Klima Soğutması

Bu fanatik senli benli konuşurken uyarı yok ama ben konuşunca uyarı alıyorum... Adaletli olmak gerek diye düşünüyorum...

Hayır yani onu da geçtim, adam "anlama sıkıntın var" yazmış... bu resmen hakaret...
Sanırım hassas günlerinizden birini yaşıyorsunuz. Problem yaşıyorsanız bize daha önce de yazdığınız kanallardan iletişime geçebilirsiniz.

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Ben ilk defa honda kullanıyorum arabadan memnunum ama cidden bende klimasının hakkını vermediğini düşünenlerdenim.
Daha önceki araçlarım morg kıvamında soğuturdu.
Neyse 30.05.2018'de Rs aracımı aldım.Bende klimanın soğutmadığını düşündüm servise gittim kontrol ettiler soğutuyor dediler.Bende siz buna soğutıyor dediniz yaaa pess dedim çıktım sonra yine kafama takıldı başka servise gittim yine soğutuyor dediler sıfır bir arabaya bindirdiler beni bakın dediler yaaa desene bu model bu kadar soğutuyor dedim beğenmediğimi söyledim.Sonra arabayı aldığım yetkili satıcıya gittim ben klima gazının cihaza bağlanıp gramajına bakılıp tekrar yüklenmesini istedim 3-4 saat sürer dediler tamam dedim işlem başladı vakumlandı sonra sordum kaç gram gaz var dedim bakamadık dediler peki kaç gram yüklüyceksiniz dedim 500 gr dediler araç 2018 RS okey dedim neyse yüklendi şimdi 1-2 tık daha iyi soğutuyor.Ama öyle yine benim istediğim gibi morg kıvamında soğutmuyor.
Ben yetkili servislerin klima işinde iyi olmadıklarını önemsemediklerini düşünüyorum.Kaputtaki stickerda araçta kullanılan gaz modeli yazıyor sanayide bu işten anlayan bir yerde bastırın gazı bi öyle deneyin mesela ben denk gelse yine bi müdahele ettiricem maksat işi öğrenelim.Zaten maliyeti 100tl servistekilere laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor açıkcası :)
 
Ben ilk defa honda kullanıyorum arabadan memnunum ama cidden bende klimasının hakkını vermediğini düşünenlerdenim.
Daha önceki araçlarım morg kıvamında soğuturdu.
Neyse 30.05.2018'de Rs aracımı aldım.Bende klimanın soğutmadığını düşündüm servise gittim kontrol ettiler soğutuyor dediler.Bende siz buna soğutıyor dediniz yaaa pess dedim çıktım sonra yine kafama takıldı başka servise gittim yine soğutuyor dediler sıfır bir arabaya bindirdiler beni bakın dediler yaaa desene bu model bu kadar soğutuyor dedim beğenmediğimi söyledim.Sonra arabayı aldığım yetkili satıcıya gittim ben klima gazının cihaza bağlanıp gramajına bakılıp tekrar yüklenmesini istedim 3-4 saat sürer dediler tamam dedim işlem başladı vakumlandı sonra sordum kaç gram gaz var dedim bakamadık dediler peki kaç gram yüklüyceksiniz dedim 500 gr dediler araç 2018 RS okey dedim neyse yüklendi şimdi 1-2 tık daha iyi soğutuyor.Ama öyle yine benim istediğim gibi morg kıvamında soğutmuyor.
Ben yetkili servislerin klima işinde iyi olmadıklarını önemsemediklerini düşünüyorum.Kaputtaki stickerda araçta kullanılan gaz modeli yazıyor sanayide bu işten anlayan bir yerde bastırın gazı bi öyle deneyin mesela ben denk gelse yine bi müdahele ettiricem maksat işi öğrenelim.Zaten maliyeti 100tl servistekilere laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor açıkcası :)

Fd6 aracım morg kıvamında soğutuyor maşallah 2000 model ies cıvıc'imde öyledi hondaların kliması çok iyi soğutur dünyanın en sıcak bölgelerinde toyota,honda gibi japon markaları vardır . Ben 2017 yılında RS test etmiştim ve kırmızı renkti haziran ayında güneşe park etmişler aracın içine bindik okadar sıcakkı nefes alamadık kadın camı bile açmama izin vermeden direk klimayı açtı 2 3 dk da içersi ideal seviyeye geldi.Bence sıfır araç aldığınız için fazla kafaya takıyorsunuz :)


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
 
Fd6 aracım morg kıvamında soğutuyor maşallah 2000 model ies cıvıc'imde öyledi hondaların kliması çok iyi soğutur dünyanın en sıcak bölgelerinde toyota,honda gibi japon markaları vardır . Ben 2017 yılında RS test etmiştim ve kırmızı renkti haziran ayında güneşe park etmişler aracın içine bindik okadar sıcakkı nefes alamadık kadın camı bile açmama izin vermeden direk klimayı açtı 2 3 dk da içersi ideal seviyeye geldi.Bence sıfır araç aldığınız için fazla kafaya takıyorsunuz :)


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"

Bu benim 10.falan sıfır arabam toplamda 25 arabam falan olmuştur. Baayaa marka ve model geçmişim var ben soğuyamadım klimasıyla :)
 
Arkadaşlar bu aracın kliması kesinlikle yetersiz!! Ben her türlü bilimsel teste de hazırım yapmak isteyen olursa özel ölçüm olur vs.
Eğer araç 2 saat güneş altında kalsın hadi soğut soğutabilirsen. Gölgede duran araç zaten soğuyor servis buna da soğutuyor diyor.
Ayrıca klimanın da yetersiz olmasını şuna bağlıyorum kabin kısmından gelen hava yada boruların genişliği mi az potansiyeli mi az artık teknik bilmiyorum hava akımı zayıf olunca soğutma gecikiyor dolayısıyla. Eski aracımda seviye 4 hayli hayli üflerken bunda sona yakın açıyorum en başlarda hızlı soğutsun diye.
 
Ben sadece klima işiyle uğraşan bir yer gördüğümde mutlaka tüm ölçümlerini falan en ince ayrıntısına kadar yaptırıcam bakalım bu işin profesörü ne diyecek.
 
Konu hakkında kullanıcı arkadaşların görüşlerini okuduktan sonra nette şöyle bilgiler açıklayan bir Profesörün otomobilde klima kullanımı ile ilgili verdiği bazı bilgilere ulaştım. Ben de çoğunlukla sizler gibi kullandığım için, aslında yanlış/eksik olan doğru bildiklerimizi belki update edebiliriz.

Selamlar

"Kocaeli Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Murat Hoşöz, Kuzey Afrika sıcaklarının etkili olduğu bugünlerde yolculuk sırasında çok daha fazla ihtiyaç duyulan oto klimaların kullanımının püf noktalarıyla ilgili sürücülere bazı önerilerde bulundu.

Taşıt klimaları, soğutma ve iklimlendirme sistemleri alanında araştırmalar yapan Prof. Dr. Hoşöz, 15-20 yıl öncesine kadar bir aksesuar olarak görülen fakat günümüzde yaz aylarında konforlu yolculukların vazgeçilmezi haline gelen araç klimalarının bakımı ve kullanımına ilişkin, yaptığı açıklamada, otomobil klimalarının kullanımında ve bakımında dikkat edilmesi gereken birçok nokta bulunduğunu anlattı.

Hoşöz, güneş altına park edilen araçlarda klima kullanımının en sık tekrarlanan hatalardan olduğunu söyledi.

Araçların yaz aylarında güneşe maruz kalacak şekilde park edildiğinde, iç ortam sıcaklığının çok yüksek değerlere ulaştığına dikkati çeken Hoşöz, "Sıcaklığın etkisiyle araç içinde kullanılan plastik malzemelerden çeşitli kimyasallar buharlaşarak iç ortam havasına karışır ve insan sağlığına zarar verebilir. Bu kimyasalların solunmaması için araca bindikten sonra camlar hemen açılarak bu hava atmosfere atılmalıdır. Klimayı aşırı yükte çalıştırmamak amacıyla birkaç dakika beklenerek araç içindeki sıcaklığın düşmesi sağlanmalı, daha sonra klima çalıştırılmalıdır." diye konuştu.

Hoşöz, klimanın araç motorunun çalıştırılacağı sırada kapalı tutulması, düşük devirde açılması ve kullanılmasının daha uygun olduğunu vurgulayarak, aksi takdirde aniden yüksek devirde çalışmaya başlayan klima kompresörünün yeterince yağlanamadığından arızalanabileceğini kaydetti.

Klima kışın da çalıştırılmalı
"Klima çalıştırıldığında, evaporatörden geçirilerek soğutulan hava akımı içindeki nemin evaporatör yüzeylerinde yoğuşur ve ıslanan yüzeylerde ise hızla bakteri ürer." diyen Hoşöz, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Park edilecek yere yaklaşıldığında klima kapatılmalı ve motor durana kadar birkaç dakika boyunca sadece havalandırma fanı çalıştırılmalıdır. Böylece, evaporatör yüzeylerinin kuruması sağlanır ve evaporatörden istenmeyen kokular yayılmasının önüne geçilebilir. Klimanın kullanılmadığı kış aylarında, haftada bir kez 5 dakika kadar bir süre boyunca klima çalıştırılmalıdır. Böylece, klima sistemi içindeki contalar kurumadan yağlı durumda kalacaktır. Bunun sonucunda, klima içindeki soğutucu akışkanın sistemin çalıştırılmadığı kış aylarında contaların kenarından atmosfere kaçması engellenecektir."

Klima içindeki soğutucu akışkanın çeşitli nedenlerle yavaşça da olsa atmosfere kaçtığına işaret eden Hoşöz, bu durumda, sistemin soğutma performansının azalacağına değindi.

Hoşöz, aracın ön tarafında radyatörün de önünde bulunan kondenserden sonra yer alan sıvı tutucu deponun üzerinde bir gözetleme camı bulunduğunu anlatarak, "Bu camdan klima çalışırken soğutucu akışkan akımı gözlendiğinde kabarcıklar görülüyorsa soğutucu akışkan azalmış demektir. Bu durumda araç klimasında bulunan soğutucu akışkanın servis istasyonu ile çekilmesi ve yeniden katalogda yazan miktarda soğutucu akışkan şarj edilmesi gerekir." ifadelerini kullandı.

"Tavsiye edilenden başka soğutucu akışkan kullanmayın"
Prof. Dr. Hoşöz, 1994 yılından itibaren üretilen araçlarda, "R134a" soğutucu akışkanı kullanıldığına işaret ederek, şunları kaydetti:

"Bazı bilinçsiz servis personelinin, bu akışkan yerine daha ucuz olması nedeniyle yanıcı gaz içeren karışımları kullandığı görülmektedir. Bu durumda klimanın soğutma performansı azalmakta ve kaza durumunda sistemden dışarı çıkan yanıcı gaz alev alarak yangına neden olabilmektedir. Bu nedenle katalogda belirtilenden başka bir soğutucu akışkan kesinlikle kullanılmamalıdır."

Klimanın kullanılacağı aylardan önce kondenser üzerindeki çamur ve tozların temizlenerek buradan ısı atılmasının kolaylaştırılması gerektiğini belirten Hoşöz, "Bu durumda, sistemin soğutma performansı yükselecek ve enerji tüketimi azalacaktır. Klimanın araç içine üflediği havada koku varsa, evaporatör yüzeylerinin antibakteriyel sprey ile temizlenmesi gerekir." dedi.

Hoşöz, araç içine giren toz ve bakterileri filtre etmek amacıyla araçlarda polen filtresi bulunduğunu, bu filtresinin de aracın sürüldüğü yollardaki toz durumuna göre artan sayıda yılda birkaç kez değiştirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi."
 
Konu hakkında kullanıcı arkadaşların görüşlerini okuduktan sonra nette şöyle bilgiler açıklayan bir Profesörün otomobilde klima kullanımı ile ilgili verdiği bazı bilgilere ulaştım. Ben de çoğunlukla sizler gibi kullandığım için, aslında yanlış/eksik olan doğru bildiklerimizi belki update edebiliriz.

Selamlar

"Kocaeli Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Murat Hoşöz, Kuzey Afrika sıcaklarının etkili olduğu bugünlerde yolculuk sırasında çok daha fazla ihtiyaç duyulan oto klimaların kullanımının püf noktalarıyla ilgili sürücülere bazı önerilerde bulundu.

Taşıt klimaları, soğutma ve iklimlendirme sistemleri alanında araştırmalar yapan Prof. Dr. Hoşöz, 15-20 yıl öncesine kadar bir aksesuar olarak görülen fakat günümüzde yaz aylarında konforlu yolculukların vazgeçilmezi haline gelen araç klimalarının bakımı ve kullanımına ilişkin, yaptığı açıklamada, otomobil klimalarının kullanımında ve bakımında dikkat edilmesi gereken birçok nokta bulunduğunu anlattı.

Hoşöz, güneş altına park edilen araçlarda klima kullanımının en sık tekrarlanan hatalardan olduğunu söyledi.

Araçların yaz aylarında güneşe maruz kalacak şekilde park edildiğinde, iç ortam sıcaklığının çok yüksek değerlere ulaştığına dikkati çeken Hoşöz, "Sıcaklığın etkisiyle araç içinde kullanılan plastik malzemelerden çeşitli kimyasallar buharlaşarak iç ortam havasına karışır ve insan sağlığına zarar verebilir. Bu kimyasalların solunmaması için araca bindikten sonra camlar hemen açılarak bu hava atmosfere atılmalıdır. Klimayı aşırı yükte çalıştırmamak amacıyla birkaç dakika beklenerek araç içindeki sıcaklığın düşmesi sağlanmalı, daha sonra klima çalıştırılmalıdır." diye konuştu.

Hoşöz, klimanın araç motorunun çalıştırılacağı sırada kapalı tutulması, düşük devirde açılması ve kullanılmasının daha uygun olduğunu vurgulayarak, aksi takdirde aniden yüksek devirde çalışmaya başlayan klima kompresörünün yeterince yağlanamadığından arızalanabileceğini kaydetti.

Klima kışın da çalıştırılmalı
"Klima çalıştırıldığında, evaporatörden geçirilerek soğutulan hava akımı içindeki nemin evaporatör yüzeylerinde yoğuşur ve ıslanan yüzeylerde ise hızla bakteri ürer." diyen Hoşöz, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Park edilecek yere yaklaşıldığında klima kapatılmalı ve motor durana kadar birkaç dakika boyunca sadece havalandırma fanı çalıştırılmalıdır. Böylece, evaporatör yüzeylerinin kuruması sağlanır ve evaporatörden istenmeyen kokular yayılmasının önüne geçilebilir. Klimanın kullanılmadığı kış aylarında, haftada bir kez 5 dakika kadar bir süre boyunca klima çalıştırılmalıdır. Böylece, klima sistemi içindeki contalar kurumadan yağlı durumda kalacaktır. Bunun sonucunda, klima içindeki soğutucu akışkanın sistemin çalıştırılmadığı kış aylarında contaların kenarından atmosfere kaçması engellenecektir."

Klima içindeki soğutucu akışkanın çeşitli nedenlerle yavaşça da olsa atmosfere kaçtığına işaret eden Hoşöz, bu durumda, sistemin soğutma performansının azalacağına değindi.

Hoşöz, aracın ön tarafında radyatörün de önünde bulunan kondenserden sonra yer alan sıvı tutucu deponun üzerinde bir gözetleme camı bulunduğunu anlatarak, "Bu camdan klima çalışırken soğutucu akışkan akımı gözlendiğinde kabarcıklar görülüyorsa soğutucu akışkan azalmış demektir. Bu durumda araç klimasında bulunan soğutucu akışkanın servis istasyonu ile çekilmesi ve yeniden katalogda yazan miktarda soğutucu akışkan şarj edilmesi gerekir." ifadelerini kullandı.

"Tavsiye edilenden başka soğutucu akışkan kullanmayın"
Prof. Dr. Hoşöz, 1994 yılından itibaren üretilen araçlarda, "R134a" soğutucu akışkanı kullanıldığına işaret ederek, şunları kaydetti:

"Bazı bilinçsiz servis personelinin, bu akışkan yerine daha ucuz olması nedeniyle yanıcı gaz içeren karışımları kullandığı görülmektedir. Bu durumda klimanın soğutma performansı azalmakta ve kaza durumunda sistemden dışarı çıkan yanıcı gaz alev alarak yangına neden olabilmektedir. Bu nedenle katalogda belirtilenden başka bir soğutucu akışkan kesinlikle kullanılmamalıdır."

Klimanın kullanılacağı aylardan önce kondenser üzerindeki çamur ve tozların temizlenerek buradan ısı atılmasının kolaylaştırılması gerektiğini belirten Hoşöz, "Bu durumda, sistemin soğutma performansı yükselecek ve enerji tüketimi azalacaktır. Klimanın araç içine üflediği havada koku varsa, evaporatör yüzeylerinin antibakteriyel sprey ile temizlenmesi gerekir." dedi.

Hoşöz, araç içine giren toz ve bakterileri filtre etmek amacıyla araçlarda polen filtresi bulunduğunu, bu filtresinin de aracın sürüldüğü yollardaki toz durumuna göre artan sayıda yılda birkaç kez değiştirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi."
Paylaşım için teşekkürler.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Bu fanatik senli benli konuşurken uyarı yok ama ben konuşunca uyarı alıyorum... Adaletli olmak gerek diye düşünüyorum...

Hayır yani onu da geçtim, adam "anlama sıkıntın var" yazmış... bu resmen hakaret...

Ben sana bişey mi yazmışım, ayrıca kim kime anlama sıkıntın var demiş.
 
Geri
Üst