FC5 Arkadan Çarpma 80km/h

Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
hocam bir dönem 308 alma konusunda baya kararlıydım, o yüzden yerli yabancı birçok forumda okudum araştırdım,
Bu güne kadar eat ile sorun yaşayan insan sayısı yok denecek kadar az, şanzıman piyasaya çıkalı 5 seneden fazla oldu, çoktan birkaçyüz bin km deviren insanlar vardır. Öyle bir durum olsa idi bir şekilde ortaya çıkardı. Ömrü azdan kasıtları nedir ayrıca, 100 bin mi 1 milyon kilometre mi?

O arkadaşlar bu yorumu tamamen duygusal sebeplerle ve önsezileri ile yapmışlar sanki. Teknik bir dayanak yok gibi. Mühendis olmak demek her mekanik aksamdan anlamak demek değildir,bir insan iç tasarımını bilmediği, geliştirilmesinde nokta kadar katkısı olmayan bir ürün hakkında çok iddialı konuşmamalı.

Şu videoyu izledim, yorum yazdım ama sonra Yalın' a sordum o da mühendisi doğruladı yani sonuç şu balataya fazla yüklenmesi durumu var adamlar haklı olabilir.

 
Katılım
23 Şub 2018
Mesajlar
220
Tepki puanı
84
Konum
Ankara
Aracınız
Şu videoyu izledim, yorum yazdım ama sonra Yalın' a sordum o da mühendisi doğruladı yani sonuç şu balataya fazla yüklenmesi durumu var adamlar haklı olabilir.

Alakasız bir konuyu uzatmak istemiyorum ancak videoyu İzledim, tekrar söylüyorum adamın söylediklerinin teknik bir dayanağı yok, balataya fazla yükleniyor diyor, o ne demek? normal tork konvertörü gibi 500 bini görmez diyor, yani bu şanzıman 100-200 bin km sonra insanların elinde mi patlayacak?
EAT dediğin dün çıkmadı, 5 yılı geçkin bir süredir piyasada aktif olarak kullanılıyor ve bugüne kadar bariz bir sorununu duymadık.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
Bu videoda gayet normal, başlıkclickbait zaten çok belli.
Artık yeni nesil araçlarda arka tampon demirini de pek koymuyorlar, onun yerine bagaj zemini denen bölgenin katlanarak darbeyi emmesini istiyorlar.
FB7lerden itibaren neden arka tampon demiri konulmadığını araştırdığımda bu sonuçla karşılaşmıştım.

Fb7 varken serviste kazali bir fb7 gormustum, arkada tampon demiri olmadigini farkedince cok sasirmistim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Alakasız bir konuyu uzatmak istemiyorum ancak videoyu İzledim, tekrar söylüyorum adamın söylediklerinin teknik bir dayanağı yok, balataya fazla yükleniyor diyor, o ne demek? normal tork konvertörü gibi 500 bini görmez diyor, yani bu şanzıman 100-200 bin km sonra insanların elinde mi patlayacak?
EAT dediğin dün çıkmadı, 5 yılı geçkin bir süredir piyasada aktif olarak kullanılıyor ve bugüne kadar bariz bir sorununu duymadık.

Tamam işte o da diyor ki her an duyabilirsiniz demek istiyor benim aracım 5 yaşında 45.500 km de mesela kullanım kişiye göre değişir, kullanıya göre de değişir demek istiyor. Hadi bu mühendis algı yapıyor varsayalım EAT8 şanzımanlı 3008 i test eden Yalın da mı bilmeyecek araç senelerdir onda sürekli onu kullanıyor emin olmak icin sordum aynı şeyi söyledi zaten ilgili video yorumlarına bakarsan ben yarı otomatik yerine EAT6-8 tercih ederim yazmışım orada Attila Khan olan yorumlar bana ait. ;)
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Hyundai Accent milenyum kasa dedikleri 2000-2003 arasında üretilen model 960kg 1.5 litre çok nokta port enjeksiyon motor 102hp güç 136nm tork, tam bağımsız arka süspansiyon, iki kollu büyük çaplı ince bir direksiyon simidi, alçak oturma pozisyonu ve subaru impreza nın eski modellerine benzeyen dış tasarımı vardı açık hava filtresi ile anormal bir bağırması vardı motorunun, bizde vardı sürüşüne doyum olmazdı nitekim temizi kalmadı çok güzel otomobildi. Paslanma çürüme kronik arızası asla olmazdı yedek parçası sudan ucuzdu sıfırken bile yedek parçası çok ucuzdu, kaputun ucu gözle görülebilen tarzda da bir pozisyonda da oturulabiliyor koltuk en geriye çekilerek sport tarzda da sürülebiliyordu yadırgatmıyordu görüş mesafesi çok güzeldi iki tane kocaman arka sis farı bile vardı. Debriyaj pedalı hidrolik ve çok aşırı yumuşak vitesleri ise kemikli değil serçe parmağıyla kullanılan vites kolu vardı.

Şimdi hayalim honda civic EG6 kasa 1.5 karbüratörlü otomatik bulup onu bir test etmek:) acaba onlar nasıl?
EG6 kasayı hiç tanımıyorum.
Çift karbüratörlü 6 silindirli 2500cc BMW 525’imizin karbüratör ayarlarının sıkça bozulması nedeniyle karbüratörlü bir otomobil bana hiç cazip gelmiyor...!

Bazen performansı o kadar düşerdi ki Tofaş Kartal’ı geçerken zorlandığımızı hatırlıyorum! Bazen de tersine çok iyi performans sunardı istikrarsız canavar... ☺️
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
EG6 kasayı hiç tanımıyorum.
Çift karbüratörlü 6 silindirli 2500cc BMW 525’imizin karbüratör ayarlarının sıkça bozulması nedeniyle karbüratörlü bir otomobil bana hiç cazip gelmiyor...!

Bazen performansı o kadar düşerdi ki Tofaş Kartal’ı geçerken zorlandığımızı hatırlıyorum! Bazen de tersine çok iyi performans sunardı istikrarsız canavar... ☺

EG6 kasa bu resimdeki:)
5290525116_167f5e544e_b.jpg


0-8-4.jpg


Kullanıcıları otomobilden soğutan şey Alman Fransız ve İtalyan üreticilerin yıllardan beri gelen beceriksizlikleri:) BMW, Renault veya Citroen yada Fiat grubunun ekonomi otomobilleri kronik problemleri, kolay bozulan ön takımları, kısa sürede yıpranan motorları ve daha birçok sıkıntısı ile milyonlarca kişiye saç baş yoldurdu:)

zannetmiyorum civic te karbüratörde çözülemeyecek bir problem olacağını, evimde GX160 honda motorlu karbüratörlü jeneratör var 15 yıldan daha yaşlı, daha karbüratöre anahtar değmedi, ipli marşı var daha yarım ip çekmede enjeksiyonlu motordan güzel çalışıyor 65 yaşında annem bile çalıştırabiliyor. Zira ticari amaçlı kullanılan Rimo marka kartingler ve daha pek çok karting pistinde karbüratörlü GX220 tek silindir elektronik ateşleme honda motorları kullanılıyor hepsi sorunsuz vaziyette. Hatta honda GX serisi karbüratörlü motorların piyasada Çin ve Türkiye üretimi olan birebir çakmaları kopyaları var peynir ekmek gibi satıyorlar:) markaları farklı loncin, tomking vs.

Renault Spring imiz vardı 1993 model karbüratörü 3 defa söküldü, sabah çalışmazdı, gaza basınca gitmezdi. Ondan önce 1986 renault 12 TS modeli vardı karbüratörün şamandıra haznesi kırılıp kaputtan dışarıya benzin püskürtmüştü, karbüratörü 4-5 defa sökülüp ayarlandı, vakum diyaframı 2 kere patlamış, tabi babam anlatıyor ben o zamanlar ufaktım.

EG6 kasaya Türkiye de civic 1.5 EX diyorlar yada yumurta kasa civic yada 5. nesil civic, ve yanlış bilmiyorsam tamamı ithalat yerli üretim değil hatta Japonya ithalat olabilir. İkinci elleri 10-15000 lira arasında ancak aldıktan sonra satmak çok zor.

Neyse bu araba modifiyecilerin vazgeçilmezi bir otomobil, çok ucuz çok hafif ve altyapısı modifiye için çok ideal.


Birde vti modeli vardı, hatta geçenlerde sahibinden de 16000 liraya satılıyordu.

 
S

Silinen üye 20336

Guest
EG6 kasa bu resimdeki:)
5290525116_167f5e544e_b.jpg


0-8-4.jpg


Kullanıcıları otomobilden soğutan şey Alman Fransız ve İtalyan üreticilerin yıllardan beri gelen beceriksizlikleri:) BMW, Renault veya Citroen yada Fiat grubunun ekonomi otomobilleri kronik problemleri, kolay bozulan ön takımları, kısa sürede yıpranan motorları ve daha birçok sıkıntısı ile milyonlarca kişiye saç baş yoldurdu:)

zannetmiyorum civic te karbüratörde çözülemeyecek bir problem olacağını, evimde GX160 honda motorlu karbüratörlü jeneratör var 15 yıldan daha yaşlı, daha karbüratöre anahtar değmedi, ipli marşı var daha yarım ip çekmede enjeksiyonlu motordan güzel çalışıyor 65 yaşında annem bile çalıştırabiliyor. Zira ticari amaçlı kullanılan Rimo marka kartingler ve daha pek çok karting pistinde karbüratörlü GX220 tek silindir elektronik ateşleme honda motorları kullanılıyor hepsi sorunsuz vaziyette. Hatta honda GX serisi karbüratörlü motorların piyasada Çin ve Türkiye üretimi olan birebir çakmaları kopyaları var peynir ekmek gibi satıyorlar:) markaları farklı loncin, tomking vs.

Renault Spring imiz vardı 1993 model karbüratörü 3 defa söküldü, sabah çalışmazdı, gaza basınca gitmezdi. Ondan önce 1986 renault 12 TS modeli vardı karbüratörün şamandıra haznesi kırılıp kaputtan dışarıya benzin püskürtmüştü, karbüratörü 4-5 defa sökülüp ayarlandı, vakum diyaframı 2 kere patlamış, tabi babam anlatıyor ben o zamanlar ufaktım.

EG6 kasaya Türkiye de civic 1.5 EX diyorlar yada yumurta kasa civic yada 5. nesil civic, ve yanlış bilmiyorsam tamamı ithalat yerli üretim değil hatta Japonya ithalat olabilir. İkinci elleri 10-15000 lira arasında ancak aldıktan sonra satmak çok zor.

Neyse bu araba modifiyecilerin vazgeçilmezi bir otomobil, çok ucuz çok hafif ve altyapısı modifiye için çok ideal.


Birde vti modeli vardı, hatta geçenlerde sahibinden de 16000 liraya satılıyordu.

Öncelikle detaylı bilgilendirme ve tecrübeler içeren bu güzel yazınız için teşekkür ederim... ???

Bu kasa Civic’i pek tanımasam da bildiğim ve beğendiğim bir dizayna sahip aslında ve ben de 1.5 EX olarak biliyordum. ??☺
Yumurta kasa benzetmesi kokusu dışında yuvarlak hatlarından dolayı bence de uyumlu görünüyor... ☺

Karbüratörlerle ilgili olarak;
Japon üretimi olanların daha sorunsuz olacağını ben de düşünüyorum elbette ancak enjeksiyonlu teknoloji ile mukayese edilirse ezilecek bir teknoloji bence... ☺

Özellikle rakım ve hava sıcaklık değişimleri nedeniyle oluşan karbüratör kaynaklı performans değişiklikleri maalesef bir realite. Çocukluğumda babamın çift karbüratörlü arabasında defalarca yaşadık. Subaru ile yaşayan da var bildiğim. Bu sorunun parçanın menşei ile değil daha çok teknolojiyle ilgisi var.

Enjeksiyonlu sistem ve modern teknolojiyle birlikte emme manifoldu üzerinde MAP sensörü var. Ayrıca araçlarda IAT sensörü bulunmakta. Bildiğim kadarıyla bu sensörler manifoldun basıncını ve emilen havanın sıcaklığını ölçerek püskürtülmesi gereken yakıtı hava şartlarına uygun şekilde seçerek istikrarlı bir performans yakalamayı karbüratörlü sisteme göre çok daha başarılı şekilde yapabiliyorlar...

Jeneratörün karbüratörlü olmasına rağmen uzun yıllardır sorunsuz çalışıyor olmasının ana nedeninin otomobil gibi konum ve rakım değiştirmemesiyle ilgili olduğunu düşünüyorum... Tabiki Japon olması da bu stabil çalışma başarısında etkilidir. ☺??

Karting arabalarının kara duman ve çiğ benzin atanlarına rastladım emin olun... ?

Bu karbüratör sevdasından vazgeçin lütfen... ☺??

Yazılarınızdan çok şey öğrendiğimi de özellikle belirtmek isterim... Bunun için size teşekkür ederim... ??☺
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
EG6 kasa bu resimdeki:)
5290525116_167f5e544e_b.jpg


0-8-4.jpg


Kullanıcıları otomobilden soğutan şey Alman Fransız ve İtalyan üreticilerin yıllardan beri gelen beceriksizlikleri:) BMW, Renault veya Citroen yada Fiat grubunun ekonomi otomobilleri kronik problemleri, kolay bozulan ön takımları, kısa sürede yıpranan motorları ve daha birçok sıkıntısı ile milyonlarca kişiye saç baş yoldurdu:)

zannetmiyorum civic te karbüratörde çözülemeyecek bir problem olacağını, evimde GX160 honda motorlu karbüratörlü jeneratör var 15 yıldan daha yaşlı, daha karbüratöre anahtar değmedi, ipli marşı var daha yarım ip çekmede enjeksiyonlu motordan güzel çalışıyor 65 yaşında annem bile çalıştırabiliyor. Zira ticari amaçlı kullanılan Rimo marka kartingler ve daha pek çok karting pistinde karbüratörlü GX220 tek silindir elektronik ateşleme honda motorları kullanılıyor hepsi sorunsuz vaziyette. Hatta honda GX serisi karbüratörlü motorların piyasada Çin ve Türkiye üretimi olan birebir çakmaları kopyaları var peynir ekmek gibi satıyorlar:) markaları farklı loncin, tomking vs.

Renault Spring imiz vardı 1993 model karbüratörü 3 defa söküldü, sabah çalışmazdı, gaza basınca gitmezdi. Ondan önce 1986 renault 12 TS modeli vardı karbüratörün şamandıra haznesi kırılıp kaputtan dışarıya benzin püskürtmüştü, karbüratörü 4-5 defa sökülüp ayarlandı, vakum diyaframı 2 kere patlamış, tabi babam anlatıyor ben o zamanlar ufaktım.

EG6 kasaya Türkiye de civic 1.5 EX diyorlar yada yumurta kasa civic yada 5. nesil civic, ve yanlış bilmiyorsam tamamı ithalat yerli üretim değil hatta Japonya ithalat olabilir. İkinci elleri 10-15000 lira arasında ancak aldıktan sonra satmak çok zor.

Neyse bu araba modifiyecilerin vazgeçilmezi bir otomobil, çok ucuz çok hafif ve altyapısı modifiye için çok ideal.


Birde vti modeli vardı, hatta geçenlerde sahibinden de 16000 liraya satılıyordu.

Bu araçların orjinalleri için söylüyorum, araçlardan bir tanesi dışında geri kalanı soch vtec ve doch vtec, yani civic si ve civic vti. Bu araçlar karbüratörlü değiller ki.

Ama ilk video fena ;)

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu araçların orjinalleri için söylüyorum, araçlardan bir tanesi dışında geri kalanı soch vtec ve doch vtec, yani civic si ve civic vti. Bu araçlar karbüratörlü değiller ki.

Ama ilk video fena ;)

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Evet B16 motor kesinlikle karbüratörlü değil :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
öğrendiğim iyi oldu:) karbüratörlü değilmiş:) zaten eg6 civic Türkiye de satıldığı yıllarda birçok avrupa üretimi rakibinin çok çok ötesindeymiş, hidrolik direksiyon, klima, tam otomatik vites vs. 90hp motor. Tabi sene 1991. Bilmem abs si varmıydı?
 
Geri
Üst