten yeterince tanımadığımız ve olur ya bir sorun çıkarsa garantiyi çöpe atmayalım diye FC5 ve FK7 kasada bütün sorunlar çözülüp bütün bilgiler ne zaman ortaya çıkarsa o zaman yetkili servise zaten gitmeyeceğiz:)

Haftasonları özel honda servislerine gidip takılmak lazım en güzeli o olur aslında. Bulunduğum yere yakın bir sürü özel servis var yetkili servise göre bana çok daha yakınlar.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Söyle acikliyim ;
FC5 R16 motor aynı zaten zamanlama kayısı yani triger zincirli. Değişimi kullanima göre degisecektir ortalama 200 k .

Taşırma kabı yani yedek su deposu uzerinde 1.1 bar di yanlis hatirlamiyorsam bir kapak mevcut bu FB7 de direk radyator üzerindeydi dogru, onu neden oraya aldiklarini bende anlamis değilim oturup mühendislerle tartismak lazım. :) FK7 Türbo beslemeli bir motor japon genlerine aykırı bence türbosarj bir motor çok daha verimli olabilecegini düşünüyorum konuyla ilgili belkide emisyon problemleri nedeni olabilir ama kopresor olsaydi kesinlikle Hondaya yakışan bir ses elde edilmis olacagini düşünüyorum. Sallanma sürgüsü Z rota bağlı olması lazım çok dikkat etmedim ama muhafazayi cikarip incelemek lazım muhakak bir şey düşünmüşlerdir. Klima olayı içten kavrama biliyorum R16 motorda FC ve FK kasalar her ne kadar karmasik gelsede periyoduk bakımlar aynı mantik. Vites kutusu olayına gelecek olursam FB7 de 2 adet filitre var biri seleneot yani şanzımanın içinde diğeri hava filitre kutusunun altında ulaşılabilir bir yerde. Türbo motorlara hiç asina degilim fakat o bahsettiginiz ufak radyator Türbo soğutma için olabilir bir ismi vardı hatta onun şu an hatirlayamadim. Karter muhafazasinin orta kısmı saç ve biraz iç kısımda kalarak o tapayi görebilirsiniz 4 cıvata ve 12 klip var diye hatirliyorum sökmek için 13 mm lokma lazımdı. Vites kutusunun yağını ben FB7 de ilk 30 k da değiştirdigimde biraz capaklar çıkmıştı ve ustam önemli değil ilk zamandan kalan şeyler demişti. 2 değişim yaptık sonra ben tecrübeye çıkıp 15 20 km yol yaptiktan sonra tekrar degistirmistik. Son olarak 1 hafta önce yani aşağı yukarı 1 yıl yani 38 k da tekrar degisim yaptık ama bu sefer filitreside değişmişti bende aynı şekilde alttan bosaltmanin en sagliklisi oldugunu dusunuyorum toplam 7 litre yağ alıyor ve 3 litresini salabiliyor oda dişli grubunun ger kalanı torkkonvertoru icerisinde vakumlu. Hava filitre kutusu FC5 de kolay ama FK7 yani Türbo motor üzerinde çok calismadigim için emin degilim. İstanbuldaysaniz tavsiye edebilecegim bir yer var oraylada irtibata gecebilir bütün sorularinizin cevabini telefonda bile alabileceginizi düşünüyorum
FK7 de asiri besleme oldugundan yağ konusu daha da bir hassas dikkat istiyor.
Filitre fiyatlarini Honda dan ogrenin telefonda ona göre hazirlik yaparsiniz, CVT vites biraz hassas diğer eski nesil gibi dayanikli oldugunu dusunmuyorum hatta Adanada CVT sanzimani dagilan biri vardı yanlis yağ kullanimi yüzünden karalama değil ama sadece özenli olmaliyiz CVT vites yagi değişimlerine daha bir özen gösterin iyi aksamlar.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst