Civic fd6 motor yağı

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Beyfendi araştırdığım için bana da saçma geliyor bazı tavsiyeler , bunun üzerine yazıyorum sizlere soracağım ki öğrenebilelim aslını yoksa herkes kafasına göre bir şeyler söylüyor.Bu arada sipariş verdim motul 5w-30 yani sormasam sizlere gidip 10w-40 atabilirdim 77binde olan araca teşekkürler
Hayırlı olsun, sorunsuz günlerde bilmeniz dileğiyle :)(y)
Filtre olarak ne kullandınız yada kullanmayı düşünüyorsunuz?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
hava filtresini de değiştiriyorum her bakımda 10 bin de bir ama normal koşulda 40bin yazılmış zor koşul da 20 bin ben baya erken değiştiriyormuşum :)
Aslında hava filtresi 10binde bir kontrol edilir ve fazla kirlenmişse değiştirilir. Ama inşaat ve toprak ülkesi olduğumuz için filtreler genelde düşünülenden hep çok hızlı kirleniyor, bu nedenle servisler hiç sormadan direk 10binde değiştiriyor.
Orjinal filtre oldukça kaliteli ve ben uzun yolda 25bin km kullandım, daha da gideri var gibiydi biraz.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
28
Konum
van
Aracınız
Civic FD6 2011
Aslında hava filtresi 10binde bir kontrol edilir ve fazla kirlenmişse değiştirilir. Ama inşaat ve toprak ülkesi olduğumuz için filtreler genelde düşünülenden hep çok hızlı kirleniyor, bu nedenle servisler hiç sormadan direk 10binde değiştiriyor.
Orjinal filtre oldukça kaliteli ve ben uzun yolda 25bin km kullandım, daha da gideri var gibiydi biraz.
merhabalar motor yağını değiştirdim arabanın rolanti sesi azaldı içeriden duymayacak seviyeye geldi diyebilirim ilk izlenimden memnunum teşekkürler :)
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
28
Konum
van
Aracınız
Civic FD6 2011
hamid bey bir şey daha danışmak istiyorum ama nasıl tam olarak ifade edebilirmiyim araç biliyorsunuz otomatik soğuk havada çalıştırdım aracı ısındı 5 dk -15 derece düşünün havayı sonra vites 1 den 2 geçerken hissediyorsun. Ayrı olrak bu tümseklerden geçerken tabi hızım 30 km 2 viteste muhtelemen araç yada 3 olsun yavaşladım frene basıp sonra tümseği atlayıp gaza basınca vites geçişini hissediyorsun şöyle diyeyim sanki bir boşluk var gibi ama gaza hafif dokunuyorum bu normal mi bunun için bir ara ustada kullanmıştı bir şeyi yok demişti şanzımanın da ama sorunum bu değildi araca bastığım zaman 150 km hız oluyor ama 5. vitese kendi geçirmiyordu.yavaş yavaş yükseldiği zaman kendi 5 atıyordu rahat bir şekilde
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
hamid bey bir şey daha danışmak istiyorum ama nasıl tam olarak ifade edebilirmiyim araç biliyorsunuz otomatik soğuk havada çalıştırdım aracı ısındı 5 dk -15 derece düşünün havayı sonra vites 1 den 2 geçerken hissediyorsun. Ayrı olrak bu tümseklerden geçerken tabi hızım 30 km 2 viteste muhtelemen araç yada 3 olsun yavaşladım frene basıp sonra tümseği atlayıp gaza basınca vites geçişini hissediyorsun şöyle diyeyim sanki bir boşluk var gibi ama gaza hafif dokunuyorum bu normal mi bunun için bir ara ustada kullanmıştı bir şeyi yok demişti şanzımanın da ama sorunum bu değildi araca bastığım zaman 150 km hız oluyor ama 5. vitese kendi geçirmiyordu.yavaş yavaş yükseldiği zaman kendi 5 atıyordu rahat bir şekilde
Dediğinizi anladım gibi :unsure:
Tümseklerden geçerken çok yavaşladığınızda vites 2den 1e geçiyor muhtelemen ancak 2-1 geçişi biraz geç oluyor, bu sürede hafifte gaza bastığınızda 1. vitese geçtiğinde hafif sarsarak geçiriyor.
Ben gayriihtiyari alışkanlıktan araç tümseklerde yavaşladığında vites küçülteceği anda ayağımı gazdan çekiyorum, vites küçülttüğünü farkettiğim anda ufaktan gaza dokunarak ilerlediğimde sarsıntı hiç olmuyor. FB7 ve FD6ların ikisinde de aynı durumu gözlemledim.
150 km hıza yüklenerek çıktığınızda ecu performanslı kullanım istediğinizi düşünürerek vitesi geç atmaya ve çekişi yüksek tutmaya çalışır, bu nedenle alt viteslerde çekişi yüksek tutma amacıyla kalabilir. Ancak sakin kullanarak hızlandığınızda ekonomik şekilde hız yükseltmeye çalışır ve maximum vites-minimum devir şeklinde ilerler. Olay tamamen gaza nasıl yüklenerek hareket ettiğinize bağlı.
FD6ların vites geçiş ayarı bence üst kasalardan biraz daha sportif odaklı, mesela yokuş çıkarken hafif yüklenerek çıktığım yokuşlarda ayağımı gazdan çektiğimde vites hemen yükseltmiyor, araç bir miktar aynı viteste devam ediyor. Ancak FB7 ve FC5te yokuş yukarı olsa bile hızlanarak çıktığınız yokuşlarda ayağı gazdan çektiğinizde FD6ya göre daha erken bir üst vitese geçip deviri düşürmeye çalışıyor.
Kısacası anlatımınıza göre aracın davranışları normal gibi görünüyor.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
28
Konum
van
Aracınız
Civic FD6 2011
Dediğinizi anladım gibi :unsure:
Tümseklerden geçerken çok yavaşladığınızda vites 2den 1e geçiyor muhtelemen ancak 2-1 geçişi biraz geç oluyor, bu sürede hafifte gaza bastığınızda 1. vitese geçtiğinde hafif sarsarak geçiriyor.
Ben gayriihtiyari alışkanlıktan araç tümseklerde yavaşladığında vites küçülteceği anda ayağımı gazdan çekiyorum, vites küçülttüğünü farkettiğim anda ufaktan gaza dokunarak ilerlediğimde sarsıntı hiç olmuyor. FB7 ve FD6ların ikisinde de aynı durumu gözlemledim.
150 km hıza yüklenerek çıktığınızda ecu performanslı kullanım istediğinizi düşünürerek vitesi geç atmaya ve çekişi yüksek tutmaya çalışır, bu nedenle alt viteslerde çekişi yüksek tutma amacıyla kalabilir. Ancak sakin kullanarak hızlandığınızda ekonomik şekilde hız yükseltmeye çalışır ve maximum vites-minimum devir şeklinde ilerler. Olay tamamen gaza nasıl yüklenerek hareket ettiğinize bağlı.
FD6ların vites geçiş ayarı bence üst kasalardan biraz daha sportif odaklı, mesela yokuş çıkarken hafif yüklenerek çıktığım yokuşlarda ayağımı gazdan çektiğimde vites hemen yükseltmiyor, araç bir miktar aynı viteste devam ediyor. Ancak FB7 ve FC5te yokuş yukarı olsa bile hızlanarak çıktığınız yokuşlarda ayağı gazdan çektiğinizde FD6ya göre daha erken bir üst vitese geçip deviri düşürmeye çalışıyor.
Kısacası anlatımınıza göre aracın davranışları normal gibi görünüyor.
Evet kesinlikle bahsettiğiniz gibi oluyor son zamanlarda bu dikkatimi çekmişti. Çok teşekkür ediyorum. Bugün yağı değiştirdikten sonra usta yağ seviyesine bakmadı. Bende eve geçince bakayım dedim. Düz zeminde kontrol ettiğimde max 2mm daha üztünde yani max seviyede şuan bunun bir sakıncası olur mu yağ değişimi esnasında arka teker 4 5 cm yukarda kaldı su dükkana girmesin diye harç dökmüşler orada tam durmuşum benimde aklıma gelmedi bu acaba etkilemişmidir yağ seviyesini içindeki yağ az da olsa hani boşalmamıştır dicem ama yarım saat bekledi ustan yağın boşalmasını bu durum normal mi seviye olarak. Fazla şey öğrenince insan burada daha fazla dikkat eder oluyor.Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ediyorum ?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@fatihonda Güzel ve dikkatli bir tespit yapmışsınız, normalde kullanım kitapçığında konulması tavsiye edilen yağ miktarı 3.7 lt. (y)
Bu nedenle 4 lt.lik yağın hepsi boşaltıldığında max seviyesinin 2-3 mm üstünde seviye görünüyor, bu durumu bende uzun süre önce farketmiştim.
Bu durumun herhangi bir zararı varmı diye yetkili servisteki motor ustasına da özellikle 2 yıl önce de sormuştum, 0.5 lt'ye kadar yağın sorun yaratmayacağını, kendilerinin de rutinde direk 4 lt. yağın hepsini koyduklarını ve bu nedenle max çizgisinin biraz üstünde olmasının normal olduğunu anlatmıştı.
Bende bu nedenle direk 4 lt. yağın hepsini döktürüyorum, şu aşamada yağ ile ilgili bir sorunla karşılaşmadım diyebilirim :)
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
28
Konum
van
Aracınız
Civic FD6 2011
@fatihonda Güzel ve dikkatli bir tespit yapmışsınız, normalde kullanım kitapçığında konulması tavsiye edilen yağ miktarı 3.7 lt. (y)
Bu nedenle 4 lt.lik yağın hepsi boşaltıldığında max seviyesinin 2-3 mm üstünde seviye görünüyor, bu durumu bende uzun süre önce farketmiştim.
Bu durumun herhangi bir zararı varmı diye yetkili servisteki motor ustasına da özellikle 2 yıl önce de sormuştum, 0.5 lt'ye kadar yağın sorun yaratmayacağını, kendilerinin de rutinde direk 4 lt. yağın hepsini koyduklarını ve bu nedenle max çizgisinin biraz üstünde olmasının normal olduğunu anlatmıştı.
Bende bu nedenle direk 4 lt. yağın hepsini döktürüyorum, şu aşamada yağ ile ilgili bir sorunla karşılaşmadım diyebilirim :)
Teşekkürler bende bu bakımda çok dikkat eder oldum bilgilendikçe açıkcası oldu. Motor yağı şanzıman yağı vites geçişleri vs. Aslında herkesin bunlara benzer ortak kafasında soruları vs oluyor bunu da burada farkettim.Teşekkürler ?
 
Geri
Üst