Şikayet var da çok acayip şikayetler var, vitesi sabahları ilk çalışmada D ye R ye takınca şanzımandan çok kötü felaket feci bir gacırt sesi geliyor diyen var, normalde otomobillerin birçoğunda el freni çekili iken yada ayak frende iken vitesi D ye takınca araç öne esner kıçını hafif yere indirir ve fren disklerinden yada süspansiyondan helezon yaylardan hafif bir gacırtı sesi gelebilir, bu yüzden servise gidip şanzıman kontrol edilsin binmem bu arabaya diyenler var. Ben her frene bastığımda içeride bir gacırtı kopuyor, biliyorum ki benim sürücü koltuğu yayları bozuk kıçım koltuktan kayıp sırtım koltuğa baskı yapınca minder ses yapıyor bu benim emniyetimi yada kalite beklentimi bozan bir durum değil mesela. Şahsen şikayetçi olmadım, ama bazı şeylere dikkat etmek lazım, buna benzer bir sebepten dolayı şanzıman kurcalansa belki o zaman kayış koparabilir mi?
Demek istediğim şey eğer CVT kayışı kopması mevzusu da böyle birşey ise sorun yaşayan kayış kopartan araç sahiplerinin geri bildirimlerine pek itibar edesim gelmiyor. Demek istediğim burada şudur ki kimbilir nasıl kullandılar. Otomobil kompleks bir makina.
Birçok marka kullanma kılavuzunda şanzıman yağı illaki ama illaki yetkili serviste değiştirilmeli diye özellikle belirtiyor ancak bunun yanında motor yağı, fren hidroliği antifriz sıvısı gibi sıvılar hakkında genellikle böyle bir uyarı yada ibare olmuyor.
Şu konu açıldığından beri gece uykularım kaçıyor gönül rahatlığıyla gaza basamaz oldum, yakıt tüketimim azaldı ama buna bile sevinmiyorum