Civic FC5 Civic soğudum kronik hatalar

Katılım
4 Mar 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
4
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
2019 fc5 kasa elegance eco aldığım ilk günden hep arıza hep arıza. Önce lpg sensör arızası dolu gösteriyor boşalıyor, boş gösteriyor dolu vb servis sorun yok her seferinde kalibre etmelisin dedi çok kez gittikten sonra arıza var dedi ve garanti den değişti. Koltuk krikosu 2 kez garanti den değişti şuan kullanmıyorum kullansam yine değişecek, çamurluk farı darbe almadan buğu yaptı garanti den değişti, klima düşük devirde sorun yapıyor, araç az bir güneş görse sol sütun çatırdama sesleri geliyor, cam ve kapılar çok ses yapmaya başladı yaglattim yine başladı sesler, direksiyon derisi soyuldu ve bolca tırnak izi oluştu, trim sesi, şimdiden kendini toplamayan emniyet kemeri, navigasyonun sapitmasi, multimedia sapitmasi vb vb görüntüsü harika ama hiç konforu olmayan kronik sorunlu bir araç bazi kisilerde az veya fazla benzer sorunlar duydum bir daha honda almayı düşünmüyorum
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Öncelikle 10. Nesilde böyle sorunların yaşanmaması gerekiyor kabul ediyorum ; lakin böyle ufak tefek sorunlar aracın genel mühendisliğinin kötü olduğu anlamına gelmiyor , Civic 10. Nesil gerçekten çok başarılı bir araç.
10.nesilde C sütunun dalgalanması veya koltuk mekanizması gibi arızalar sürüş açısından minimal düzeyde olan hatalar.
Asıl bakılması gereken 1.5 Turbo’da sorun yaşandı mı , Cvt’de sorun yaşandı mı , bunlara bakmamız gerekiyor sorunsuzluk değerlendirmesi yaparken.
(1.5 Turboda hiç arıza duymadım , Cvt ise muallak az sayıda arızalar)

FD6 olsun FB7 olsun radikal değişimler olmadığı için böyle sorunlarının yaşanmaması ise gayet doğal.

Olaylara daha büyük pencereden baktığımızda ise diğer markalardada durumlar farklı değil. Piyasada rekabet çok yoğun olduğu için artık üreticiler araçları tam test edemeden piyasaya erken sürmek zorunda kalıyor.
Hangi marka alırsanız alın böyle sorunlarla karşılaşmaya alışmanız gerekiyor.
 
Son düzenleme:

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,129
Çözümler
4
Tepki puanı
3,258
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Fc5, fd6 ve fb7 ye göre daha yeni bir jenerasyonda olduğu için. Eski kasada olmayan bir sorunun yeni kasada oluşu mantıksız geliyor. Halbuki eski kasalarda olan sorunların kasa yenilendikçe giderilmesi gerekirken burda tam tersi olmuş gibi duruyor. :) sorunun olmadığını iddia etmiyorum yanlış anlaşılmasın ?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Burada soz konusu koltuk FC5'e ait ve Eren beyin soyledigi konuda haklilik payi var. Ustunde oturarak yapilan ayarda koltuk krikosu agirlik karsisinda dişlerde atma yapiyor ve bosluga dusuyor. Fb7'de boyle bir sorun yoktu sizin araciniz FD6'da boyle bir sorun yokmus demek ki. Mantikli mi tabii ki degil boyle bir sorunu nasil olurda cozemezler onu anlamakta mumkun degil ama arabayi almissin sorunu da cozemiyorsun fakat koltuk sorunu haric arabayla ilgili problemin yoksa koltuk ayarini uzerine oturmadan ayarlamak daha mantikli maalesef

SM-G965F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
abi ne güzel anlattın vallahi:) demek istediklerime tercüman oldun :)

benim yaptığım meslekte de (kalite güvence) her hatanın bir risk oranı vardır, buna göre bir otomobili ele alırsak koltuk ayarı veya trim sesleri az risk taşıyan problemlerdir, far içine su girmesi gibi bir durum orta derecede riskli bir durumdur elektrik arızasına, muayeneden kalmaya yada elektrik kısa devre yapması gibi daha büyük masraflı başka sorunlara veya aydınlatmanın kötüleşmesiyle emniyetsizliğe orta düzeyde etki edebilir, birde direksiyon, fren sistemi ve motor problemleri vardır bunlar bence çok ciddi risk barındıran sorunlardır.

Ciddi risk barındıran problemleri de kullanıcının kendi imkanlarıyla çözebilmesi neredeyse imkansızdır, hatta üretici firmaya danışmadan başka bir tamirci ile çözmesi de pek mümkün değildir.

Ancak diğer düşük riskli problemlerde kullanıcının önlem alıp problemi daha gerçekleşmeden önleyebilme imkanı vardır

Kayhan bey Tucson sahibi olduğunuzu ve bir başka forumda çok kısa süre sizi gördüğümü hatırlıyorum :) aynı marka Tucson un 2019 modelini babam satın aldı 1.6 crdi ve 7 ileri DCT şanzıman, bu araçta birçok kullanıcı DCT çift kavrama şanzımanın aşırı ısınıp titreme yapmasından ve kavramayı bozmasından şikayetçi oldu DSG bundan çok daha iyidir diyen Vw fanatikleri vardır hatta geçmişteki bunca DSG şanzıman problemi tarihçesine rağmen.

Biz bu aracı babama satın alırken Hyundai bayisine bu problemin varlığını sorduğumuzda bayi bize dedi ki: sıkışık trafikte dur kalk yaparken şanzımanı manuel konuma alıp birinci vitese takın o şekilde dur kalk yaparsanız şanzıman sürekli bir ve ikinci vites arasında geçiş yapmaya çalışmaz ve birinci vites oranı da çok küçük olduğu için kavramayı yıpratmaz böylece kavrama ısınmaz dedi, eğer D konumunda otomatik ilerlerseniz birinci viteste giderken sürekli ikiye takmaya çalışıyor ikinci kavrama 2-4-6 viteslerin olduğu kısımdaki kavrama kısa sürede bozuluyor

Şimdi Tucson modeline de bu problemden dolayı çöp gibi araba benzin döküp yakarım bunu diyenler olacaktır. Ama bir DCT şanzıman kavrama setini de 90000km den daha uzun süre sorunsuz kullanabilecek olan kullanıcıların olduğuna inanıyorum.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
FD6da önceki ES7 kasaya göre birçok yenilik ve radikal değişiklik vardı ancak FD6nın gelişim süreci de nerdeyse 2000'li yılları başına dayanıyordu, yine de FD6nın arka yay çökmesi gibi diğer modellerde olmayan farklı birkaç kronik sorunu var :)

@FK2/FK7 'nin belirttiği gibi markalar eski nesillerdeki gibi uzun süreli geliştirme sürelerine sahip değiller ve dayanıklılık testlerini rakiplerinin gerisinden kalmamak için azaltmak durumunda kalıyor olabilirler, çünkü günümüz tüketicisi bir aracın iyileştirilmiş versiyonundan ziyade daha estetik ve teknolojik açıdan yenilikçi araçları talep ediyor.

Hatta bunun en yakın örneği FB7lerdir diyebilirim, FD6nın alt yapısında daha sorunsuz ve konforlu setupla aile kullanımına göre iyileştirilmiş bir araç olmasına rağmen pek yenilik sunmaması nedeniyle sıfır satış adetleri rakiplerinin oldukça gerisinde kaldı.
 
Son düzenleme:

kayhanbozkus

0
Yönetici
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,335
Tepki puanı
1,100
Yaş
35
Konum
Ankara
Aynen aldigimizda bu sorunu bizde bilmiyorduk ama bir kez bile yasamadim desem inanir misin :) sıkışık trafige girmiyoruz belki de ondandir ama girdigimde de dedigin gibi drive mode kismindan sport mode'a geciyorum ve brake hold'u surekli acik tutuyorum. Basit bir kullanici secenegiyle bu sorunu asmak varken cogu araci satma tercihini kullaniyor saygi duyarim :)
abi ne güzel anlattın vallahi:) demek istediklerime tercüman oldun :)

benim yaptığım meslekte de (kalite güvence) her hatanın bir risk oranı vardır, buna göre bir otomobili ele alırsak koltuk ayarı veya trim sesleri az risk taşıyan problemlerdir, far içine su girmesi gibi bir durum orta derecede riskli bir durumdur elektrik arızasına, muayeneden kalmaya yada elektrik kısa devre yapması gibi daha büyük masraflı başka sorunlara veya aydınlatmanın kötüleşmesiyle emniyetsizliğe orta düzeyde etki edebilir, birde direksiyon, fren sistemi ve motor problemleri vardır bunlar bence çok ciddi risk barındıran sorunlardır.

Ciddi risk barındıran problemleri de kullanıcının kendi imkanlarıyla çözebilmesi neredeyse imkansızdır, hatta üretici firmaya danışmadan başka bir tamirci ile çözmesi de pek mümkün değildir.

Ancak diğer düşük riskli problemlerde kullanıcının önlem alıp problemi daha gerçekleşmeden önleyebilme imkanı vardır

Kayhan bey Tucson sahibi olduğunuzu ve bir başka forumda çok kısa süre sizi gördüğümü hatırlıyorum :) aynı marka Tucson un 2019 modelini babam satın aldı 1.6 crdi ve 7 ileri DCT şanzıman, bu araçta birçok kullanıcı DCT çift kavrama şanzımanın aşırı ısınıp titreme yapmasından ve kavramayı bozmasından şikayetçi oldu DSG bundan çok daha iyidir diyen Vw fanatikleri vardır hatta geçmişteki bunca DSG şanzıman problemi tarihçesine rağmen.

Biz bu aracı babama satın alırken Hyundai bayisine bu problemin varlığını sorduğumuzda bayi bize dedi ki: sıkışık trafikte dur kalk yaparken şanzımanı manuel konuma alıp birinci vitese takın o şekilde dur kalk yaparsanız şanzıman sürekli bir ve ikinci vites arasında geçiş yapmaya çalışmaz ve birinci vites oranı da çok küçük olduğu için kavramayı yıpratmaz böylece kavrama ısınmaz dedi, eğer D konumunda otomatik ilerlerseniz birinci viteste giderken sürekli ikiye takmaya çalışıyor ikinci kavrama 2-4-6 viteslerin olduğu kısımdaki kavrama kısa sürede bozuluyor

Şimdi Tucson modeline de bu problemden dolayı çöp gibi araba benzin döküp yakarım bunu diyenler olacaktır. Ama bir DCT şanzıman kavrama setini de 90000km den daha uzun süre sorunsuz kullanabilecek olan kullanıcıların olduğuna inanıyorum.

SM-G965F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Ya ben çok şanslıyım ya da bazı arkadaşlar ufak tefek sorunları çok büyütüyor. Eşimle birlikte kullanıyoruz aracı o bindiğinde koltukdan aynalara kadar kendine göre ayarlıyor doğal olarak ve araç 3 ocakta bir yaşını 13 bin km'yi doldurdu şu ana kadar en ufak sorun yaşamadık belki de makyajlı kasa da bu sorunları düzeltmişlerdir bilemiyorum. Tek pişman olduğum konu ki bunda Honda'nın hiç bir kabahati yok 1.5 turbo almamış olmak, 1.6 atmosferik ünite tatmin etmiyor artık beni :)

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
228
Tepki puanı
150
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020
Ya ben çok şanslıyım ya da bazı arkadaşlar ufak tefek sorunları çok büyütüyor. Eşimle birlikte kullanıyoruz aracı o bindiğinde koltukdan aynalara kadar kendine göre ayarlıyor doğal olarak ve araç 3 ocakta bir yaşını 13 bin km'yi doldurdu şu ana kadar en ufak sorun yaşamadık belki de makyajlı kasa da bu sorunları düzeltmişlerdir bilemiyorum. Tek pişman olduğum konu ki bunda Honda'nın hiç bir kabahati yok 1.5 turbo almamış olmak, 1.6 atmosferik ünite tatmin etmiyor artık beni :)

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Evet hocam aynı sorunu bende yaşıyorum benim aracımda 1.6 atmosferik motor şikayetçi olabileceğim hiçbir şey yok araçta tek pişman olduğum nokta 1.5 almamak oldu benimde ikisinin arasındaki fiyat farkı bence hiçbir şey değil performansa bakarsak keşke ondan alsaymışım diyorum


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
112
Tepki puanı
136
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Evet hocam aynı sorunu bende yaşıyorum benim aracımda 1.6 atmosferik motor şikayetçi olabileceğim hiçbir şey yok araçta tek pişman olduğum nokta 1.5 almamak oldu benimde ikisinin arasındaki fiyat farkı bence hiçbir şey değil performansa bakarsak keşke ondan alsaymışım diyorum


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
1.5 motorun diğer fc5 e göre yakıtı daha maliyetli değil mi ? Yani burada ekonomi sanırım göz adı edilmesi gerek.. Bana kalırsa da uzun yolda giderken 140 bile yaparken huzursuz olduğum için biraz yavaş kalkması bana pek stres yaratmıyor :)..
Tabi 1.5 tadı ve turbo hissi de eminim güzeldir.
Bu arada efe honda da bana "hocam belki yeni kasa 1.5 turbo ve LPG ile gelebilir" dedi.. Tam emin olamamakla birlikle...
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
1.5 motorun diğer fc5 e göre yakıtı daha maliyetli değil mi ? Yani burada ekonomi sanırım göz adı edilmesi gerek.. Bana kalırsa da uzun yolda giderken 140 bile yaparken huzursuz olduğum için biraz yavaş kalkması bana pek stres yaratmıyor :)..
Tabi 1.5 tadı ve turbo hissi de eminim güzeldir.
Bu arada efe honda da bana "hocam belki yeni kasa 1.5 turbo ve LPG ile gelebilir" dedi.. Tam emin olamamakla birlikle...

Bence fazla bir şey kaçırmıyorsun cvt şanzıman ile turbo pek uyumlu diyemeyiz RS aracı defalarca test etmiştim ilk çıktığında motordan gereğinden fazla gürültü geliyor bence ZF şanzımanlı olsa tadından yenmezdi ama HB kasanın görünümü halen hoşuma gidiyor çoğu kişi beğenmese de :)
 
Geri
Üst