Yağ ve hava filtresini kendim yetkili Honda bayisinden aldım. Orijinal Honda marka. Yağı da yine kendim firmanın onay verdiği yetkili satıcıdan aldım. Dediğiniz gibi hava filtresinin borusunu kontrol edeyim yarın. Acaba motorun alışma süreci midir, sonradan toparlar mı bilemiyorum ama bakımın hemen peşinden performansta artış beklerken tam tersi düşüş görünce ister istemez üzülüyor insan.Yağ aslında performansa pek etki etmez bizim seviyelerde ve kullandığımız viskozitelerde. Yağ bir yakıt değildir, genelde hava filtresinin kirlenip tıkanması sonucu bir performans düşüşü belli eder kendini bakıma yakın zamanlarda ve bakım yapılınca artış gözlemlenir. Bu artışın temelinde hava filtresi yatar aslında.
@Fb7Mustafa sizin durumunuzda mevcut lpg yakıtınızı bitirin ve iyi bir istasyondan yakıt alıp gözlemleyin. Benzinde de performansı gözlemleyin. Hava filtresine giden hava borusu var siyah renk onu kontrol edin çatlamış mı diye bir de. Subap ayarınız ve bujileriniz de bir etken.
Benim ilk bakacağım yer ve şüpheleneceğim nokta kesinlikle hava filtresi ara borusu olurdu. Filtre değişimi yaparken burası kastırılıp kırılabiliyor, çatlayabiliyor ve havanın iyi emilememesi sonucu performans düşüklüğü olabiliyor.
Yağ ve filtreler konusunda orjinallik olarak bir şüpheniz yoksa sıkıntı olmaması lazım. Filtreler yan sanayi dahi olsa sıkıntı olmaması lazım.
İki seferdir motul yağı n11 den alıyorum ama internetteki sahte yağ videoları gözümü korkutmaya başladı.
@İsmail Beşiroğlu hocamın dediği gibi hava filtre borusunu kontrol edin, belki hava filtresini takarken hava akım sensörünün fişini de takmayı unutmuş olabilirler bunu da kontrol ettirin.Herkese iyi akşamlar değerli forum üyeleri. Bir konu hakkında fikrinizi almak isterim. 2012 Fb7 benzinli aracım var. Bugün yağ ve filtrelerin değişimini yaptırdım. Eski yağ Castrol 5w30du. Bu kez liqui moly top tec 4600 5w30 koydurdum. Kitapçıkta kapasite filtre dahil 3.7 litre yazdığı için ustaya 3.7 litre koydurdum. Fakat değişimden hemen sonra aracın çekişinde belirgin bir düşüş hissettim. Hatta eskiden hız göstergesinin sağında ve solundaki yakıt kullanımını gösteren ortam gösterge renkleri genellikle yeşil (düşük yakıt tüketimi) yanarken şimdi düz yolda 20 km hızda bile mavi (yüksek yakıt tüketimi) yanıyor. İlk hızlanmada da sanki süre uzadı. Bu çekiş düşüklüğü ve ortam gösterge renginin maviye dönmesinin sebebi ne olabilir sizce?
Evet dediğiniz ACEA C3 sertifika konusu benim de dikkatimi çekti ve yağı almadan önce araştırdım bunu. C sertifika çevrecilik gereksinimlerini karşılamak için üretilmiş ve bizim kitapçıkta yazan A1/B1 A3/B3'ü karşılıyormuş. Yani çok fazla yağ markasının resmi sitesine baktım hepsi öyle yazmış. Zaten yetkili servis değişim yapmıştı bir önceki bakımda. O Castrol marka idi. Ona da baktım onda da C3 sertifika var.@İsmail Beşiroğlu hocamın dediği gibi hava filtre borusunu kontrol edin, belki hava filtresini takarken hava akım sensörünün fişini de takmayı unutmuş olabilirler bunu da kontrol ettirin.
Ek olarak koyduğunuz yağ ACEA C3 serifikasyonda görünüyor, sertifika olarak bizim motorlara sanki çok uyumlu değil gibi.
Hava filtre kutusunun arka kısmındadır, elinizle soketi iredeleyip yerine düzgün oturup oturmadığına bakabilirsiniz.Evet dediğiniz ACEA C3 sertifika konusu benim de dikkatimi çekti ve yağı almadan önce araştırdım bunu. C sertifika çevrecilik gereksinimlerini karşılamak için üretilmiş ve bizim kitapçıkta yazan A1/B1 A3/B3'ü karşılıyormuş. Yani çok fazla yağ markasının resmi sitesine baktım hepsi öyle yazmış. Zaten yetkili servis değişim yapmıştı bir önceki bakımda. O Castrol marka idi. Ona da baktım onda da C3 sertifika var.
Diğer konu olarak hava akım sensörü dediğiniz sensör nerededir, kendim de kontrolünü yapabilir miyim?