Ben Michelin den nefret ediyorum, şu an benim Civic in üzerinde var ve nefret ettim her gaza bastığımda patinaj yapıyor her direksiyon çevirdiğimde VSA ışığı yanıyor ve duramıyorum 50km hızda dip frende 20 metre boyunca ABS çalışır mı? lastik havaları 28psi, 29psi ,30psi, 33psi, 35psi alayı tarafımca denenmiştir ve her seferinde kayıyor deli gibi kayıyor özellikle kuru zeminde kayıyor ama ıslak zeminde ne hikmetse kaymıyor yapışıyor su tahliyesi eh işte fena değil, bunlar aşınır aşınmaz dört tane en gürültülüsünden Bridgestone bakacağım, Michelin konfor ve sessizlik odaklı ama benim sürüş tarzım esnemeyen kaba yanaklı lastiklerden verim almaya yönelik ve hal böyle olunca kullandığım lastiğin yanakları kaba olmalı, taban yuvarlanma direncide düşük olmalı gazlarken ve frenlerken tabanın bükülüp katlanmaması için, o özellikler ise sadece Bridgestone modellerinde var B modelleri Potenza serisi veya Turanza serisi vs. markanın lastik tasarım felsefesi zaten birçok Bridgestone modeline benzer şekilde aynen yansıyor.
Lastik yol gürültüsünü otomobilden kulağıma gelen bir sürüş geribildirimi olarak algıladığım için forumdaki herkesten farklı görüşte beklentilerim olduğunu düşünüyorum çünki denk geldiğim herkes yumuşak sakin naif lastik arıyor. Benim mantığıma göre eğer viraj dönerken bir lastikten homurtu hışırtı sesi artarak geliyorsa o lastik yavaştan kaymaya başlamış manasına gelir, düz yolda lastikleri dinlemeye pek gerek yok sadece gazlarken patinajı anlamak için olabilir.
Lakin Michelin Prymacy 3 patinaj yaparken bile ses yapmayan bir lastik. Konfor mevzusu bu derecede. Araba kayıyor ama algılamak için sadece direksiyon hissiyatı popo hissiyatı gibi duyularıma güvenmem gerekiyor kulak sağır kalıyor ses gelmediği için. Otobanda viraj döneceğim mesela 140km hızla gireceğim yerde 120km ye iniyorum aha bu Michelin yüzünden.
Kullanılan hamurun yumuşak yada sert olması yorumları oluyor bazen, bence hamur sertliği hususu kullanıcının doğru anlayabileceği birşey değil, lastik taban ve yanak kesiti kalın bir lastik olsa ama hamur yumuşak olsa bile kullanıcı o lastiğe sert bu lastik konforsuzmuş diyebilir ama lastik taban ve yanak kesiti ince olsa ama hamuru sert olsa hissiyatta konforlu gözükür ama performans zayıf olur. Kesit dediğim lastik ebatları değil, lastiğin iç duvarı ile dış yüzeyi arasındaki 9-10mm lik kauçuk ve kord bezinden oluşan malzemenin et kalınlığı. Bu konuda üreticilerce belirlenmiş ortak belli bir standart yok, yönlü tip lastiklerde iç ve dışta kalan yanak kesitleri farklı yapıda tasarlanabiliyor. Hankook Kumho Yokohama gibi lastiklerde yanaklar 7-8mm ye kadar ince olabiliyor Bridgestone da benzer ebat lastiklerde bu ölçü 10-11mm ye kadar çıkıyor ağırlığından da bellidir zaten, ama evet ağır lastik fazla yaktırır ama güçlü bir motorunuz varsa onun gücünü daha rahat kullanır, genelde spor lastiklerin etiketlerinde yakıt tüketim değeri E dir yada D dir zaten A yada B olamaz.
Yaşım 37 olmuş lastiği değiştiririm ama sürüş tarzımı kolay değiştiremem bu saatten sonra. Michelin ve konfor tavsiyesi duyunca artık içim daralıyor