Civic FC5 CVT şanzıman yağını ne zaman değiştirdiniz?

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
2016 model olanlarda bir zayıflık olabilir. Kız kardeşimin civic cvt de 130binde dağılmıştı. Rutin bakımları yapılmış bir araçtı.

cvt için bir ömür belirtmek zor ancak Amerikalılar forumlarda genelde 100-150bin mil ömür biçiyor.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Hocam birazda şansızlık mi desek , çünkü 100bin km üzerinde hatta 150bin km bandında bile tonlarca cvt ye sahip Honda var.
Accort un bile zamanı 500 bin km

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Şanzımanın bu çelik kayışının parçalanmış halini gördüm ben hocam. Yani yüzlerce aynı şekilde üretilmiş çelik parçanın kayışa diziliminden oluşuyor. Bu çelik üçgenimsi parçaların da belli bir süre sonra aşındığını görmek oldukça zor (kontrol de edilmiyor zaten) ve bu kayış maalesef yedek parça olarak satılmıyor. Bana göre bu kayışı 120bin km'de bir vs. değişmek mantıklı. Bu değişim yapılmazsa aşınan bu çelik elemanlardan biri veya bir kaçı kopmaya sebebiyet vererek komple şanzımanın kullanılamaz hale gelmesine neden oluyor. Bu da komple şanzıman değişimini kaçınılmaz kılıyor.

Kayıştaki bu çelik parçaların dizilimine ve üretimine bakarsak riskli görünüyor ve ciddi kalite standardı gerekiyor. DSG ye göre (Nissan'ın bazı modelleri hariç) CVT aslında epey sorunsuz görünüyor. Demek ki üretim kalitesi ve denetimleri sıkı.

Şuradan inceleyebilirsiniz:

Not: Yazdıklarım ve düşüncelerim beni bağlar. Tavsiye niteliğinde değildir. Gidipte kayış arayıp, sahtesini vs. alıp değiştirtmeye vs. kalkarsınız falan :d
 
Son düzenleme:

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Son cumleniz iyiydi ama kimse cesaret edemez değişim için öyle bı periyot yok bildigim kadarıyla.
Cvt sanziman sokulmesini içeriğini gördüm gerçekten çok değişik bir birleşime sahip . Ama bana göre 2016 kasa oncekilerinde kullandığı şanzımanı kullanilsaydi daha iyi olur gibi geliyor bana. Biraz da para tuzağı var gibi.


RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
642
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Kuzeninizdeki aracın geçmiş bakımları tam ve doğru mu acaba? Bunu da bilmek gerek çünkü şanzımana yağ yağdır diyerek saçma sapan yağ koyanları duyuyor, okuyoruz. Adam 800-900binlik araca binip 2-3bin liralık şanzıman bakımından kaçıyor ki bunu aracı almadan araştırması gerekirdi. Taksilerde 350bin km bandında olanlar mevcut sonuçta.
Sürekli serviste bakım yaptırıyordu, orijinal şanzıman yağı kullandı hep onu biliyorum. İlk başta metal sürtme sesi duymuşlar, sonrasında giderek artmış, kenara çekene kadar zaten araç gaz yememiş.

Aracı 2016'da sıfır km olarak almışlardı.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,017
Çözümler
1
Tepki puanı
635
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Buyrun CVT şanzımanı ve içini merak edenler izlesinler..
Ben diyorum CVT li şanzıman hondanın en kibar kullanım isteyen aracı...Hor kullanmaya zorlamaya gelmez. Bakımlarını önemsemezse sürücü, CVT canını çok yakar sahibinin..iyi günler






Son karar tabiki sizin. Saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Ara 2017
Mesajlar
358
Tepki puanı
219
Konum
edirne
Aracınız
Buyrun CVT şanzımanı ve içini merak edenler izlesinler..
Ben diyorum CVT li şanzıman hondanın en kibar kullanım isteyen aracı...Hor kullanmaya zorlamaya gelmez. Bakımlarını önemsemezse sürücü, CVT canını çok yakar sahibinin..iyi günler






Son karar tabiki sizin. Saygılar
sadece FC5 için mi? yoksa FB 7 lerde aynı uyarılardan nasibini alır mı ?
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,017
Çözümler
1
Tepki puanı
635
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
@spider35 hocam...otomatik şanzıman her zaman risktir .... Araç sahibinin otomatik şanzıman bakımlarına özen göstermesine, aracı kullanımına göre arıza oranı azalır/çoğalır yada hiç arıza yapmaz...Dediğim gibi sürüş ve sürücü bu oranı çok etkiler.....

FD6/FB7 ile FC5 arasında kıyaslama yapmak gerekirse... FD6/FB7 Eski nesil tork konvertörlü otomatik şanzımanlı, FC5 ve sonraki kasalar CVT şanzımanlıdır...

Tork konvertörlü otomatik ile CVT otomatik şanzıman arasında kıyaslama yapmak gerekirse.... Otomatik vites olunca zaten sürücü biraz daha dikkatli kullanmak zorunda... Ama iç sistem parçalarına baktığımızda CVT daha hassas işçilikli bir şanzıman....zorlamaya, yüklenmeye, patinaja gelmez, ama teknoloji olarak daha yeni bir şanzımandır .

Tork konvertörlü FD6/FB7 de olsa...CVT FC5 ve sonraki kasalarda olsa....iş SÜRÜCÜ de biter...aracını güzel kullanır, bakımlarını zamanında ve hakkıyla yaparsa, iki otomatik şanzımanda güzeldir....Ama aracı ve şanzımanı zorlarsa, hor kullanırsa (eşşeğe biner gibi binerse ) bakımlarına önem vermezse iki şanzıman da maddi olarak can yakar...(Fabrikasyon hatalar hariç)... NET...Bu sebeple FD6/FB7 otomatik şanzımanı daha sağlam yada Cvt FC5 ve sonraki kasalardaki şanzıman daha sağlam demek yanlış olur.

Bunlar kendi şahsi düşüncemdir..Ben FC5 im den memnunum...Güzel sorunsuz sağlıklı sürüşler..iyi günler.

Son karar tabiki sizin. Saygılar
 
Son düzenleme:
Geri
Üst