Değerli Arkadaşlar,
Problemim ile ilgili sevindirici ve komik bir olay yaşandığını belirterek yaşananları sizlerle paylaşmak istiyorum.
Konu ile ilgili Honda Türkiye şikayetimi kapatmıştı. Ben de, 2 Müşteri temsilcisi ile görüşme sonucu (sadece bu kişilerin inisiyatifinde kalmasın diye) ilgili şikayetin Honda Türkiye, Bölge, Bayi Servis müdürlerine iletip iletilmediğini ve bunun hesabının sorulup sorulmadığını sorgulamak için Servisi aradım. Honda Türkiye'ye yapmış olduğum şikayetin onlara ulaşıp ulaşmadığını sordum. Görüştüğüm kişi bana gelen bir şey yok ancak Bayi müşteri temsilcimize veya Servis Müdürümüze bir sorayım belki onlara gelmiştir dedi. Ben de Servis Müdürüyle görüşme imkanımın olup olmadığını sordum. Sağolsun Arkadaş tabi tabi ben konuyu kendisine iletip hemen görüştüreyim sizi dedi. 2 gün geçmesine rağmen herhangi bir dönüş olmadı. Tekrar ben aradım daha önceden ismini öğrendiğim servis müdürüyle görüşmek istediğimi söyledim, görüştürdüler. Servis müdürü ilettiğim problem ile alakalı herhangi bir problem olmadığını söyledi. İlaveten gün boyu kayıt edilmiş Servis kamera kayıtlarını izlemek için de beni davet etti. Ben de problemimi önemli olduğu gerekçesiyle yetkili bir (Honda Türkiye Servis Müdürü, Bölge Servis Müdürü, Bayi Servis Müdürü vb.) kişiyle yüz yüze görüşmek istediğimi ve elimdeki kaydı göstermek istediğimi söyledim ve Servise gittim. Öncelikli olarak Servis kayıtlarını inceledik. Araçtan yağın boşaltıldığını ve akabinde dolum işleminin yapıldığını gösterdi. Daha sonra aracın hareket ettiği ve bendeki kamera kaydı (kamera ön cama yapışık olduğu için görüntü olarak açık kaput ve konuşanların ses kaydı) olan saatlerdeki kısımları izledik. Hatta tam olarak ikna olmayıp kayıtları tekrar tekrar izleme talebimi de hiç gocunmadan tekrar tekrar izlettiler. Çünkü görüntülerde herhangi bir atlama kes-yapıştır vb. durum var mı diye şüpheyle yaklaştım. Hatta hareket sonrası araç servisten çıkana kadar herhangi bir yağ dolumu yapılıyor mu diye de bakmak istedim. Onun da kayıtlarını sonuna kadar izledik. Herhangi bir yağ dolumu yapılmıyordu. Yani araç lift bölgesinde kaldırılıp yağı boşaltılıyor ve akabinde araç indirilip yağ dolum işlemi yapılıyordu. Sonra da başka bir probleme müdahale etmek için bir başka istasyona hareket ettiriliyordu.
Daha sonra o zaman bende elimdeki kayıtları göstereyim dedim. Açtım, izledik. Bana da sonuna kadar hak verdiler. Çünkü konuşmalarda ilk yazımda bahsettiğim cümleler geçiyordu. Sonuç olarak, teknisyenlerin kendi aralarında şakalaşma diyaloğu konuyu buralara getirmişti.
Bu süreçte edindiğim tecrübeleri de sizlerle paylaşmak istiyorum.
Çok hassas bir hukuki süreç ilerleyişi ve yorumlayışı var.
2 farklı hakime konuyu danıştığımda, bu tarz görüntü kayıtlarının herhangi bir yerde paylaşılmaması gerektiği sadece mahkemeye delil olarak sunulması gerektiği belirtildi. Aksi bir durumda haklı konumundan haksız duruma düşülebileceği belirtildi.
Ancak konu ile ilgili bir kaç dava geçirmiş arkadaş ve avukatların yorumuna göre araçta takılı olan kameranın kişinin özel mülkünde takılı (gizli olmayan) görünür güvenlik kamerası olarak değerlendirildiği ve bu görüntüleri de bir uygunsuzluk durumunda dilediği şekilde paylaşabileceği şeklinde yorumlanmıştır. Ayrıca daha önceden bahsettiğim SD kartı çıkarıp özel bilgilere ulaşma durumunun da uygunsuz olduğu tekrarlandı. (Bu kısmı Servis Müdürüne sorduğumda her ne kadar sözlü beyana inanama durumu takdirinizdir, sadece kendisinin ilgili kısmı sildiğini başka kimsenin görüntülere ulaşmadığını söyledi.)
Vel-hasıl'ı kelam; durum böyle arkadaşlar. Az kalsın iki teknisyenin aralarındaki şakalaşma diyaloğu konuyu davalık hale getirecekti. Kolay ikna olan biri değilimdir, hala inanmakta zorluk çekiyorum kafamda acaba bir şekilde görüntülerle falan oynadılar mı diye düşünüyorum ancak dediğim gibi defalarca izledim. Normal kayıt mı diye sistemden çıkış yaptırıp tekrar online izleme sistemini bile açtırdım
O tarihi ve saatleri seçip giriş yaptık ve sonuç aynıydı. Bir de araca herhangi bir zarar verilmediği sonucu beni daha çok mutlu ettiği için artık ikna olmuş durumdayım. Ayrıca olaya çok yönlü bakıldığında çıkarılacak bir çok ders/tecrübe olduğunu da düşünüyorum.
Aslında buraya Servisin hangisi olduğunu da yazabilirim ancak, hem yazılanın tamamını okumayanlar için sadece problem ve Servis adı akılda kalmasın diye yanlış bir algı olabilir hem de reklamın iyisi kötüsü olmaz durumundan dolayı gereksiz yere reklam yapmış olmayalım.
Amacımız bu değil çünkü. Yani sizin anlayacağınız bir de mahkemeye versem tam filmlik bir vaka olacaktı.
İlginiz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Değerli zamanınızı aldığım için kusura bakmayın, inşallah hepimizin faydalanacağı bir ders çıkmıştır. Serviste kendine ders çıkardığını ay sonu toplantısında bu tarz tutumlara daha dikkat edeceklerini teknisyenlere beyan edeceklerini söyledi.