Civic FC5 RS Honda Civic RS Brc lpg sistemi

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Hayırlı olsun ama ben turbo benzinli araçlara LPG takılmasını çok saçma buluyorum. LPG sistemi takması çok büyük maliyet sonra bunun sorunları var lpg yi litre olarak fazla tüketmesi var felan filan. Hiç bulaşılmaması gerek bence. Benim düşünceme göre ne benzin ne dizel ne de lpg. Devir hybrid yada tam elektrikli araç devridir artık.

Tam tersine turbolu araclarda sıkıstırma oranı ve basınç daha yuksek olur genellikle, lpg de yuksek oktanli ve basinc altinda daha verimli enerji elde edileceginden turbo motorlu arac uzerine yapilacak montaj ile hem daha yuksek tasarruf hemde daha verimli yanma saglanir. Ama velakin cogu turbo arac benzin disinda kullanima uygun uretilmez ve zamanla daha cabuk motoru oldurecektir. Eger tam verimle lpg kullanilacaksa 1.5 turbo motoru guncelleyip lpg fabrikasyon uygulanirsa dunya elektirge gecene kadar kullanicak arac cesidi olabilir bu da onumuzdeki 10-20 arasi yili kapsar ulkemiz icin, ama malesef dunyanin cogu ulkesinde akaryakit asgari ucrete oranla cok pahali olmadigi icin kimse bu alana yatirim yapmaz.
@Mesudum hocam cok iyi noktaya deginmissiniz oran %15 mi tam bilmiyorum ama 3000 devir uzerinde benzin de yakmaya programli fabrika cikisli olan araclarimiz, bu sonradan takilan sistemlerde malesef yok diye biliyorum, ekstra benzin yakmasi icin buna uygun karma sistemler var sadece daha detayli bilen varsa aydinlatsin. Bunun nedeni de motor omrunu kisaltan lpg nin etkilerini azaltmak. Yine bir dezavantaj var lpg sisteminde yokusta dusuk devirle surmek araca daha buyuk zarar veriyor, yetersiz guc verimsiz yanma ile sicaklik artiyor fakir karisim gibi. O yuzden lpg li aracta yokusta ya gaza hic basmamak yada devrinde cikartmak gerekiyor.
Direkt enjeksiyonlu araclara lpg icin yaklasik son 10 yildir arastirma ancak vardir, atmosferik icin cok zamandir yatirim yapiliyor sistemler arge asamalarini tamamlamis piyasa oturmus olsaydi bu kadar yuksek meblalar olacagini pek sanmiyorum. Birde ulkemizin son yilda yari yariya paramizin deger kaybetmesi de etken tabi.
Rs icin uzun soluklu kullanimla eger duzgun karsilik alinirsa fabrika cikisli rs uretilebilirdi ama malesef hybrid ve elektirige gecilecegini anlayan honda 2021 de son verecek turkiyede uretilen lpgli arac uretimine. Hondanin hybrid aracinin ozelliklerinde 260nm tork yaziyordu okudugum yazida bu bayagi yuksek bir tork degeri, zamanla hybrid daha sonrasinda elektrikli araclara gecis olacak ama 20 yili bulur diye tahmin ediyorum ulkemizde.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
1,141
Tepki puanı
1,467
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Tam tersine turbolu araclarda sıkıstırma oranı ve basınç daha yuksek olur genellikle, lpg de yuksek oktanli ve basinc altinda daha verimli enerji elde edileceginden turbo motorlu arac uzerine yapilacak montaj ile hem daha yuksek tasarruf hemde daha verimli yanma saglanir. Ama velakin cogu turbo arac benzin disinda kullanima uygun uretilmez ve zamanla daha cabuk motoru oldurecektir. Eger tam verimle lpg kullanilacaksa 1.5 turbo motoru guncelleyip lpg fabrikasyon uygulanirsa dunya elektirge gecene kadar kullanicak arac cesidi olabilir bu da onumuzdeki 10-20 arasi yili kapsar ulkemiz icin, ama malesef dunyanin cogu ulkesinde akaryakit asgari ucrete oranla cok pahali olmadigi icin kimse bu alana yatirim yapmaz.
@Mesudum hocam cok iyi noktaya deginmissiniz oran %15 mi tam bilmiyorum ama 3000 devir uzerinde benzin de yakmaya programli fabrika cikisli olan araclarimiz, bu sonradan takilan sistemlerde malesef yok diye biliyorum, ekstra benzin yakmasi icin buna uygun karma sistemler var sadece daha detayli bilen varsa aydinlatsin. Bunun nedeni de motor omrunu kisaltan lpg nin etkilerini azaltmak. Yine bir dezavantaj var lpg sisteminde yokusta dusuk devirle surmek araca daha buyuk zarar veriyor, yetersiz guc verimsiz yanma ile sicaklik artiyor fakir karisim gibi. O yuzden lpg li aracta yokusta ya gaza hic basmamak yada devrinde cikartmak gerekiyor.
Direkt enjeksiyonlu araclara lpg icin yaklasik son 10 yildir arastirma ancak vardir, atmosferik icin cok zamandir yatirim yapiliyor sistemler arge asamalarini tamamlamis piyasa oturmus olsaydi bu kadar yuksek meblalar olacagini pek sanmiyorum. Birde ulkemizin son yilda yari yariya paramizin deger kaybetmesi de etken tabi.
Rs icin uzun soluklu kullanimla eger duzgun karsilik alinirsa fabrika cikisli rs uretilebilirdi ama malesef hybrid ve elektirige gecilecegini anlayan honda 2021 de son verecek turkiyede uretilen lpgli arac uretimine. Hondanin hybrid aracinin ozelliklerinde 260nm tork yaziyordu okudugum yazida bu bayagi yuksek bir tork degeri, zamanla hybrid daha sonrasinda elektrikli araclara gecis olacak ama 20 yili bulur diye tahmin ediyorum ulkemizde.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.


Hocam şimdi bizim bu fc5 ler fabrikasyon lpg liler 3000 devir üzeri benzindemi yakıyor
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Hocam şimdi bizim bu fc5 ler fabrikasyon lpg liler 3000 devir üzeri benzindemi yakıyor

Evet hocam cuzi oranda ama miktarini bilmiyorum %10 demisti satisci olcum yapamayiz malesef teslim alirken kaldirmanin yolu yok mu diye sormustum servis yetkilisi malesef biz yapamayiz tavsiye de etmeyiz dedi, arastirmistim kimsenin bu konuda tam net bilgisi yok ama fabrikadan aradiklarinda da teyit ettirdim, bir miktar benzin yakmaya programlidir motor omru icin dediler. Kisin cok yakmamizda etkisi varmidir bilmiyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
1,141
Tepki puanı
1,467
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Evet hocam cuzi oranda ama miktarini bilmiyorum %10 demisti satisci olcum yapamayiz malesef teslim alirken kaldirmanin yolu yok mu diye sormustum servis yetkilisi malesef biz yapamayiz tavsiye de etmeyiz dedi, arastirmistim kimsenin bu konuda tam net bilgisi yok ama fabrikadan aradiklarinda da teyit ettirdim, bir miktar benzin yakmaya programlidir motor omru icin dediler. Kisin cok yakmamizda etkisi varmidir bilmiyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.


Şuan canım sıkıldı buna. Yemişim motor ömrünü ne alaka ya
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Şuan canım sıkıldı buna. Yemişim motor ömrünü ne alaka ya

Araci surekli redline da kullanmican zaten, 4000de max tork olduguna bakma cogu yokusu 2500-3000 devirde cikar aracin. Birde lpg yuksek devirde motor ic sicakligini artirir, bunun da motora zararlari var, yaptiklari cok kotu birsey degil. Opel gibi piston cikarmasindan iyidir kisin belki biraz yakar ama yazin yarim depo benzin 8000 km de harcadi o yuzden asiri benzin tuketimi yok. Seninki 2019 zaten tuketim verisini ekrandan goruyorsun canını sıkacağın bir durum yok, keyfine bak bence.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Fb7 lerde de aynı şekilde mi acaba?


2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
1,141
Tepki puanı
1,467
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Araci surekli redline da kullanmican zaten, 4000de max tork olduguna bakma cogu yokusu 2500-3000 devirde cikar aracin. Birde lpg yuksek devirde motor ic sicakligini artirir, bunun da motora zararlari var, yaptiklari cok kotu birsey degil. Opel gibi piston cikarmasindan iyidir kisin belki biraz yakar ama yazin yarim depo benzin 8000 km de harcadi o yuzden asiri benzin tuketimi yok. Seninki 2019 zaten tuketim verisini ekrandan goruyorsun canını sıkacağın bir durum yok, keyfine bak bence.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Eyvallah ozaman soruın yok :)
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Kafamda deli sorular.
1. arkadas 2 kez olcum yapmis ikiside 100-110 km sabit hizlarda ve her ikisinin sonucuda yaklasik 100km de 7 litre lpg tuketmis.

Bizim araclarimiz bu hizlarda yaklasik 5 ila 5.5 litre arasi benzin tuketiyor. Hatta 120 km sabit hizla defalarca test ettim tam 6 litre tuketiyor.

Benzin 6.66 tl lpg ise suanda 3.42 tl
Ortalama degerleri alirsak 5.2 litre yaksa (100 ile 5litre 110 ile 5.5 litre tuketiyor en fazla) 5.2x6.66=34.6 kurus benzinde tuketir.

Lpg yi 7x3.42=24 kurus lpg tuketimidir.

Arada 10.6 kr ekonomi farki var hic ariza bakim masrafi olmayacagini varsayar isek 140bin km de sistem kendini amorti edecek. Uzerine lpg bakim maliyetlerini ekleyin.

Bazilariniz diyecekki rs ile ortalama tuketim en az 10 litre benzin olur. Hayir arkadaskar dikkatli kullanim ile son 4000km ortalama kosullarda yakit ortalamam 6.2 litredir.

Gelelim diger soru
2. Sivi sistemlerde en pahali parca yuksek basinc pompasidir arkadasin anlattigina gore aracin yuksek basinc pompasinda oynama yapiyorlar ve aracin pompasini kullaniyorlar
3.madem aracin pompasini kullaniyorsun neden 14bin tl istiyorsun?

4.Aracin pompasinda sorun olsa demekki yolda kalacagiz ve garanti ne olacak pompa icin?
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
341
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Kafamda deli sorular.
1. arkadas 2 kez olcum yapmis ikiside 100-110 km sabit hizlarda ve her ikisinin sonucuda yaklasik 100km de 7 litre lpg tuketmis.

Bizim araclarimiz bu hizlarda yaklasik 5 ila 5.5 litre arasi benzin tuketiyor. Hatta 120 km sabit hizla defalarca test ettim tam 6 litre tuketiyor.

Benzin 6.66 tl lpg ise suanda 3.42 tl
Ortalama degerleri alirsak 5.2 litre yaksa (100 ile 5litre 110 ile 5.5 litre tuketiyor en fazla) 5.2x6.66=34.6 kurus benzinde tuketir.

Lpg yi 7x3.42=24 kurus lpg tuketimidir.

Arada 10.6 kr ekonomi farki var hic ariza bakim masrafi olmayacagini varsayar isek 140bin km de sistem kendini amorti edecek. Uzerine lpg bakim maliyetlerini ekleyin.

Bazilariniz diyecekki rs ile ortalama tuketim en az 10 litre benzin olur. Hayir arkadaskar dikkatli kullanim ile son 4000km ortalama kosullarda yakit ortalamam 6.2 litredir.
.....
* Güzel hesaplar. Ancak, hesap yapılan güzergahın da, kullanım tarzının da (ve diğer etkenlerin de) aynı olması lazım ki yakın değerler bulunabilsin. Birinizin 10 yaktırdığı güzergahta başkası da aynı kullanım tarzıyla çok yakacaktır.

* 992 km güzergahta sarfiyat 25 krş/km olmuş (244TL, 67L/992km=6,75L/100km). Maliyet cinsinden iki katı olarak 50 kuruşa gelebilmesi için (Shell LPG 3,80, Benzin 6,80) LPG kullanımında benzine göre sarfiyatın %90'a düşmesi gerekir, ki bu bir devrim olurdu!!! Bu olmayacağına göre hesabı LPG'nin çok ucuz, benzinin çok pahalı olduğu bir hesaplama yapıyoruz demektir. Karşılaştırma için aynı güzergahta benzinle sarfiyatın sonucunu göreceğimiz bir deneme de elimizde yok.

Olsun, yine 'resmi' pompa fiyatlarına göre hesap yapacak olursak;

tlLPG x sLPG x menzil + 14.000TL = tlBENZİN x sBENZİN x menzil
3,80 x 6,75 x menzil + 14.000 = 6,8 x 6,75/1,2 x menzil (LPG sarfiyatı için benzin sarfiyatının %20 fazlası olarak yaygın kullanılan katsayıyı aldım)
menzil = 1.111 x 100km

==> 111 bin km sonrasında yeni tip LPG sistemi kendini amorti edecektir.
 
Katılım
18 Mar 2019
Mesajlar
19
Tepki puanı
29
Konum
samsun
Aracınız
Civic FC5 2018
şimdi sizler teorik olarak hesaplamalar yapıyorsunuz bense aracı kullanarak yapıyorum....az önce samsun amasya arasında 330km sürekli yuksek performansta gidip geldim benzinde 70 kuruş civarı yakıyordum bu yolda bu kullanımla net 104 tl lpg aldım 3.55 tl fiyatından .yani 35 kuruş demektir ki yuzde elli kesinlikle tutuyor...normal şartlarda benim 40 bin km de benzin masrafım 20 bin tl olacaktı şimdi 10 bin tl..hesap bu kadar basit benim için..daha benzine gelecek zamları sıcak hava da en az yüzde 20 düşecek lpg sarfiyatını da eklemedim..60 bin km ye kadar ben kullanırım sonra satarken de işte lpg ücretinin de hadi yarsını eklerim fazlasıyla çıkartır...tekrar şunu söyleyeyim rs kullananlar kesinlikle memnun kalırsınız 3 kişi şimdiden benle irtibata geçti her türlü de yardımcı olacağım...
 
Geri
Üst