Fren pedalında hafif aşağıya çekme sorunu

Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
178
Tepki puanı
213
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
bu durumda motor devrinde ufak değişiklikler olması durumunda yani klima açıldığında yada vitese takılıp yarı debriyaj yada otomatik D konumunda frende basılarak durduğu yerde iken atmosferik motorda manifolt basıncı değiştiği zaman fren pedalı elbet biraz tepki değişikliği verebilir gibime geliyor, ancak manifolttan bağımsız harici fren pompası ile beslenen sistemlerde normal sürüşte çok büyük pedal hissiyatı değişikliği olmuyor lakin onlarda da durduğu yerde klima açınca vitese takınca pedal bazen çok az belki 1-2mm aşağı iniyor.
Benzer fren olayı bende de var (2010 fd6) ve konu takibimde. Yukarıdakine benzer bir açıklamayı eski bir ustadan da duymuştum. O konuşma anında konu başka birşey olduğu için üzerinde pek durmamıştık. Sanırım fren sistemine bağlı olarak normal bir durum bu,
 
Katılım
1 Eyl 2018
Mesajlar
152
Tepki puanı
126
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
turboşarjlı otomobillerde fren vakumu elde edilmesi atmosferiklere göre aynı değil galiba. Çünki turboşarj yada süperşarj olduğu zaman emme manifoltunda vakum değil sürekli şiddeti değişen bir basınç oluyor,

bazı turbolu otomobillerde ekzantrik miline bağlı fren basınç pompası oluyor babamın i30 da bu şekilde, fren westinghouse unun manifolt bağlantısı yok bu pompadan gelen vakum besliyor freni fren pedalı da kazık gibi sert kısa kurslu otomatik vites olma sebebiyle de fren pedalı biraz böyle vites D ye takıldığında fren pedalı bazen 1mm kadar aşağı iniyor.

civic in turbo motoru kaputu açınca gözüme çok korkunç komplike karışık geliyor, bu motorda henüz fren vakumunun nasıl sağlandığını bulamadım. Tam emin olan varmı? turbo civic te fren booster fren güçlendirme pompası dedikleri ekzantrik tahrikli yada elektrikli vakum pompası mı var? yoksa zannetmiyorum ama fren vakumu hortumu manifolta mı bağlı?

neyse bir ara kaputu açıp saatlerce bakmayı düşünüyorum:)

öte yandan abs li otomobillerde fren hidroliği komple boşalırsa abs modülü içerisinde hava boşluğu kalabiliyormuş ve klasik yöntemler ile bu hava alınamıyor, anca bilgisayara bağlatılıp abs modülü içindeki valfler sırayla tek tek aç kapa yaptırılarak modülün yani abs beyni de diyorlar buna bu fren borulanın girdiği kutunun havası bu şekilde alınıyormuş bu da ekstra bilgi, hidrolik değiştirip te fren pedalında aksaklık hisseden olursa bu cihazdan olan bir servise gitmesi yada yetkili servis yolu gözükmesi muhtemel:)

eski kullandığım birçok otomobilde klima devreye girdiğinde yada otomatik vites konum değiştirildiğinde fren pedalında tuhaflıklar olurdu, şahsi fikrimce fren basıncını regüle eden düzenek buna sebep oluyor. Eski arabamda yolda yavaş ilerlerken gaza basarken merak amaçlı aynı anda öbür ayağımla birkaç kez frene basmıştım bu birkaç basmadan sonra fren pedalı sertleşti şişti, gazı kesince fren pedalı anında yumuşadı, demekki gaza basarken fren vakumu üretimi durduruluyor yani westhinghouse manifolt arasında bir tane çekvalf olmalı belli bir vakum şiddeti sağlandığında çekvalf vakumu kesiyor olmalı, çünki böyle olmazsa gazladıktan hemen sonra frene dokunulduğu zaman pedal gereğinden çok daha yumuşak olur ve ayarlaması zor olur küüt diye anormal sert bir frenlemeyi önlemek içindir herhalde bu düzenek. Düzenek dediğime bakmayın, alt tarafı westhinghouse hava hortumuna bağlı bir tane çekvalf tir o:)

bu durumda motor devrinde ufak değişiklikler olması durumunda yani klima açıldığında yada vitese takılıp yarı debriyaj yada otomatik D konumunda frende basılarak durduğu yerde iken atmosferik motorda manifolt basıncı değiştiği zaman fren pedalı elbet biraz tepki değişikliği verebilir gibime geliyor, ancak manifolttan bağımsız harici fren pompası ile beslenen sistemlerde normal sürüşte çok büyük pedal hissiyatı değişikliği olmuyor lakin onlarda da durduğu yerde klima açınca vitese takınca pedal bazen çok az belki 1-2mm aşağı iniyor.

Diğer yazdığım forumdan bir kullanıcı kaputun altındaki yedek hidrolik kabını ağzına kadar fren hidroliği ile her daim dolu tutulması neticesinde frenlerden güzel sonuç aldığını söyleyip ağzına kadar dolu hidrolik kabı öneriyordu. Tabi fren ana merkezi ihtiyacı kadar hidrolik çekiyor kapta az yada çok hidrolik olmuş mantıken fark etmez ancak sürüş esnasında sıcaklık değişiklikleri ve frenleme davranışlarına bağlı olarak hidrolik kabında ufak tefek yükselip alçalmalar olduğu kanısına varılmış ki bu yüzden kabı ağzına kadar doldurup kabın kapağını kapatarak hidrolik yağını içeride hapsetmeye zorlamıştı bu da bir çeşit trick:).
Bilgilendirme için teşekkür ederim ancak sizin aracınızda bahsettiğim durum var mı, ondan bahsetmemişsiniz :)
Ek bilgi olarak Gaza basınca gaz kelebeği açacağından emme manifoldundaki basınç zaten düşecek. Emme manifoldundaki basıncın en yüksek yani 1 bara yakın olan değeri sadece rölanti devrinde ulaşıyor. Bu yüzden gaza basınca vakum epey kesiliyor. Ama dediğim gibi şimdiki FK7diniz böyle bir durum yaşadınız mı?Trafik lambalarına özellikle sabit frenle yaklaşırken pedaldaki hafif inmeleri?
 
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
190
Tepki puanı
133
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
D'den N'ye alınca fren pedalındaki inmeden bahsetmiyorum aslında. Bu her daim tüm otomatik araçlarda normal bir durum. Asıl sorun; klima açıkken ve trafik lambalarında ayak frende vites D konumunda bir süre bekleyince, fren pedalının inmesi. Ayrıca trafik lambalarına yaklaşırken, ayak frende sabit bir biçimde yavaşlarken, fren pedalında 1-2 CM ani yumuşama ve aşağı inme mevcut. Frenler boşalırmış hissi gibi ya da nasıl ki elektrikli park frenini çekince fren pedalımız aşağı inerya, aynısı. Umarım detaylandırabili mişimdir Denerseniz sevinrim. :)

Hiç böyle bir şey fark etmedim hocam. Dikkat edeceğim araca binince :)
 

RS23

Moderator
Yönetici
Katılım
24 Ara 2018
Mesajlar
597
Tepki puanı
824
Konum
Balıkesir
Aracınız
Civic FC5 2018
Ancak trafik lambalarına yavaşlamak için yaklaşırken ŞAK diye pedalı 1-2 aşağıya çekmesi hiç hoş bir durum değil. Ayağınızın altında boşalırmış gibi oluyor. Bunu sadece klima açıkken yapıyor.
Hocam dün klima açık uzun yoldayken trafik lambalarında dur kalk yaptım. Fren pedalında araç yavaşlarken fark ettiğim bir inme yok. Ancak araç durduktan sonra sanki biraz oluyor gibi...🤔 Emin olamadım çünkü iniyor mu diye bakarken kendim de pedal üzerindeki ayak kuvvetini artırmış olabilirim...☺ El frenini çekerken fren pedalında olan kadar bir inmeyse bahsettiğiniz öyle bariz bir inme yok ama o kesin.
 
Katılım
1 Eyl 2018
Mesajlar
152
Tepki puanı
126
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Hocam dün klima açık uzun yoldayken trafik lambalarında dur kalk yaptım. Fren pedalında araç yavaşlarken fark ettiğim bir inme yok. Ancak araç durduktan sonra sanki biraz oluyor gibi...🤔 Emin olamadım çünkü iniyor mu diye bakarken kendim de pedal üzerindeki ayak kuvvetini artırmış olabilirim...☺ El frenini çekerken fren pedalında olan kadar bir inmeyse bahsettiğiniz öyle bariz bir inme yok ama o kesin.
Teşekkür ederim.Aynen araç durduktan sonra D konumunda beklerken hafif oluyor yumuşayarak.Elbette bunu pedala bakarken görünmüyor, ayak altında hissediliyor.El freni çekerkenki kadar bir inme asla yok benimkinde de ama işte böyle 1- 1,5cm beklerken araç hep oluyor ya da bazen lambalara doğru yavaşlarken :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
354
Tepki puanı
677
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bugün çarşıya çıktım tekrar tekrar test ettim durduğum yerde frene basarken klimayı açtım kapattım ışıklara yaklaşırken genelde vites küçülterek yavaşlardım bu sefer sadece frenle yavaşlayıp durdum VSA yı kapattım öyle denedim VSA açık denedim viteste denedim boşta denedim yok benim fren pedalında aşağı çekme hareketi yapmıyor.

Sadece el freni düğmesine bastığımda fren pedalı epey bir 4-5 mm kadar aşağı iniyor öteki türlü inmiyor
 
Katılım
1 Eyl 2018
Mesajlar
152
Tepki puanı
126
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bugün çarşıya çıktım tekrar tekrar test ettim durduğum yerde frene basarken klimayı açtım kapattım ışıklara yaklaşırken genelde vites küçülterek yavaşlardım bu sefer sadece frenle yavaşlayıp durdum VSA yı kapattım öyle denedim VSA açık denedim viteste denedim boşta denedim yok benim fren pedalında aşağı çekme hareketi yapmıyor.

Sadece el freni düğmesine bastığımda fren pedalı epey bir 4-5 mm kadar aşağı iniyor öteki türlü inmiyor
Teşekkür ederim denediğiniz için, aşağı çekmeden kastım anlamsız bir yumuşama sonucu aşağıya hafif inme.El frenindeki olay servodan tamamen bağımsız elbette ancak benim yaşadığım yumuşama değişikliği çok garip.Durum gayet normal deseler de servisten hiçbir şekilde tatmin olmuyorum, kaldı ki bu araca 1 yıldır binen tanıyan bendim ve fark ederdim diye düşünmüyor değil insan.
 
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
215
Tepki puanı
105
Konum
Sivas
Konuyu görünce şöyle bir düşündüm de: Benim aracımda; El freni, Dden Nye geçerkenki değişim hariç, başka bir durum yok. Bir de yeşil P den kırmızı P ye geçişte pedal sertliği değişiyor.
Klimayı kapatma durumunu hatırlamıyorum ama; mantık olarak, klima motordan güç çeken bir ünite. Devreden çıkması fren pedal basıncını değiştirmemeli...diye düşünüyorum. Oluyorsa niye böyle oluyor acaba? Umarım bir sorun değildir:unsure:

Sürüş halindeyken, ren pedalının sertliğinin değiştiği durumlar da var ama "bir anormallik mi var?" denecek gibi değil. Düşük-orta-yüksek her hürlü hızda, fena bir fren hissi vermiyor bence... Ben genel olarak çok alıştım ve güven veriyor(y)
EK: Freni bırakıp (pedal aşağı indiğinde) tekrar basınca durum neydi? hatırlıyor musunuz?
 
Katılım
1 Eyl 2018
Mesajlar
152
Tepki puanı
126
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Konuyu görünce şöyle bir düşündüm de: Benim aracımda; El freni, Dden Nye geçerkenki değişim hariç, başka bir durum yok. Bir de yeşil P den kırmızı P ye geçişte pedal sertliği değişiyor.
Klimayı kapatma durumunu hatırlamıyorum ama; mantık olarak, klima motordan güç çeken bir ünite. Devreden çıkması fren pedal basıncını değiştirmemeli...diye düşünüyorum. Oluyorsa niye böyle oluyor acaba? Umarım bir sorun değildir:unsure:

Sürüş halindeyken, ren pedalının sertliğinin değiştiği durumlar da var ama "bir anormallik mi var?" denecek gibi değil. Düşük-orta-yüksek her hürlü hızda, fena bir fren hissi vermiyor bence... Ben genel olarak çok alıştım ve güven veriyor(y)
EK: Freni bırakıp (pedal aşağı indiğinde) tekrar basınca durum neydi? hatırlıyor musunuz?
Öncelikle yeşil Pden kırımızı Pye çekerden diye bahsettiğiniz şeyi anlayamadım kusura bakmayın, açıklar mısınız?
Klimayı kapatıp açınca da etkileniyor benimki. Ek olarak yazdığınız sorunuza cevabım ise; pedalı bırakıp tekrar bastığımda her 3 denemeden 1inde yapıyor.
 
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
215
Tepki puanı
105
Konum
Sivas
Öncelikle yeşil Pden kırımızı Pye çekerden diye bahsettiğiniz şeyi anlayamadım kusura bakmayın, açıklar mısınız?
Klimayı kapatıp açınca da etkileniyor benimki. Ek olarak yazdığınız sorunuza cevabım ise; pedalı bırakıp tekrar bastığımda her 3 denemeden 1inde yapıyor.
Koşullar şunlar: Emniyet kemeri takılı; fren tutma (Brake) açık; sürüş yapıyorsunuz. Sürüşün sonunda park etmek için durduğunuzda frende tutma devreye giriyor ve Yeşil park ışığı yanıyor; (ayağınız halen frende) emniyet kemerini çıkardığınızda -ya da elle çektiğinizde fark etmiyor-, elektronik el freni devreye girdiği o an... Kırmızı P simgesi yandığında yani. Pedaldeki basınç değişikliği tam burada oluyor, bilmem tarif edebildim mi? :) "Yeşil P, Kırmızı P" biraz fazla özet olmuş, bana da komik geldi sonradan bakınca:ROFLMAO: (Ayak frende basılı iken, Elektronik El Frenini çektiğimde de aynı miktarda yumuşama oluyor)

Klima konusu ise; dediğim gibi bilemiyorum, umarım hayırdır... Ben hiç fark etmedim, ilk fırsatta unutmazsam denerim. Ama klima ile pedal arasında bir şey olsaydı; bu yaz tatilinde fark ederdim, her gün kullanıldı.

Fark etmişsinizdir; ani frende, yüksek hızda yapılan frenlerde, motorda çok bariz devir yükselmeleri oluyor... Araç motor freni yapıyor yani. Bu anlarda pedalin hissi değişiyor. Devir yükseldikçe sertlik artıyor mesela. Bu durum da bana doğal geliyor, hemen her arabada fren hissiyatı koşullara göre değişiklik gösterebiliyor. Frenin, klima ya da başka bir şeyden etkilendiğini görmedim. Meraktayız...:unsure:
 
Son düzenleme:
Üst