Evet linkteki forumda yazılanları inceledim krank mili yataklarından gelen sesin çözümüne yönelik yetkili servisin ne yaptığı ile ilgili bir detay yok, ancak krank mili yatakları ile alakası olmayan bir yazı var orada birisi motor takozunu değiştirerek problemi çözmüş, vitese takıldığı zaman ses geliyorsa sesin kaynağı motor takozu şanzıman yada takozu olabilir bunlar çözümü basit olan şeyler ancak krank mili yataklarında bir boşluk olmuşsa onun tamiri daha zor ve tamirden sonra uzun vadede ne yapacağı belirsiz olan daha kötü insanı arabadan soğutabilecek bir durum, krank mili yataklarında boşluk oluşma sebebi yağlama sisteminin düzgün çalışmaması, motorun yağsız bırakılması veya kötü kalite yan sanayi yağ filtresi kullanmaktan olur yani tamamen yağlama sistemi ile alakalı olabilir, üretim hatası olma ihtimaliyle 30-40000km ye kadar düzgün çalışan ses yapmayan bir motor daha sonra krank mili yataklarından ses yapıyorsa yağlama kötüdür.
Motor takozu ise lastik kauçuk birbirine yapışık titreşim sönümleyen bir bağlantı elemanıdır, bu parça motorun dışında zaten ve her türlü atmosferik etkiye toza çamura karşı çok korunaklı değil, eğer üretim hatası var ise motor takozu kısa sürede sac plaka ile kauçuk darbe emici bölüm bozulabilir ve titreşimi sönümleyemediği için bağlantı sacları birbirine çarparak ses yapabilir böyle olmasa bile kullanıma bağlı zamanla yıpranıp bozulur zaten ve ses yapar.
Hafif biçimde zor duyulan seslerin tek kaynağı krank yatakları değildir, lpg enjektörleri, ayarı iyi olmayan boşluğu fazla subap sistemi, külbütör kapağı içinde zamanla biriken motor yağındaki tortular da aynı bu şekilde taklama sesi yapıyor.
Anlatmak istediğim şey analitik düşünüp detaylara inmedikçe sorunları çözmek imkansız gibi birşeydir.