Civic FK7 Civic Rs aracına LPG taktırmak

Katılım
16 Şub 2017
Mesajlar
97
Tepki puanı
57
Konum
Adıyaman
Selam 2017 model Civic hatchback aracımı LPG taktırmayı düşünüyorum YouTube'de videoları var bir tane arabaya takılmış sorunsuz görünüyor 7000 lira fiyat isteniyor taktırmayı düşünüyorum arkadaşlar aklıma takılan tek şey Garanti garanti beni üzer mi bilmiyorum 3 yıl dolmak üzere bu konuda görüşlerinizi bildirirseniz sevinirim takılan wpg sonrasında hiçbir performans kaybı Yaşanmıyor benzin aldı başını gitti Geçen gün tatile gittim 800 kilometreyi 500 TL benzin harcadım

SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 May 2021
Mesajlar
38
Tepki puanı
34
Konum
Ank
Aracınız
Civic FC5 2018
Takıldığım bir cümle var
"bunlar gerçek değerlerdir..." demişsiniz.
Siz 1.5 turbo aracı kaç km boyunca vsi2 Di sistemi ile kullandınız ve ölçüm sonuçlarını paylaşır mısınız?
Merhabalar,

Benim bahsettiğim gerçek değerler benzin değerleridir. LPG yaklaşık yüzde 20 fazla tüketir... Hadi sizin burada bahsettiğiniz yüzde 17 olsun ama ben onun ölçüm hata payı olabileceğini düşünüyorum.

Yani 8.4lt LPG tüketen bir aracın, bu vsi2 di LPG sistemi ile, mevcut LPG fiyatları ile (Ankara'da 4.50-4.70 ort.) 13 14 kuruş civarı tasarrufu var km başına... Bu çok az...
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
341
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
70 bin km'de kendisini amorti eden bir LPG sistemi ne kadar ekonomik olabilir...? :)

Fabrika değerleri üzerinden hesaplamalar:

Ekli dosyayı görüntüle 266364
Dizel için güncel sıfır fiyat yok. En son hatırladığım RS ile yakın rakamlara satılıyordu.
Ekli dosyayı görüntüle 266362

Genel bir mukayese tablom var ve oradan bugünkü liste fiyatlarını girmeye çalıştım.
Karma kullanıma göre 70 bin km amorti menzili var.
Kendi güncel kullanımımda 6 yıl yapıyor. Eskiden olsa 3-4 yılda kendisini çıkarırdı.
Acaba devamlı söylenen ikinci el değer kaybı hakkında SOMUT bilgisi olan var mı? (Tabi, olsa olsa diyerek tahmin yapacak arkadaşları rencide etmeyelim, onlar da yazabilirler : ) )

70 bin km'de kendisini amorti eden bir LPG sistemi ne kadar ekonomik olabilir...? :)

100 km maliyetleri:
  • Benzin: 6,3x7,85= 49,46₺
  • Benzin (turbo): 5,7x7,85= 44,75
  • Dizel: 4,1x7,35= 30,14
  • Benzin+LPG: 6,3x4,30x1,18= 31,97
  • Benzin (turbo)+LPG: 5,7x4,30x1,18= 28,92
Bu sonuçlara göre:
  • Benzinde 17,49₺ veya %35
  • Benzin (turbo) 15,83₺ veya %35
tasarruf söz konusu.

2012 yılında aldığım BRC MY11 sıralı sistem düz benzinli LPG dönüşüm kiti aşağı yukarı1000USD fiyata satılıyordu (1800₺ ve 1,80 ₺/$), şimdiki Doğrudan Enjeksiyonlu kitler de hemen hemen aynı USD rakamına satılıyor. (11.000₺ ve 8,60 ₺/$ olunca 1.300$)

Diğer bir nokta da şu: Yakın zamana kadar LPG kullanımı %40 tasarruf yaptırıyordu. LPG fiyatlarında daha yüksek artış gerçekleşmiş ve tasarruf %35 mertebesine düşmüş durumda.

Hatırlatmadan da geçmeyelim! Yukarıdaki hesaplamaları daha hassas yapmak istersek, kabaca 0,5-1 litrelik benzin sarfiyatını da eklemek lazım. Soğuk motor kullanımı ve kısa mesafeli sürüşlerdeki artış ile birlikte sürekli yüksek devir çevirme durumlarında benzin kullanımı üst tarafa kayacaktır.

Bütün bunlara rağmen %35 tasarrufa burun kıvıracak hale gelmemiz düşündürücü.

Sorun, biz fakirleştik!
 
Son düzenleme:
Katılım
24 May 2021
Mesajlar
38
Tepki puanı
34
Konum
Ank
Aracınız
Civic FC5 2018
100 km maliyetleri:
  • Benzin: 6,3x7,85= 49,46₺
  • Benzin (turbo): 5,7x7,85= 44,75
  • Dizel: 4,1x7,35= 30,14
  • Benzin+LPG: 6,3x4,30x1,18= 31,97
  • Benzin (turbo)+LPG: 5,7x4,30x1,18= 28,92
Bu sonuçlara göre:
  • Benzinde 17,49₺ veya %35
  • Benzin (turbo) 15,83₺ veya %35
tasarruf söz konusu.

2012 yılında aldığım BRC MY11 sıralı sistem düz benzinli LPG dönüşüm kiti aşağı yukarı1000USD fiyata satılıyordu (1800₺ ve 1,80 ₺/$), şimdiki Doğrudan Enjeksiyonlu kitler de hemen hemen aynı USD rakamına satılıyor. (11.000₺ ve 8,60 ₺/$ olunca 1.300$)

Diğer bir nokta da şu: Yakın zamana kadar LPG kullanımı %40 tasarruf yaptırıyordu. LPG fiyatlarında daha yüksek artış gerçekleşmiş ve tasarruf %35 mertebesine düşmüş durumda.

Hatırlatmadan da geçmeyelim! Yukarıdaki hesaplamaları daha hassas yapmak istersek, kabaca 0,5-1 litrelik benzin sarfiyatını da eklemek lazım. Soğuk motor kullanımı ve kısa mesafeli sürüşlerdeki artış ile birlikte sürekli yüksek devir çevirme durumlarında benzin kullanımı üst tarafa kayacaktır.

Bütün bunlara rağmen %35 tasarrufa burun kıvıracak hale gelmemiz düşündürücü.

Sorun, biz fakirleştik!

LPG'ye benzin harcaması olan 0.5lt/100km'yi eklememiş olduğunuzu görüyorum (ki bunu siz de zaten belirtmişsiniz).

Bu da sizin vermis olduğunuz değerleri LPG için km başına 32.85 kuruşa çıkarır. Yani 11.91 kuruş tasarruf gözüküyor ki bu iyicene saçma bir hal alıyor. Benzine göre yüzde 26.6 (11.91/44.75 olarak hesaplanır çünkü biz benzine göre kıyaslama yapıyoruz) tasarruf için değer mi aracın orijinalliğini bozdurmaya...

Fakirlesmek bir yana LPG fiyatları aşırı pahalı... Son zamlardan sonra LPG anlamsız oldu...
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Atladığıniz bir nokta var rs de kullandığımız vsi2 di sistemi akilli yeni nesil karma bir sistem yani diğer sistemler gibi ilk birkaç km %100 benzinle gidip sonra %100 lpg ye geçen bir sistem degil. Eski tip karma sistemlerdeki gibi bodoslama benzin yakan bir sistem de değil.

Bu sistem ortalama ilk 5 saniye gibi %100 benzin kullanıp sonra karma sisteme geçerek %5 den daha az benzin tüketen bir sistem (prins in sistem ozellikleri açıklaması) Screenshot_20210921_093432_com.android.chrome.jpg
Biz daha önce kabaca hep yarım litre hesapladık ama bu yarım litre aracın yol bilgisayari 100 km de 10 litre benzin gösterdiği durumlarda geçerli. Ve bu benzin yanma odasinı sıcaklığını dusurerek motor verimini yükseltmekde ayrıca lpg ile birlikte yanmakta. Bu yüzden lpg daha az tuketilmekte. Yani bu extra benzin gargara yapılıp atılmıyor. Yakılıp kullanılıyor. Yol bilgisayari 9 litre gösteren birisi max 100 km de 0.45 litre benzin tuketecek yol bilgisayarı 6 litre gösteren bir kullanıcı ise max 0.3 litre benzin tuketecek.

Bu yüzden eski %100 lpg tüketen sistemlerdeki lpg benzin hesaplarınız bu sistemde tutmuyor benzin devamlı yakılıyor verim yukseltiliyor emisyon düşürülüyor enjektör ler yanma odası ve egzost subaplari %100 lpg tuketen motorlara oranla aşağı noktalara çekiliyor.

20 senedir LPG ile birçok araç kullandım hiçbir araçta makas bu kadar kapalı değil idi bu araç her dolum da %17 fazla lpg tüketmekte üstelik yol bilgisayarının bizim araçlarda benzin tüketildiğinde 0.3 litre gibi düşük gösterdiğini de hesaba katarsak belkide bu oran %15 lere varmaktadir. Size cuma günü depoyu doldurup fotolarla ispatlayacagim. 4 senedir ve son 2 senesini vsi2 di LPG ile kullandığım belki 30bin km dir 70 kez ölçüm yaptığım 1.5 hb aracimin son tuketimini :)

Mesela babam lpg ile crv kullanıyor turbo değil di sistem degil ama oda prins vsi2 ona diyorum sen lpg ile şuan kullanma 10 kr farkeder benzinle gitsende olur. Ha fiyatlar değişir ozaman lpg almaya başla derim.
 
Katılım
24 May 2021
Mesajlar
38
Tepki puanı
34
Konum
Ank
Aracınız
Civic FC5 2018
Atladığıniz bir nokta var rs de kullandığımız vsi2 di sistemi akilli yeni nesil karma bir sistem yani diğer sistemler gibi ilk birkaç km %100 benzinle gidip sonra %100 lpg ye geçen bir sistem degil. Eski tip karma sistemlerdeki gibi bodoslama benzin yakan bir sistem de değil.

Bu sistem ortalama ilk 5 saniye gibi %100 benzin kullanıp sonra karma sisteme geçerek %5 den daha az benzin tüketen bir sistem (prins in sistem ozellikleri açıklaması) Ekli dosyayı görüntüle 266395
Biz daha önce kabaca hep yarım litre hesapladık ama bu yarım litre aracın yol bilgisayari 100 km de 10 litre benzin gösterdiği durumlarda geçerli. Ve bu benzin yanma odasinı sıcaklığını dusurerek motor verimini yükseltmekde ayrıca lpg ile birlikte yanmakta. Bu yüzden lpg daha az tuketilmekte. Yani bu extra benzin gargara yapılıp atılmıyor. Yakılıp kullanılıyor. Yol bilgisayari 9 litre gösteren birisi max 100 km de 0.45 litre benzin tuketecek yol bilgisayarı 6 litre gösteren bir kullanıcı ise max 0.3 litre benzin tuketecek.

Bu yüzden eski %100 lpg tüketen sistemlerdeki lpg benzin hesaplarınız bu sistemde tutmuyor benzin devamlı yakılıyor verim yukseltiliyor emisyon düşürülüyor enjektör ler yanma odası ve egzost subaplari %100 lpg tuketen motorlara oranla aşağı noktalara çekiliyor.

20 senedir LPG ile birçok araç kullandım hiçbir araçta makas bu kadar kapalı değil idi bu araç her dolum da %17 fazla lpg tüketmekte üstelik yol bilgisayarının bizim araçlarda benzin tüketildiğinde 0.3 litre gibi düşük gösterdiğini de hesaba katarsak belkide bu oran %15 lere varmaktadir. Size cuma günü depoyu doldurup fotolarla ispatlayacagim. 4 senedir ve son 2 senesini vsi2 di LPG ile kullandığım belki 30bin km dir 70 kez ölçüm yaptığım 1.5 hb aracimin son tuketimini :)

Mesela babam lpg ile crv kullanıyor turbo değil di sistem degil ama oda prins vsi2 ona diyorum sen lpg ile şuan kullanma 10 kr farkeder benzinle gitsende olur. Ha fiyatlar değişir ozaman lpg almaya başla derim.

0.5lt'yi ben Candan Mühendisliğin videosundan gördüm. Dediğiniz gibi olsa bile 13 değil de 14 kuruş tasarruf eder... Hadi 15 diyelim... Km başına 15 kuruş tasarrufu anca 73bin km'de çıkartabiliyorsunuz...

Bence gayet mantıksız bir sistem şu anki fiyatlar ile...
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
0.5lt'yi ben Candan Mühendisliğin videosundan gördüm. Dediğiniz gibi olsa bile 13 değil de 14 kuruş tasarruf eder... Hadi 15 diyelim... Km başına 15 kuruş tasarrufu anca 73bin km'de çıkartabiliyorsunuz...

Bence gayet mantıksız bir sistem şu anki fiyatlar ile...
Aksi şirin gibisiniz ya her cümlenizi sonu gayet mantıksız ile bitiyor. Dediğim gibi olsa nasıl 15 kr ediyor gelin hesapkayalim.

Yolumun üstünde opetden doldurdu m en son 10 m dahi fazla yol gitmeden üstelik aygaz. İstanbulda sehir içinde rs kullanmak yada biraz sert kullanıldığında bizim araçlar 9.5 litreyi çok rahat görüyor. Yol bilgisayarı da genelde 0.3 litre eksik gösterirbunu her rs kullanan bilir. buda demek oluyor 9.8 litre

9.8x7.85=77 kr benzinli binen

LPG Sistemi yol bilgisayarınin gösterdiğini 1.17 katı harcıyor

9.5x1.17x4. 29(dan lpg doldurdum) =47 kr lpg tüketimi
9.8x%5(max benzin tüketimi hesapkayalim)x7. 85=3.8kr

77kr-(3.8+47)=26.2 kr güncel fiyat ile İstanbul içi km başına düşen kar.

Ki benzin tüketimi ben bir ara 100 km de yarım litreye tekabül edecek şekilde sürekli ekleme yaptım depo sürekli arttı uzun süre benzin koymadım yani prins in dediği gibi %5 den küçük bir değer.
 
Katılım
24 May 2021
Mesajlar
38
Tepki puanı
34
Konum
Ank
Aracınız
Civic FC5 2018
Aksi şirin gibisiniz ya her cümlenizi sonu gayet mantıksız ile bitiyor. Dediğim gibi olsa nasıl 15 kr ediyor gelin hesapkayalim.

Yolumun üstünde opetden doldurdu m en son 10 m dahi fazla yol gitmeden üstelik aygaz. İstanbulda sehir içinde rs kullanmak yada biraz sert kullanıldığında bizim araçlar 9.5 litreyi çok rahat görüyor. Yol bilgisayarı da genelde 0.3 litre eksik gösterirbunu her rs kullanan bilir. buda demek oluyor 9.8 litre

9.8x7.85=77 kr benzinli binen

LPG Sistemi yol bilgisayarınin gösterdiğini 1.17 katı harcıyor

9.5x1.17x4. 29(dan lpg doldurdum) =47 kr lpg tüketimi
9.8x%5(max benzin tüketimi hesapkayalim)x7. 85=3.8kr

77kr-(3.8+47)=26.2 kr güncel fiyat ile İstanbul içi km başına düşen kar.

Ki benzin tüketimi ben bir ara 100 km de yarım litreye tekabül edecek şekilde sürekli ekleme yaptım depo sürekli arttı uzun süre benzin koymadım yani prins in dediği gibi %5 den küçük bir değer.

Detaylı bir şekilde yazmışsınız elinize sağlık... Yalnız şöyle bir durum mevcut. LPG fiyatları her yerde 4.30'lar seviyesinde değil. Ankara'da çoğu yerde 4.70 tl mesela... Hatta Ankara'nın doğusunda daha da vahim ve fiyatlar 5tl'lere kadar çıkabiliyor.

İlaveten ben Ankara'da benzinde 6-7lt tüketime ulaşabiliyorum yani benim kârım 13 kuruş oluyor km başına. Dolayısıyla trafiğin çok yoğun olmadığı şehirlerde bu sistem kârlı olmaktan çıkıyor. Kaldı ki yüzde 45'ten az tasarruf ettirmiyor ise 11 12 bin tl vermeyi gereksiz buluyorum çünkü amorti etme süresi artmakla kalmıyor, aracın 2. el değerini de düşürüyor...

Saygılarımla...
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Detaylı bir şekilde yazmışsınız elinize sağlık... Yalnız şöyle bir durum mevcut. LPG fiyatları her yerde 4.30'lar seviyesinde değil. Ankara'da çoğu yerde 4.70 tl mesela... Hatta Ankara'nın doğusunda daha da vahim ve fiyatlar 5tl'lere kadar çıkabiliyor.

İlaveten ben Ankara'da benzinde 6-7lt tüketime ulaşabiliyorum yani benim kârım 13 kuruş oluyor km başına. Dolayısıyla trafiğin çok yoğun olmadığı şehirlerde bu sistem kârlı olmaktan çıkıyor. Kaldı ki yüzde 45'ten az tasarruf ettirmiyor ise 11 12 bin tl vermeyi gereksiz buluyorum çünkü amorti etme süresi artmakla kalmıyor, aracın 2. el değerini de düşürüyor...

Saygılarımla...
Evet haklısınız trafik azaldıkça kullanım yumusadikca aracın tüketimi dolayısı ile yapılan kar düşecek. Ancak 2. El düşme konusunda size katılamayacağım. Bu sistem kendini iyice ispatladiktan hiçbir araçta sorun oluşmadıktan sonra bu aracı isteyen ve lpg taktirmayi düşünenler muhakkak olacak. Ben cihazlara seyir halinde video youtube vs. izleme işi yapıyorum birçok rs kullanıcısı ile tanışıyorum İstanbulda büyük çoğunluğu lpg takmayı düşünüyor ve hiç azımsanmayacak bir kısmıda taktirnis durumda. Hepsi çok memnun ama gelen tepkiler o kadar baymis ki hiçbiri ne paylaşım yapıyor nede lpg taktirdigini söylüyor.

Bu halde lpg rs isteyen biri hazır takılı araç varken takilmamis araç alıp üzerine 11bin TL vermeyi tercih etmez.

Bende bu konuda son paylaşımlarımi fotoğraflar ile yapacağım.

Saygılarımla..
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
341
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Aracın tasarrufunu belirleyen oransallık oldukça doğrusal değişiyor. Aracınızı ne kadar haşin kullanıyorsanız tasarruf rakamınız o kadar artıyor, her ne kadar cebinizden daha çok çıkıyor olsa da. Enteresan!

Ancak, bu kadar somut ölçüm ve hesaplamaların uçuştuğu ortamda şu meşhur değer kaybıyla ilgili doğru düzgün bir rakam göremedim henüz. Örneğin, 1-2-3 yaşında, 20-40-60 bin km yapmış araçların değer kaybı mukayesesi mümkün müdür? LPG tasarrufu yanında net hesap nereye varır, hesaplayamıyoruz maalesef.

Bana öyle geliyor ki, LPG ilk kullanım maliyetinden değil de ilk kurulum maliyetinden kaçmak için bahane arıyoruz. Rakam günümüz şartlarında gayet yüksek, evet. Ancak, aracın maliyetine göre yolun başında LPG dönüşümü yaptırmak, zamana geçtikçe araçta oluşan değer kaybının yanında oransal olarak daha büyük bir yüzdeye mal oluyor ki bu dönüşüm daha da caydırıcı hale geliyor.

Onun dışındaki LPG dezavantajlarını zaten turboydu, atmosferikti demeden biliyoruz zaten (kapalı otopark giriş kısıtlamaları, kullanıcı ön yargıları, dolum esnasında özel muameleye tabi olmak, eskilerde dolum ağzının yere yakın olması...)
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
478
Okumaktan ilk defa sıkıldım... boş beleş forum değil burası...

Kafasına yatan LPG li sürer, yatmayan benzinle devam eder.

Ve uzun uzun mühendislik ve hesap uzmanlığı ile kriminal değerlendirme yapacak bir şey yok ortada.

X mesafede 100 TL benzin tüketimi yapan araç
Aynı mesafeyi LPG ile 60 - 65 TL ye gider.

Yani LPG benzin e göre km başı %35 %40 arası tasarruf sağlar.

Bu da 10 bin TL ye mal olan kitin 40 bin km de kendini amorti edeceğini ve 40 bin kmden sonra gerçek tasarruf saglayacagini ifade eder.

Bu %35 %40 netlik arz etmez.
Sürücüye, araca, kite, montaj kalitesine, LPG nin nereden alındığına, hava sıcaklığına vs değişir.

%30 a düşmez, %50 ye çıkmaz.

Ve lütfen "mantık" ile veya "fen bilimleri" ile konuyu cizmeye çalışmayın bu basit 4 işlem, ilkokul 3.sinif matematiği.

Saygılar
Selamlar
 
Geri
Üst