Ben de klima gazı değiştiğinde soğutma performansının iyileştiğini düşenenlerdenim. Bu klima gazı sürekli sıvı ve gaz formuna geçiyor bu olaylar esnasında zamanla özelliğini yitirebilir.(Bununla ilgili bilimsel çalışma bulamadım)
Bence asıl önemli kısım klima kompresörü zamanla çapak üretip bu çapaklar sisteme zarar verebiliyor. Bu çapaklar gaz vakumlanırken bir miktarda da olsa sistemden uzaklaşıyor. Cihaz klima sistemindeki yağı vakumladığında eski yağ cihaz haznesinde siyah renkli gözüküyor.(Burada ki siyah renkten yağın hem sistemi korumuş hem de sistemi temizlemiş olduğunu çıkarabiliriz)
Klima sistemi bildiğimiz gibi sadece klima gazından oluşmuyor.Sistem içerisinde bir de yağ var, bu yağ da sistemi aşınmaya karşı koruyup bir yandan da temizliyor.Zaten cihazla vakumlama yapıldıktan sonra bir miktar özel yağı basılıyor.(Binek araçlarda yaklaşık olarak 20ml olması lazım)Yağsız çalışma sonucu kitlenen kompresörler oluyor.
Klima gazını basan cihazlar içerisinde hassas terazi var yeni gaz bittiğinde gaz cihazla bir araca gaz basımı yapamıyorsunuz cihaza yeni gaz eklemeniz gerekiyor.
@seckins33 hocanın dediği gibi ilk iş gaz kaçağı var mı tespit edilmeli, ama gaz yeniletmeme görüşününe katılmıyorum
Ama aklıma takılan nokta bu gaz özelliğini yitirmiyorsa moleküler yapısına bakmak lazım forumdan birine tez konusu çıkar gibi
(Tam beyin fırtınası yapmalık konu)
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.