Civic FE1 Civic FE1 Üretim Hataları

Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
16
Tepki puanı
19
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Mesut Mesut
Yaş
38
Aracınız
Civic FE1 2021
Merhaba Arkadaşlar,
Öncelikle 10 Aylık bir Honda kullanıcısı olduğumu belirtmek isterim. Daha öncesinde hiç Honda sahibi olmadım. Geçen sene performans nedeni ile "Civic 1.5L VTEC Turbo Benzin Otomatik Executive+" aracımı ikinci el olarak aldım. Aldığımda araç 8 ay önce trafiğe çıkmış ve sadece 4.000km kullanılmıştı. Poşetlerini falan ben söktüm sıfır sayılır anlayacağınız. Daha önce Alman ve Fransız araçlarını kullandığım için Honda'yı kullandıkça aracın özelliklerini, malzeme kalitesini, kaportasını kıyaslamaya başladım. Araçta gördüğüm bariz hatalar var. bunlara üretim hatası demek yanlış olmaz. Aracı almak isteyen arkadaşlara yol göstermesi açısından bu noktaları sizlerle paylaşmak istedim.

1 - Kaporta : Aracın kaporta sacını ölçme imkanımız yok ancak şunu net bir şekilde söyleyebilirim aracın sacı ya çok ince yada sac iskeleti çok zayıf konumlandırılmış. Tavan, ön kaput ve ön kapılar başta olmak üzere aracın bir çok noktasına serçe parmağınızla bile dokunduğunuzda yarım santim esneme yapıyor. Özellikle ön kaput ciddi almada zayıf. Kaputun sağ ve sol taraflarında alttan geçen direkler bunların dışında kalan orta kısım çarşaf gibi sallanıyor resmen. Oto yıkama tabancasının su taziği ile kaputumun orta kısmında hafif bir göçük oluştu. Fransiz arabalarının en düşük segmentinde bile bu zayıflıkta bir kaporta görmedim açıkçası. Alman araçları ile kıyaslamıyorum zaten. Beni ciddi anlamda hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim.

2 - Boya : Aracın boyası içinde kaportadan çok farklı bir şey söyleyemeyeceğim arkadaşlar. Boya o kadar hassas ki en ufak bir temasta çizik oluşuyor. daha önce kullandığım 4 yaşındaki Honda aracımda 10 ayda kapı kollarının altında ciddi tırnak çizikleri oluşmaya başladı, daha önce kullandığım 4 yaşındaki Alman aracımın kapı kol altında bunun yarısı kadar bile çizik oluşmamıştı. yoldan geçerken bir ot, ağaç dalı falan aman değmeyin yumuşak olduğuna aldanmayın hemen çizik oluşuyor. Aracımın ön kaput, tampon ve çamurluklarında kaput koruma filmi var. Filmin üzerine sıçrayan taş parçaları filme zarar vermiyor ancak alttaki kaputun boyasının atmasına neden oluyor. Özetle önerim aracı çok iyi korumanız lazım.

3 - Camlar : Aracın ön camları problemli. Ön camı açıkken dış kısımdan camın bitiş noktasına parmağınızla bastırdığınızda kapı sacının yarın santim ileri geri hareket ettiğini göreceksiniz. Clio da bile böyle bir şey göremezsiniz. Bundan sebep camları açıp kapattığınızda kapı sacı esniyor ve kapılardan takır tukur sesler çıkıyor. Servise gittiğimde 2 defa bu problemi anlattım ve kendilerine de gösterdim. Servisteki yetkili evet böyle bir sorun var bu araçlarda ama yapabileceğimiz bir şey yok dedi. :) Camlar demişken aracın tüm camlarının kalınlıklarının Avrupa araçlara göre daha ince olduğunu düşünüyorum ölçmedim ama gözle kıyasladığım da fark olduğunu görüyorum. Bundan sebep özellikle yüksek hızlarda araç içeriye çok rüzgar sesi alıyor.

4 - Plastik aksamlar : Aracın içinde kullanılan plastik aksamların C segment bir araca uygun olmadığını düşünüyorum. Özellikle kapı içleri çok zayıf bir malzemeden yapılmış. Yine yukarıda bahsettiğim cam kapatıp açınca olan esnemeler kapı içindede oluyor. Ön konsol kaplaması yumuşak malzemeden yapılmaya çalışılmış ama bu kısımda aslında muadillerinden çok zayıf kalmış yarı-yumuşak diyebiliriz belki.

5 - Hız ve Performans : Aracı aldığımdan beri 25.000km yol yaptım. Aracın mekanik aksamı ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım. Şanzıman, motor ve diğer tüm aksamlar saat gibi çalışıyor. Aracın şanzımanı eski CVT lere göre çok daha tutarlı bir hale gelmiş. Özellikle eko modda motor 2.000 devri görmeden yolculuk yapıyorsunuz. Sakin kullanımda araç şehir içi 5-6lt yi geçmiyor. Hızlanma ve durma performansı gayet tatmin edici. %10-12 eğimli yokuşları tırmanırken düz yolda hızlanıyormuş gibi 12sn de 0-100 yapabiliyorsunuz. Bu kısım gerçekten beni tatmin etti diyebilirim. Ancak burada da gördüğüm bazı hatalar var. 120 yi geçince ciddi bir rüzgar sesi alıyor araç ve 150km sonrasında yan aynalarda titreme başlıyor. 200km ye geldiğinizde bu titremeler ayna görüşünüzü etkileyecek seviyeye çıkıyor. Titremenin nedeni yine aynaların bağlı olduğu ön kapı saclarının esnemesinden kaynaklı. Rüzgar aynaya çarpınca bir baskı uyguluyor ve ayna kökünün bağlı olduğu sac esneyince başlıyor titreme..

6 - Ses Sistemi : Aracın ses sistemi ciddi anlamda kötü. Muadili araçlarla kıyasladığınızda aralarında bariz bir fark var. Özellikle baslar boğuk geliyor EQ ayarından tizi arttırdığınızda da yine boğuk ve kötü bir ses alıyorsunuz. Bu araca yakışmamış açıkcası. Müzik meraklılarının bu tarafa biraz para harcayıp bir revizyon yapması şart yoksa keyif almak mümkün değil.

Buraya kadar yazdıklarım araçla ilgili gördüğüm genel kusurlar ve yorumlarımdı. Bundan sonrası ise araca göre değişkenlik gösterebilecek problemler. Benim aracımda yaşadığım ancak genelleyemeyeceğimiz sorunlar diyebiliriz.

7 - Bagaj Kapagı : Kullanma kılavuzuna göre bagaj kapağı kumandadan açılıyor. (kilit açma değil tamamen kapağın açılmasından bahsediyorum.) aldığımdan beri benim aracımda bu özellik düzgün çalışmıyor. 2 defa servise belirttim ancak çözüm bulunamadı.

8 - Android Auto : Araçta kablolu ve kablosuz bir şekilde android auto bağlantısı kurduğunuzda sürekli kopmalar yaşanıyor. Bağlandığında da sık sık "GPS Sinyali kayboldu" uyarısı veriyor ve sağlıklı bir şekilde navigasyonu kullanamıyorsunuz. Aldığımdan beri bu özelliği verimli bir şekilde kullanmadım. Servise son bıraktığımda belirtmiştim ama herhangi bir çözüm sağlanmamış.

Arkadaşlar, samimiyetle araçta gördüğüm kusurları ve problemleri yazdım. Her aracın eleştirilecek yada eksik olmuş denecek bir çok yönü olabilir. Torpito çok küçük, saklama gözü yok, bagaj askısı yok, arkada USB soket yok vs.. vs.. Yüzlerce yazarız buraya ama bunlar kimileri için sorun bile değildir kişiye göre değişen opsiyonel özelliklerdir. Bunları kusur olarak göremeyiz. Bu nedenle ben bu detaylara girmedim ve aracın sürüşü ve konforunu ciddi anlamda etkileyen problemlere değindim. Almayı düşünen arkadaşlara katkısı olur umarım. Herkese mutlu günler dilerim.

Not: Talep gelirse bu tespitlerimi videoya çekip yayınlamaya çalışacağım.
 
Katılım
9 Tem 2024
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Konum
4Murat4
Ad Soyad
Murat Demir
Yaş
29
Aracınız
Civic aracım yok
İndirimli fiyatlardan gidelim o zaman 4 Ekim Güncel Fiyatlar:

Civic Executive+: Liste fiyatı 2.070.000₺ kampanyalı fiyatı : 1.965.000₺ (Ekim kampanyalı fiyat) - 57.800$

Astra Ultimate : Liste Fiyatı 1.908.900₺ kampanyalı fiyatı : 1.858.000₺ (Ekim ayına 50.000 indirim) - 54.670$

Bu hesaba göre şuan 3.130$ fazla para verip ADAC testlerine göre genel değerlendirme puanı 2.4 olan araç yerine 1.9 puan olan aracı almış oluyorsunuz.

Hayırlı alışverişler sizlere..:)

Not : Hala civic kullanıcısıyım 2 yıldır kullanıyorum çok sık araç değiştiren biri değilim ve malum 1 yıldır ikinci el satışları bitti bu nedenle binmeye devam ettim. İnsan kendi malını durup dururken neden kötülesin? Aracın tabiki memnun olduğum yönleride var bunlarıda yazdım bu forumda. Ama kötü yönleri daha ağır basıyor. ADAC ta benle aynı fikirde gibi görünüyor bu konuda..

Körü körüne bir şeylere bağlanıp fanatik olmayın, olaylara objektif bakmaya çalışın arkadaşlar. Ben aldım diye dünyanın en iyi f/p arabası bu değil.. ama net söyleyebilirim bu paraya yada 2 bin dolar üzerine çok daha kaliteli bir araç alabilirsiniz..

ADAC Son noktayı koymuş daha fazla yorum yapmayacağım ben..

Son Not : Arkadaşın belirttiği gibi avrupada 1.5 olmadığından 2.0HB ile yapılmış bu testler ama motor dışında değişen bir şey yok kasa FE yani hatta daha dolu bu testin yapıldığı araçlar hibrit ve kör nokta, direksiyon ısıtma, arka trafik uyarısı, elektirikli koltuklar falan var. Bizimkilerden daha dolu ve konforlu..
Ekli dosyayı görüntüle 272531Ekli dosyayı görüntüle 272532
1.9 puanı daha iyi ama 2.4 e göre. Aşağıdaki puan tablosunu okuyun.
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
256
Tepki puanı
248
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
1.9 puanı daha iyi ama 2.4 e göre. Aşağıdaki puan tablosunu okuyun.

dahasıda var arkadaş sadece verilen puanı anlamadığı yetmiyor paylaştığı araçların yorumlarınıda,civic için yorumuda okumamış bile belliki çünkü yorumlarda Civic için övgülerle bahsediliyor, konuyu açan arkadaşın şikayetinin tam aksine malzeme kalitesi çok yüksek demiş arkadaşın refere ettiği ADAC ama dediğim gibi sanırım okumamış :)


şimdi gelelim 1.9 notunun ne derece ciddi bir not olduğuna (hani 2.1-2.3 gibi vs gibi değerlere yakın diye düşünenler olursa diye)

Buyrun kendi grubunda son model BMW 3 serisi: https://assets.adac.de/image/upload.../PDF/BMW_330e_M_Sport_Steptronic_1_iyfwah.pdf

birde dizeli: https://res.cloudinary.com/adacde/i...xt/PDF/BMW_320d_M_Sport_Steptronic_i27dww.pdf

hadi bakalım bakalım Mercedes C ne alacak (son kasa) : https://assets.adac.de/image/upload...es-benz-c-200-avantgarde-9g-tronic_ohvfae.pdf

Alla Alla ya Audi A4?: https://assets.adac.de/image/upload...i_A4_Avant_40_TFSI_S_line_S_tronic_bompyo.pdf

gördüğünüz üzere 2puanı altını alan bile yok kaldıki dediğim gibi bizdeki honda 1.9 puanı birde 235 taban,18 jant,150kg extra ağırlık,hatchback kasa vs vs ile alıyor testdeki araç bizim sedan exe + olsa dahada iyi bir puan kuvvetle muhtemel 1.7 civarı alacak= muazzam bir sonuç

son olarak arkadaş kalite ,Octavia vs demiş ya tam benim damarıma basan bir konu çünkü tamda bahsetiği aracı kullanmış lannet etmiş biriyim, daha ilk haftasında akü arızalandı, 1inci aynı dolmadan bir halta yaramayan sözde mild hybrid sistemi arızalandı, dsg habire 1-2 geçişlerde titreme vs yapıyordu korka korka direkt elden çıkardım.

buda onun iç kalitesi:

 

DMR

Özel Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
176
Tepki puanı
156
Konum
Ankara
Ad Soyad
Alper D
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2020
Opel astrancaptan 4 yildizi zor aldi, surucu kaza puani 80/100 , civic ncapten 5 yildiz aldi surucu kaza puani 90/100. Civic yillardir abd iihs kurumundan en yuksek kaza ni alir.( top safety pick). Astrayi gecen yil almayi dusunmustum fakat hem kaza puanlari hemde arka suspansiyonun torsiyon olmasi buyuk dezavantaj. Birde direksiyonu gereksiz ince ve buyuk. Ses yalitimi almanlarda japonlara gore en az 1 gomlek daha ustun buyuk avantaj ama iste is can guvenligi olunca bence made in japan. Kisisel dusuncem; Kimse bana carpisma onleme yaya koruma serit takip gibi oyuncaklari ovmesin, yagmurlu bir havada yada tozlu bir yolda sacmalamasi an meselesidir, yillarca sensorlu sistemler uzerine is yaptik. Ben bunu nufusu yaslanan ab nin kazalari azaltmak icin cikarildigina inaniyorum. Ama asla genc birinin refleksi yada tecrubesi gibi etkin olamaz. Herkese kazasiz huzurlu surusler.
 
Geri
Üst