2021 fc5 hararet

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Merhaba arkadaşlar başıma gelen üzücü olayı aktarmak istiyorum. 20 gün önce 40bin bakımı yaptırdım Adana serviste. Konyada yaşadığım için Antifriz kontrolü istedigim ve değişmesi gerekir dediler faturada mevcut değiştirdiler. Dün gece 23.00 civarı herzamanki kullanımda Adana'dan Konya'ya dönerken Ereğli'de hararet uyarısı yaptı. Hemen sağa çekip yol yardımı aradım. Geri dönüş yapmalarını beklerken kaputu açtım ve antifiriz kabinin kapağının takılı olmadığını farkettim. Videoya da aldım. O sırada teknik servisten döndüler ve çekiciyle en yakın(konya) servise çektirdik. Çoluk çocuk rezil olduk resmen. Şimdi serviste kontrol sağlandı azda olsa contaya zarar vermiş gibi duruyor dediler. Bende Adana servsiten talep ettim bakalım ne diyecekler. Bana söyledikleri şu 2bin km yapmışsınız bakımdan sonra diyorlar. Tamam da ben servisten sonra kapağı açıp mi gezdim

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
O sizin meseleniz değil , aracınız yetkili servis bakımlı değil mi ?
Eğer öyle ise -15 neden çıkıyor diye soracaktınız.. Birisi sebepsiz yere üzerinde ki antifirizi boşaltıp karışımı bozacak hali yok.. Soruşturulmalı , işlem geçmişine bakılmalıydı.. Üzerine 2 litre falan su ilave etmeden -15'lere gelemez.
Bende Malatya'da yaşıyorum geceleri -15-18 derece oluyor hava sıcaklığı. 2017 aracımın üzerinde hala montaj hattın da kullanılmış soğutma suyu var.. İlk aldığım vakit ölçmüştüm Gefo cihazım ile -40 gibi çıktığını hatırlıyorum. Bana da servis her gittiğim de henüz 55.000 km de olmasına rağmen benzin filtresi değişmesi lazım , buji değişmesi lazım diye ısrar edip duruyor. Benzin filtresi 120.000 km de , İridium buji de 120.000 km de değiştiği için hiç önemsemedim. Belki kullansam 80.000 gibi buji değiştirirdim o kadar.
Bilinçli tüketici olmak her konuda çok önemlidir.
 

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
O sizin meseleniz değil , aracınız yetkili servis bakımlı değil mi ?
Eğer öyle ise -15 neden çıkıyor diye soracaktınız.. Birisi sebepsiz yere üzerinde ki antifirizi boşaltıp karışımı bozacak hali yok.. Soruşturulmalı , işlem geçmişine bakılmalıydı.. Üzerine 2 litre falan su ilave etmeden -15'lere gelemez.
Bende Malatya'da yaşıyorum geceleri -15-18 derece oluyor hava sıcaklığı. 2017 aracımın üzerinde hala montaj hattın da kullanılmış soğutma suyu var.. İlk aldığım vakit ölçmüştüm Gefo cihazım ile -40 gibi çıktığını hatırlıyorum. Bana da servis her gittiğim de henüz 55.000 km de olmasına rağmen benzin filtresi değişmesi lazım , buji değişmesi lazım diye ısrar edip duruyor. Benzin filtresi 120.000 km de , İridium buji de 120.000 km de değiştiği için hiç önemsemedim. Belki kullansam 80.000 gibi buji değiştirirdim o kadar.
Bilinçli tüketici olmak her konuda çok önemlidir.
Haklısınız. Sagolun

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Turbey

0
Katılım
17 Eki 2018
Mesajlar
464
Tepki puanı
291
Yaş
44
Aracınız
Antifiriz kapagini acik birakacak haliniz yok kendi hatalarini hemen size atiyorlar 2000 km olmus .Herkes arabanin motor kaputunu acip kontrol etmez
Ama bunu kabul edecekler gorursunuz
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Üst kapağın açılıp contasının her ihtimale karsı değiştirmek daha temiz ve garanti yöndemdir.
Sıkı calışma ile 3-4 saatte halledilebilecek bir işlem bu.

Öyle taşlamaya gerek bile olmayacaktır hafif bir zımpara ile yenisi ile değiştirilebilir. Zarar gördüyse zaten su ya da yağ eksiltme yapar azar azar. Motorun sigortası gibidir üst kapak contası. Tamamen kaybetmemek için conta yanar. Çok basit bir işlem aslında ama maliyetli.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Antifiriz kapagini acik birakacak haliniz yok kendi hatalarini hemen size atiyorlar 2000 km olmus .Herkes arabanin motor kaputunu acip kontrol etmez
Ama bunu kabul edecekler gorursunuz
Garanti başvuru dosyası açıldı. Honda Türkiye'den servis görüntülerinin incelenmesini istedim. Aynı zamanda servis müdürü de izlemiş teknik personelin uzaktan da olsa iki defa kapağı kapattığı gözüküyor dedi. Fabrikadan üst kapağı açın bı bakın denmiş. Bakalım nolacak

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 Eki 2022
Mesajlar
70
Tepki puanı
38
Konum
148100
Ad Soyad
İlhami akbulut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhaba, ben de daha önce soğutma suyu antifrizi sormuştum yetkili servise, servisde aracınızda -40 deceye kadar korumalı antifriz fabrika çıkışı olarak var zaten demişti.
Bir keresinde de triger kayışı Sormuştumorada kayış olmadığını ve çelik zincir olduğunu ve değişim olmadığını öğrenmiştim.
Tabi bu anlattıklarım, 7-8 sence ilk Honda civic mi aldığımda yaşadıklarım.
Zamanla bilinçleniyor insan


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 May 2020
Mesajlar
365
Tepki puanı
203
Konum
elazığ
Aracınız
Civic FC5 2020
Bakım yaoturdıpınız servisin müdürüyle en üst yetkilisi ile mümkğnse yüzyğze yapıcı bir şekilde konuşun mutlaka bir indirim vs birşey yapacaktır diye düşünüyorum

LYA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,711
Çözümler
7
Tepki puanı
8,766
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba arkadaşlar başıma gelen üzücü olayı aktarmak istiyorum. 20 gün önce 40bin bakımı yaptırdım Adana serviste. Konyada yaşadığım için Antifriz kontrolü istedigim ve değişmesi gerekir dediler faturada mevcut değiştirdiler. Dün gece 23.00 civarı herzamanki kullanımda Adana'dan Konya'ya dönerken Ereğli'de hararet uyarısı yaptı. Hemen sağa çekip yol yardımı aradım. Geri dönüş yapmalarını beklerken kaputu açtım ve antifiriz kabinin kapağının takılı olmadığını farkettim. Videoya da aldım. O sırada teknik servisten döndüler ve çekiciyle en yakın(konya) servise çektirdik. Çoluk çocuk rezil olduk resmen. Şimdi serviste kontrol sağlandı azda olsa contaya zarar vermiş gibi duruyor dediler. Bende Adana servsiten talep ettim bakalım ne diyecekler. Bana söyledikleri şu 2bin km yapmışsınız bakımdan sonra diyorlar. Tamam da ben servisten sonra kapağı açıp mi gezdim

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Geçmiş olsun hocam başınıza gelen hadise kim olursa üzülür. Allah sabır versin.

Bu kadar kısa sürede antifiriz derecesinin düşmesini araştırmanızı önerim. Başta bu dikkatimi çekti.

Bakımdan sonra kaput hiç açılmadı ise 2.000 kilometrede olması ilk başta insana garip geliyor. Şu tarz olmuş olabilir. Hava soğuk aracı hep şehir içi sakin kullanıldı ise su kabından taşma gözlenmemiş olabilir. Eğer eski kasalarda ki gibi radyatörde kapak olsa idi daha erken su azalması olurdu. Adana Konya güzergahını bilirim. Pozantı ve Ereğli'ye kadar daha çok rampa vardır. Rampada motor ısınır su seviyesi yükselir. Asıl su azalmanız bu zamanda olmuş. Neticede Ereğli'de su miktarı çok azaldığı için hararet simgesi kendini göstermiş. Bu durumu hemen farkedip kenara çektiyseniz conta kötü durumda değildir. Kafada soru işareti olmaması adına ileriye dönük değişim olması ve açılıp bakılması çok daha iyi olur. Şimdi yapılan masrafı kim üstlenecek iş burada karışıyor. Kamera kayıtlarınada bakmışlar. Servis sorumluğu üstüne alır ise ne alâ. Size nasıl bir teklifte bulunurlar bilemiyorum. Müdürler ile görüşmeniz güzel olmuş.

Gelelim kendi araçlarımızı neden takip ediyoruz. Şu zamanda kalifiye eleman sıkıntısı var. İşini özveri ile yapan sayısı çok azaltı. Hassasiyette bir o kadar yerlerde geziyor. Bu yüzden şahsi araçlarımızda hiç olmazsa bakım tablosu, kullanılan malzemeler, gösterge simgeleri, motor havuzunda ne var ne yok bilmemiz gerekiyor. Herhangi bir anormallik olduğunda bunu ilk farkeden aracı daimi kullanan sürücüsüdür.
 

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Geçmiş olsun hocam başınıza gelen hadise kim olursa üzülür. Allah sabır versin.

Bu kadar kısa sürede antifiriz derecesinin düşmesini araştırmanızı önerim. Başta bu dikkatimi çekti.

Bakımdan sonra kaput hiç açılmadı ise 2.000 kilometrede olması ilk başta insana garip geliyor. Şu tarz olmuş olabilir. Hava soğuk aracı hep şehir içi sakin kullanıldı ise su kabından taşma gözlenmemiş olabilir. Eğer eski kasalarda ki gibi radyatörde kapak olsa idi daha erken su azalması olurdu. Adana Konya güzergahını bilirim. Pozantı ve Ereğli'ye kadar daha çok rampa vardır. Rampada motor ısınır su seviyesi yükselir. Asıl su azalmanız bu zamanda olmuş. Neticede Ereğli'de su miktarı çok azaldığı için hararet simgesi kendini göstermiş. Bu durumu hemen farkedip kenara çektiyseniz conta kötü durumda değildir. Kafada soru işareti olmaması adına ileriye dönük değişim olması ve açılıp bakılması çok daha iyi olur. Şimdi yapılan masrafı kim üstlenecek iş burada karışıyor. Kamera kayıtlarınada bakmışlar. Servis sorumluğu üstüne alır ise ne alâ. Size nasıl bir teklifte bulunurlar bilemiyorum. Müdürler ile görüşmeniz güzel olmuş.

Gelelim kendi araçlarımızı neden takip ediyoruz. Şu zamanda kalifiye eleman sıkıntısı var. İşini özveri ile yapan sayısı çok azaltı. Hassasiyette bir o kadar yerlerde geziyor. Bu yüzden şahsi araçlarımızda hiç olmazsa bakım tablosu, kullanılan malzemeler, gösterge simgeleri, motor havuzunda ne var ne yok bilmemiz gerekiyor. Herhangi bir anormallik olduğunda bunu ilk farkeden aracı daimi kullanan sürücüsüdür.

Cevabınız için teşekkür ederim hocam. 23 Aralıkta yaptırdım bakımı Adana'da, Ereğli'de ve Niğde'de hava sıcaklığı genel anlamda soğuktu. Bu hafta sonu da Adanadaydım ve 13 derece civarıydı yani kısmen sıcaktı. Araçta eşim ve çocuğum varken hız sınırını asla aşmam sakin kullanırım. Diğer kullanımlarda da şehir içi sakin kullanmak istemesek bile heryer kamera ve radar dolu.

Konya serviste yapılan tespitte sıvı renginin sarıya hafif çaldığı az da olsa conta kaçağı olabileceği denildi. Konya serviste hep ücretli yapıp bana Adana'dan rucü edersiniz yaklaşımı vardı. Adana servis müdürünün yönlendirmesiyle garanti başvurusu yapıldı. Adana servis müdürü 1.45 sn'lik video göndermiş Konya servise. (uzaktan çekim- sıkıntı olmasın diye paylaşmıyorum) Teknik personel son anda bişeyler yapıyor gibi ama net değil ve hangi aşamadaki işlem belli değil. Bugün honda türkiye'den tüm görüntülerin incelenmesini istedim ki berbat ötesi bir sistem. (ne geri dönüş var ne de bir iş akışıyla ilgili bilgi. sadece geri dönüş yapılacak deniliyor ama yok)

Aşağıda benim araç hararet yaptığında yol yardımı arayıp geri dönmelerini beklerken çektiğim video var. Video ekleyemediğim için servise de yolladığım fotoyu koydum. Bugün Konya servis müdürü, garanti kapsamına alınmadığını söyledi. Nedeni ise benim attığım video kapağın orda olmasıymış. Toplantım olması nedeniyle nasıl bir teknik inceleme yapılıpta bu sonuca varıldığını soramadım. Servis kapatmış ben veya başkası açıp kapağı oraya koymuş olabilirmiş.

İnsanı çileden çıkartan yaklaşıma karşı şunları soruyorum;
1- Kapağı ben açıp koysam neden bu videoyu yollayayım.
2- Neden kapağı tarlaya fırlatmak veya saklamak suretiyle kapak yoktu demeyipte gördüğüm gibi ve gerçekte olduğu gibi aktardım.

Servis müdürü biz nelerle karşılaştık diyor. Beni alakadar etmez kardeşim. Ben kaputu açmadım, ellemedim.

Benim aracımla servise girip çıkana kadar olan görüntülerin incelenmesi için çalışma yapacağım. Konya servis müdürü bile bende olsam bakımdan sonra kaputu açmam diye itirafta bulundu. Şu soruları soruyorum kendisine tarafsız kalma ayağına yan çiziyor.
1- Ben kendimi, eşim ve çocuğumla bindiğim ve sıfır aldığım aracımı bu duruma bilerek düşürür müyüm? (Bilerek kısmı kapağın benim tarafımdan açılmış olabileceği üzerine) ( Bırakın kapağı kaputu bile açmama gerek yok çünkü antifriz dahil tüm kış bakımlarını serviste yaptırdım)
2- Bu kadar insana laf anlatıp kendimi ispat etmeye çalışır mıydım?
3- Gram hatam olsa verirdim parasını servis seçip yaptırır binerdim. Birileri beni anlasında garantiye alsında diye uğraşmazdım.

Arkadaşlar ben 7 yıl inşaat mühendisliği alanında özel sektör tecrübesinden sonra ( statik proje, iş güvenliği uzmanlığı, spk lisanslı gayrimenkul değerleme uzmanlığı, şantiye şefliği gibi) 6 yıldır kamu üniversitesinde çalışan ve doktora yapan öğretim görevlisi kardeşinizim. Şuan hala mahkemelerde bilirkişi olarakta görev almaktayım. İletişimimin iyi olduğunu, kendimi ifade edebildiğimi düşünüyorum. Hayat enerjimde yüksektir ama şu 3 gündür başıma gelen şey harbiden çok zorladı beni. Bu ülkede en zor şey hakkını aramak. İnsanlar çok uzun sürdüğü veya güçlünün haklı olduğu kanaatinde olduğu için dava bile açmaktan imtina ediyorlar. Bize de Rabbim nasip etti sıfır bir araç aldık. Garantisi bozulmasın diye 3 kat paralara servise götürdük. Belki daha iyisini veya daha düşüğünü de alabiliriz farketmez. Ama herhangi bir hatamın olmadığı (yukardaki yazılarda bir arkadaşımın dediği gibi serviste çıkarken kaputu açıp kontrol etmemek dışında) bu olayda bu yaklaşım benim enerjimi baya bir sömürdü. Sonuç ne olursa olsun yapılan haksızlıklar Allah katında karşılıksız kalmaz.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın biraz da içimi döküp rahatlamak istedim. Tavsiyeniz varsa dinlemek isterim. İyi akşamlar
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2023-01-18 at 17.49.45.jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-18 at 17.49.45.jpeg
    83 KB · Görüntüleme: 56
Geri
Üst