Civic FB7 Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
 
Çözüm
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta...
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Hocam bu silkeleme işini sonradan takma prins harici çözen sistem-servis yok sanırım.

SM-A235F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yani sistem Prins olsa sorun olmayacak idiyse bunun mukadder olmadığı aşikâr. Ancak bazı mekaniker bilgisi üst düzey kişiler bu tür platformularda hep bu durumun motor sisteminin doğal sonucu olduğunu iddia ediyorlar.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,425
Çözümler
1
Tepki puanı
1,247
Aracınız
Yani sistem Prins olsa sorun olmayacak idiyse bunun mukadder olmadığı aşikâr. Ancak bazı mekaniker bilgisi üst düzey kişiler bu tür platformularda hep bu durumun motor sisteminin doğal sonucu olduğunu iddia ediyorlar.
Evet Hocam aynen dediğiniz gibi. Evet belli devir aralığında vtec sistemde subaplar açılıp kapanıyor doğru fakat o anlık mekanik değişimde işte ne oluyorsa orada aracı silkeletiyor. Tabi bunu benzin absorbe ettiğinden benzinde belli etmiyor.

Bendeki prins silverline serisinde sanırım ya yazılımla yada enjentörler hızlı olduğundan o anlık değişime yetişiyor ki silkeleme yaptırmıyor.

Toyota corolla serisinde de aynı sorun varmış zamanında ama BRC nin Toyota farklı yazılım yapmasıyla çözüldüğünü yıllar önce duymuştum. Demek civic için denendi belki ve olmadı.

Montaj yerleri, kablo vss... hersey aynı olduğuna göre ve yazılımında denendiğini farzedersek hızlı enjektörler silkeme olayı yaptırmıyor demekki.

SM-A235F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
943
Tepki puanı
1,050
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Ben ilk afr ayarı yaptırdım, ondan sonra benim motor saçmaladı ilk aldığımda bu kadar raharsız olmuyordum teklemeden. Arkadaşta cruze var afr yaptırdı iyi oldu filan dedi bende gaza geldim yaptırdım kötü oldu tekleme, sonra candan mühendislik YouTube a video atmış teklemeyi çözüyoruz diye sırf ona istinaden istanbula gittim izmirden... O videoya çıkan meşhur adam yoktu neyse hallettiler geri izmire döndüm sorun çözülmedi. Hiç elletmeden orijinal atiker ayarı daha iyidi. Ayrıca şimdide rölanti düşmesi oluyor klima yı vs açıca hiç sıkıntı olmuyordu sübap ayarları mı bozuldu ne oldu bilemiyorum. Arabadan ciddi anlamda soğudum ama ülkenin şu ekonomik durumunda değişmeyi de düşünmüyorum başka şeylere yatırım yaptım yoksa bir dk tutmazdım elimde.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Ben ilk afr ayarı yaptırdım, ondan sonra benim motor saçmaladı ilk aldığımda bu kadar raharsız olmuyordum teklemeden. Arkadaşta cruze var afr yaptırdı iyi oldu filan dedi bende gaza geldim yaptırdım kötü oldu tekleme, sonra candan mühendislik YouTube a video atmış teklemeyi çözüyoruz diye sırf ona istinaden istanbula gittim izmirden... O videoya çıkan meşhur adam yoktu neyse hallettiler geri izmire döndüm sorun çözülmedi. Hiç elletmeden orijinal atiker ayarı daha iyidi. Ayrıca şimdide rölanti düşmesi oluyor klima yı vs açıca hiç sıkıntı olmuyordu sübap ayarları mı bozuldu ne oldu bilemiyorum. Arabadan ciddi anlamda soğudum ama ülkenin şu ekonomik durumunda değişmeyi de düşünmüyorum başka şeylere yatırım yaptım yoksa bir dk tutmazdım elimde.
Ben de afr ayarı yapanlarla mail yoluyla iletişim kurup çare bulmaya çalışıyordum. En iyisi kurcalatmamak galiba.
 
Katılım
18 May 2018
Mesajlar
70
Tepki puanı
18
Yaş
43
Konum
manisa
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
Benşm araçta da var aynı sıkıntı. Gaza ani yüklenmlerde yaşıyorum. Sadece lpg de mi yaşanıyor diye benzine attım orada da oluyor. Ancak biraz daha az sarsıntılı oluyor. Yanlız birşey keşfettim, econ tuşu açıkken sarsıntı neredeyse yok gibi. Bir arkadaşım econ tuşu devredeyken sübaplardan birinin devre dışı kaldığını söyledi (ne kadar doğru bilmiyorum) Vtec vuruntusu değil bundan eminim. Elektrik kesintisi gibi. Bundan dolayı ilk olarak bujileri değiştirdim yine problem duruyor. İkinci olarak kelebek boğaz temizliği yaptıracağım. Sorun devam ederse sübaplara el attıracağım. Varsa böyle sıkıntısı olup derman bulan, lütfen bizi de bilgilendirin. Canlar yanmasın arkadaşlar 😄 selametle🖐️
 

ooktar

0
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
19
Çözümler
1
Tepki puanı
13
Konum
Muğla Merkez
Ad Soyad
Oğuz OKTAR
Yaş
52
Aracınız
Civic FB7 2014
Benşm araçta da var aynı sıkıntı. Gaza ani yüklenmlerde yaşıyorum. Sadece lpg de mi yaşanıyor diye benzine attım orada da oluyor. Ancak biraz daha az sarsıntılı oluyor. Yanlız birşey keşfettim, econ tuşu açıkken sarsıntı neredeyse yok gibi. Bir arkadaşım econ tuşu devredeyken sübaplardan birinin devre dışı kaldığını söyledi (ne kadar doğru bilmiyorum) Vtec vuruntusu değil bundan eminim. Elektrik kesintisi gibi. Bundan dolayı ilk olarak bujileri değiştirdim yine problem duruyor. İkinci olarak kelebek boğaz temizliği yaptıracağım. Sorun devam ederse sübaplara el attıracağım. Varsa böyle sıkıntısı olup derman bulan, lütfen bizi de bilgilendirin. Canlar yanmasın arkadaşlar 😄 selametle🖐️
Filtre kutusu ile boğaz arasındaki körüklü hortumda yırtık var mı diye kontrol edin. Aynı değil ama benzer bir sorunum vardı, problem hortumda çıktı.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,283
Çözümler
4
Tepki puanı
3,372
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Bende de fb7 var. Aracı ilk aldığımda LPG'de müthiş bir vuruntu oluyordu. İyi bir LPG ayarı yaptıktan sonra vuruntu tamamen gitti.

Bu hususta LPG ayarı da önemli.
 
Katılım
29 Ağu 2023
Mesajlar
33
Tepki puanı
13
Konum
Rize
Ad Soyad
Ömer Cihan Özşahin
Yaş
45
Aracınız
Civic FB7 2014
Benşm araçta da var aynı sıkıntı. Gaza ani yüklenmlerde yaşıyorum. Sadece lpg de mi yaşanıyor diye benzine attım orada da oluyor. Ancak biraz daha az sarsıntılı oluyor. Yanlız birşey keşfettim, econ tuşu açıkken sarsıntı neredeyse yok gibi. Bir arkadaşım econ tuşu devredeyken sübaplardan birinin devre dışı kaldığını söyledi (ne kadar doğru bilmiyorum) Vtec vuruntusu değil bundan eminim. Elektrik kesintisi gibi. Bundan dolayı ilk olarak bujileri değiştirdim yine problem duruyor. İkinci olarak kelebek boğaz temizliği yaptıracağım. Sorun devam ederse sübaplara el attıracağım. Varsa böyle sıkıntısı olup derman bulan, lütfen bizi de bilgilendirin. Canlar yanmasın arkadaşlar 😄 selametle🖐️
aracımı geçen yaz aldım. 2014 eco dream sonradan atiker grand lpg li. lpg de bariz benzinde hafif şiddette anlık tek silkeleme şeklinde oluyordu. aldığım kişi bujilere 2000 TL verdiğini ve kaliteli buji aldığını söylemişti.

önce orduda bir özel servise götürdüm. Silkelemenin vtec sisteminin çalışma prensibinden kaynaklı olduğunu tamamen yok edilmeyeceğinden ama azaltılabileceğinden bahsettiler. aracımın supap ayarının bozuk olduğunu söylediler. supap ayarı ve iyi bir lpg kalibrasyonu ile minimuma ineceğini söylediler. bujileri gözle kontrol edip gayet iyi dediler.

supap ayarından sonra bir şey değişmedi ( iyi bir lpg ayarı yapacak kimseyi de bulamadık zaten). sonra geçen kış gene aynı yere gittim. Bir çok nedenden kaynaklanabileceğini deneye deneye bulabileceklerini belirttiler. önce bujileri tekrar kontrol edip bobinleri değiştirince durum ne olacak bakalım dediler. test sürüşünde hep benzinde sürerek (aracın asıl yakıtında sorun olup olmadığını göreceğiz dediler) test sürüşü esnasında hiç denk gelmedi. Sorun bobinlerin eskimesinden kaynaklı elektrik aışının düzensizliği ile ilgili imiş dediler. bobin değiştirip gönderdiler. Memlekete dönerken gene silkeleme oldu. O servisten verdiğim parayı geri alıp bobinleri iade ettim.

Aracı aldığımdam beri sürekli iletişimde olduğum Kartal Oto Sanayisindeki Alkan Honda’ya ( Çağlayan Algül Usta) götürdüm. Tüm ihtimalleri deneyeceklerini söylediler. Sırasıyla bobin, egr valfini, bir kaç parça ( her parça değişiminde hem usta hem ben deneme sürüşüne alıyorduk) ve şanzıman yağı değişimi denediler. Bujiyi ben sağlam dediğim için bakmamışlardı ki usta bir de ona bakalım dedi. Bujilerden biri ağzı bozuktu. Bujileri NGK nin uygun bujisi ile değiştirdik. Son sürüşte yok denecek kadar aza indi ve benzinde sıfıra düştü. İstanbuldan Samsun’a indiğimizde lpg de gene arttı. Benzinde yok. Aracı aldığımda benzinde de vardı. Şimdi sorunun LPG sisteminin Civic ile uyumunun tam olmamasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Çünkü benzinde olmuyor. Gittiğim iki Atiker servisi de aynı şeyi söyledi. Prins ya da BRC kiti tercih edilseydi sorun yaşanmazdı deniyor. İyi bir AFR ayarı ile veya kalibrasyonla sorunun minimuma ineceğini de söylüyorlar.
 
Geri
Üst