CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Her cvt arıza veren araç sahibi açıklıyor mu sanıyorsun bizim grupta FK7 aracı olan bir arkadaş vardı şanzımanı bozuldu ama bize söylemedi instagram paylaşımlarından gördük meğerse tamir edip aracı satmak için uğraşıyormuş. ZF şanzımanı fazla zorlanmaya gelmez kucaklayan baya bmw sahibi var serviste kuzu kuzu yatıyorlardı geçende :)
Honda Civic dizelin ZF şanzımanı planet dişlili, onu bozmak çok zordur, benzinli modellerde CVT var. CVT her zaman narindir, Honda CVT leri piyasadaki en sağlam CVT lerden Audi nin CVT sinden sonra.
 
Faydali bilgi, tesekkurler.
Hangi aracta hangi marka cvt kullanildigini nasil ogrenecegiz? Mesela bazi araclarda jatco bazilarinda honda uretimi yazmissiniz. Biz de kontrol edelim cvt leri.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Nissan CVT si olmasın da hangisi olursa olsun CVT de en çok problem yaşayan marka Nissan.


wikipedi linkini yukarıya bıraktım, Nissan lar genellikle Jatco kullanır, Honda ise kendi üretimi CVT yi kullanıyor benim bilgime göre.

Jatco çok fazla arıza yapar, kayış koparmaya kadar kalmaz genelde, ses yapmaya başlar zaten durursunuz, Türkiye de CVT li Nissan sayısı oldukça az, CVT arızalı Nissan ile karşılaşmanız zor yabancı kaynaklardan çeşitli verilere ulaşabilirsiniz.

Honda CVT lerinin bakımını asla aksatmayın ve şanzımanı çok zorlamayın, elbette zorlayabilirsiniz ancak çok zorlamayın:)
 
Nissan CVT si olmasın da hangisi olursa olsun CVT de en çok problem yaşayan marka Nissan.


wikipedi linkini yukarıya bıraktım, Nissan lar genellikle Jatco kullanır, Honda ise kendi üretimi CVT yi kullanıyor benim bilgime göre.

Jatco çok fazla arıza yapar, kayış koparmaya kadar kalmaz genelde, ses yapmaya başlar zaten durursunuz, Türkiye de CVT li Nissan sayısı oldukça az, CVT arızalı Nissan ile karşılaşmanız zor yabancı kaynaklardan çeşitli verilere ulaşabilirsiniz.

Honda CVT lerinin bakımını asla aksatmayın ve şanzımanı çok zorlamayın, elbette zorlayabilirsiniz ancak çok zorlamayın:)

Türkiye'de cvt li Nissan sayısı nasıl çok az en son modelden bir önceki modellerinin çoğu cvt şanzımanlı hatta benim tavsiyem ile Xtrail alan patronumun bile şanzımanı bozuldu ama neyse ki firma aracının arkasında durdu Honda olsa rezil olacaktık demek ki patrona :)
 
Honda Civic dizelin ZF şanzımanı planet dişlili, onu bozmak çok zordur, benzinli modellerde CVT var. CVT her zaman narindir, Honda CVT leri piyasadaki en sağlam CVT lerden Audi nin CVT sinden sonra.

Pervaneli modeldeki ZF arızalarının temel nedeni aracın arkadan çekişli olması ve alan tayfanın yanlamayı sevmesi çakır göz sinan gibi yan yan nesliyan sonra zorlanmaya gelemeyince şanzımanı kucaklayını da var motoru yakanı bile var hatta benim grupta sadece 2 dk drift atan bir bmw motoru yaktı videosu var canlı canlı baya gülmüştük Honda olsa bak motoru yanmazdı mesela yağsız en uzun süre çalışan Honda aracının videosuda var baya gülmüştük izleyince grupta alamancıların gozleri yaşlı :)
 
Bu yanlış bilgi. Bizim arabanın sıfırı yurtdisinda 18bin $ değil, RS için konuşuyorum, yani Touring diye geçiyor, 29bin $'a satılıyor.
Bu arada dip fiyat demişken, arabasi olmayanlara geçmiş olsun, artık para biriktirip almak imkansız.
Aynen ve az yaktırıyor uzun yolda ve vites geçişi yok bunlar artılari eksileri. Yağı cok pahalı bozulunca tamiri yaygın değil ve her an kayıs kopabılırr durumu.. vs vs ama gelecegın teknoloji si kesınlıkle

Audi dekı cvt zincirli mesela Boyle kopmayan çeşitleri cıkabılır ..


arkadaşlar biz biraz Civic i abartıyoruz

yurd dışında bu aracın sıfırı 18 ile 15 bin dolar bu arac ... adam buna gidipde 15 binlik cvt takamaz mecbur bir yerlerden kısması gerekiyor... Bizim ülkemizde pahalı bu arac ama Aralık ayında dibin dip
fiyatında görmüş durumda

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Herkese selamlar,

Yıllardır süre gelen bir sohbet ve tartışma olmuş. Tüm mesajları bir solukta okudum. Malumunuz 2022 yi de devirdik 2023e yol alıyoruz. Honda tarafında CVT kayış kopması sonrası prosedürde bir değişiklik var mı? Halen sandık sanziman mı takıyorlar yoksa artık kayış değişimi yapıyorlar mı?

Teşekkürler.
 
1.5 ve 1.6 CVT ile geri geri giderken yine kasnak-kayış ile mi gidiyoruz yoksa geri vites için ayrı bir dişli vs. var mı? Bilgisi olan yazabilir mi?
 
Herkese selamlar,

Yıllardır süre gelen bir sohbet ve tartışma olmuş. Tüm mesajları bir solukta okudum. Malumunuz 2022 yi de devirdik 2023e yol alıyoruz. Honda tarafında CVT kayış kopması sonrası prosedürde bir değişiklik var mı? Halen sandık sanziman mı takıyorlar yoksa artık kayış değişimi yapıyorlar mı?

Teşekkürler.
Bildiğim kadarıyla sandık şanzıman

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst