Yetkili Serviste Bakım Skandalı (Motoru Yağsız Çalıştırıp Hareket Ettirme)

Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
294
Tepki puanı
110
Konum
Gebze
Aracınız
Civic FC5 2018

mozden

Özel Üye
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
34
Konum
İSTANBUL
Aracınız
Civic FC5 2018
Ay sonu toplantısında arkadaşlar aracı Yağsız hareket ettirecekseniz bile araçta kamera kaydı vs var mı dikkat edin ona göre hareket ettirin hadi onu geçtik madem kayıt altına alınmış görüntüleri daha dikkatli bir şekilde özenerek silin gibi şakalaşmacalar geçebilir aralarında.

Lenovo K33a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Tabii o da olabilir ben de düşündüm o kısmı da hatta başından beri o şekilde yorumluyordum bir şey demedim ama o artık kendi yönetim tarzlarına kalmış. Sonuçta imajını düşünen kurumsal bir firmaysa olayın bu taz kaçışmayla değil düzeltilmesi önlenmesi gereken bir faaliyet olarak yorumlayıp daha dikkatli olunması yönünde kendilerine çeki düzen vermeleridir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Aracıma yaklasik 2 yil once pasta cila boya koruma uygulamasi yaptirmistim. 1 yil itina ile ilk tazyikli su sonra sünger ve cilali sampuanla cizmeden yikamistim ciziklerim yoktu. Hava yastigi sisiricileri degisimi icin araci birakmistim. Teslim almaya gittigimde araci fircayla yikadiklarini aracın tamaminin firca izine büründüğünü gördüm. Nasıl bir fircayla yikamislarsa artik. Biraktigima bin pisman oldum. Yetkili servis mi yoksa merdiven alti servis mi belli değil :unsure:
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
@kemanist61 Eskişehir Ufuk honda. Uzatacaklarını bildiğim için birsey demeden cıktım gittim. Aracimi verdigim zaman arac inceden camurluydu bunu bahane edeceklerdi muhtemelen. Arkadasın aracina gercekten üzüldüm. Insallah hukuki anlamda istedigi sonucu alır. Arac bugun sorunsuz olabilir ama ileride ne gibi bir problem çıkarır bilinmez.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Ben hala kıllanıyorum.
dediğinize göre sd carddaki görüntüleri servis müdürü kendi silmiş, başkası görmemiş. Peki yağ varsa araçta neden öyle bir tutum sergiledi.
Keşke yazılı bir belge alsaydınız; motorunuzun yağsız kalmayla ilgili oluşabilecek her türlü arızadan Honda ..... yetkili servisi sorumludur şeklinde.
 
Katılım
29 Ocak 2018
Mesajlar
71
Tepki puanı
43
Konum
aydın
Aracınız
Civic FB7 2013
Sağlam bir avukat tutun (ama sağlam olsun 3'e 5'e bakmayın) şayet olay anlattığınız gibi ise, tuttuğunuz avukat, mahkeme giderleri ve sıfır bir aracın nakit bedelini kolaylıkla alırsınız. (Tekrar yazıyorum, tüm dedikleriniz ve kayıtlarınız gerçek ise)

Zaten gerçek ise, gerekli mahkeme servis içindeki tüm (o güne ait) görüntüleri de servisten resmî olarak talep edecek ve gerekeni yapacaktır. (Emin olun)
Mahkeme için kayıtları hiç bir yerde paylasmamaniz önemli. Karşı taraf da sizden davacı olur ve kazanır.
Ben aracımi servise de versem motor parçalarına işaret koyuyorum. Değiştirebilirler diye.

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Yetkili servise parca yedek parça dışında ugramayin arkadaşlar yapilacak belli. Ben arabamin başında durmak istiyorsam dururum bunu kimse engelleyemez ben kendi ustama anahtarini gönül rahatligi ile veririm çünkü o samiyeti ve güveni kurduk. Hondanin bir reklami vardı yeni cikti hatta.

Orada diyordu ki babalar günü ile ilgili bir reklamdi ve aynen şöyle; erkekler arabalarina çocukları gibi bakarlar ta ki baba olana kadar.

Ben arabamı garaja her park edisimde direksiyonu vites topuzu ve el freni elle dokundugum nere varsa ıslak mendiller kurular ardindan kapı cebindeki onun için ayirdigim özel bezi ile siler dreksiyonun üzerine bırakırım.

Yetkili servislerde bazı acil araçları parça olmadigindan yandaki aynı aractan parça sökerek tamamladığını biliyoruz. Aracım maalesef ilk 10 k bakimini yetkili serviste olmuştu ve camurluga ışık altında baktığımda yıkama fircasinin sopasinin ucunu vurduklarini tespit ettim. Göçük vardı onu duzelttirdim. 15 k bakimini da Honda Türkiye A.S de genel merkezinde 91 model kırmızı bir NSX ile yan yana bakım görmüştü. Ondan beridir de hiç yetkili servise uğramadı. Soran olursa eski bir Honda personelinin aracı.. Arabami yetkili servise goturememenin üzüntüsünü yaşıyorum evet o konforu o ilgili bekliyorum ama midem bulaniyor artık bu ucuz müşteri temsilcilerinden. Bunu satamam ama 2. Bir arabam kesinlikle Volvo S80 olacak.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Ocak 2019
Mesajlar
205
Tepki puanı
135
Konum
Afyon
Aracınız
Civic FC5 2018
Değerli Arkadaşlar,
Problemim ile ilgili sevindirici ve komik bir olay yaşandığını belirterek yaşananları sizlerle paylaşmak istiyorum.
Konu ile ilgili Honda Türkiye şikayetimi kapatmıştı. Ben de, 2 Müşteri temsilcisi ile görüşme sonucu (sadece bu kişilerin inisiyatifinde kalmasın diye) ilgili şikayetin Honda Türkiye, Bölge, Bayi Servis müdürlerine iletip iletilmediğini ve bunun hesabının sorulup sorulmadığını sorgulamak için Servisi aradım. Honda Türkiye'ye yapmış olduğum şikayetin onlara ulaşıp ulaşmadığını sordum. Görüştüğüm kişi bana gelen bir şey yok ancak Bayi müşteri temsilcimize veya Servis Müdürümüze bir sorayım belki onlara gelmiştir dedi. Ben de Servis Müdürüyle görüşme imkanımın olup olmadığını sordum. Sağolsun Arkadaş tabi tabi ben konuyu kendisine iletip hemen görüştüreyim sizi dedi. 2 gün geçmesine rağmen herhangi bir dönüş olmadı. Tekrar ben aradım daha önceden ismini öğrendiğim servis müdürüyle görüşmek istediğimi söyledim, görüştürdüler. Servis müdürü ilettiğim problem ile alakalı herhangi bir problem olmadığını söyledi. İlaveten gün boyu kayıt edilmiş Servis kamera kayıtlarını izlemek için de beni davet etti. Ben de problemimi önemli olduğu gerekçesiyle yetkili bir (Honda Türkiye Servis Müdürü, Bölge Servis Müdürü, Bayi Servis Müdürü vb.) kişiyle yüz yüze görüşmek istediğimi ve elimdeki kaydı göstermek istediğimi söyledim ve Servise gittim. Öncelikli olarak Servis kayıtlarını inceledik. Araçtan yağın boşaltıldığını ve akabinde dolum işleminin yapıldığını gösterdi. Daha sonra aracın hareket ettiği ve bendeki kamera kaydı (kamera ön cama yapışık olduğu için görüntü olarak açık kaput ve konuşanların ses kaydı) olan saatlerdeki kısımları izledik. Hatta tam olarak ikna olmayıp kayıtları tekrar tekrar izleme talebimi de hiç gocunmadan tekrar tekrar izlettiler. Çünkü görüntülerde herhangi bir atlama kes-yapıştır vb. durum var mı diye şüpheyle yaklaştım. Hatta hareket sonrası araç servisten çıkana kadar herhangi bir yağ dolumu yapılıyor mu diye de bakmak istedim. Onun da kayıtlarını sonuna kadar izledik. Herhangi bir yağ dolumu yapılmıyordu. Yani araç lift bölgesinde kaldırılıp yağı boşaltılıyor ve akabinde araç indirilip yağ dolum işlemi yapılıyordu. Sonra da başka bir probleme müdahale etmek için bir başka istasyona hareket ettiriliyordu.
Daha sonra o zaman bende elimdeki kayıtları göstereyim dedim. Açtım, izledik. Bana da sonuna kadar hak verdiler. Çünkü konuşmalarda ilk yazımda bahsettiğim cümleler geçiyordu. Sonuç olarak, teknisyenlerin kendi aralarında şakalaşma diyaloğu konuyu buralara getirmişti.
Bu süreçte edindiğim tecrübeleri de sizlerle paylaşmak istiyorum.
Çok hassas bir hukuki süreç ilerleyişi ve yorumlayışı var.
2 farklı hakime konuyu danıştığımda, bu tarz görüntü kayıtlarının herhangi bir yerde paylaşılmaması gerektiği sadece mahkemeye delil olarak sunulması gerektiği belirtildi. Aksi bir durumda haklı konumundan haksız duruma düşülebileceği belirtildi.
Ancak konu ile ilgili bir kaç dava geçirmiş arkadaş ve avukatların yorumuna göre araçta takılı olan kameranın kişinin özel mülkünde takılı (gizli olmayan) görünür güvenlik kamerası olarak değerlendirildiği ve bu görüntüleri de bir uygunsuzluk durumunda dilediği şekilde paylaşabileceği şeklinde yorumlanmıştır. Ayrıca daha önceden bahsettiğim SD kartı çıkarıp özel bilgilere ulaşma durumunun da uygunsuz olduğu tekrarlandı. (Bu kısmı Servis Müdürüne sorduğumda her ne kadar sözlü beyana inanama durumu takdirinizdir, sadece kendisinin ilgili kısmı sildiğini başka kimsenin görüntülere ulaşmadığını söyledi.)
Vel-hasıl'ı kelam; durum böyle arkadaşlar. Az kalsın iki teknisyenin aralarındaki şakalaşma diyaloğu konuyu davalık hale getirecekti. Kolay ikna olan biri değilimdir, hala inanmakta zorluk çekiyorum kafamda acaba bir şekilde görüntülerle falan oynadılar mı diye düşünüyorum ancak dediğim gibi defalarca izledim. Normal kayıt mı diye sistemden çıkış yaptırıp tekrar online izleme sistemini bile açtırdım :) O tarihi ve saatleri seçip giriş yaptık ve sonuç aynıydı. Bir de araca herhangi bir zarar verilmediği sonucu beni daha çok mutlu ettiği için artık ikna olmuş durumdayım. Ayrıca olaya çok yönlü bakıldığında çıkarılacak bir çok ders/tecrübe olduğunu da düşünüyorum.
Aslında buraya Servisin hangisi olduğunu da yazabilirim ancak, hem yazılanın tamamını okumayanlar için sadece problem ve Servis adı akılda kalmasın diye yanlış bir algı olabilir hem de reklamın iyisi kötüsü olmaz durumundan dolayı gereksiz yere reklam yapmış olmayalım. :) Amacımız bu değil çünkü. Yani sizin anlayacağınız bir de mahkemeye versem tam filmlik bir vaka olacaktı. :)
İlginiz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Değerli zamanınızı aldığım için kusura bakmayın, inşallah hepimizin faydalanacağı bir ders çıkmıştır. Serviste kendine ders çıkardığını ay sonu toplantısında bu tarz tutumlara daha dikkat edeceklerini teknisyenlere beyan edeceklerini söyledi.
Aklimda bazi sorular var?
1-servis kamera kaydinda plakanizi gordunuz mu?yada aracin sizin arac olduguna yuzde yuz emin olabileceginiz baska bir durum oldu mu?çunku kamera tarih ve saati degistirilip benzer bir arac kullanilarak goruntuler elde edilmis olabilir.
Bunu neden yapsinlar ki derseniz adamlar nasil bir refleksle sizin sd karta mudahale etmislerse!Şöyle ki ben servis elemani olsam arkadasimla sakalassam o is orada biter.zaten sakalasmisim kamera cekmis olsa bile sucluluk duygusu ile sd karti silmem☺
2-servis muduru size hemen donus yapmiyor.somra hazirliksizmis gibi gelin goruntulere bakalim diyor.yani calisanlarindan okadar emin mi?sizin elimde goruntuler var demenize ragmen.
3-honda turkiye bu adamlara haber vermeden sikayeti sonlandiriyor!bu iste honda turkiye dedigimiz adamlar ve servisler beraber paslaşıyor,biz gariban musteriler tek.birbirlerini kurtarmis olabilirler.sikayet kapatilmissa sonuc kismina ne yazilmis acaba??
işi gücü bırakıp sd karta yonelmeleri cok kafa kurcaliyor.
Umarım dedikleri gibi hersey basit bir şakadır.
 
Geri
Üst