Civic FB7 FB7 için Motor Yağı Ana Konu

Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
199
Tepki puanı
236
Konum
Bitlis
Ad Soyad
sef gngr
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2019
Günümüzde üretilen yaglar kalınlığından ziyade içerdikleri katkılarla ön plana çıkıyor.

Viskosite dediğimiz şey yağın soguk ve sıcaklık karşısında gösterdiği tepki , aldığı hâl.

Üretici uluslararası alanda tüm pazarlarında 0w20 yi öneriyor. Kitapciklarina yazıyor. Diyor ki bu yag sıcaklık karşısında en fazla 20 viskositeye gelsin. Daha fazla kalinlasmasin. Daha fazla kalinlasirsa yani 30 , 40 viskositeye gelirse benim ürettiğim motoru yeterince yaglamayacaktir, yeterince sogutmayacak , yeterince temizlemeyecektir.

İnce yag yeterince yaglamaz, yeterince tutunmaz kavramı cok basit ve eski bir bakış açısı. Bu sadece viskosite değeriyle alakalı değil. İçerdiği formulasyon önemli.

İzmir adana 40 derece olabilir. Motorun içerisindeki sıcaklık cok daha fazlası. Sıcaklık karşısında yağın Daha fazla kalinlasmamasi için çabalanmis ve 0w20 üretilmiş. Sıcaklık karşısında da olsa 20 viskositedeki ilsac gf5 standardini karşılaması yeterli demiş.

Yüksek devir , sert kullanım vs bunlarla yorumlamaya calisiyoruz ama adam 320 hp typer a bile 0w20 koyuyor.

İnce yag tutunmaz uçar gider, yag yakar mantığı çok onceki zamanlarda üretilen az gelişmiş sistemlerdi. Kafa karışıklığı yaratıp aracınıza zarar vermeye gerek olmadığını düşünüyorum.

En az 15 yıl onceki mantıkla hareket etmemek gerekir. Bu eski araçların yakittan fazla yag yakması gibi bir şey değil.

Uygun viskosite ve buna uygun formulasyon. Hepsi bu.

SM-N975F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
950
Tepki puanı
1,054
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Günümüzde üretilen yaglar kalınlığından ziyade içerdikleri katkılarla ön plana çıkıyor.

Viskosite dediğimiz şey yağın soguk ve sıcaklık karşısında gösterdiği tepki , aldığı hâl.

Üretici uluslararası alanda tüm pazarlarında 0w20 yi öneriyor. Kitapciklarina yazıyor. Diyor ki bu yag sıcaklık karşısında en fazla 20 viskositeye gelsin. Daha fazla kalinlasmasin. Daha fazla kalinlasirsa yani 30 , 40 viskositeye gelirse benim ürettiğim motoru yeterince yaglamayacaktir, yeterince sogutmayacak , yeterince temizlemeyecektir.

İnce yag yeterince yaglamaz, yeterince tutunmaz kavramı cok basit ve eski bir bakış açısı. Bu sadece viskosite değeriyle alakalı değil. İçerdiği formulasyon önemli.

İzmir adana 40 derece olabilir. Motorun içerisindeki sıcaklık cok daha fazlası. Sıcaklık karşısında yağın Daha fazla kalinlasmamasi için çabalanmis ve 0w20 üretilmiş. Sıcaklık karşısında da olsa 20 viskositedeki ilsac gf5 standardini karşılaması yeterli demiş.

Yüksek devir , sert kullanım vs bunlarla yorumlamaya calisiyoruz ama adam 320 hp typer a bile 0w20 koyuyor.

İnce yag tutunmaz uçar gider, yag yakar mantığı çok onceki zamanlarda üretilen az gelişmiş sistemlerdi. Kafa karışıklığı yaratıp aracınıza zarar vermeye gerek olmadığını düşünüyorum.

En az 15 yıl onceki mantıkla hareket etmemek gerekir. Bu eski araçların yakittan fazla yag yakması gibi bir şey değil.

Uygun viskosite ve buna uygun formulasyon. Hepsi bu.

SM-N975F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bende bu şekilde düşünüyorum, arkadaş çok güzel açıklamış.
 
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
30
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FB7 2014
Günümüzde üretilen yaglar kalınlığından ziyade içerdikleri katkılarla ön plana çıkıyor.

Viskosite dediğimiz şey yağın soguk ve sıcaklık karşısında gösterdiği tepki , aldığı hâl.

Üretici uluslararası alanda tüm pazarlarında 0w20 yi öneriyor. Kitapciklarina yazıyor. Diyor ki bu yag sıcaklık karşısında en fazla 20 viskositeye gelsin. Daha fazla kalinlasmasin. Daha fazla kalinlasirsa yani 30 , 40 viskositeye gelirse benim ürettiğim motoru yeterince yaglamayacaktir, yeterince sogutmayacak , yeterince temizlemeyecektir.

İnce yag yeterince yaglamaz, yeterince tutunmaz kavramı cok basit ve eski bir bakış açısı. Bu sadece viskosite değeriyle alakalı değil. İçerdiği formulasyon önemli.

İzmir adana 40 derece olabilir. Motorun içerisindeki sıcaklık cok daha fazlası. Sıcaklık karşısında yağın Daha fazla kalinlasmamasi için çabalanmis ve 0w20 üretilmiş. Sıcaklık karşısında da olsa 20 viskositedeki ilsac gf5 standardini karşılaması yeterli demiş.

Yüksek devir , sert kullanım vs bunlarla yorumlamaya calisiyoruz ama adam 320 hp typer a bile 0w20 koyuyor.

İnce yag tutunmaz uçar gider, yag yakar mantığı çok onceki zamanlarda üretilen az gelişmiş sistemlerdi. Kafa karışıklığı yaratıp aracınıza zarar vermeye gerek olmadığını düşünüyorum.

En az 15 yıl onceki mantıkla hareket etmemek gerekir. Bu eski araçların yakittan fazla yag yakması gibi bir şey değil.

Uygun viskosite ve buna uygun formulasyon. Hepsi bu.

SM-N975F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Çok doğru 2014 fb7 ile 210.000 km yapmış bulunmaktayım Mersin'de yaşıyorum ve bu km kadar 0w20 dışında motora başka yağ kullanmadım.şükürler olsun hiç bir sıkıntı yaşamadım ?
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Ekstra bilgidir. (al bide burdan yak)
Yoruma açık:
Araç ww golf 1.6 2011 91.000 km de
Kullanılan yağ 5-30 motul
Bilgisayar ekranındaki yağ sıcaklığı 90 - 98 derece yoğun trafikte 100- 110 dereceye çıkıyor.
Yer ankara yaz kış veriler aynı
Honda civic 2013 1.6 motor 16 valf araçta yağ sıcaklığı sizce aynımıdır ölçen var mı

Bu konuda ehil gördüğüm arkadaşlar eksik olmasın gerekenleri fazlasıyla yazdılar fakat bu açıdan hiç bilgi alışverişinde bulunmadık .
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
950
Tepki puanı
1,054
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Ekstra bilgidir. (al bide burdan yak)
Yoruma açık:
Araç ww golf 1.6 2011 91.000 km de
Kullanılan yağ 5-30 motul
Bilgisayar ekranındaki yağ sıcaklığı 90 - 98 derece yoğun trafikte 100- 110 dereceye çıkıyor.
Yer ankara yaz kış veriler aynı
Honda civic 2013 1.6 motor 16 valf araçta yağ sıcaklığı sizce aynımıdır ölçen var mı

Bu konuda ehil gördüğüm arkadaşlar eksik olmasın gerekenleri fazlasıyla yazdılar fakat bu açıdan hiç bilgi alışverişinde bulunmadık .
2015 Polo tdi varken yağ sıcaklığı 100 derecenin üstüne çıkıyordu vw motorlarda normal yüksek yağ sıcaklıkları ile çalışıyorlar.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Radyatörden hava geçmeyince ve geçen hava da sıcak olunca bu sıcaklıklara ulaşılır. Bizim araçlarda da bu sıcaklıklar çok rahat görülür. Normaldir.
 
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
30
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FB7 2014
Marka olarak motulmu tercih yoksa orijinal servis yağımı?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yaklaşık 6-7 yağ değişimnde Castrol kullandım fakat 2 yağ değişiminden beri motul kullanıyorum şunu belirteyim castrolde uzun rampa çıkışlarında klimada açıksa araba bir miktar çekişten düşüyordu motulde hiçbir sıkıntı olmadı hatta araba bence sahada sessiz ve pürüzsüz bir çalışmaya kavuştu.orjinal servis yağını hiç kullanmadım ancak iyi olduğunu kullanan arkadaşlar sürekli belirtmekte.imkanınız varsa orjinal kulanın bencede.benim sorarsanız deneyimlerime göre motul dür
 
Geri
Üst