- Katılım
- 26 Mar 2018
- Mesajlar
- 973
- Tepki puanı
- 2,153
- Yaş
- 40
- Konum
- Kocaeli / Gebze
- Aracınız
- Civic FK7 HB 2017
Videodaki işlem hatalarla dolu, bu şanzımanda iki tane tapa bulunur birisi üstte seviye tapası diğeri altta boşaltma tapası, "HCF-2 yi alttan boşaltalım da ölçelim de ne kadar boşalttıysak koyalım" şeklinde işlem yapmak şanzımanı elinize almanıza sebep olabilir, otomatik şanzıman yağı ısındıkça genleşip seviye arttırır soğuduğunda ise yoğunlaşıp seviyesi düşer. Bunu hesap edemezsiniz, eski kararmış yağ ile yeni yağın ortamdaki hacmi de aynı olmaz. CVT şanzıman içine doldurulan yağ seviyesine karşı inanılmaz hassastır.Videoda şanzıman yağı ve şanzıman yağ filtresinin değişimi uygulamalı şekilde anlatılmış. İzledikten sonra filtrenin de kesinlikle değişmesi gerektiğini düşünüyorum.
doğru yöntem ise alttan boşaltma tapası ve şanzımanın yanındaki seviye tapası söküldükten sonra yağı alttan tamamen boşalttıktan sonra alttaki boşaltma tapası kapatılır seviye tapası açık iken yeni HCF-2 yi üstten doldurursunuz ve seviye tapasından yağ gelene kadar yağ doldurulması gerekir, seviye tapasından yağ gelmeye başladığı anda yağ doldurma işi sonlandırılır
Daha sonra bütün tapalar kapatılır ve vites D-R-N-P-S hepsine takılıp 20 saniye her viteste beklenir, daha sonra seviye tapası tekrar açılıp seviye tapasından yağ gelene kadar üstü tamamlanır. Yağ değişimi bu CVT de bu şekildedir.
CVT şanzımanın yağını değiştirmeden önce şanzıman sıcak olmalıdır, soğuk şanzımanda yağ değiştirirseniz dipte biriken bütün tortu ve kirli yağ içeride kalır ısındığı zaman yağ inceldiği için bu tortular aşağıdaki tapadan daha kolay dışarı çıkarlar, soğuk şanzımanda ise yağ değiştirmek biraz daha sağlıksız olur
HCF-2 zaten pahalı bir yağ, değiştirmek için 4-5 litre yağ alıp onu aşağıdan boşalttıkça temizlik amaçlı yukarıdan yeni yağ ile tamamlamak temizlesin diye aşağıdan akıtmak hiç mantıklı değil, çünki bu videodaki şekildeki yada yetkili servisteki CVT yağ değişimlerinde zaten CVT şanzıman üzerindeki tork konvertör, solenoidler ve CVT kasnak silindirlerinin içinde hareket veren eski yağ şanzımanın içinde hapsolup kalıyor ve bu yağ alttaki tapadan asla boşalmaz, alttaki tapadan boşalan sadece şanzımanın yağ haznesindeki yani karterinde biriken ve şanzıman çalışırken devirdaim olan yağdır, gerisini boşaltamazsınız, boşaltmak için riskli ve ekstra işlemler gerekir ki normalde bu şanzıman 6-7 litre yağ alır yağ değişiminde bunun sadece 3.5 - 4 litresi değişiyor. Motor çalıştırılıp vites D ye takılmadıkça bu diğer parçalar içerisindeki yağ orada hapsolur vites D ye veya R ye veya L-S ye takıldığında ise bu yağ şanzıman karterindeki yağ ile devirdaim olmaya başlar. Temiz ve eski yağ karışır o yüzden serviste yada videodakine benzer biçimde değiştirdiğiniz yağ değişimi işlemine bu yüzden tazeleme usülü derler,
CVT gibi yada planet dişli sistemi olan herhangi bir tam otomatik şanzımandaki yağı tamamen değiştirmek ise şanzımanın yağ soğutucusu sökülerek özel pompası olan bir makinaya bağlanıp yağın bir yandan vakumlandığı bir yandan yağ basıldığı için içerideki parçalarda hava boşluğu oluşturup şanzıman arızasına sebep olabileceğinden riskli ve tercih edilmemesi gereken bir yağ değişimi yöntemidir genelde bazı özel servisler yapar ben tavsiye etmem, CVT nin sık yağ değiştirme istemesinin bir başka sebebi de budur. yani tazeleme yapıldığı için tam bir yağ değişimi olmamasıdır.
Şanzıman yağ filtresini kafanıza göre değiştirelim iyidir hoştur diye her yağ değişiminde değiştirmenize gerek yok, servis bülteni her iki şanzıman yağı değişiminde bir kez yani dört yıl yada 40000km de bir şanzıman yağ filtresi değiştirmenizi belirtir 20000km de sadece yağ değişiyor normalde bu rakam 40000km ancak her 10000km de servise gidilir ve Civic kullanıcıları genelde bir yılda 5000 ila 7500km yol yaparlar bunu da dikkate almalısınız senede iki kez motor yağı değiştirip 40000km de şanzıman yağı değişim periyodu yakalayan kullanıcı pek azdır,
Videoda yine hatalı biçimde şanzıman yağ filtre kapağı torklanmadan alelade sıkılıyor, bu kapak üzerinde duran iki tane boru yağ soğutucuya gider orada basınçlı bir düzen var yağ hızlı biçimde devirdaim oluyor, eğer bu kapağı tork anahtarı yada herhangi bir aparat ile düzgün torklamazsanız elle normal lokma takımı ile de iyi sıkamazsanız kolayca patlar ve yağ kaçırır.
17000km sonunda çıkan şanzıman yağını görmüşsünüzdür hala ben ağır şartlarda kullanmıyorum diyorsanız, yada iki yılda bir otomatik şanzıman yağı mı değişirmiş? diyorsanız tekrar bakın o yağa. Bu tasarım her türlü eleştiri götürür, benzer şanzımanları kullanan diğer markalar 60-70-90000km şanzıman yağı değiştirilmesini gereksiz buluyor 100000km de yağı değiştirilen tam otomatik şanzıman var, o yüzden eleştiri götürür, pek normal birşey değil 17000km de kapkara olmuş CVT yağı. Kim tasarladı bu icadı bu şekilde çok merak ediyorum. Şimdi gelde her 2 yılda bir değiştirme, kafalar çorba.
CVT nin ülkemizde diğer otomatik şanzımanlar gibi uygun fiyatlı bir onarımı tamiri ve revizyonu yok, birkaç tane CVT bozan kullanıcı var ve servis sıfır sandık şanzımana 73000 lira fiyat çıkarıyor, videodaki gibi şanzıman yağı değiştirip o filtre kapağından yağ kaçarsa, yağ seviyesi tutturulamadığı için kayış kırarsa video sahibi bu masrafları karşılarsa bizde böyle değiştirelim CVT yağını
Lakin şu var, zaten güvenilir olsun diye orjinal HCF-2 ye 700-800 lira vereceksiniz ki bu yağ zaten gereksiz düzeyde pahalı satılıyor o zaman yetkili serviste işçilik saati de 200 küsür lira, yani yağın fiyatı nere? işçilik fiyatı nere? yağa 800 lira veren bu risklere girmez serviste pek ala değiştirebilir.
Honda yı bu yaklaşımından ötürü elbette eleştiriyorum bu sıklıkla değiştirilen bir şanzıman yağı bu fiyatta olmamalı, yada daha uzun periyotta değiştirilen bir kimyada tasarlanabilir miydi? bazen içine düştüğümüz şu mevzu bu sebeplerle rezalet görünüyor,
Uzun uzun yazdım ama şu da var ki bir motor yağını değiştirmek bu anlattığım otomatik şanzıman yağı değiştirmek kadar çetrefilli bir iş değil. Hata yapma riskiniz çok daha az.
Son düzenleme: