Dediğinizi anladım gibi
Tümseklerden geçerken çok yavaşladığınızda vites 2den 1e geçiyor muhtelemen ancak 2-1 geçişi biraz geç oluyor, bu sürede hafifte gaza bastığınızda 1. vitese geçtiğinde hafif sarsarak geçiriyor.
Ben gayriihtiyari alışkanlıktan araç tümseklerde yavaşladığında vites küçülteceği anda ayağımı gazdan çekiyorum, vites küçülttüğünü farkettiğim anda ufaktan gaza dokunarak ilerlediğimde sarsıntı hiç olmuyor. FB7 ve FD6ların ikisinde de aynı durumu gözlemledim.
150 km hıza yüklenerek çıktığınızda ecu performanslı kullanım istediğinizi düşünürerek vitesi geç atmaya ve çekişi yüksek tutmaya çalışır, bu nedenle alt viteslerde çekişi yüksek tutma amacıyla kalabilir. Ancak sakin kullanarak hızlandığınızda ekonomik şekilde hız yükseltmeye çalışır ve maximum vites-minimum devir şeklinde ilerler. Olay tamamen gaza nasıl yüklenerek hareket ettiğinize bağlı.
FD6ların vites geçiş ayarı bence üst kasalardan biraz daha sportif odaklı, mesela yokuş çıkarken hafif yüklenerek çıktığım yokuşlarda ayağımı gazdan çektiğimde vites hemen yükseltmiyor, araç bir miktar aynı viteste devam ediyor. Ancak FB7 ve FC5te yokuş yukarı olsa bile hızlanarak çıktığınız yokuşlarda ayağı gazdan çektiğinizde FD6ya göre daha erken bir üst vitese geçip deviri düşürmeye çalışıyor.
Kısacası anlatımınıza göre aracın davranışları normal gibi görünüyor.