Civic FB7 FB7 için Motor Yağı Ana Konu

Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
164
Tepki puanı
64
Konum
Bursa
Aracınız
Mesela benim aracım 2004 vtec 2 için "SAE" VİSKOZİTELİ ve "API'SL ve SJ" sınıfı yağlar kullanın diyor. Ben yağ bakarken aracım için bu sertifikalara dikkat ediyorum. Mesela benim aracım 2004 vtec 2 için "SAE" VİSKOZİTELİ ve "API'SL ve SJ" sınıfı yağlar kullanın diyor. Ben yağ bakarken aracım için bu sertifikalara dikkat ediyorum. Ekli dosyayı görüntüle 265543

EVR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Tamamdır hocam teşeklürler
 
Katılım
14 Haz 2021
Mesajlar
26
Tepki puanı
3
Konum
Tekirdağ çerkezköy
Aracınız
Civic FB7 2014
2014 honda civic fb7 otomatik vites aracım var yeni aldım aracı (Şubat sonında ) 154 binde kaç numara motor yağı koymalıyım? Öncesinde kaç numara motor yağı olduğunu bilmiyorum en son 2019 yılında 119 bin km,de yetkili servise girmiş o zamana kadar bakımlarda hep 0.20 motor yağı kullanılmış garanti bitiminden sonra aracın yağ bakımları dışarıda yapılmış (2 yada 3 bakım) bu bakımlarda kaç numara motor yağı kullanıldı bilmiyorum şimdi ben kaç numara motor yağı kullanmalıyım.? motor yağı ve şanzıman yağını internetten getirtsem olurmu.? tavsiyeniz nedir? Tekirdağ çerkezköydeyim.
(Not aracı ilk sahibinfen aldım fabrikadyon lpg,li) Bu yağ konusu yüzünden kafayı sıyırma aşamasına geldim?
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
@Knight Rider Konuda da bir çok mesaj mevcut göz gezdirmeniz yeterli. Aracınıza muhtemelen 5w30 konmuştur. Motul 5w30 Eco lite alabilirsiniz internetten. Yagcarsisi gibi satıcılar güvenilirdir.
Şanzıman yağını yetkili servisten almanız en sağlıklısı. Filtreler de önemli. Mann marka filtre kullanmaya özen gösterin.
 
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
182
Tepki puanı
48
Konum
izmir
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar aracim 98 000 km de 2015 fb7 manuel benzinli daha once 5w30 yag kullanmakta idim bir sonraki bakımda 0w20 ye geçsem bir problem yaşamıyım. Bizim araclar icin en ideal yağ 0w20 oldugu biliniyor . Iki yağ geçişi arasında bi sorun olur mu.


SM-A510F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 Kas 2019
Mesajlar
259
Tepki puanı
176
Konum
Ankara
Ad Soyad
Arif SERÇEOĞLU
Yaş
32
Aracınız
Civic ES7 2004
Araçta lpg yok ise,
Aracı yüksek devirde çok sıkıştırmıyorsanız,
Yağda eksiltme yapmıyor ise,
150000 km ye kadar kullanın..
Eksiltme var ise 0W20 dan 0w30 a sonrasında 5w30 a geçiş yaparsınız..
Arkadaşlar aracim 98 000 km de 2015 fb7 manuel benzinli daha once 5w30 yag kullanmakta idim bir sonraki bakımda 0w20 ye geçsem bir problem yaşamıyım. Bizim araclar icin en ideal yağ 0w20 oldugu biliniyor . Iki yağ geçişi arasında bi sorun olur mu.


SM-A510F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

EVR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Arkadaşlar 0w20 - 5w40 aralığında problem yaşama ihtimaliniz düşük. Araçlarımız yağ seçmiyor (şu yağ dizel için vs desem de takılmayabilirsiniz bu konulara). O kadar da hassas değiller. Siz orjinal yağ aldıktan sonra kafanıza takmayın zaten 10bin km'de bir değişim yapıyoruz. Yağ'dan ziyade filtreden dolayı sorun yaşama ihtimaliniz kat ve kat daha yüksektir. Yağ ve hava filtresinde ucuza kaçmazsanız abrazif aşındırıcıların sisteme girip motor parçalarına zarar vermesini önlersiniz. Sadece Yağdan göreceğiniz zararı 100bin km içinde anca farkedersiniz. Erken farketmek için de yağ analizindeki krom, demir vb. değerler ile asitlik derecelerine bakmak gerekiyor. Misal Kalın yağda; 10w40 gibi ve üstü yağların keçeleri genişletmesi olarak göze çarpar ilk, silindirlerden yanma odasına yağ girer ve yağ yakma meydana gelir. Bundan sonraki aşamalar da katalitik konvertör tıkanması izler. İdeal yağ seçimleri 0w20 - 5w30 fb7-fd6 için söylenebilir. Güvendiğiniz tecrübe ettiğiniz markalarla devam edebilirsiniz. En iyi yağ en pahalısı değildir. Sertifikasyonlara göre kağıt üzerinde bakarsak Motul eco lite 0w20 ve 5w30 bizim araçlar için oldukça iyi yağlardır. Motul 5w30 eco nergy de fiyatına göre en iyi yağlardan biridir. Eneos da japon diye Honda'yla özdeşleştirilmiş bir yağdır. Orjinal olduğu sürece ondan yana da sıkıntı yaşama ihtimaliniz azdır uzun vadede. Kısacası zamanında, kaliteli filtrelerle ve orjinal yağ ile değişim yaptığınız sürece sıkıntı yaşama ihtimaliniz minimuma iner. Atmosferik motorlarımız sağlam. Yağ konusunda endişe etmenize değmeyecek kadar sağlam hem de... Bir yağ ve bir filtre belirleyin her bakım devam edin işte standart. Standaratları yükseltmek bütçeye kalmış elbette.

Yağ değişim aralıklarından da kısaca bahsetmek gerekirse (standart 10bin): LPG'li ve performanslı kullanıyorsanız yağ bakım aralığınızı %25 aşağı çekmeniz gerekir. Bahsettiğim performanslı kullanıım 4.500rpm ve üstlerini sık görenler ve bunu sık sık yapanlar ve bu devirlerde uzun süreler kullananlar içindir. Uzun yol ve sakin kullanıyorsanız kilometre bazında %20 üstünde değişseniz de yağdan yana sıkıntı yaşama olasılığınız yine lpg'li performanslı kullanıma göre çok çok düşüktür. Sakin kullanımdan kastım 3000rpm'i pek geçmemektir. Trafikli ve standart kullanımda 10bin km ideal olarak görülmektedir. Trafikteki rpm değerleri 2000 mertebelerini pek geçmese de motor çalışma süresinden dolayı yağ eskimektedir. Bunlar yağ ve filtrelerden alabileceğiniz en güvenli aralıklardır. Üstü sizin takdir ve riskinizdir. Kesin konuşabilmek için herkes kendi kullanım şartları için yağ analizi yapıp değerlendirmelidir. Bu yüzden bu yazdıklarım tamamen tahmini değerler olarak nitelendirilmelidir. Bu tahminlerin altyapısı da elbette ABD - Almanya ve Rusya'daki yağ forumlarında paylaşılan yağ analizlerine dayanmaktadır.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar 0w20 - 5w40 aralığında problem yaşama ihtimaliniz düşük. Araçlarımız yağ seçmiyor (şu yağ dizel için vs desem de takılmayabilirsiniz bu konulara). O kadar da hassas değiller. Siz orjinal yağ aldıktan sonra kafanıza takmayın zaten 10bin km'de bir değişim yapıyoruz. Yağ'dan ziyade filtreden dolayı sorun yaşama ihtimaliniz kat ve kat daha yüksektir. Yağ ve hava filtresinde ucuza kaçmazsanız abrazif aşındırıcıların sisteme girip motor parçlarına zarar vermesini önlersiniz. Sadece Yağdan göreceğiniz zararı 100bin km içinde anca farkedersiniz. Erken farketmek için de yağ analizindeki krom, demir vb. değerler ile asitlik derecelerine bakmak gerekiyor. Bu da 10w40 gibi yağların keçeleri genişletmesi olarak göze çarpar ilk, silindirlerden yanma odasına yağ girer ve yağ yakma meydana gelir. Bundan sonraki aşamalar da katalitik konvertör tıkanması izler. İdeal yağ seçimleri 0w20 - 5w30 fb7-fd6 için söylenebilir. Güvendiğiniz tecrübe ettiğiniz markalarla devam edebilirsiniz. En iyi yağ en pahalısı değildir. Sertifikasyonlara göre kağıt üzerinde bakarsak Motul eco lite 0w20 ve 5w30 bizim araçlar için oldukça iyi yağlardır. Motul 5w30 eco nergy de fiyatına göre en iyi yağlardan biridir. Eneos da japon diye Honda'yla özdeşleştirilmiş bir yağdır. Orjinal olduğu sürece ondan yana da sıkıntı yaşama ihtimaliniz azdır uzun vadede. Kısacası zamanında, kaliteli filtrelerle ve orjinal yağ ile değişim yaptığınız sürece sıkıntı yaşama ihtimaliniz minimuma iner. Atmosferik motorlarımız sağlam. Yağ konusunda endişe etmenize değmeyecek kadar sağlam hem de... Bir yağ ve bir filtre belirleyin her bakım devam edin işte standart. Standaratları yükseltmek bütçeye kalmış elbette.

Yağ değişim aralıklarından da kısaca bahsetmek gerekirse (standart 10bin): LPG'li ve performanslı kullanıyorsanız yağ bakım aralığınızı %25 aşağı çekmeniz gerekir. Bahsettiğim performanslı kullanıım 4.500rpm ve üstlerini sık görenler ve bunu sık sık yapanlar içindir. Uzun yol ve sakin kullanıyorsanız kilometre bazında %20 üstünde değişseniz yağdan yana sıkıntı yaşama olasılığınız yine lpg'li performanslı kullanıma göre çok çok düşüktür. Sakin kullanımdan kastım 3000rpm'i pek geçmemektir. Trafikli ve standart kullanımda 10bin km ideal olarak görülmektedir. Trafikteki rpm değerleri 2000 mertebelerini pek geçmese de motor çalışma süresinden dolayı yağ eskimektedir. Bunlar yağ ve filtrelerden alabileceğiniz en güvenli aralıklardır. Üstü sizin takdir ve riskinizdir. Kesin konuşabilmek için herkes kendi kullanım şartları için yağ analizi yapıp değerlendirmelidir. Bu yüzden bu yazdıklarım tamamen tahmini değerler olarak nitelendirilmelidir. Bu tahminlerin altyapısı da elbette ABD - Almanya ve Rusya'daki yağ forumlarında paylaşılan yağ analizlerine dayanmaktadır.
Çok basit ve güzel bir yazı olmuş hocam elinize sağlık(y)??
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Mesela benim aracım 2004 vtec 2 için "SAE" VİSKOZİTELİ ve "API'SL ve SJ" sınıfı yağlar kullanın diyor. Ben yağ bakarken aracım için bu sertifikalara dikkat ediyorum. Mesela benim aracım 2004 vtec 2 için "SAE" VİSKOZİTELİ ve "API'SL ve SJ" sınıfı yağlar kullanın diyor. Ben yağ bakarken aracım için bu sertifikalara dikkat ediyorum. Ekli dosyayı görüntüle 265543

EVR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
API SJ ve SL bakmanıza gerek yok hocam bu sizin için en alt sınırdır. API SM, SN, SP geriye dönük olarak bunları destekler. Artı olarak da motorun temizliğinde büyük rol oynarlar. Aşınma ve yakıt tüketimine katkı sağlarlar, ekstra olarak da daha temiz (kül oranı düşük) oldukları için de katalizör filtresine kadar yarar sağlarlar. Bu bağlamda illa SL veya SJ almanız güncellik itibariyle çok iyi bir seçim sayılmayabilir.

@m2hamid Yağ konusu aslında basit, ben bazen karmaşıklaştırıyorum?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
API SJ ve SL bakmanıza gerek yok hocam bu sizin için en alt sınırdır. API SM, SN, SP geriye dönük olarak bunları destekler. Artı olarak da motorun temizliğinde büyük rol oynarlar. Aşınma ve yakıt tüketimine katkı sağlarlar, ekstra olarak da daha temiz (kül oranı düşük) oldukları için de katalizör filtresine kadar yarar sağlarlar. Bu bağlamda illa SL veya SJ almanız güncellik itibariyle çok iyi bir seçim sayılmayabilir.

@m2hamid Yağ konusu aslında basit, ben bazen karmaşıklaştırıyorum?
Evet hocam bende genel olarak aynı hisse kapılıyorum :D
Civic genel olarak bakım ve kullanımı basit araç olduğu için Amerika’da çok seviliyor :) ama biz biraz fazla üstüne düşüp karmaşık hale getiriyoruz gibi :D
 
Katılım
14 Haz 2021
Mesajlar
26
Tepki puanı
3
Konum
Tekirdağ çerkezköy
Aracınız
Civic FB7 2014
@Knight Rider Konuda da bir çok mesaj mevcut göz gezdirmeniz yeterli. Aracınıza muhtemelen 5w30 konmuştur. Motul 5w30 Eco lite alabilirsiniz internetten. Yagcarsisi gibi satıcılar güvenilirdir.
Şanzıman yağını yetkili servisten almanız en sağlıklısı. Filtreler de önemli. Mann marka filtre kullanmaya özen gösterin.
İsmail bey Tekirdağ çorlu,daki yetkili serrvis 5.30 kulanıyoruz dedi diğer istanbuldaki yetkili servis (Damla honda) 0.20 kullanıyoruz dedi km,nin yüksek olması sıkıntı olmaz 0.20 kullanılır dedi diğer istanbuldaki özel servis
(Sistem honda) 5.30 kullanıyoruz dedi kitapçığında 0.20 diyor dediğimde lpgnin yanma ısı derecesi yüksek olduğu için 5.30 kullanıyoruz dedi buna benzer yorumu çorludaki yetkil serviste demişti.Kafam karıştı açıkçası. Peki benden önceki sahibi öncesinde yani garanti bitiminden (11 sonraki bakımlarında 5.30 kullanılmışsa sıkıntı olurmu? 0.20 veya 0.30 kullanmam istiyorum niyetim 0.30 yağ koydurmak
(Not aracı ilk sahibinden aldım fabrikasyon lpg,li)
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst