Civic FB7 FB7 için Motor Yağı Ana Konu

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
İsmail bey Tekirdağ çorlu,daki yetkili serrvis 5.30 kulanıyoruz dedi diğer istanbuldaki yetkili servis (Damla honda) 0.20 kullanıyoruz dedi km,nin yüksek olması sıkıntı olmaz 0.20 kullanılır dedi diğer istanbuldaki özel servis
(Sistem honda) 5.30 kullanıyoruz dedi kitapçığında 0.20 diyor dediğimde lpgnin yanma ısı derecesi yüksek olduğu için 5.30 kullanıyoruz dedi buna benzer yorumu çorludaki yetkil serviste demişti.Kafam karıştı açıkçası. Peki benden önceki sahibi öncesinde yani garanti bitiminden (11 sonraki bakımlarında 5.30 kullanılmışsa sıkıntı olurmu? 0.20 veya 0.30 kullanmam istiyorum niyetim 0.30 yağ koydurmak
(Not aracı ilk sahibinden aldım fabrikasyon lpg,li)
Yetkili servis garanti kapsamında 0w20 koyuyor genelde. Bu da ekstrem durum olmadıkça yeterli koruyuculuğu sağlamakta. 5w30 da 0w20 de sorun yaratacak viskozite değerleri değil. Önceki sahibinin 1-2 bakım farklı viskozitede yağ kullanması bir sıkıntıya yol açacak uzunlukta değil. Yağ orjinal olduktan sonra da sıkıntı yaratması zor. Endişe etmeniz gereken tek nokta önerdiğim ya da alacağınız yağların ve filtrelerin orijinalliği olmalıdır.

Shell - Motul- Mobil 1 0w20, Shell Ultra 0w30, Motul eco lite veya Eco nergy 5w30. Bunlarla devam edebilirsiniz.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
950
Tepki puanı
1,054
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Benim arkadaş geçen dizel aracına liqui moly koymuş sesi vs çok değişti diyor bence kesinlikle psikolojik ama ? Bu bakımda bir denesem mi diyorum daha önceden kullanıp tecrübe eden var mı ?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Benim arkadaş geçen dizel aracına liqui moly koymuş sesi vs çok değişti diyor bence kesinlikle psikolojik ama ? Bu bakımda bir denesem mi diyorum daha önceden kullanıp tecrübe eden var mı ?
Liqui Moly iyi marka olarak biliyorum, 4 lt. 0w20'nin fiyatı ne kadar görünüyor?
 
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
164
Tepki puanı
64
Konum
Bursa
Aracınız
tamamen 7 lt olarak liqui moly değişim yapanlarda memnundu. Dexron 6 sınıfında diye çok övülüyor. Özelliklerinde atf dw1 için uyumlu diye belirtiyor ama risk alıp denemek istedim. Sonuçtaları geri dönüş yaparım.

bu sertifikalar ne olarak geçiyor hocam baktım şuan bulamadım pek birşey yada bu sertifikaların hangi değerlerle belirtiliyor elinizde varsa paylaşabilirmisiniz.
Perşembe günü yağı değiştim. Aktif olarak her gün aracı kullandım. Şuana kadar ki izlenimlerim araç çok yumuşadı. Şanzımanı geçin vites kolu bile yumuşadı. :) İlerleyen süreçte tekrar güncelleme yaparım. Ama pek sorun yaşayacağımı sanmıyorum çünkü yağın üzerinde honda atf dw1 için uygun yazıyor.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Perşembe günü yağı değiştim. Aktif olarak her gün aracı kullandım. Şuana kadar ki izlenimlerim araç çok yumuşadı. Şanzımanı geçin vites kolu bile yumuşadı. :) İlerleyen süreçte tekrar güncelleme yaparım. Ama pek sorun yaşayacağımı sanmıyorum çünkü yağın üzerinde honda atf dw1 için uygun yazıyor.
1.den 2.vitese düşük gaz ve devirde geçişteki kısa ve uzun dönem izlenimlerinizi de yazabilirseniz sevinirim. Orjinal yağda yeni değişimde ortalama 5bin km hiç hissiyat olusmazken sonrasında eskisi gibi hafif hissedilir hale geliyor.
 
Katılım
20 Tem 2021
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
İzmir
Kışın, benim kullanım tarzımda ince gelmez. Yazın performanslı kullanımda ince gelebilir.

Şurada (PC'de 40. sayfa) hths 2.6 vs 3.1 ile ilgili paylaşımlarda bulunmuştum: https://www.civictr.com/threads/fb7-icin-motor-yagi-ana-konu.251736/page-40

0w20 yağların, sandığımız kadar riskli olmadığını, asıl etkenlerin yağın yapısı ve katkıları olduğunu artık kabullenmem gerek!
Hocam civic 1.5 turbo lar için de aynı şey geçerli midir sizce?Tamam atmosferjk motorlar için 0w20 kabul edilebilir bir yağ ancak turbo milinin içinde döndüğü yağın yağlanması için daha kalın
Tabi ki her zaman araştırıp bir şeyler öğrenmeye ve burada sizlerle paylaşmaya devam ediyorum. Siz de ilerlemeleri takip edebiiyorsunuz. Geçmiş zamanlardaki dayanaklarımla şimdikiler arsında yine bağlantılar mevcut. Api sl yağları hala daha önerir ve kullanırım yaz geldiğinde. Bu yağların neden SL olduğunu biliyor musunuz da kötümser bir şekilde bakıyorsunuz ? Neden SL ve bu SL ile SN'i hangi katkılar bu değerlere çıkarır ve ben neden Amerikan Petrol Enstitüsü'nün onayına bakıyorum da Avrupa'nınkine bakmayıp bunu değerlendiriyorum diyor musunuz kendinize bunu yazarken ? Bu önerdiğim 0w30 - 5w30 yağın koruyuculuğu konusunda ne gibi bilgilere sahipsiniz de kafa bulandırdığımı "sığ" olarak nitelendirdiğiniz görüşlerimle iddia edebiliyorsunuz ? O sığ yorumları bulup link ekleyebilirseniz buraya tartışalım . Onlar üzerinden de daha tutarlı yorumlar yapalım dilerseniz. Ya da bu yağların içerikleri, test sonuçları, analiz değerleri ile ilgili elinizde argüman varsa onlar üzerinden yürüyelim.

Benim belli kaynaklarım ve argümanlarım var ve bunlar üzerinden kanıtlarla yorum yapıp, öneri yapmaktayım. Sizin yaptıklarınız neler ? Bir oturup konuşalım dilerseniz.

@20AUY71 Mobil 1 de Motul de bu seviyede iyidir. Ben Shell tercih ettim ancak onun da Noack değeri %10. 0w20 yağlar genelde biraz daha yüksek buharlaşma oranına sahipler. Mobil 1'in fiyatı gerçekten yüksekmiş. Motul 235tl civarına 4lt alınabiliyor. Değmez aradaki farka ancak sizin takdiriniz.
Hocam civic 1.5 turbolar için İzmir gibi sıcaklığın yazın 40dereceleri bulabildiği kışın ise 0 derecenin altına düşmeyen yerlerde de 0w20yi tavsiye eder misiniz?Tamam atmosferik için 0w20 her şartta ideal bir yağ fakat normal motor sıcaklığında 150.000 devirde dönen turbo mili için sıcak bir iklimde yeterli film tabakasını sağlayabileceğini düşünemiyorum.Çoğu mesajınızı da okudum genel olarak lpg/atmosferikler için hemfikir herkes 0w20 konusunda fakat siz eski mesajlarınızdan birinde özellikle turbo 1.5 ler için yeterli yağ basıncının sağlanamayacağını ve rs lerin ilerde yağla alakalı kötü sürprizlerle karşılaşabileceğini yazmışsınız.Motul 5w30 eco lite 0w20 eco lite ile tamamen aynı spec leri karşılıyor hatta o da ekonomi temelli motorlar için öneriliyor(dexos1gen2 yi zaten karşılıyor)Farkını 2.6 hths yerine 3.3hths(yüksek dayanım) ve 100derecede 7.7 cst yerine 11cst ile ortaya koyuyor.Yabancı forumlarda da 1.5 turbo için 5w30a geçenler motorun üst devirlerde sıkıştırınnca daha tok kararlı bir ses verdiğini,metalik seslerin azaldığını yazmışlar.Özellikle rs veya 1.5 turbo kullanıp 5w30geçince olumlu veya olumsuz aradaki farkları yazan olursa sevinirim.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam civic 1.5 turbo lar için de aynı şey geçerli midir sizce?Tamam atmosferjk motorlar için 0w20 kabul edilebilir bir yağ ancak turbo milinin içinde döndüğü yağın yağlanması için daha kalın

Hocam civic 1.5 turbolar için İzmir gibi sıcaklığın yazın 40dereceleri bulabildiği kışın ise 0 derecenin altına düşmeyen yerlerde de 0w20yi tavsiye eder misiniz?Tamam atmosferik için 0w20 her şartta ideal bir yağ fakat normal motor sıcaklığında 150.000 devirde dönen turbo mili için sıcak bir iklimde yeterli film tabakasını sağlayabileceğini düşünemiyorum.Çoğu mesajınızı da okudum genel olarak lpg/atmosferikler için hemfikir herkes 0w20 konusunda fakat siz eski mesajlarınızdan birinde özellikle turbo 1.5 ler için yeterli yağ basıncının sağlanamayacağını ve rs lerin ilerde yağla alakalı kötü sürprizlerle karşılaşabileceğini yazmışsınız.Motul 5w30 eco lite 0w20 eco lite ile tamamen aynı spec leri karşılıyor hatta o da ekonomi temelli motorlar için öneriliyor(dexos1gen2 yi zaten karşılıyor)Farkını 2.6 hths yerine 3.3hths(yüksek dayanım) ve 100derecede 7.7 cst yerine 11cst ile ortaya koyuyor.Yabancı forumlarda da 1.5 turbo için 5w30a geçenler motorun üst devirlerde sıkıştırınnca daha tok kararlı bir ses verdiğini,metalik seslerin azaldığını yazmışlar.Özellikle rs veya 1.5 turbo kullanıp 5w30geçince olumlu veya olumsuz aradaki farkları yazan olursa sevinirim.
Honda 1.5L Turbo araçlardaki temel problem şu: Bu araçlarda yağa benzin karışma problemi var ve bu da yağın viskozitesini daha da seyreltiyor. Yani siz 0w20 yağ değilde daha ince bir yağ kullanıyor olabilirsiniz eğer kısa mesafe sürüşler çok sık yapıyorsanız. Bu sebeple 0w20 yağ ile ileride sorunların yaşanabileceğini söylemiştim aslında.

Ses vs. konusunda atmosferik motorlarda da yüksek devirlerde daha yüksek viskoziteli yağlarla daha az ses gelir. Kalın yağ bu noktada daha sessizdir diyebiliriz genel olarak ancak burada yağ analizlerine bakmak gerekiyor. Benim başka konularda da attığım analiz sonuçları vardı. O konuyu bulursam eklerim buraya ancak 0w20 yağlar bana göre ve yağ analizlerine göre riskli. TAbi meydana gelipte gündem olan bir sorun veya yaşanan bir hadise pek olmadığından, garanti kapsamında önerilen yağın kullanılmasını öneririm. Bu noktada da orjinal Honda type 2.0'ı servistekilerden talep etmelerini önermekteyim. Bu yağın da tek alternatifi teknik veri olarak (bizim ülkemizde) Castrol Edge Proffesional E C5 0w20. Ülkemizde var mı tam emin değilim ama bulunabilir diye tahmin ediyorum. Yurtdışı için farklı alternatifler mevcut.

Turbo'nun çalışma devri 300bin RPM'e kadar ulaştığı için çok farklı parametreler işin içine giriyor. Bu noktada çok değişik çalışmalar da var seçilecek yağların katkılarına kadar ancak genel olarak hths 3.5 üstü yağlar turbo sağlığı için güvenli. Bu noktada turbo'nun yapısını iyi bilmek ve üreticinin önerilerinin neden 0w20 üzerine olduğunu iyi düşünmek gerekiyor. Bugün Type R'ın kaputunu açtığınızda da SAE 0w20 yazmakta. Müsait olduğumda bu konuda daha detaylı bilgiler yazmaya çalışırım. İyi bayramlar.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst