Hayırlı olsun ama ben turbo benzinli araçlara LPG takılmasını çok saçma buluyorum. LPG sistemi takması çok büyük maliyet sonra bunun sorunları var lpg yi litre olarak fazla tüketmesi var felan filan. Hiç bulaşılmaması gerek bence. Benim düşünceme göre ne benzin ne dizel ne de lpg. Devir hybrid yada tam elektrikli araç devridir artık.
Tam tersine turbolu araclarda sıkıstırma oranı ve basınç daha yuksek olur genellikle, lpg de yuksek oktanli ve basinc altinda daha verimli enerji elde edileceginden turbo motorlu arac uzerine yapilacak montaj ile hem daha yuksek tasarruf hemde daha verimli yanma saglanir. Ama velakin cogu turbo arac benzin disinda kullanima uygun uretilmez ve zamanla daha cabuk motoru oldurecektir. Eger tam verimle lpg kullanilacaksa 1.5 turbo motoru guncelleyip lpg fabrikasyon uygulanirsa dunya elektirge gecene kadar kullanicak arac cesidi olabilir bu da onumuzdeki 10-20 arasi yili kapsar ulkemiz icin, ama malesef dunyanin cogu ulkesinde akaryakit asgari ucrete oranla cok pahali olmadigi icin kimse bu alana yatirim yapmaz.
@Mesudum hocam cok iyi noktaya deginmissiniz oran %15 mi tam bilmiyorum ama 3000 devir uzerinde benzin de yakmaya programli fabrika cikisli olan araclarimiz, bu sonradan takilan sistemlerde malesef yok diye biliyorum, ekstra benzin yakmasi icin buna uygun karma sistemler var sadece daha detayli bilen varsa aydinlatsin. Bunun nedeni de motor omrunu kisaltan lpg nin etkilerini azaltmak. Yine bir dezavantaj var lpg sisteminde yokusta dusuk devirle surmek araca daha buyuk zarar veriyor, yetersiz guc verimsiz yanma ile sicaklik artiyor fakir karisim gibi. O yuzden lpg li aracta yokusta ya gaza hic basmamak yada devrinde cikartmak gerekiyor.
Direkt enjeksiyonlu araclara lpg icin yaklasik son 10 yildir arastirma ancak vardir, atmosferik icin cok zamandir yatirim yapiliyor sistemler arge asamalarini tamamlamis piyasa oturmus olsaydi bu kadar yuksek meblalar olacagini pek sanmiyorum. Birde ulkemizin son yilda yari yariya paramizin deger kaybetmesi de etken tabi.
Rs icin uzun soluklu kullanimla eger duzgun karsilik alinirsa fabrika cikisli rs uretilebilirdi ama malesef hybrid ve elektirige gecilecegini anlayan honda 2021 de son verecek turkiyede uretilen lpgli arac uretimine. Hondanin hybrid aracinin ozelliklerinde 260nm tork yaziyordu okudugum yazida bu bayagi yuksek bir tork degeri, zamanla hybrid daha sonrasinda elektrikli araclara gecis olacak ama 20 yili bulur diye tahmin ediyorum ulkemizde.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.